Var femte användare har lämnat X sedan Musk tog över

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Användarupplevelsen har i alla fall blivit oändligt mycket bättre sedan användare slutade ”försvinna” av politiska anledningar när förra ägarna hittade på nya regler och ignorerade andra i enlighet med vem den amerikanska vänsterregimen ville tysta.

. . .samtidigt för tio dagar sedan: https://techcrunch.com/2024/03/18/x-shadowban-complaints/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Almtom:

Betalar gärna för X, tycker det är grymt, vet att jag inte är högerextrem men skulle definitivt kunna vara en bot…

Pussy in bio?

(https://knowyourmeme.com/memes/my-pussy-in-bio)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Detta har jag funderat på var hänger dessa istället? När jag var lite så hängde man på ställen som de äldre ej var på, samma borde vara idag. Men var? Reddit kanske?

Mestadels TikTok och till viss del Snapchat.

Skrivet av RaZman:

Användarupplevelsen har i alla fall blivit oändligt mycket bättre sedan användare slutade ”försvinna” av politiska anledningar när förra ägarna hittade på nya regler och ignorerade andra i enlighet med vem den amerikanska vänsterregimen ville tysta.

Att du kallar amerikansk regim för vänster visar bara på hur dålig koll du egentligen har. Det finns inget "vänster" i USA. Center som bäst.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Skrivet av Sarato:

Snittanvändaren verkar använda Twitter cirka 32 minuter om dagen. 10 procent av det är 3,2 minuter vilket är strax över 35 minuter.
Inga imponerande siffror direkt.

Men bra försök till att med alla medel få det att låta positivt att de tappar användare.

Tror till och med att Trumps Truth Social växer mer.

Hur kan du få 3,2 min till 35 minuter?

Permalänk
Medlem

Porrbotar och rysstroll står nog för en icke-oansenlig del av de konton som klassas som aktiva.

Permalänk
Medlem

Kan ju ha att göra med att att han framstår som otroligt osympatisk!? Skulle aldrig få för mig att köpa en Tesla tack vare denna individ...

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

För egen del handlar övergången till nära 0 användande om att själva plattformen blivit mindre plattform och mer en nedlåst webbsajt som rent allmänt fungerar mer användarfientligt än tidigare, snarare än något specifikt om Elons varande (förmodligen hans beslut visserligen, men han har köpt eländet så det är inte mycket att säga om det).

Med det sagt var jag aldrig intresserad av det djupt dysfunktionella politiska käbblet som många verkar extremt fokuserade på.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Twitter som medium framstår som fullkomligt meningslöst. Ingen dialog av vikt förs fram utan det är ett stort antal såpboxar där folk från hela spektrat skriker på varandra och kommentarsfälten är fulla av brus, reklam/scamreklam, hat och hejjapå.

Noll dialog. Vad är ens poängen?

Följer ett antal politiska konton från mittfåran/vänster i usa samt reportrar för det är trots allt något underhållande. Men det är ju inget givande/tagande någonstans.

Sista 2-3 månaderna har antalet snygga damer som addar mitt konto ökat explosionsartat. Hur vet de ens att jag numera är singel? Och vem är den här Pussy in Bio alla pratar om?

Nåja, 'nough ironi.

Är ju trots allt underhållande att se ultrahögern i usa smälta ner i total panik över demokraternas framgångar. Och don lemons intervju med Elmo var comedy guld. Där ser man hur snabbt ytan krackelerar när han intervjuas av en riktig journalist och inte någon som bara idoliserar honom.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Bildexpert
Skrivet av voro12:

Porrbotar och rysstroll står nog för en icke-oansenlig del av de konton som klassas som aktiva.

Det är min uppfattning också. Är ju nästintill omöjligt att inte få upp dem i sitt flöde.

Kikar man sedan på hur utsatt till exempel Pekka Kallioniemi blir för att han upplyser folk om desinformation som sprids blir det uppenbart hur systematiskt allt är. Antagligen är det en mycket liten mängd människor som står för alla dessa konton och saboterar plattformen.

Permalänk
Medlem

Detta kommentatorsfältet visar de sanna färgerna på många Sweclockers-användare som. Länge sen jag sett så mycket politiska kommentarer som hugger mot diverse politiska sidor och åsikter med sandlåde-kommentarer. Pinsamt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Porrbotar och rysstroll står nog för en icke-oansenlig del av de konton som klassas som aktiva.

Varför ser jag aldrig några porrbotar?

I övrigt tycker jag att X är väldigt bra.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

1 år sedan raderade jag mitt Facebook konto och skapade ett X konto. Jag ångrar inte valet.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Musikälskare

Hade hoppats på fler

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Kom ihåg grabbar, man får inte prata politik på forumet! Det är absolut inte tillåtet och stoppas alltid. Ignorera att hela forumet är nedsolkat med hundvissla efter hundvissla utan nästan någon egentlig maskering. Floden med små högerspöken som trillar ut ur varje skrymsle så fort det finns tillfälle att prata "woke" eller högerprofiler finns inte.

Det är en så bra och mysig policy med politikfritt när det är helt tandlöst. Antingen får väl forumet vara helt fritt från allt annat än rent hobbysnack eller så får ni låta folk bekämpa den här skiten genom att tala fritt och representera ett mer realistiskt spektrum av åsikter. Nu ser hela forumet ut som ett amerikanskt bibelbälte, där alla blivit kidnappade av utomjordingar, för någon som tittar in utifrån. Rätt bra sätt att isolera det här stället från tillväxt av nya användare. FZ ser identiskt ut. Hatiskt ut i fingerspetsarna. Weird att ett sånt community inte föder interaktion och gemenskap längre.

