Gaming känns meningslöst, känner ni likadant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matfer:

Jag är nog som många av er - började spela datorspel i tidig ålder. Den villkorslösa flykten från det tråkiga livet i grundskolan som liten till en fantasivärld som Runescape, WoW var ovärdeligt. Man satt och lirade med sina kompisar dagligen och det var det enda sättet man umgicks på egentligen. Livet var härligt helt enkelt.

Nu är jag 25+ och byggde väl min 3:e egna gamingdator för ca 1,5 år sedan. Trodde det skulle bli riktigt gött att kunna spela ordentligt. Dock så har spel under de senaste typ 8 åren varit väldigt meh. Allt handlar om nya affärsmodeller för spel nu för tiden, AAA spel har massa lootboxes och P2W, spel släpps i early access och slutar med att uppdateringsfrekvensen av spelet ökar exponentiellt eftersom utvecklaren redan cashat in. Spelen känns som minimal effort, ska bara vara snabba dopaminkickar utan något faktiskt djup. Ingenting är appelerande helt enkelt.

Jag har också svårt att spela äldre spel, testade Dragon Age för ett tag sedan men klarade inte riktigt av det, trots att detta var ett av mina favoritspel någonsin. Dock är det likadant med de flesta spelen: man känner ingen lycka eller entusiasm kring dem längre. Startar upp ett spel och kanske lirar i 20 minuter innan man stänger av och frågar sig själv vad som egentligen är meningen?

Senaste gången jag verkligen blev indragen i ett spel var i The Witcher 3, för nästan 10 år sedan. Är också i slutet av en utbildning, vilket gör att min möjlighet att spela spel på samma sätt snart har kommit till sitt slut då det därefter blir heltidsarbete och familjeliv med högsta sannolikhet.

Numera öppnar jag bara upp datorn och surfar på webben, alternativt producerar musik. Har funderat i några veckor nu på att sälja speldatorn då det ändå inte medför så mycket lycka. Det jag behöver en dator till kan jag göra på laptopen. Ni som har känt likadant, Hur gick det för er? Att sälja datorn skulle kännas som att göra sig av med en gammal vän, men hur bryter man med det som har gett en så mycket lycka under så lång tid?

Sorry för långt inlägg. Önskar er en fortsatt glad lördag!

Se dig själv, var ärlig mot dig själv, kan det vara så att du känner impulsen att vilja prova något, men ångesten över att inte veta om du kommer gilla det nog för att spela igenom det, kommer du känna ångest över varje beslut, sidequest eller vad det nu må vara. Ångest över att alla 'bedrifter', all loot och alla 'erövringar' försvinner i tiden?

Se vad det är du egentligen vill göra, tillåt dig själv att bara testa ett spel, det ska vara lek, inte måsten. Det är helt ok att testa ett spel i fem minuter o sen lämna det, eller helt utan förväntan fastna vid något som verkar underhållande, uppnå något och sedan inte vilja upprepa rotationen, för man är nöjd där.

Hitta den där punkten, här är jag nöjd, inget tvång, bara fem minuters nöje. Trodde aldrig ja skulle ta mig igenom min steam lista på spel man samlat på sig men känner att det kanske jag faktiskt gör nu 🙂

Hade själv en liknande period, men rätt va det är så började jag leka istället för att ta spelen på alvar och leklusten kom tillbaka.

Spelet ska nämligen tjäna mina intressen, inte jag spelets. 😎👌

Permalänk
Medlem

Känner samma sak. Trots att jag har väldigt mycket fritid efter jobb, är 37 nu. Och är det spel man känner vore kul att testa så vill man inte lägga 600kr för att testa i 20min. Jag tycker helt enkelt det är för dyrt och jag önskar man kunde få en demo på typ 5h speltid eller något. Kolla på youtube/gameplay fungerar inte i alla lägen.

