Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av cadiremar:

För er som tagit Samsung-erbjudandet med 2000kr extra rabatt för inbyte av en enhet, hur långt tid tog det från att inbytet anlänt till Foxway innan en utbetalning gjordes?
Inte för att jag är brydd om dom 27kr som min tablet värderades till, mer för att få ett hum om ungefär när hela affären kan beräknas vara klar.

nästan två månader från att jag skickade in tills jag fick återbetalning på klarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Både jag och min fru beställde var sin Google Pixel 8. Hon betalar redan 225:- i månaden för sitt abonnemang så nu fick hon betydligt mer surf/datatrafik och en gratis telefon.
Jag beställde till ena sonen då han behöver ett abonnemang ändå. Vi har redan iPhones allihop, men ändå bra med backup-telefoner 😊

Jo, beställde en som backup då vi egentligen har telefoner till alla. Samt att vi alla i familjen kör iPhone. Men som du är inne på så är det en utmärkt telefon att ha som backup. Om inte annat så är det en present att ge bort till någon i släkten eller närmaste vänskapskretsen som behöver en ny telefon (och som inte kör iPhone).

Skrivet av Sweckid:

Du kan skaffa ett nytt nummer hos Comviq och sen pausa abbet i 6+6 månader så slipper du betala medans ditt Telenor fortfarande gäller.

https://www.comviq.se/hjalp/mobilabonnemang/pausa-mobilabonne...

Sedan när det är dags porterar du ditt nummer till Comviq kontantkort och sen ringer du Comviq för att skifta numrena.

Tack för tipset. Vi har redan abonnemang till alla, och först om ca 9 månader som ett från Tele2 löper ut för mig. Tog därför ett "nytt nummer", och kommer pausa detta abonnemang tills dess med din länk.

Skrivet av Ninotramp:

Stod 2-3 veckor leveranstid på telefonen men den skickades idag.

Samma sak för mig. Beställde i natt, telefonen skickades i dag och anländer imorgon.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Jo, beställde en som backup då vi egentligen har telefoner till alla. Samt att vi alla i familjen kör iPhone. Men som du är inne på så är det en utmärkt telefon att ha som backup. Om inte annat så är det en present att ge bort till någon i släkten eller närmaste vänskapskretsen som behöver en ny telefon (och som inte kör iPhone).

Tack för tipset. Vi har redan abonnemang till alla, och först om ca 9 månader som ett från Tele2 löper ut för mig. Tog därför ett "nytt nummer", och kommer pausa detta abonnemang tills dess med din länk.

Samma sak för mig. Beställde i natt, telefonen skickades i dag och anländer imorgon.

Någon som vet hur/när/hur fort SIM anländer?
Bara fått avisering om telefon och portering sker snart

Permalänk
Medlem
Skrivet av kruso:

Du får med simkortet och telefonen samtidigt!

Visa signatur

Ryzen 7 5700G l 32 gb RAM l RTX 4070 l 4 TB SSD l Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av OC&Burn:

Slog till på en S24+ åt sonen, blev 6600kr. 👌

Jäklar att jag missade detta, bara med ca. 14 dagar också. Blä!
Jag behöver verkligen byta ut min döende S21 FE. Har beställt en S24 & en S24+ via Komplett för att testköra båda.
Min granne har en S24+ och laddar telefonen varannan dag och sitter mycket på sin mobil (programmerare = huge, loveable nerd 😎).

Oh well... nu anser Samsung (via t ex. Benify samt Mecenat Alumni) att en deal är 13 000 kr för Plus-modellen 🙄
Attans att jag inte var här inne tidigare... 😔

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Jäklar att jag missade detta, bara med ca. 14 dagar också. Blä!
Jag behöver verkligen byta ut min döende S21 FE. Har beställt en S24 & en S24+ via Komplett för att testköra båda.
Min granne har en S24+ och laddar telefonen varannan dag och sitter mycket på sin mobil (programmerare = huge, loveable nerd 😎).

Oh well... nu anser Samsung (via t ex. Benify samt Mecenat Alumni) att en deal är 13 000 kr för Plus-modellen 🙄
Attans att jag inte var här inne tidigare... 😔

Köp en Pixel 8 via Comviq för 225 kr/månad med 80 GB surf? 🙂

Permalänk
Inaktiv

Se hur många tusen pixel 8 det kommer ut på Tradera snart.

