Helgsnack: Vilka spel har du lagt ner mest tid på?

Permalänk
Medlem

Minecraft leder överlägset, 7700 timmar registrerade, men gissar minst 10k totalt.

På steam: Skyrim, Kerbal Space Program och Stellaris på 2000-3000 timmar styck.

Visa signatur

MSI B850 Gaming Plus WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Be Quiet Dark Rock Pro 5 | PNY GeForce RTX 5070 Ti OC | Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Samsung 980 PRO 2TB | Corsair RM750x Shift 750W | Fractal Design Define 7

Permalänk
Medlem

Hmm. Inte så mycket för open world RPG "utan slut".
Troligen något simulatorspel.
Vet att jag spelat om en karriär i "The Movies" (från typ 2005-2006) väldigt många gånger.
Fast det blev även några versioner av Civilisation och Sim City också.
Far Cry 3 är ett favoritspel som väl blivit igenomspelat tre gånger. Är relativt långt och man kan göra mycket annat utöver huvudmissions.
Deus Ex likaså.
La väl åtskilliga timmar på Doom o Quake när det begav sig.
Ännu längre tillbaka på Amigans tid så blev Pinball Phantasies och Pinball Dreams extremt genomspelade.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av medbor:

Kul! Tänkte definitivt att OpenTTD måste vara högst upp för mig med

Andra från barndomen är nog Trackmania (’03?) och Elasto Mania

Rimworld är det mest moderna jag spelat alldeles för mycket

Nu är det bra länge sedan jag spelade OpenTTD men det hade varit kul att bygga något riktigt storslaget igen på en mysig karta med alldeles för invecklad geografi för att det ska vara rimligt

Rimworld skulle jag kunna plöja ner enormt mycket tid i också om jag bara hade tiden

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Division 2

Visa signatur

FD pop air xl svartt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Acer Nitro+ RX 9070XT OC// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM1000e (2025) ATX 3.1 // Corsair Gaming MM700 RGB Extended Mouse Pad// Corsair Gaming ST100 Hörlursstativ med RGB// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// Corsair Virtuoso RGB XT// Laptop Asus TUF A15 2024

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Det var roligt på den tiden. Själv lekte jag pirat och poddade folk för isk och saker

Jag slutade pga sånt.

Spelade till och från sedan 2003 när spelet släpptes till 2009 men folk förstörde för en hela tiden allt man lyckats bygga upp. Är en del av spelet visst men inte roligare för det när man förlorade månader av arbete för någon förstörde allt.

Hade en kompis som körde med och vi minade hela dagarna och körde på den tiden lvl 4 missions för att få in cash. Sen drog vi till unsecure space men de vi hyrde station av blev attackerade och och de förstörde vår rymdstation. Vi packade allt vi kunde i våra freighters men blev dödade av campers vid gaten. Jag hade redan depression och flydde till spel för att verkliga livet kändes jobbigt och så förlorade man allt även i den virtuella världen. Var nära ge upp livet. Hällt mig borta sedan dess för jag klarar inte psykiskt av det. En sak att förlora i typ CS och man tappar typ 5min medan man väntar på respawn. En annan att förlora månader eller år av hård arbete för man dör i ett spel som EVE Online.

Körde SWTOR mycket sen och börjat lite igen nu lite då och då.

Av spel som inte är MMO är nog NHL09 det jag kört mest. Körde Be A Pro läget i hundratals timmar. Efter det är det nog Final Fantasy spel som VII eller X.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Har nog lagt minst 5000tim först på Quake 3 och sen Anarchy Online..
1500-3000tim på Heroes of the storm och Apex..

Kanske snart dags att lägga tid på Smite 2 när de släpps.

Permalänk
Medlem

Har en liten luring som är:

Just Cause 3 - 414.5h

Så bra sandbox när andan faller på. En personlig favorit är:

1. Ta valfri invånare i någon by med höga hus.
2. Fäst en tether på personen med och högt upp på två hus så det blir som en gunga
3. sätt lite rocket + explosions på personen
4. Sätt fart på alltihop, personen kommer snurra några varv och få upp farten
5. Släpp theters precis rätt ögonblick
6. Gynnaren går upp i omloppsbana typ
7. Sedan exploderar han...
8. Repeat

Visa signatur

- 5090

Permalänk
Medlem

1. Diablo 3 - säkert 10k timmar
2. Red Dead Redemption 2
3. Call of Duty DMZ - extremt arg att dom övergett detta spelläge.