Köpte nyligen en Switch (igen) och tycker det är rätt kul. Zelda BoTW är/var tillsammans med WoW spelen jag fortfarande älskar. Kommer få Tears of Kingdom troligtvis imorgon så det ser jag fram emot. Nintendo Switch Sports är faktiskt över förväntan också.

WoW casual raidguild och m+ (inget seriöst i M+ men över average, vill inte vara för seriös i något spel för då blir det inte kul).

Annars är alla dessa populära spel typ "meh"/"pallar inte".

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Känner samma sak. Trots att jag har väldigt mycket fritid efter jobb, är 37 nu. Och är det spel man känner vore kul att testa så vill man inte lägga 600kr för att testa i 20min. Jag tycker helt enkelt det är för dyrt och jag önskar man kunde få en demo på typ 5h speltid eller något. Kolla på youtube/gameplay fungerar inte i alla lägen.

Steam refund funkar utmärkt som demo tycker jag, under 2h speltid så får man alltid refund direkt. Använder det hela tiden.

Permalänk
Medlem

För mig hjälpte det att detoxa lite från dopamin-knarkandet för att kunna fokusera och njuta av ett spel igen. Det gick så långt så jag inte klarade av att spela spel för de va för långsamt. Detta efter att ha scrollat reels i månader eller youtube.

Spel kräver ju en motprestation för att man ska få belöningen. Vilket inte TikTok och annat skräp gör. Jag märkte att jag inte alls kunde fokusera på samma sätt som förr tex kan ju ett single player spel ta flera timmar innan man kommit in i det, vilket aldrig var nått problem förr, men när det var som värst fick jag känslan av att det var ”för jobbigt” att spela.

Sen har min spelsmak förändrats markant. Har alltid gillat story drivna spel. Men också spelet mycket FPS pvp. Nu orkar jag inte riktigt med multiplayer spel men story drivna spel är fortfarande väldigt givande. Gillade Alan Wake 2 nu senast otroligt mycket.

Nu jobbar jag på att få tillbaka samma tålamod som jag hade som barn när jag spelade Ocarina of Time utan guide och försökte hitta allt som fanns att hitta i spelet. Kunde gå timmar av att man bara sprang runt planlöst för man visste inte vad man behövde göra Nu börjar man googla så fort det tar mer än 30 sekunder att fatta vad som förväntas.

F.ö. TikTok, FB reels, insta reels, youtube shorts m.m är blockade på min telefon nu förtiden.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Skaffa bara de spel som du verkligen suktar efter.
Finns det inget nu? Skit i att spela.

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av n0kturnal:

Steam refund funkar utmärkt som demo tycker jag, under 2h speltid så får man alltid refund direkt. Använder det hela tiden.

Aha! Hade ingen aning att det fanns. Tack för tipset.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Absolut ingen ide att tvinga sig själv att spela när man inte har lust. Gör bara suget mindre. Bättre att ta en paus. Jag tröttnade på spel någon gång under slutet av Xbox 360/PS3 eran och allt förutom PCn åkte upp på vinden. Spelade inget på datorn heller, bara frugan som lirade The Sims och sånt.
Dröjde många år innan suget återkom. Då blev det plötsligt ny dator, skärmar, en Xbox Series X till sovrummet, några retro konsoler och allt möjligt. Varför? Såg en trailer för Hogwarts Legacy och hjärnan skrek till.

Visa signatur

Spel/multimedia burk: ASUS Prime B660-Plus D4. PNY CS2140 M.2 NVMe Gen 4 500GB. Kingston Fury 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz. Intel Core i3 12100F 3.3 GHz 12MB. DeepCool AG400. PowerColor Radeon RX 6600 8GB Fighter. DeepCool PK650D 650W. Kolink Observatory HF Mesh. Skärm: Samsung 65" Q77C 4K QLED. Ljud: Yamaha 5.1 förstärkare. XTZ 93:22 frontar, Eltax Monitor III bak. Audio Technica ATH-M50x

Permalänk
Medlem

Det enda som finns att göra nu är att vänta på GTA6. Ändå sen trailern kom sitter inga spel bra längre.

