SweClockers Noobbyggarguide - Del 5: Kabelkrångel

Permalänk
Melding Plague

SweClockers Noobbyggarguide - Del 5: Kabelkrångel

Nu är det dags för den stora kabeldragningen där Edin kopplar in alla strömkontakter i datorn.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fast man kan det mesta är det en rolig guide och följa och riktigt bra för nybörjare.

Jag hoppas att ni kommer följa upp detta med att installera Windows också på datorn och laddar ner drivrutiner rensar upp lite bloatware och kanske installerar de vanligaste programmen som Chrome(?)/Firefox, Steam, m.m.

Visa signatur

7600X, Asrock B650I, NH-U12A, 32GB, RX6700, SN850 1TB, SN850X 2TB, SF600, 27GL850, Arzopa 16", NR200P

Permalänk
Medlem

Jag försöker sätta så många kablar på moderkortet som möjligt, gäller då i första hand eventuella sata samt ström, innan jag sätter moderkortet i chassi.

Då pillar man ut dem på plats samtidigt som man lyfter ner moderkortet och de hamnar förhoppningsvis rätt direkt. Då slipper man trycka ner en del sladdar i moderkortet där det är trångt. Sedan är det bara att dra dem vidare till PSU och annat. Förenklar lite.

Visa signatur

Proud AMD customer since 1998!

Permalänk
Medlem

Ser gärna fler Noobbyggarguider kanske utan stöd nästa gång med vattenkylning. Eller varför inte ett speedrun bygge av någon duktig.