Är det någon som handlar på Temu? Erfarenheter?

Permalänk
Avstängd

Är det någon som handlar på Temu? Erfarenheter?

Jag testar Temu just nu med två beställningar, en redan leverad.

Köpte en rektangulär herr klocka och trådlösa hörlurar till mobilen.
Först nämnda kosta 300 kr och fungerar utmärkt och är enligt mitt tycke ursnygg.
Sist nämnda 54 kr och fungerar klockrent.

Sedan har jag beställt byxor och kortärmade skjortor.
Förstår att kvaliten kanske inte alltid är det högsta, men en del varor är 300 kr dyrare styck, såsom kortärmade skjortor med snygg och smakfull design.
Uppskattar att med min totala beställning så har jag sparat in över 1500 kr.

MVH

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av pompado:

Jag testar Temu just nu med två beställningar, en redan leverad.

Köpte en rektangulär herr klocka och trådlösa hörlurar till mobilen.
Först nämnda kosta 300 kr och fungerar utmärkt och är enligt mitt tycke ursnygg.
Sist nämnda 54 kr och fungerar klockrent.

Sedan har jag beställt byxor och kortärmade skjortor.
Förstår att kvaliten kanske inte alltid är det högsta, men en del varor är 300 kr dyrare styck, såsom kortärmade skjortor med snygg och smakfull design.
Uppskattar att med min totala beställning så har jag sparat in över 1500 kr.

MVH

Hanlar som i handlar mycket gör jag inte men jag har handlat en gång och eftersom jag inte letade nån "märkesvara" utan en funktion och lä-ste på ordentligt så fungerade det bra, priser var väl ungefär detsamma som andra kinasiter så ingen direkt skillnad.
Sulle dock aldrig köpa märkesvaror och absolut inte de som främst säljer som varumärket som främsta egenskap på kinqasiter
för det lär finnas många kopior då produkterna i sig är billiga att göra och inbjuder till piratande och originalen aldrig heller säljs billigt av den anledningen då de från början är ett sätt att sälja överprisade.

Att köpa kinamärken är i princip aldrig problem om man vet vad man ska ha och inte bara stressköper och aldrig någonsin köpa västmärken via kinesiska säljare, möjligen via västsäljare som säljer via kinaplattformar om man inte hittar prylen i väst.
Kläder och liknade "modeskräp" köper jag aldrig online för klädbranschen är ändå så miljövidrig att den bör undvikas så långt det går.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag har handlat två ggr. funkade bra när man är ute efter billig skit, då det är billigare än att köpa på svenska sidor. Jag har köpt typ nyckelringar, kabinhakar, krokar mm. till badrum. Det dyraste jag köpt var en magsafe-laddare som man har i bilen, vilken fungerar oförskämt bra och var väldigt billig, kommer dock inte ihåg exakt pris. Så över lag funkar det bra, men jag skulle aldrig våga köpa något dyrt där, eller inte heller "märkesvaror" eller saker där man behöver viss kvalitet.

Svar på ett raderat inlägg rensat. // MOD
Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av lumberjack:

Jag har handlat två ggr. funkade bra när man är ute efter billig skit, då det är billigare än att köpa på svenska sidor. Jag har köpt typ nyckelringar, kabinhakar, krokar mm. till badrum. Det dyraste jag köpt var en magsafe-laddare som man har i bilen, vilken fungerar oförskämt bra och var väldigt billig, kommer dock inte ihåg exakt pris. Så över lag funkar det bra, men jag skulle aldrig våga köpa något dyrt där, eller inte heller "märkesvaror" eller saker där man behöver viss kvalitet.

Sånt handlar jag isf hellre på AliExpress eller Ebay. Iofs är dom lite same shit nånstans i grunden, men dom har åtminstone inte klämt sig in på marknaden lika brutalt, fult o oärligt som Temu.

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns en ganska stor tråd om Temu här:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1696119-temu-com

Personligen skyr jag sidan som pesten, om inte annat pga rapporten jag länkade till i tråden där. Redan innan jag såg det kände jag mig högst skeptisk över den dock (mer så än t ex AliExpress och även Wish).

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Rätt usla kläder. Det mesta är i billig polyester.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Rätt usla kläder. Det mesta är i billig polyester.

Jag och dottern lade en beställning på kläder för 3000kr från Shein för något halvår sedan. Det blev mycket kläder för 3000kr! Vi fick skicka tillbaka alltihop förutom en tröja som jag råkade skita ner direkt av misstag. Vilket skräp.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Önskar att alla slutade handla från diktaturen Kina.

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, 5700x3d, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Asus RTX 4070 Dual White OC, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Seasonic G12 GM-850, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Hedersmedlem

Det är helt ok att ha åsikter om Temu, men tänk på hur ni formulerar dessa.

*Tråd minimalt rensad.*

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.