Max kommer till Sverige den 21 maj

Permalänk
Skrivet av Gurrrra:

Kan fortfarande inte förstå alls hur dom kan dumpa HBO, ett så inarbetat o respekterat namn som funnits såå länge med så många välproducerade o högt aktade serier bakom det namnet, till nåt så billigt, plastigt o tråkigt som "Max".

Det är ju inte omöjligt att dom vill bryta loss namnet för att kunna använda det på en del av bolaget som producerar innehåll som även säljs till andra aktörer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RogerL:

De svarade i alla fall i Twitter tråden, att 50% skulle fortsätta gälla. Får väl se sen hur det blir.

https://twitter.com/HBOMaxNordic/status/1770847993102471215

Det de inte säger är vilket abb det blir. Risken är överhängande att de konverterar oss till reklamabbonemanget, och då säger jag upp det.

Skrivet av Gurrrra:

Kan fortfarande inte förstå alls hur dom kan dumpa HBO, ett så inarbetat o respekterat namn som funnits såå länge med så många välproducerade o högt aktade serier bakom det namnet, till nåt så billigt, plastigt o tråkigt som "Max".

Enligt Zaslav, seriemördaren (/s) som är VD för skräpet sen Discovery tog över, tror de att HBO skrämmer bort folk som annars tittar mest på program om säkerhetskontrollen på flygplatser och liknande högtstående innehåll. Eftersom de tror sig tjäna bra på dem (och det gör de nog iofs, reality är billigt att producera) vill de se till att behålla de kunderna.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Hoppas det blir vettiga priser på sportabbonemanget. Kan man ta en månad vid de större evenemangen och kolla ikapp lite innehåll.

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag vill har Warner Bros, Discovery content besudlar min ren HBO för högre pris. Jag kör redan 4K content på HBO till rabattpris genom min Telia abonnemang.

Orolig utveckling

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Som många andra här så har jag 50% abonnemanget och har endast haft kvar det pga det låga priset då jag inte tittar så aktivt.
Det skulle inte vara så hemskt om man bara miste 50% rabatten då hade jag bara pausat abonnemanget när det inte finns något intressant lite som Disney+. Även att få lite reklam skulle jag överleva med.
Tyvärr så känns det som de gör en Netflix där man måste ha största paketet (typ familjepaket + ointressant sport) för att få tillgång till 4K och då kommer jag även bojkotta dem eftersom de straffar singelhushåll.
Annars får jag väl bara dra igång Tinder och ragga upp någon att dela kostnaden med .
Det har verkligen ändrat sig mycket på 2 år från att haft typ 4 tjänster och snart kommer jag bara ha Prime kvar och Disney i omgångar.
RIP Netflix
RIP HBO Max
(Disney+)
Prime

Känns inte så konstigt att piratnedladdandet ökar generellt igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Jag känner mig kränkt. Jag har funnits sen 80-talet….men får väl skriva in 21 Maj i kalendern och se om det händer något utöver det vanliga den dagen.

Köp en lott den dagen, man vet ju aldrig..

Permalänk
Medlem

så jäkla sniket att man alltid måste köpa det dyraste familjeabonnemanget för att få 4k-uhd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ortovox:

Känns inte så konstigt att piratnedladdandet ökar generellt igen.

Så är det, den som gapar efter mycket 😏

Visa signatur

4080S | Playstation 5 | Xbox Series X | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Det är rimligt att anta att de har gynnats av sin rabatt för utvalda kunder. Denna strategi har troligtvis bidragit till att behålla kunder under längre perioder än vad som hade varit fallet utan rabatten.

Personligen välkomnar jag utvecklingen där fler tjänster samlas under ett och samma tak. Med tanke på att kostnaden för TV-underhållning per månad idag är lägre än vad vi betalade för parabol-TV år 2015, känner jag mig mycket nöjd, men visst, vi får se vad de nya priserna blir.

Har svårt att tro att de helt slopar rabatten men den komme troligen förändras på något vis.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

För mig som har båda två redan (Max till 50%) blir det spennande att se vart detta landar prismessigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Javis:

Antar att vi med "livstidserbjudande" på 50% rabatt är körda nu....

misstänker också det. 44,5kr per månad har jag betalat i nåt år eller så nu. har hittills bara sett house of the dragon och the last of us. helt ok värde för den lilla pengen men inte för 89kr/mån som säkert blir 119 eller 129 med nya max. då säger jag upp min prenumeration

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av barr1:

Helt otroligt att det ens finns ett alternativ där du får betala men ändå se reklam, jisses

Inte nog med det, man for fortfarande det sämsta abonnemanget av alla med kass upplösning och ljud osv. Skamligt.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Ja det är ju ett nytt bolag. men jag tror dom backade lite på det...något gjorde dom med detta men miss en vad. Troligen blir alla billiga abonnemang nu det sämsta med reklam. Dom billiga lär ju vara de "gamla".