Permalänk
Medlem

För min del är det mest den sociala biten då man sitter och tjötar med folk man lärt känna samtidigt som man spelar pubg eller dylikt. Det är mer jobb nu så mindre tid och ork till spel. Det är knappt att jag orkar titta på serier.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Det du upplever är verkligen helt normalt. Det är väl ändå väldigt enkelt förklarat, du har "klarat av" allt det datorspel kan uppnå. Nästa nivå för att ta det vidare hade varit att tävla i esport som proffs (För att konstant utvecklas i ett lag med pengar involverat och ta det som ett jobb) alternativt en influencer med samma mindset att det är ett jobb.

Datorspel är inte utvecklade för att konstant ge oss nya utmaningar, spelen är iaf i dagsläget utformade för att lära sig grunderna, bemästra dem och sedan vinna över olika monster etc. (Typ WoW).

När man väl klarat av detta är man klar, visst du kan leta efter andra spel men du har redan bemästrat grunderna i datorspel (Det som man behövde kämpa med när man var 12-13 år och sedan kanske blev riktigt bra när man var 15-16 år.)

Alla de som letar efter nostalgitrippar med gamla spel etc letar verkligen i ett svart hål, helt meningslöst.

Jag lirar dock fortfarande CS och LoL med vänner på en extremt go casual nivå. Jag utvecklas inte i spelet, snarare tvärtemot förlorar ranking varje år men fokus ligger på ett gott snack på samma sätt som att man sätter sig och tar en kaffe eller bärs på stan.

Jag har redan bemästrat båda spelen och finns inget incitatement att utvecklas vidare

Med detta sagt tycker jag du ska sälja datorn om du bara mår dåligt men behålla den om du har möjlighet att uppleva spelen på ett nytt sätt med vänner osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

För mig hjälpte det att detoxa lite från dopamin-knarkandet för att kunna fokusera och njuta av ett spel igen. Det gick så långt så jag inte klarade av att spela spel för de va för långsamt. Detta efter att ha scrollat reels i månader eller youtube.

Spel kräver ju en motprestation för att man ska få belöningen. Vilket inte TikTok och annat skräp gör. Jag märkte att jag inte alls kunde fokusera på samma sätt som förr tex kan ju ett single player spel ta flera timmar innan man kommit in i det, vilket aldrig var nått problem förr, men när det var som värst fick jag känslan av att det var ”för jobbigt” att spela.

Sen har min spelsmak förändrats markant. Har alltid gillat story drivna spel. Men också spelet mycket FPS pvp. Nu orkar jag inte riktigt med multiplayer spel men story drivna spel är fortfarande väldigt givande. Gillade Alan Wake 2 nu senast otroligt mycket.

Nu jobbar jag på att få tillbaka samma tålamod som jag hade som barn när jag spelade Ocarina of Time utan guide och försökte hitta allt som fanns att hitta i spelet. Kunde gå timmar av att man bara sprang runt planlöst för man visste inte vad man behövde göra Nu börjar man googla så fort det tar mer än 30 sekunder att fatta vad som förväntas.

F.ö. TikTok, FB reels, insta reels, youtube shorts m.m är blockade på min telefon nu förtiden.

"Nu jobbar jag på att få tillbaka samma tålamod som jag hade som barn när jag spelade Ocarina of Time utan guide och försökte hitta allt som fanns att hitta i spelet. Kunde gå timmar av att man bara sprang runt planlöst för man visste inte vad man behövde göra Nu börjar man googla så fort det tar mer än 30 sekunder att fatta vad som förväntas."

Skulle inte säga att detta har något med dopaminkickar att göra, vi var små barn som utvecklades av att lösa dessa komplexa problem (för barn) samt att detta var nya äventyr som vi inte upplevt ännu. Det var helt enkelt utmanande att lösa dessa problem.

