Permalänk
Medlem

Köpråd 65" LG C3 vs C4

Hejsan,

Nu har jag läst nästintill vartenda tråd och guide här jag kan hitta och har kommit fram till två val...
Vi har flyttat till större och behöver därför uppgradera TVn då det börjar bli lite svårt att se på vår 49" Samsung UE49KS8005T trotjänare som hängt med i många år.

Jag ANTAR att vi kommer se skillnad kvalitetsmässigt oavsett vilken TV vi väljer då den nuvarande snart har 10 år på nacken.

Jag har kommit fram till att 65" är perfekt och vad jag förstått så är LG väldigt populära. Det ska primärt tittas på serier och film under dagstid (föräldraledig med bebis) och kväll. Har inte bestämt ännu men mycket möjligt att PS5an kommer flyttas ut dit till vardagsrummet med.

Nu ser jag att bl.a. Webhallen har en kampanj på C3an för 18 papp (https://www.webhallen.com/se/product/359541-LG-65-OLED65C35LA...) vilket känns ok (smärtgräns 20 000:-). Men samtidigt läste jag att LG har kampanj på C4an för 24 000:- plus cashback på 4 000:-

Så min fråga är egentligen, hur/vad är skillnaden? Är C4an så pass mycket bättre att den är värd 2 000:- mer?
Även om 2 000:- verkar lite så hade det varit skönt att slippa lägga dom så om det inte skiljer allt för mycket så kör jag gärna på C3an men vill heller inte hamna i en situation där jag gör ett misstag pga C4an så pass mycket bättre eller liknande.

Oh well, tack på förhand!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du kan få en 65 C3 (ej i lager, måste förbeställas) för ca 16 000 via LG:s hemsida. Inte värt att lägga 4000 extra på en C4

https://www.lg.com/se/tv/lg-oled65c35la

Rabattkod: D2B2C_BENI_MAY_SAL

Logga in och bli medlem (gratis) för att få ned priset några hundralappar.

Permalänk
Medlem

Vill minnas att Rtings bedömde att C4 hade marginellt bättre ljusstyrka, men en grön ton vid betraktning från sidan och tyckte således att C3 var ett bättre val i många fall. Inte värt med C4.

Att gå på en G3 istället däremot, om den skulle finnas inom din smärtgräns kan absolut vara värt det. Den trappar upp HDR-ljusstyrkan markant. Är dock mycket nöjd med min C3!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Du kan få en 65 C3 (ej i lager, måste förbeställas) för ca 16 000 via LG:s hemsida. Inte värt att lägga 4000 extra på en C4

https://www.lg.com/se/tv/lg-oled65c35la

Rabattkod: D2B2C_BENI_MAY_SAL

Logga in och bli medlem (gratis) för att få ned priset några hundralappar.

Tack så hemskt mycket! Blev en sån på studs
Bara att hoppas på att den kommer någorlunda snart då

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lidodido:

Vill minnas att Rtings bedömde att C4 hade marginellt bättre ljusstyrka, men en grön ton vid betraktning från sidan och tyckte således att C3 var ett bättre val i många fall. Inte värt med C4.

Att gå på en G3 istället däremot, om den skulle finnas inom din smärtgräns kan absolut vara värt det. Den trappar upp HDR-ljusstyrkan markant. Är dock mycket nöjd med min C3!

Tack för bra svar! Blev en C3, ser fram emot den mycket. G3 får bli nästa gång (yeah right) haha

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Triphys:

Tack för bra svar! Blev en C3, ser fram emot den mycket. G3 får bli nästa gång (yeah right) haha

Kul, tror verkligen att du kommer bli nöjd när du går från en 8 år gammal LED-TV oavsett om du hade valt C3, C4 eller G3.

Själv gick jag från en C9 till en 2 år nyare men lite mer budget B1 och märkte i princip ingen skillnad alls, förutom att min B1 var 10 tum större då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triphys:

Tack så hemskt mycket! Blev en sån på studs
Bara att hoppas på att den kommer någorlunda snart då

Ser att LG uppdaterat sin hemsidas UI och numera även har mer information:

Förbeställningsperiod:
21 maj 2024 ~ 2 juni 2024 23:59
4 dagar kvar

Leverans sker
3 juni 2024
i turordning.

Denna produkt tillhandahålls till kunder till konkurrenskraftiga priser genom att säkra lager genom förbeställning under en begränsad tid. Som produkt börjar leveransen från 3 juni 2024.