Vi får väl se. Om dom som betalar 99 kr i månaden nu skulle få bättre abonnemang till priset X än vad vi som har "halva priset" får till priset X/2 så är det, som jag ser det, ett avtalsbrott. Antingen flyttar dom över alla med HBO Max abonnemang till en viss klass, eller så får dom säga upp abonnemanget, vilket beroende på hur villkoren och affär gått till kan vara mer eller mindre svårt.

Helt klart är att om jag ska betala mycket mer än 50 Svenska pesetas per månad så får jag överväga om jag tycker det är värt det, jah ser inte speciellt mycket på HBO Max, så sett till pris per timme tittat så har dom tjänat multum på mig.

Hur har du för dig att dom backat? Jag har inte läst nånting alls om hur dom tänker göra med priser när dom blir Max.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

misstänker också det. 44,5kr per månad har jag betalat i nåt år eller så nu. har hittills bara sett house of the dragon och the last of us. helt ok värde för den lilla pengen men inte för 89kr/mån som säkert blir 119 eller 129 med nya max. då säger jag upp min prenumeration

Sj kör man viaplay, skulle vara glad vid så lågt pris per månad. Men får man allt från hbo o discovery för 150kr får man vara lycklig.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Synd att 4K och HDR blir "premiumfunktioner" hos fler och fler tjänster. Jag föredrar ju det, men kommer inte betala extra.

Och ja, konverterar de mitt 50% abonnemang till "bas med reklam" så säger jag upp 'et

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keneay:

Köp en lott den dagen, man vet ju aldrig..

Det var en perfekt idé! Återkommer 21Maj!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Samma namn som Sveriges äckligaste hamburgare. Kan detta tro bli sämsta streaming tjänsten också då har namnen verkligen något gemensamt.

Permalänk
Medlem

Det är intressant att 4K-tekniken, trots att den började säljas redan under 2010-talet och idag anses vara standard för TV-apparater, fortfarande betraktas som en premiumfunktion av många streamingtjänster. Denna uppfattning kring 4K inom streamingsektorn står i kontrast till hur snabbt 4K-apparater har blivit normen i hushållen. Dessutom har storleken på TV-apparater ökat markant; en 65-tums TV är inte längre ovanlig, medan 32 tum var standarden när Full HD (1080p) var det senaste. Denna utveckling mot större skärmar gör efterfrågan på högre upplösning, såsom 4K, än mer motiverad.

Personligen väljer jag att inte betala för premium abonnemang av princip, jag föredrar tjänster som erbjuder en enklare tillgång till innehåll, till exempel Disney, som inte komplicerar. 4K bör inte ses som en lyxprodukt, det är idag standard.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

Vet inte om jag vill har Warner Bros, Discovery content besudlar min ren HBO för högre pris. Jag kör redan 4K content på HBO till rabattpris genom min Telia abonnemang.

Orolig utveckling

Exakt samma (rejält irriterade) känsla här. Jag vill prenumerera på HBOs kvalitetsinnehåll i 4K med Dolby Atmos (och Vision när applicerbart).

Dumpas vi ner till standard för samma eller aningen högre månadskostnad så drar jag direkt. Vem i h-ete tror att HBO prenumeranter är intresserade av Discoverys utbud? Klart det finns undantag, men dessa grupper är tämligen olika!

Blir vi kvar på samma pris på "Premium"-nivån får jag tänka om, detsamma lär säkerligen gälla övriga specialprenumerationer som t ex via Telia, men i nuläget är känslan att den tills nu väldigt trogna och långa prenumerationen på HBO kommer ryka i maj.

Permalänk
Medlem

Då kommer max också bli en On-Off tjänst. Aktiverar när man vill titta , sen fimpa av tills man vill titta igen.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Står bara i e-posten att de flyttar kontot.

Permalänk
Medlem

Och vi (för det finns väl ngn mer än jag?) som bara vill ha sporten och inte filmer, serier, dokusåpor etc. får betala för rubbet som vanligt...

Jaja, får väl iaf hoppas de inte kör en Viaplay och höjer priset till 699kr.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk

Och vad händer om man har både Discovery+ via Allente och HBO årsabonnemang. Vilken tjänst flyttas över? Flyttas HBO över så kommer jag behöva betala för det, så det är ju viktigt att fom kollar sånt.

Visa signatur

Fractal Design North Svart TG * AMD Ryzen 9 7950X3D 4.2 GHz 145MB * ASUS ROG Crosshair X670E Hero * G.Skill 128GB (4x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo * Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 * ASUS ROG Ryuo III 240 A-RGB * ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4080 16GB GDDR6X OC Edition * be quiet! Dark Power 13 1000W * ASUS ProArt PA32UCX-K * Dali Mentor Menuet SE 2.0 * Windows 11 Pro x64 Canary Insider

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Enligt Zaslav, seriemördaren (/s) som är VD för skräpet sen Discovery tog över, tror de att HBO skrämmer bort folk som annars tittar mest på program om säkerhetskontrollen på flygplatser och liknande högtstående innehåll. Eftersom de tror sig tjäna bra på dem (och det gör de nog iofs, reality är billigt att producera) vill de se till att behålla de kunderna.