Idag har du vuxit upp och redan förstått hur datorspel är uppbyggda, visst du kan hitta spel som fortfarande kan vara utmanande att lösa men du vet om hur spelen är uppbyggda och du vet om att när du väl löst problemen och kommit till målet och slutfört spelet så finns det inte så mycket mer (Tråkigt). När du var ett barn visste du ju inte vad som skulle hända när du väl kommit vidare i spelet (därav incitiament till varför man också ville fortsätta och utvecklas)

Vad man som vuxen skulle behöva ersätta detta med är ju helt andra hobbys med nya utmaningar och mål (oftast något som kan generera pengar då man kan använda det till mycket i ett form av "end-goal" i verkliga livet). Kan lova att du kommer hitta fokus i det projektet du väljer oavsett hur mycket youtube och tiktok du konsumerar

Permalänk
Medlem

Livet är ju inte statiskt, de flesta går igenom många olika faser där man har olika intressen.
Samtidigt har vi människor ett stort motstånd till förändring. Men det är bara att våga prova och göra vad som känns rätt.

Permalänk
Medlem

För mig så blev det att jag inte kände samma lycka som jag gjorde förr när jag satt vid datorn.
Och då tänkte jag varför sitter jag här utan att tycka det är kul?

Men det slutade med att vi skaffade 2 barn och då försvann tiden helt Nu sitter jag typ bara på morgonen och typ slö surfar på en laptop bara.
Tror man kommer till ett stadie i livet där man får börja priotera, kanske dags att leta upp något annat att göra med tiden? Själv så har jag som sagt 2 barn, ett jobb där jag sitter vid datorn redan hela dagarna och på den lilla fritiden jag har så underhåller jag mitt homelab för att hålla mig uppdaterad och ändå ha något att göra som jag tycker är kul.

Gaming kommer aldrig vara som det en gång i tiden var, det blir ju så tyvär när man växer upp.
Ibland tänker man tillbaka på sin gaming "karriär" och drömmer sig tillbaka om hur det var när man spelade WoW efter skolan med ostmackorna bredvid sig och när man inser att det aldrig kommer bli så igen så blir det lättare att släppa taget.
Fan, detta låter så tragiskt men gaming har varit en väldigt stor syssla i mitt liv och även det som fått mig att intressera sig av programmering så jag ångrar inget av det.

Permalänk
Medlem

Kan också känna igen mig. Har spelat hela uppväxten men spelar inte jättemycket själv längre. Lagt enormt mycket tid på BF 2142, Half Life, CS, GTA, NHL, FIFA, COD MW2 med mera. Detta la jag ner för cirka 15 år sedan.

Kidsen har varsin gamingdator, mycket för att jag tycker det varit kul att bygga, vilka nu används flitigt. Vi har spelat mycket tillsammans under deras uppväxt men då främst Lego Marvel och FIFA. Har flertalet gånger försökt ta upp spelandet men jag tycker inte det är särskilt kul. Senaste åren har jag spelat en hel del Halo Infinite, men bara split-screen tillsammans med yngsta sonen och tjejen. Riktigt givande men det där att sitta själv, nej den viljan har inte funnits på många år.

Sedan någon vecka tillbaka har jag dock testat COD Warzone Mobile. Detta på min iPad Pro M2 + Xbox Controller vilket har varit otroligt roligt. Troligtvis för att det är enkelt och tillgängligt, man kan fortfarande vara nära familjen (om man vill), och det är inte särskilt svårt. Nu börjar det till och med kittla lite att spela Warzone på en av datorerna. Det finns installerat men ej startat. Som
CS2, som GTA. Spelande på datorn får bli…sen.

Mitt tips är nog egentligen: fokusera inte så mycket på själva spelandet och prestationen. Låt det bli lustdrivet. Tycker du det inte lockar, spela inte. Vill du prompt spela, hitta något enkelt. Tycker du det är roligare att spela ihop med någon (som jag) - hitta någon att spela med! Vill du spela COD, skicka ett PM så kommer vi i kontakt

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk
Medlem

Testa någon av följande.

