Rekommendation CoPilot+ laptop
Hej! Jag hade tänkt köpa någon av de nya MS CoPilot+ laptopsen som släpps nu i sommar. Eftersom det handlar om nya modeller gissar jag att det inte är lönt att vänta tills Black Friday eller liknande, tror knappast de kommer att sänkas i pris på det närmaste. Har någon några tips ? Jag hade tänka ha den till vanligt surfande, spela lite gamla enklare spel såsom XCOM2 och WoW classic, plus att jag tränar / kör enklare neurala nätverk. Jag hoppas att det sista går att göra på en "AI PC" och att det t.ex. går att installera Nvidias ramverk.
Jag tror att den kraftfullaste varianten av Snapdragon Elite X är värt det, för den har i alla fall lite mer grafikkapacitet.
Jag har såklart övervägt en Macbook som rekommenderas av stora sajter som Engadget och anadtech, men jag har långe hållit mig borta från Apples värld och mer satsat på android / PC / Linux.
Är det förresten någon som vet hur Linux stödet ser ut på Snapdragon Elite ?
Man kan ju köpa en billigare gaming laptop - Men de är liksom ljusår från Macbooks vad gäller batteritid, hårdvarukvalitet etc. Med en CoPilot+ laptop får jag ju åtmintstone en mycket bättre batteritid, skaplig grundprestanda, en tunn design och lättiviktig design, och det skall bli kul att se vilka "Edge AI computing" applikationer som dyker upp. På lång sikt tror jag APUer kommer att revolutionera hur vi använder datorer, kan ju vara kul att vara tidigt ute.
Några tankar / förslag ? Ser ut som att Microsoft, Lenovo och Acer är på G med CoPilot+ dator och Windows-On-Arm.. https://www.prisjakt.nu/search?search=copilot%2B