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk
Medlem

Skulle gissa WoW har spelat sedan 2004, numera som en väldigt casual spelare men dom första 4 expansionerna så blev det mycket raids o tävlan om server first kills.

Ett annat spel jag kört rätt mycket är Escape from Tarkov snuddar på 7800 timmar i spelet.

Är en spelare som kör få spel men dom jag spelar, spelar jag mycket.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A GPU: XFX AMD Radeon RX 6750 XT Core Gaming Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: NZXT C750 750W v2Hd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241

Permalänk
Medlem

Diablo 1. Det var nästan löjligt hur mycket jag engagerade mig i det med hemsida med login, klan och allt möjligt.

Visa signatur

Här nere kan man skriva lite olika saker.

Permalänk
Medlem

Farming Simulator 19/22. Klassar dem lite som samma spel... Samma gameplay loop, lite annat innehåll.
Är väl uppe i omkring 4000h timmar enligt steam mellan de två

Permalänk
Medlem
Skrivet av requiro:

Vilken server? vi lirade på rk2.. Lirade Fixer runt 4800tim 😊👍
Dock var det från typ 2001-2004?

RK1, hade någon sidokaraktär på RK2. Började efter Alien Invasion hade släppts, men innan Lost Eden, så 2005. Spelade väldigt aktivt så vi snackar säkert närmare 20000 timmar totalt.

Permalänk
Medlem

Company of Heroes 2 - 1980 tim
Guildwars 2 - 1630 tim

Lägger man däremot till CS, sammanlagt i diverse olika versioner (från 1.1 och framåt) så är det inte under 5000 tim.
Men det var ju närmare 10 år sedan man startade det sist.

Visa signatur

AMD…the way it was meant to be

Permalänk
Medlem

Team Fortress 2. Ligger på lite över 4000 timmar. Jag är ingen hard-core gamer.

Permalänk
Medlem

42864 timmar på World of Warcraft

Cirka 2.5 timme om dagen sen tidigt 2005, typ aldrig haft någon paus och lirade 10+ timmar om dagen i mina ungdomsår.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Mass Effect 1-3 (en vända Andromeda)
Destiny 2
Star Wars Galactic Battleground (klon av Age of Empires 2)

Visa signatur

Fractal Define 7 | ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D15 G2 | Kingston 2x32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | Asus RTX 5090 ROG Astral OC | Corsair RM1000X ATX 3.1 1000W | Kingston Fury Renegade M. 2 Gen 4 1+4TB + Samsung 860 EVO 1TB + 870 EVO 4TB | Samsung Odyssey G8 G80SD | APC
Back-UPS Pro Gaming UPS 2200VA 1320W | Synology DS 411j

Permalänk
Hedersmedlem

Äldre som jag inte har siffror på:
Counter-Strike blev bra många timmar i grundskolan och leder nog fortfarande överlägset med tusentals timmar, trots att jag bara kanske kört 100 timmar på 15 år nu.
EVE Online blev också mycket förut, ingen aning om hur många.

Sen topplistan i Steam:
Civilization V: 634 tim
Project Cars 2: 316 tim
Divinity: Original Sin 2: 214 tim
Celeste: 150 tim

Kör Noita på GOG också just nu, 268 tim och börjar känna mig ganska klar med det; har snart gjort det mesta man kan göra. Skulle vilja ha 100% på alla perks/spells/fiender men det känns lite väl. Fiender är närmast på typ 96%.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Quake, Quake III Arena, Counter-Strike (från betan (0.5?) till 1.6, därefter Source (zombie mod)), Half-Life-serien (främst ettan), Deus Ex, Deus Ex: Human Revolution, Unreal Tournament-serien, och Dishonored.

Dygnade flera nätter (inte på rad) medan jag spelade Quake III Arena och Counter-Strike (inte samtidigt, såklart). Quake spelade jag oerhört mycket. Saknar än i dag en modifikation till spelet. Minns tyvärr inte vad den heter Det första Half-Life spelade jag som en galning. På Steam har jag förvisso endast 26 timmars speltid, men om man lägger till de timmar med de timmar (ahem, dygn) som jag spelade mästerverket innan Steam existerade, så är jag nog uppe i över 1 års konstant spelande.