Man kanske kan köpa en för 300kr om marknaden blir mättad 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av kruso:

Hämtade ut den i morse, så fick telefon och SIM inom drygt 24h från beställning till i handen. SIM-kortet låg i paketet med telefonen.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem

Har nån länk till dagens inet drops?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epsilon:

Har nån länk till dagens inet drops?

https://www.inet.se/kampanj/201/rog

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, RTX 5080

Permalänk
Medlem
Skrivet av yomartin:

Produkt: ASUS Rog Strix Helios GX601 EVA Edition
Länk: https://www.amazon.se/-/en/Mid-Tower-Computer-Motherboard-Tempered-Construction/dp/B0B5PKTDBX/
Kategori: Chassi
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=10440494
Pris: 1933kr
2st kvar.

Priset är just nu 1767kr.

Visa signatur

ASRock X870E Phantom Gaming NOVA WiFi | 9800X3D | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB, Samsung 870 QVO 8TB | Powercolor RX 9070 XT Red Devil | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | Lian Li V3000 Plus GGF Edition | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | 27GS95QE-B

Permalänk
Medlem

Ngn som har länk till Inets asus drops? Kan ha missat den och sen verkar den ha varit kort så när jag dök upp var den slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Ngn som har länk till Inets asus drops? Kan ha missat den och sen verkar den ha varit kort så när jag dök upp var den slut.

Den är två inlägg ovanför ditt

Saknas dock lite som tog slut, fanns chassi och kanske lite annat som jag inte minns. Finns dock inget bra kvar enligt mig, det mesta bra tog slut på någon minut. Blev själv köp av musen, från 2190 kr till ca 550 kr efter cashback enligt min beräkning så kändes som ett kap för någon som behövde ny mus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Den är två inlägg ovanför ditt

Saknas dock lite som tog slut, fanns chassi och kanske lite annat som jag inte minns. Finns dock inget bra kvar enligt mig, det mesta bra tog slut på någon minut. Blev själv köp av musen, från 2190 kr till ca 550 kr efter cashback enligt min beräkning så kändes som ett kap för någon som behövde ny mus.

Är helt seriöst blind, rent tekniskt är jag iofs iaf lite blind med min grå starr. Men tack, var väl inget där Som jag egentligen behövde dock, men blev ju billigt iaf...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Ett tips om det händer igen så är det bara att spola i videon tills den dyker upp i youtubechatten så brukar jag göra.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad.*

Sidospår raderat, håll det till fynden i sig.

Skrivet av Nicklidstrom:

Ett tips om det händer igen så är det bara att spola i videon tills den dyker upp i youtubechatten så brukar jag göra.

Om man inte hinner medan streamen fortfarande pågår så tror jag det är rätt lång tid innan chat replay processats för "VOD:en".
Vet inte hur lång tid det tar, men kikade själv igår och då fanns det inte ännu.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Man blir ju lite fundersam kring inbytesvärdet på Samsung och Foxway för deras tidigare kampanj som tipsades om här. Fick ett preliminärt inbytesvärde på 508 SEK för en 13" Touch Dell-laptop med en I5/8GB/256GB i fint skick. Tyckte det lät lågt men accepterade det initialt ändå. Man förväntar sig ju inte några fantasisummor direkt heller.

Idag fick jag mitt värde bekräftat och på 300 SEK istället. Känns som jag borde få minst en tusenlapp på blocket för denna dator. Valde att tacka nej till detta skämt till erbjudande. Fick mer när jag skickade in en trasig telefon då jag köpte TV vid förra erbjudandet.Nej, någon måtta får det vara.

Förstår att de flesta skickar in skräp som ändå inte används, men när man är "seriös" och skickar in en duglig enhet, upplever ni också att ni fått uselt värde på den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon343854:

Se hur många tusen pixel 8 det kommer ut på Tradera snart.

Man kanske kan köpa en för 300kr om marknaden blir mättad 😅

Fick min igår, tänkte inte använda den först men kunde inte låta bli. En trevlig telefon faktist.

Saknade både 5g och trådlös laddning samt 120hz från tidigare lur, så den blir kvar

Men ett skal behövs då kameran sticker ut en del.

Visa signatur

| 5800x3d | 4070 Super | Predator xb3 |

Permalänk
Inaktiv

Är det bäst att binda sig 3år på comviqs 80Gb abb med telefon för 225kr i månaden eller 2år?

Kanske inte dyker upp så bra deal på ett tag då priserna bara ökar.

Eller är det någon hållhake med detta att telefonen ska tillbaka efter 2-3år eller man får lösa ut den för 9+k

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon343854:

Är det bäst att binda sig 3år på comviqs 80Gb abb med telefon för 225kr i månaden eller 2år?

