Detta gäller när HBO Max blir Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Retarderad:

Inte mitt fel att företaget går ut med fel information. Avslutade inte samma dag utan 2-3 dagar efteråt av den enkla anledningen att tjänsten blivit sämre och dyrare. Finns ingen anledning att fortsätta vara kvar som kund då.

Rage quit? Nej. Utan eftertanke? Nej. Utgick från den information som skickades ut av företaget.

Vet inte om någon streamingtjänst som visar 1080p-material och sedan skalar upp det till 4K, eller som visar 4K i samma bitrate som 1080p.

Men ändringen skulle ju börja gälla först i sommar, inte direkt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av medbor:

Men ändringen skulle ju börja gälla först i sommar, inte direkt

Informationen jag fick från Max är den jag skrev. Finns ingen anledning att tro att man kommer ändra detta så därför avslutade jag tjänsten då den skulle bli sämre och dyrare.

Att man sedan i efterhand ändrar sig är väl bra för er som valt att stanna kvar och initialt accepterat en sämre och dyrare tjänst.

Max kunde i mitt ärende ha sagt att "vi gjorde fel som gav dig och alla andra inkorrekt information, så trots att du avslutat ditt konto (eftersom vi gett dig inkorrekt information) så kommer vi fortsätta ge dig livstids rabatt på 50% om du väljer att starta om ditt konto hos oss", men nej. Man väljer att inte ta ärendet vidare samt så slänger man på luren i mitt öra när jag ber om det en andra gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Retarderad:

Informationen jag fick från Max är den jag skrev. Finns ingen anledning att tro att man kommer ändra detta så därför avslutade jag tjänsten då den skulle bli sämre och dyrare.

Att man sedan i efterhand ändrar sig är väl bra för er som valt att stanna kvar och initialt accepterat en sämre och dyrare tjänst.

Max kunde i mitt ärende ha sagt att "vi gjorde fel som gav dig och alla andra inkorrekt information, så trots att du avslutat ditt konto (eftersom vi gett dig inkorrekt information) så kommer vi fortsätta ge dig livstids rabatt på 50% om du väljer att starta om ditt konto hos oss", men nej. Man väljer att inte ta ärendet vidare samt så slänger man på luren i mitt öra när jag ber om det en andra gång.

Mailet "allt du behöver veta" som gick ut den 19 april var väl ganska tydlig med vad som gällde 'om du inte vill fortsätta ditt abonnemang'? Vill du inte betala mer, avsluta före ditt förnyelsedatum innan eller senast per den 23 juli. Det är ju nästan två månader kvar tills prishöjning sker, rage quit eller inte...

Visa signatur

Vinterdatorn 2016 (。◕‿◕。)
| Fractal Design Define S | Asus Z170 Pro Gaming > i5 6600K > Noctua U14S | RX480 4GB + RX570 4GB | EVO850 250 + 512 GB SSD'er | 2x8GB Corsair 3000MHz | Supernova G2 650W | AOC G2460PF 24" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus303:

Jag är en som prenumererar på Discovery+ för att se en del Kanal5-program (Alla mot Alla med Filip och Fredrik bland annat).
Gör det under "säsonger".
Nu så slänger dom jävlarna in kanal5 och kanal 9 i "premiumabonnemanget" för 169 kr.
...
Så det går upp från 109 kr till 169 kr nu.
För ett halvår sen var det 89 kr.

Skrivet av HH1:

Det är linjär-kanalerna du inte får. Programmen finns där ju ändå...

I min familj har vi sedan flera år prenumeration på Discovery+ bara för att komma åt Eurosport (läs: Tour de France) som min fru vill kunna följa.
Att vi dessutom fick tillgång till OS blev en senare tillkommen bonus.

Nu blir Eurosport ungefär lika dyrt som Viasat Motor, vilken jag skulle vilja ha men ratat för att den kanalen är så dyr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

I min familj har vi sedan flera år prenumeration på Discovery+ bara för att komma åt Eurosport (läs: Tour de France) som min fru vill kunna följa.
Att vi dessutom fick tillgång till OS blev en senare tillkommen bonus.

Nu blir Eurosport ungefär lika dyrt som Viasat Motor, vilken jag skulle vilja ha men ratat för att den kanalen är så dyr.

Vad hindrar att du behåller Discovery+? De har väl inte höjt priserna eller ändrat innehållet där också?

Permalänk
Medlem

Har ni andra fått upp att ni måste välja vilket abonnemang ni vill ha? Jag skaffade med livstidsrabatten för längesedan. Förstår ingenting och jag hittar inga kontaktuppgifter till dem heller...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ComeradJenko:

Har ni andra fått upp att ni måste välja vilket abonnemang ni vill ha? Jag skaffade med livstidsrabatten för längesedan. Förstår ingenting och jag hittar inga kontaktuppgifter till dem heller...

