Tips på vart köpa ersättningskuddar till Sennheiser hd800s ?

Permalänk

Tips på vart köpa ersättningskuddar till Sennheiser hd800s ?

Hej

Som titeln säger, är i behov av att ersätta öronkuddarna på lurarna men kan inte riktigt hitta vart dessa finns så om någon vet peka mig gärna i den riktningen.

Gärna i Sverige men även import om inget alternativ finns.

Tack på förhand!

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Medlem

Kanske fel svar, men om jag googlar på "hd800s cushion" så får jag massor med träffar där man kan köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unbalanced:

Hej

Som titeln säger, är i behov av att ersätta öronkuddarna på lurarna men kan inte riktigt hitta vart dessa finns så om någon vet peka mig gärna i den riktningen.

Gärna i Sverige men även import om inget alternativ finns.

Tack på förhand!

https://spares.s-consumer.com/catalog/sparepart/534411

Permalänk

Sorry om det är emot reglerna att dra upp en gammal tråd, visste inte om jag skulle skapa en ny eller bara ta min gamla tråd igen.
Men är i samma läge igen och länkarna har expirat som rekommenderades.

Min fråga är densamma, Behöver köpa nya kuddar till mina Sennheiser HD800s och har googlat och ser att en sida vid namn Fruugo har ett antal olika (som alla ser likadana ut men varierar i pris mellan 200-400kr)

Gör inget om det är tredjepart delar bara dem är bekväma och bra kvalite, kom gärna med era rekommendationer.

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unbalanced:

Sorry om det är emot reglerna att dra upp en gammal tråd, visste inte om jag skulle skapa en ny eller bara ta min gamla tråd igen.
Men är i samma läge igen och länkarna har expirat som rekommenderades.

Min fråga är densamma, Behöver köpa nya kuddar till mina Sennheiser HD800s och har googlat och ser att en sida vid namn Fruugo har ett antal olika (som alla ser likadana ut men varierar i pris mellan 200-400kr)

Gör inget om det är tredjepart delar bara dem är bekväma och bra kvalite, kom gärna med era rekommendationer.

De enda som rekommenderas av internet är såvitt jag vet originalet, Dekoni och ZMF. De två sistnämnda kommer ändra ljudet.