1. Ge upp och gå i depression.

2. Ta mindre pause och gör annat ett tag.

3. Testa enklare spel, många upptäcker spelglädje igen om man kör något man inte gjort på länge. För mig var de t.ex. Mario då jag kört lite många rollspel på raken.

4. Börja utveckla ett eget. Även om det inte blir klart ger det en ofta lite mer uppskattning för hela konceptet om man vet hur det tillverkas.

5. Börja gymma/träna istället. Antingen kommer du förstå hur mycket tråkigare det är och få tillbaka draget för att spela. Eller börja gilla det istället och leva lite hälsosammare.

Permalänk

Då köper man spelet Balatro, case closed!

Permalänk

Kan relatera till det mesta som du skriver. För mig har räddningen för spelandet blivit mer av den sociala biten. Schemalagda vietuella AWs med gamla vänner och med en öl/vin framför skärmen.

Spela solo är inte lika roligt alls längre utan spel-AW som gäller.

Permalänk
Medlem

Vissa har varit inne på det men vill ändå understryka att det här helt och hållet har med dig och alla andra som känner liknande saker att göra, inte med spelmarknaden. Det är alltid enklast att flytta fokuset på något utanför sig själv, men det stämmer sällan. Med det sagt behöver det som flera påpekat inte vara något negativt alls, gör något annat helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Förstår att man blir sorgsen när man ser på den stora "AAA"-marknaden.
Gå över till indie-spelen istället. Lägre priser, färdiga spel och (oftast) gratis uppdateringar samt att man sällan behöver någon monsterdator för att spela dem.
Några av mina bästa spelupplevelser den senaste tiden har varit FTL och Stardew Valley.

Våga utforska istället för att enbart spela de dyra storspelen. Köp istället 5 slumpvalda indie-spel med höga betyg så lovar jag dig att du kommer bli positivt överraskad.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Spelat pc i ca 14 år nu. Förr spelade jag varje dag med IRL vänner och ibland kompisar som man hittat i spel. Jag fick barn först i min krets och var borta från de dagliga spelet i ca 2+år. Nu har jag börjat sitta lite vid datorn på kvällarna då sambon börjat träna, nu är det knappt någon online på kvällarna då mina vänner antingen slutat spela eller lagar mat och liknande (när jag har möjlighet o lira när barnen sover). Riktigt tråkigt, Får kanske 2 timmar i veckan med vänner isch.

Därför har jag köpt en 3D skrivare och pilla med, så jag har något o göra på kvällarna

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk

Jag är precis likadan. Kan dock spela gamla spel ibland, men inte nya spel. Jag tror det har att göra med att man har mindre fritid och inte vill spela bort den fritid man har.

Permalänk
Medlem

Har spelat sedan -82 och intresset kommer och går i vågor. Har märkt att när man skaffar nytt/uppgraderar så avtar intresset någon månad efter köpet. Känslan av "blev det inte bättre än så här?" infinner sig. Sedan vaknar den till liv igen när man saknar nått av sina gamla favoriter och det leder till nya spel och nya äventyr.
Att spelintresset skulle avta med åldern hållar jag icke med om. Är snart 50 och kör Helldivers 2 för fullt! Farsan som är över 70 har mer än 4000 timmar i Grim Dawn.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Skrivet av Sarato:

Förstår att man blir sorgsen när man ser på den stora "AAA"-marknaden.
Gå över till indie-spelen istället. Lägre priser, färdiga spel och (oftast) gratis uppdateringar samt att man sällan behöver någon monsterdator för att spela dem.
Några av mina bästa spelupplevelser den senaste tiden har varit FTL och Stardew Valley.

Våga utforska istället för att enbart spela de dyra storspelen. Köp istället 5 slumpvalda indie-spel med höga betyg så lovar jag dig att du kommer bli positivt överraskad.

Detta!
Tyckte själv att jag var trött på dagens spel, men kom igång igen efter att jag snubblade över spelen i "My time"-serien av utvecklaren Pathea (i synnerhet My Time At Portia).
Ett annat spel jag också har kört en hel del är "Dysmantle".