Eller är det någon hållhake med detta att telefonen ska tillbaka efter 2-3år eller man får lösa ut den för 9+k

Nej det finns ingen sådan hållhake. Jag funderade också mellan 2 och 3 år men valde 2 då jag är student och har förmånliga priser även om två år. Dock är jag inte säker på att jag gjorde rätt val då priserna kanske höjs mycket närmaste åren, men det återstår att se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon343854:

Skrivet av Entash:

Nej det finns ingen sådan hållhake. Jag funderade också mellan 2 och 3 år men valde 2 då jag är student och har förmånliga priser även om två år. Dock är jag inte säker på att jag gjorde rätt val då priserna kanske höjs mycket närmaste åren, men det återstår att se.

Det är enbart 24 mån bindningstid även om du väljer 36 mån vid beställning (36mån finns enbart att välja för längre avbetalning i de fall man betalar förhöjd avgift för mobilen).

Operatörer får inte binda mer än 24mån: https://telekomradgivarna.se/abonnemang/att-teckna-avtal/bind...

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av shugge:

Det är enbart 24 mån bindningstid även om du väljer 36 mån vid beställning (36mån finns enbart att välja för längre avbetalning i de fall man betalar förhöjd avgift för mobilen).

Operatörer får inte binda mer än 24mån: https://telekomradgivarna.se/abonnemang/att-teckna-avtal/bind...

@shugge

Då kan man ju välja 3år och hänvisa till detta om man inte vill ha ett år extra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon343854:

@shugge

Då kan man ju välja 3år och hänvisa till detta om man inte vill ha ett år extra.

Nä, väljer du en mobil med extra lång avbetalningstid så måste du fortfarande betala hela summan för mobilen, men du är fri att säga upp mobilabonnemanget efter 24 mån.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon343854:

Skrivet av Entash:

Skrivet av shugge:

Skrivet av anon343854:

@shugge

Skrivet av shugge:

Nä, väljer du en mobil med extra lång avbetalningstid så måste du fortfarande betala hela summan för mobilen, men du är fri att säga upp mobilabonnemanget efter 24 mån.

Går man vidare till nästa steg så ser man att skillnaden blir att priset höjs på abonnemanget efter 24 månader om man väljer 24 månader medans det ligger kvar på 225 kr i 36 månader (men fortfarande bara 24 mån bindningstid) om man väljer 36 månader.

24 månader blir så här:

Totalt
Pris mån 1-24
225 kr/mån

Därefter
295 kr/mån

36 månader blir så här:

Totalt
Pris mån 1-36
225 kr/mån

Därefter
295 kr/mån

Och lite ovanför det så ser man att det står 24 månaders bindningstid oavsett vad man väljer

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av shugge:

@shugge

Men mobilen är gratis
En pixel 8

https://www.comviq.se/mobiler/google-pixel-8/3941/36/SPECIAL_...

Permalänk
Medlem

Jag vet, men jag menade om du väljer en mobil som faktiskt kostar förhöjd avgift så är du fortfarande inte bunden att ha kvar abonnemanget mer än 24 mån trots att du väljer 36 mån.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

@shugge
Ok då är jag med 🙂

Permalänk
Medlem

Även jag slog till på en Pixel 8. Behövde verkligen byta, och jmf jag med nuvarande abonnemang blir det att jag enbart betalar 3240kr för en Pixel 8 Men då undrar jag, var har ni för rekommendation för prisvärda skärmskydd och skal?

Permalänk
Medlem

Förvånad hur kass kameran verkar vara i pixel 8?! Antingen så är dynamiska omfånget kasst och kapar skuggdetaljer eller så undersponerar den konsekvent bilderna som ser riktigt livlösa ut med ofta alldeles för kall/blå vitpunkt. Den presterar till och med sämre än 8a som ska vara budgetalternativet. Blev först sugen på grund av priset men det är väl inte för intet de går ut med det här erbjudandet. Råder alla att spana in lite jämförelser innan ni hoppar på tåget. Men visst... Det finns säkert många som blir nöjda ändå.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

Även jag slog till på en Pixel 8. Behövde verkligen byta, och jmf jag med nuvarande abonnemang blir det att jag enbart betalar 3240kr för en Pixel 8 Men då undrar jag, var har ni för rekommendation för prisvärda skärmskydd och skal?

https://www.amazon.se/dp/B0CLH23H4M/

https://www.amazon.se/dp/B0CLJ3VVYZ/

Länkar städade. // MOD
Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|OLED77S90C|HT-A9M2+SW5