Det ser inte bättre ut än att ditt abonnemang med livstidsrabatt har avslutats. Har du betalt med ett kort som gått ut kanske? Du bör ha fått ett mail om att så har skett i så fall. Det ska nog synas i Google Play prenumerationer om du har abonnerat den vägen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Retarderad:

Jag har varit kund hos HBO Max sedan starten 2021 och hade därför livstidserbjudandet på 50% rabatt vilket har gjort att jag endast betalat 44.50 kr/mån. När informationen kom om Max så stod det klart och tydligt att tjänsten kommer bli sämre då man bara kommer erbjuda 1080p för oss som har rabatten, samt att priset höjs med 20 kr. För att få 4K måste man välja det dyraste abonnemanget som kostar 169 kr och som inte innefattar den 50%-iga rabatten.

Att Max sedan i efterhand ändrat sig och erbjuder 4K för 64.50 kr/mån för tidigare kunder hjälper föga då jag redan hunnit avsluta tjänsten.

Har kontaktat kundtjänst för att förklara läget men för bara svaret att eftersom jag har sagt upp tjänsten så kan man inget göra. Har försökt få ärendet skickat till någon högre upp men kundtjänst vägrar göra detta. En kundtjänstmedarbetare slängde också på luren i mitt öra.

Kan ju säga att jag aldrig kommer att använda mig av deras tjänst eller kommande tjänster.

Svin.

Är detta i fetstilta verkligen sant? Källa på detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HH1:

Det ser inte bättre ut än att ditt abonnemang med livstidsrabatt har avslutats. Har du betalt med ett kort som gått ut kanske? Du bör ha fått ett mail om att så har skett i så fall. Det ska nog synas i Google Play prenumerationer om du har abonnerat den vägen.

Tack. Det kan förklara. Har fått ett nytt bankkort när det gamla gick sönder. Illa att de isåfall inte meddelat något till en om avgiften inte kunde dras. Kommer inte abonnera på nytt utan rabatten. Inte värt för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ComeradJenko:

Tack. Det kan förklara. Har fått ett nytt bankkort när det gamla gick sönder. Illa att de isåfall inte meddelat något till en om avgiften inte kunde dras. Kommer inte abonnera på nytt utan rabatten. Inte värt för min del.

Det är deras medvetna strategi att avbryta rabatten så fort en ändring av abbonemanget görs eller betalning misslyckas helt utan varning tyvärr. Detta sades redan när man skaffade det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Det är deras medvetna strategi att avbryta rabatten så fort en ändring av abbonemanget görs eller betalning misslyckas helt utan varning tyvärr. Detta sades redan när man skaffade det.

Frågan är om det förfarandet skulle hålla för en granskning hos ARN? I alla fall, i Google Play så kan man ange ett reservkort om betalningen inte går igenom med det primära kortet. Jag tror det ska fungera för Max men nu undrar jag om det egentligen gör det? Någon som har erfarenhet av det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweckid:

Har en Apple tv och appen har aldrig strulat, vad använder ni där den är dålig ? Usla inbyggda system i tv apparater eller lågpresterande Google stickor?

Chromecast, HBO's app laggar apa men kraschar aldrig. Bytte Chromecast till en nyare version för ett tag sedan då den bestämmer sig för att tappa anslutning när man inte castar och tvingar en att starta om den manuellt och till och med återställa i bland. Det blev värre med den nyare Chromecasten.

Skapligt less på den faktiskt. Klarar knappt 1080P utan att staka sig fram i YT. Den fungerar bra på Viaplay/Netflix/Disney+ dock.
Men Disney+ är likt HBO segt som sirap, men av mindre störande beteende. Viaplay är nog den app som fungerar bäst faktiskt.

Sen är det i princip stekhet när den används. Den har blivit lite bättre senaste året dock, men långt ifrån bra. De inbyggda i TV-apparater har fungerat bättre för mig.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av HH1:

Vad hindrar att du behåller Discovery+? De har väl inte höjt priserna eller ändrat innehållet där också?

Som jag förstått det så försvinner Discovery+ när det går upp i Max.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

Som jag förstått det så försvinner Discovery+ när det går upp i Max.

Det trodde nog de flesta när de lanserade Max, men så är inte fallet. Discovery+ kommer att vara kvar som det ser ut nu, med egna varianter på abonnemang. De som inte är uppmärksamma på det kommer säkert i vissa fall att betala dubbelt helt i onödan eftersom inga abonnemang på Discovery+ avslutas automatiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HH1:

Vad hindrar att du behåller Discovery+? De har väl inte höjt priserna eller ändrat innehållet där också?

Det är ändringar på gång till D+, framför allt när det gäller sportutbudet. Verkar också sannolikt att det blir några olika versioner typ bas/premium.
Min fru, som har abonnemanget, håller på att kolla vad vi ska ha framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

Det är ändringar på gång till D+, framför allt när det gäller sportutbudet. Verkar också sannolikt att det blir några olika versioner typ bas/premium.
Min fru, som har abonnemanget, håller på att kolla vad vi ska ha framöver.

Vilka ändringar? Var har du sett info om det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HH1:

Vilka ändringar? Var har du sett info om det?

Min fru har abonnemanget och börjat kolla vad som gäller. Hon gav mig en kort sammanfattning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

Min fru har abonnemanget och börjat kolla vad som gäller. Hon gav mig en kort sammanfattning.

Vi är nog några här som väntar med spänning på vilka förändringar som är på gång hos Discovery+ och ännu mer en källa på det. 😄