Permalänk
Medlem
Skrivet av Millhouse1:

Någon mer som har haft problem med att ansluta quest 2 till sin pc via airlink? Questen hittar inte min pc. Båda är ansluta till samma nätverk men det gick att koppla till en annan pc någon månad sen. Har testat att starta om både questet och datorn men inget fungerar

Testa Steam Link ist, bättre än AirLink.
Bäst är virtual desktop

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Testa Steam Link ist, bättre än AirLink.
Bäst är virtual desktop

Går det att spela spelen från questen så det syns på pcn med steam link? Trodde det bara va för steam spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Millhouse1:

Går det att spela spelen från questen så det syns på pcn med steam link? Trodde det bara va för steam spel?

Jag vet inte riktigt vad du menar.
Steam Link är samma funktion som AirLink du kör PCVR trådlös.
Men har du spel på Meta PCVR store så kanske inte Steam Link fungerae, vet ej.

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Medlem
Skrivet av Millhouse1:

Om inte annat så är det nog ett bra steg att utföra i felsökningen.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Tjo,

Funderar på att köpa detta VR Oculus Meta Quest 2
Men kan inget om det och vill bara prova lite. Är det okej eller vad tycker ni och motivera gärna era svar, så skulle jag vara super tacksam
/Force

Jag skulle säga: Köp endast Quest 2 om du vill prova på VR, och endast ifall du kan hitta det riktigt billigt via begagnat.

Annars är det bättre att vänta på Quest 3S släpps. Då både den och vanliga Quest 3 har samma processor så gör det att utvecklarna inte längre behöver skapa nerbantade versioner av sina spel för Quest 2, därmed kommer äldre generationerna fasas ut ganska snabbt från och med det nya budget headsetet släpps.

Permalänk
Medlem

Både elgiganten och Amazon säljer ut elite-rem med batteri till Oculus Quest 2 för ynka 349 kr just nu. Min kommer med bud idag. Köpte aldrig en tidigare då de var så dyra men för 349 kr? Ja tack.

Permalänk

Tror jag botat min höjdskräck med VR. Kompisen målar om huset, tyckte inte det var otäckt att följa med upp på en hög ställning. Kom på nu i efterhand att jag inte reagerade direkt... För några år sen målade farsan om, ställningen var kanske hälften så hög, tyckte den var värre kommer jag ihåg.

Jag har spelat extremt mycket spel med mycket höga höjder (för jag tycker det är extra roligt att känna den där "jag kommer dö!!"-känslan). Har märkt att det avtagit helt. Lite tråkigt, på ett sätt. Kommer säkert tillbaka om man inte spelar på ett tag och därmed inte utsätter sig för det. Eller så är det botat helt enkelt.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bemushroomed:

Tror jag botat min höjdskräck med VR. Kompisen målar om huset, tyckte inte det var otäckt att följa med upp på en hög ställning. Kom på nu i efterhand att jag inte reagerade direkt... För några år sen målade farsan om, ställningen var kanske hälften så hög, tyckte den var värre kommer jag ihåg.

Jag har spelat extremt mycket spel med mycket höga höjder (för jag tycker det är extra roligt att känna den där "jag kommer dö!!"-känslan). Har märkt att det avtagit helt. Lite tråkigt, på ett sätt. Kommer säkert tillbaka om man inte spelar på ett tag och därmed inte utsätter sig för det. Eller så är det botat helt enkelt.

Man kan nog bota fobier.
Har läst om VR varit ett sätt att bota spindelfobi.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Molotov:

Man kan nog bota fobier.
Har läst om VR varit ett sätt att bota spindelfobi.

Ja det kan jag tänka mig tillslut blir det inte "en grej" liksom, hjärnan vänjer sig, det är ju så vi funkar!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk

Fick min BOBOVR M3PRO idag. Kan man ladda batteriet med originaladaptern man fick med till Quest 3? Jag antar det men lika bra att fråga

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bemushroomed:

Fick min BOBOVR M3PRO idag. Kan man ladda batteriet med originaladaptern man fick med till Quest 3? Jag antar det men lika bra att fråga

Det går bra att ladda den med vilken som helst USB C laddare.
Ingen snabbladdning supportas, så nån PD eller QC behövs inte. För snabbaste laddning behövs en laddare som klarar minst 15W.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Skrivet av Prelatur:

Det går bra att ladda den med vilken som helst USB C laddare.
Ingen snabbladdning supportas, så nån PD eller QC behövs inte. För snabbaste laddning behövs en laddare som klarar minst 15W.