Permalänk
Medlem

Köp Helldivers 2 och få kärleken tillbaka

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Köp Helldivers 2 och få kärleken tillbaka

Har faktiskt ca 21 timmar i Hell Divers 2. Ganska kul spel men fattas folk att köra med. Tror jag var lite sen på bollen och de flesta jag känner har redan tröttnat på det. Det ger dock lite av samma melankoliska känsla som alla andra spel. Tror det viktigaste med sådana spel är att ha polare att lira med varav anledningen till att jag inte lirat det så mycket mer.

Visa signatur

Aorus Elite B550, Ryzen 7 5800X3D, Corsair Vengence cl16 32GB, Asus TUF 3080 Ti, Corsair RM850X, Arctic Liquid Freezer 280mm, Corsair 4000D Airflow

Permalänk

Märkte att jag själv tappade spel lusten precis som många andra, trodde jag vuxit ifrån spelandet då det blev väldigt mycket av det i yngre dagar.

Sedan jag började jobba med IT och man sitter vid datorn varje dag så försvann spelsuget helt i typ ett år efter jag börjat.

Men så började jag spela Redalert 2 en dag och hade skit kul och satt och spelade det när man fick tid över med alla ens andra hobbys.

Hittade mina gamla installations filer till Diablo 2 och jag och en kompis hade skit kul med det också. Så jag rotade fram mina gamla skivor till Warcraft III TFT och installerade det, inget patchande till senaste Reforged utan precis som innan.

Tro fasen att spelglädjen fanns där igen. Jag skynda sig hem efter jobb för att fortsätta spela storyn(var många årsen jag spelade storyn i Warcraft 3 sist)

Spelade även Total Annahilation

Då klickade för mig. Dom nya/nyare spelen är inte mycket för mig, notera att jag nämnt mestadels RTS då det är det som jag gillade mest.

Är sugen på att prova Settlers III då det säkert var 20+ årsen jag spelade det sist.

Spelen gjordes annorlunda förr och resonerar bättre med mig än vad nya spel gör. Tror inte det bara är nostalgi då jag t.ex inte spelat Age of Empires mer en typ något enstaka tillfälle hos en kompis, men då tyckte jag det gick för långsamt då jag var van vid Red Alert och hur fort det gick där i jämförelse.

Men kom in i Age of Empires II ganska duktigt för ett tagsen och tycker det är super roligt!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, INTEL INTEGRATED GRAPHICS!

Permalänk
Medlem

Helldivers 2 är bästa botemedlet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matfer:

Har faktiskt ca 21 timmar i Hell Divers 2. Ganska kul spel men fattas folk att köra med. Tror jag var lite sen på bollen och de flesta jag känner har redan tröttnat på det. Det ger dock lite av samma melankoliska känsla som alla andra spel. Tror det viktigaste med sådana spel är att ha polare att lira med varav anledningen till att jag inte lirat det så mycket mer.

Det finns en officiell Discord där man kan hitta spelare och matcha på vilket sätt man vill spela - jaga XP eller plöjja av banan helt i jakt på medaljer och samples som jag förstått det.
https://discord.com/invite/helldivers

Jag har inte provat själv då jag är med i ett spelcommunity där det oftast finns några att spela med som jag känt i många år

Men jag har provat den här typen av Discords för PUBG och det har fungerat rätt bra. Ibland hittar man rötägg men för det mesta r hittar man bra trevliga personer att spela med

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem

Att tröttna på något/någon är väl inget nytt? Förstår inte riktigt vad som ska diskuteras?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Är i samma situation. Har nog bekostat min dator för 50k+ på 3 år. Spelar inget nuförtiden.

Funderar på att köpa in en PS5 och lira lite NHL 24, de kanske kan få igång spelsuget igen.

Mest surfande och plöja serier med frugan. Har nog snart sett alla bra serier. 😂

Nu behöver jag dessutom byta vattnet i datorn, den ska ju fortfarande underhållas.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2