Kan min SSD ligga på det här sättet i botten av chassit tills jag byter chassi, då jag inte har några skruvar att sätta upp den?

Permalänk
Medlem

Kan min SSD ligga på det här sättet i botten av chassit tills jag byter chassi, då jag inte har några skruvar att sätta upp den?

Hej. Jag har inga skruvar till att sätta upp min SSD någonstans i chassit och undrar om det finns risker om datorn kan kortslutas eller något om den ligger så här på botten? SSD är ju gjord av plast runt kretskortet så antar att det inte är någon risk? Men det är bättre att ta det säkra före det osäkra och fråga här. Jag kommer inte heller flytta runt datorn, den ska stå stilla.

Permalänk
Medlem

Det kommer fungera alldeles utmärkt.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Det är riskfritt.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk

Inga rörliga delar, SSDchassit behöver inte vara jordat. Fult med ingen fara så länge den inte glider in i nån fläkt...

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Aaa absolut, dom kan ligga hur som så länge dom inte sitter klämda mot något... dom blir väl lite varma om jag minns rätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cr4zyt0e:

Hej. Jag har inga skruvar till att sätta upp min SSD någonstans i chassit och undrar om det finns risker om datorn kan kortslutas eller något om den ligger så här på botten? SSD är ju gjord av plast runt kretskortet så antar att det inte är någon risk? Men det är bättre att ta det säkra före det osäkra och fråga här. Jag kommer inte heller flytta runt datorn, den ska stå stilla.

https://i.imgur.com/ftMDBOc.jpeg

Precis som alla andra svarat - vill du kan du sätta fast det med dubbelhäftande tejp om placeringen på ngt sätt skulle störa dig innan du bytt låda.

Permalänk
Medlem

Har tre stycken SSD som varit intryckta i en hårddiskbur i typ 10 år och de funkar fortfarande fint.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!