Tack!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Grabben verkar fått oehörda drifts på bägge kontrollerna, och han säger han försökt kalibrera dom i settings… finns det mer man kan göra för att fixa detta?
Jag är heeeelt nollad när det gäller såna här VR saker.. 😲

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Grabben verkar fått oehörda drifts på bägge kontrollerna, och han säger han försökt kalibrera dom i settings… finns det mer man kan göra för att fixa detta?
Jag är heeeelt nollad när det gäller såna här VR saker.. 😲

Kalibrera dom menar han ställt in den sk deadzone?
Driften är på styrspakarna? inte att själva kontrollerna svävar iväg ?
Tyvärr är Quest 2 kontrollerna precis samma som vilka kontroller som helt, en tidsfråga tills det börjar drifta på spakarna.
Om det inte funkar med deadzone inställningarna så prova spraya elektronik rengöring vid spaken så det får rinna ner och rengöra.
Det förlänger livet lite, det finns även ingrepp som att öppna upp kontrollen man kan ta tillväga. Men där får du söka instruktion på youtube

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Kalibrera dom menar han ställt in den sk deadzone?
Driften är på styrspakarna? inte att själva kontrollerna svävar iväg ?
Tyvärr är Quest 2 kontrollerna precis samma som vilka kontroller som helt, en tidsfråga tills det börjar drifta på spakarna.
Om det inte funkar med deadzone inställningarna så prova spraya elektronik rengöring vid spaken så det får rinna ner och rengöra.
Det förlänger livet lite, det finns även ingrepp som att öppna upp kontrollen man kan ta tillväga. Men där får du söka instruktion på youtube

Med vilket medel då?
Och om inte det hjälper,är man tvungen att köpa nya handkontroller då? Och vart nånstans?
Tack för snabbt svar!🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Med vilket medel då?
Och om inte det hjälper,är man tvungen att köpa nya handkontroller då? Och vart nånstans?
Tack för snabbt svar!🙂

Denna tex är nog vanligast bland oss vanliga konsumenter

Funkar intee det är det öppna upp kontrollen.
Köpa ny, ja om du hittar.
Meta har "lagt ner" Quest 2 till Quest 3/3S och där är det nya kontroller som inte stöds på Quest 2

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Denna tex är nog vanligast bland oss vanliga konsumenter

Funkar intee det är det öppna upp kontrollen.
Köpa ny, ja om du hittar.
Meta har "lagt ner" Quest 2 till Quest 3/3S och där är det nya kontroller som inte stöds på Quest 2

Så svårt att hitta nya kontroller?
Så då kanske man har ett fungerande headset som inte kommer funka för dom slutar tillverka kontrollers?😲

Permalänk
Moderator
Medlem
Skrivet av Swennis:

Så svårt att hitta nya kontroller?
Så då kanske man har ett fungerande headset som inte kommer funka för dom slutar tillverka kontrollers?😲

Du kan nog hitta ett helt begagnat headset med kontroller billigare än Meta säljer reserver iaf. :/

De verkar även ta mer för refurbade kontroller än nya...? >_>

Rengöra, eventuellt köpa kit med delar eller försöka hitta begagnade är nog vägarna framåt där.
Även Quest Pro-kontroller fungerar men de kostar ännu mer.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Det känns som att det är dags att skaffa en Quest 3s, då blir verkligen vår första Quest 1 obsolete, finns det nåt kul man kan göra med an gammal quest? kanske bara ska låta 10åringen ha den och köra bergodalbanor?
Går det att sälja? hört att controllers kan gå för 5-600:-/st på ebay

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE -snart borta-
i7-11700K|ASUS ROG STRIX B560-F GAMING WIFI|32GbDDR4|RTX3080
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

Det känns som att det är dags att skaffa en Quest 3s, då blir verkligen vår första Quest 1 obsolete, finns det nåt kul man kan göra med an gammal quest? kanske bara ska låta 10åringen ha den och köra bergodalbanor?
Går det att sälja? hört att controllers kan gå för 5-600:-/st på ebay

Supporten för Quest 1 lades ner för länge sen, det betyder att spel inte måste uppdateras för Quest 1.
Men dom flesta Quest 1 spel har väll nån form av "legacy version" med att dom slutade uppdatera sig vidare på Quest 1 så har man inte högre krav på spel så duger det ju fortfarande kanske.
Sen fungerar den väll till PCVR också fortfarande.
Men Quest 1 är en tegelsten och enda som är bra med den är väll att det är OLED panel

Visa signatur