Permalänk

Har bottarna rymt från X och landat här?
Fram med flugsprayen

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att jag tycker X har blivit bara bättre och bättre sista åren, framförallt som nyhetskälla för att följa konflikten i Ukraina.. Fantastist många bra OSINT-konton t.ex... Sedan undviker jag den svenska politiska gyttjebrottningen så mycket jag bara kan...

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem

3 sidors intensivt käbblande på ett par timmar och ni undrar varför det skrivs en artikel varje gång Musk nyser?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

X har inte haft en enda månad med positiv användartillväxt sedan november 2022 vilket var den första hela månaden med Elon Musk som ägare.

Läs hela artikeln här

detta säger inte mycket. Jag t.ex ficck mejl att mitt konto togs bort då jag räknades som en bot. Jag mejlade tillbaks och fick det aktiverat, men inte för någon anledning riktigt då jag ej använder det.

Vad jag vill komma fram till, var femte användare kan inkludera bottar och/eller oaktiva användare.

Permalänk
Medlem

Använder knappt x längre, gjorde väl inte innan heller men efter musk tog över så är det bara massa bots... trots att han lovade ta bort dom

Permalänk
Medlem

Bottarna har äntligen fått lite motstånd på plattformen.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Jag har varit ganska stor twitternörd men som 20% av jänkare tappade jag lusten när flöden hela tiden handlade om invandring även om man avföljer massa konton som RT. Känns mycket som en plattform för vita medelålders mellanchefer ska få ut sin frustration i sandlådan.

Lite coolt 2017 men inte idag.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Skrivet av Laffe:

Kom ihåg grabbar, man får inte prata politik på forumet! Det är absolut inte tillåtet och stoppas alltid. Ignorera att hela forumet är nedsolkat med hundvissla efter hundvissla utan nästan någon egentlig maskering. Floden med små högerspöken som trillar ut ur varje skrymsle så fort det finns tillfälle att prata "woke" eller högerprofiler finns inte.

Det är en så bra och mysig policy med politikfritt när det är helt tandlöst. Antingen får väl forumet vara helt fritt från allt annat än rent hobbysnack eller så får ni låta folk bekämpa den här skiten genom att tala fritt och representera ett mer realistiskt spektrum av åsikter. Nu ser hela forumet ut som ett amerikanskt bibelbälte, där alla blivit kidnappade av utomjordingar, för någon som tittar in utifrån. Rätt bra sätt att isolera det här stället från tillväxt av nya användare. FZ ser identiskt ut. Hatiskt ut i fingerspetsarna. Weird att ett sånt community inte föder interaktion och gemenskap längre.

Hear hear! Många som vill omhulda Elon "jag kan varken raka mig eller odla skägg" Muskotnöt ad nauseum och de står ofta helt oemotsagda om man inte orkar nyansera deras dravel genom att bemöta det. Men vem fan orkar uppfostra vad jag får anta är myndiga män? Tycker de får gräva sin egen grav och om de funderar på att gå mer åt incelhållet så får vi massövervaka dem så som högern vill lägga alla skattepengar på i dag.

Permalänk
Medlem

Imponerande hur länge tråden har fått hållas!
Sitter alla moderatorer fast i bilkö på väg till skidbacken?

Men personligen tycker jag att det är lite kul med allt häcklande.
Så länge man undviker rena påhopp såklart.

Permalänk
Medlem

Community Notes !!!

Borde införas på ALLA sociala medier.

Visa signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2000 250GB + A2000 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithos:

Community Notes !!!

Borde införas på ALLA sociala medier.

Är ambivalent till om de fyller sitt syfte. En post har rimligen sitt största genomslag (antar jag) då den är ny och en community note tar väl en stund innan den faktiskt dyker upp under posten. Och vid det laget har nog en stor del av de som borde läst den redan gått vidare och lever således kvar i sin ekokammare.

Men jag kan ha fel, hade vart intressant att se data över det...

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Quizmaster Göteborg 2023

Bort försvann allt smuts och kvar blev vanliga människor.

Inte svårare än så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Jag har varit ganska stor twitternörd men som 20% av jänkare tappade jag lusten när flöden hela tiden handlade om invandring även om man avföljer massa konton som RT. Känns mycket som en plattform för vita medelålders mellanchefer ska få ut sin frustration i sandlådan.

Lite coolt 2017 men inte idag.

Då undrar jag som inte är så aktiv inom den här "sfären" vad som är "coolt" år 2024?

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Skrivet av Mithos:

Community Notes !!!

Borde införas på ALLA sociala medier.

Ja, för alla vet att allmänheten är duktiga på sanningen. Stödjer du folkomröstning i alla frågor i riksdagen också?

Dock lite roligt att folk överlag varit grymma på att tillrättavisa Musk när han hundvisslar

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Då undrar jag som inte är så aktiv inom den här "sfären" vad som är "coolt" år 2024?

Ingen aning och bryr mig inte heller. Lägg min tid och energi på saker jag själv kan påverka...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Pinsamt låg nivå på politiska diskussioner på Sweclockers. Dags att stänga tråden?