Lite som att Porsches VD bestämmer sig för att sluta tillverka deras 911 för att istället bygga en enkel billig hybrid för att konkurrera med Toyota Prius. Man kan ju göra så, men det är inte rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Det de inte säger är vilket abb det blir. Risken är överhängande att de konverterar oss till reklamabbonemanget, och då säger jag upp det.

Detta lät verklighetsfrånvänt och det var det visst. Det kommer inte finnas något reklamabonnemang för att Discovery+ kommer fortsätta vara sin egen tjänst, däremot får vi med Max tillgång till en del saker som finns där.

Edit: #20415952

Skrivet av Karl-Johan:

Och vad händer om man har både Discovery+ via Allente och HBO årsabonnemang. Vilken tjänst flyttas över? Flyttas HBO över så kommer jag behöva betala för det, så det är ju viktigt att fom kollar sånt.

Discovery+ kommer inte försvinna.

https://www.sweclockers.com/forum/post/20415952
Permalänk
Medlem

No dice! Blir det en sämre tjänst så slutar jag betala för deras utbud.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Jag skulle tro att HBO gör bort sig reellt ifall de förstör 50% livet ut. Jag med flera har detta passivt liggande bara för att det är billigt. Jag ser nästan uteslutande på disney och netflix normalt sett, vilket betyder 50 spänn för ett par-3 timmar i månaden. Om många kunder gör som jag så borde detta vara en riktig guldgruva för HBO idag. Men om de sabbar abonnemanget... ja, då kommer troligen HBO förlora denna grupp passivt betalande kunder. Aja.

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Det är intressant att 4K-tekniken, trots att den började säljas redan under 2010-talet och idag anses vara standard för TV-apparater, fortfarande betraktas som en premiumfunktion av många streamingtjänster. Denna uppfattning kring 4K inom streamingsektorn står i kontrast till hur snabbt 4K-apparater har blivit normen i hushållen. Dessutom har storleken på TV-apparater ökat markant; en 65-tums TV är inte längre ovanlig, medan 32 tum var standarden när Full HD (1080p) var det senaste. Denna utveckling mot större skärmar gör efterfrågan på högre upplösning, såsom 4K, än mer motiverad.

Personligen väljer jag att inte betala för premium abonnemang av princip, jag föredrar tjänster som erbjuder en enklare tillgång till innehåll, till exempel Disney, som inte komplicerar. 4K bör inte ses som en lyxprodukt, det är idag standard.

Många filmer visas bara i 2K på bio, nu är ju 2K på bio högre kvalité än 4K streaming och UHD Blu-ray i mångt och mycket tack vare större färgrymd och mindre komprimering.

Att producera 4K för Youtube är något annat än att producera 4K för en streamingtjänst, för UHD Blu-ray eller för bio.

Hade det varit lika billigt att producera och strömma hade det varit standard. Nu kan inte allt nå upp till förväntningarna samtidigt som det är dyrare och då är det lättare för dessa tjänster att ha det som en premiumtjänst där det är underförstått att allt inte är i denna kvalité utan att det är ett urval.

Det var nästan ingen som tittade på full hd när de hade en 32-tum TV för övrigt, TV (sändningar) är ju 720p eller 1080i. Visst warez var avflätat med nackdelarna det innebär.

HBO Max/Max har 4K i sitt standardabonnemang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Många filmer visas bara i 2K på bio, nu är ju 2K på bio högre kvalité än 4K streaming och UHD Blu-ray i mångt och mycket tack vare större färgrymd och mindre komprimering.

Vet inte om jag kan hålla med om det där alls. Visst att jag har mindre bild hemma o komprimeringen inte är lika tydlig, men 2K på bio ser verkligen inte bra ut nånstans just pga den låga upplösningen, o den 4K (med HDR) streamingen jag sett senaste åren ser bra ut, o UHD blu-rays piskar verkligen 2K-bio så hårt oavsett hur hög färgrymd o låg komprimeringen den än må ha. Dock också till viss del pga biografernas kontrastlösa projektorer.
Som tur är var det ganska många år sen jag var på en 2K-bio så jag har fått avnjuta 4K även där som ser finfin ut (med undantag för den dåliga kontrasten då).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Vet inte om jag kan hålla med om det där alls. Visst att jag har mindre bild hemma o komprimeringen inte är lika tydlig, men 2K på bio ser verkligen inte bra ut nånstans just pga den låga upplösningen, o den 4K (med HDR) streamingen jag sett senaste åren ser bra ut, o UHD blu-rays piskar verkligen 2K-bio så hårt oavsett hur hög färgrymd o låg komprimeringen den än må ha. Dock också till viss del pga biografernas kontrastlösa projektorer.
Som tur är var det ganska många år sen jag var på en 2K-bio så jag har fått avnjuta 4K även där som ser finfin ut (med undantag för den dåliga kontrasten då).

Det är 2K-filer som visas på många 4K-biografer utan att de flesta tänker på det.