Var en tvättäkta spelnörd i mina ungdomsår, och älskar spel än i dag, men inte lika mycket som förr. Jag tillhör dock den (lilla?) skaran av personer som än i dag säger: "du är ingen riktig gamer om du inte har spelat Half-Life och Counter-Strike" (på den tiden, 1.6 och äldre).

Spelar Deus Ex: Human Revolution än i dag via Lutris (nedladdade installationsfiler från GOG). Önskar fler spel lanserades på gog.com. Förjävla bra tjänst!

Hur kunde jag glömma UT?!
Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

Payday 2 speltid 1400+ timmar över 2 konton. Kul multiplayerspel med vänner.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Gigabyte GeForce RTX 4070 Super 12GB Eagle OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Några tusen timmar i vanilla-WoW samt Wotlk och nästan lika många Grim Dawn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Jag tillhör den (lilla?) skaran av personer som än i dag säger: "du är ingen riktig gamer om du inte har spelat Half-Life och Counter-Strike 1.6".

Jag tillhör den ännu mindre skaran som helst inte pratar med personer som inte klarat Super Mario Bros - Lost Levels

Visa signatur

- 5090

Permalänk
Medlem

11019 timmar på dota 2 samt day z ligger på 6942 tim

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem

Svårt att avgöra då man spelade Quake närapå dygnet runt i ungdomen och därefter en väldigt stor del Counterstrike (från 1.3 till 1.6). Finns inga tidsuppgifter att inhämta från de spelen, bara att det var överdrivet mycket.

I modern tid sitter GTA V ensam på tronen med drygt 3000 spelade timmar, förmodligen eftersom att eländet hängt med i nästan 10 år.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Oliver91:

42864 timmar på World of Warcraft

Cirka 2.5 timme om dagen sen tidigt 2005, typ aldrig haft någon paus och lirade 10+ timmar om dagen i mina ungdomsår.

Det där är sinnesjuka siffror...

Du har alltså spenderat nästan 5 år av ditt liv, aktivt spelandes WoW?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Dota och dota2, 10 000+ timmar :/

Permalänk
Medlem

3881 timmar på Rust har jag lagt som mest.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Troligen WoW.

Vet inte riktigt hur många timmar jag lagt på WoW innan jag la av med det och har inte tillgång till att kolla utan att betala för speltid, men min karaktär i FF14 är på strax över 4200 timmar, och rent spontant känns det som WoW slår det med råge ändå.

Permalänk
Medlem

Rimworld, minst 5000 timmar. Spelet är en helt ny upplevelse varje gång en kör det och dessutom finns det tusentals moddar. Ett spel jag kan spela tills jag dör.

Visa signatur

R&D Elektronik & Radioingenjör

Permalänk
Medlem

I modern tid säger Steam att det är Witcher 3, dock har jag lagt 4x mer tid på 3Dmark, och jag tycker nog det känns lite som ett spel också. (Expansionspaketen kommer i form av radiatorer, slangar, vattenblock, fläktar...)

Permalänk
Medlem

Jag spelar nästan aldrig nu för tiden, tröttnat på spelet redan innan jag nått huvudmenyn p.g.a. alla j*a introfilmer som inte går att skippa, nån gång, som tar 5-10 minuter att skräp innan jag ens får ladda/starta spelet.
Sedan alla askassa tutorials.. Jag behöver inte trycka på WASD 15000 gånger innan den går vidare till att behöva scrolla 15000 mil på musen för att "lära mig" att zooma in och ut osv..
Sedan alla spel som tvingar en att följa en tutorial 100% innan jag kan stänga av oljudskräpet som "musik" de valt att ha på maxvolym.
Sedan spel som startar direkt innan jag kan stänga av skränande oljudet "musik"

----

Skrivet av dagas:

Jag slutade pga sånt.

Spelade till och från sedan 2003 när spelet släpptes till 2009 men folk förstörde för en hela tiden allt man lyckats bygga upp. Är en del av spelet visst men inte roligare för det när man förlorade månader av arbete för någon förstörde allt.

Tyvärr så var målbilden så på EVE, antingen förstör du för andra, eller så får du ditt spel förstört.
Jag började med mining, men för att tjäna något eller få unik material, så var du tvungen att åka och bli poddad utanför 1.0 sec space. Hela eve lever på att du blir poddad och förlorar pengar, för då kan du köpa mer pengar av spelets ägare och måste spendera många veckor att träna om saker, och fortsätta betala månadskostnaden, så det är så de har valt att ha spelet.