Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

https://streamable.com/w16v1m

Slog handen något så kopiöst spelande beatsaber i ett trångt kök. Aj!

https://www.reddit.com/r/VRtoER/

Min värsta hittills är när jag Pistol Whip:ade ett bord, hade ont i flera dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

https://streamable.com/w16v1m

Slog handen något så kopiöst spelande beatsaber i ett trångt kök. Aj!

Får be om ursäkt men det var faktiskt ganska kul

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

https://www.reddit.com/r/VRtoER/

Min värsta hittills är när jag Pistol Whip:ade ett bord, hade ont i flera dagar.

Skönt att jag inte är ensam!

Skrivet av Molotov:

Får be om ursäkt men det var faktiskt ganska kul

Haha var därför jag laddade upp klippet

Permalänk
Medlem

En av de sakerna som sålde mig på VR innan jag prövade själv var en video från Tested. En av de gubbarna spelade demot till Budget Cuts och kröp runt uppe i innertaket i spelet. Sen försökte han kolla ner genom hålet från en bortplockad takpanel, och drämde ansiktet rakt ner i det verkliga golvet. Det var det som fick mig att inse att inlevelsen måste vara total när man slår ansiktet in i marken för att det är tomt där i den andra världen.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

En av de sakerna som sålde mig på VR innan jag prövade själv var en video från Tested. En av de gubbarna spelade demot till Budget Cuts och kröp runt uppe i innertaket i spelet. Sen försökte han kolla ner genom hålet från en bortplockad takpanel, och drämde ansiktet rakt ner i det verkliga golvet. Det var det som fick mig att inse att inlevelsen måste vara total när man slår ansiktet in i marken för att det är tomt där i den andra världen.

Ja det är verkligen fantastiskt när man går ner på knä för att ta skydd bakom ett objekt för att sedan försöka stödja sig mot objektet för att snabbt resa sig upp xD

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

En av de sakerna som sålde mig på VR innan jag prövade själv var en video från Tested. En av de gubbarna spelade demot till Budget Cuts och kröp runt uppe i innertaket i spelet. Sen försökte han kolla ner genom hålet från en bortplockad takpanel, och drämde ansiktet rakt ner i det verkliga golvet. Det var det som fick mig att inse att inlevelsen måste vara total när man slår ansiktet in i marken för att det är tomt där i den andra världen.

Ja, jag brukar ligga ner och skjuta prick på varmkorvarna (fienderna) i H3VR, ganska trevligt, det enda som saknas är en gunstock då
Att man försökt titta ner har hänt några ggr så man slår headsetet i golvet

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Quest v37 Update Adds Hand-Tracking Quick Menu, Apple Magic Keyboard Support & More

https://uploadvr.com/quest-v37-hand-tracking-menu/

Permalänk
Medlem

Ni som kör Link med framförallt kabel, har ni märkt problem med Windows 11 på senare tid?

För mig har det funkat som vanligt sedan uppdateringen till Windows 11, men nyligen märkte jag av ovanligt låg bitrate. Alltså, mycket mer kompressionsartefakter och märkbart oskarpare bild. Provade köra OTT och ställa in högre bitrate men det gav bara massiva framderops.

När jag googlar på det verkar många ha problem med just framedrops i Windows 11. Oculus har förstås inte support för Windows 11 än, eftersom det kom som en total överraskning och att fixa saker på endast ett halvår inte existerar för dem.

Jag har tillfälligt installerat Windows 10 igen. Det funkar än så länge som det ska. Massiv skillnad mot Windows 11 (då har jag ändå kört Windows 11 utan problem sen den första läckta betan).

Permalänk
Medlem

Vart har ni köpt era Quest? Om jag ser rätt är det billigast på Oculus egna sida. Är det där folk köper?

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-son78:

Vart har ni köpt era Quest? Om jag ser rätt är det billigast på Oculus egna sida. Är det där folk köper?

Jag köpte på Inet när dom hade en stream och hade en "drop" där dom sänkte priset. Räkna inte med att det händer igen dock, idag hade jag antagligen köpt hos Oculus själva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-son78:

Vart har ni köpt era Quest? Om jag ser rätt är det billigast på Oculus egna sida. Är det där folk köper?

Jag köpte från deras egna sida och det fungerade mycket bra. Det kan ju alltid komma kampanjer på andra sidor som användaren ovan nämner. Men om det är billigast hos oculus själva så ser jag ingen anledning att inte köpa därifrån.

Glöm inte bort att köpa med ref-kod!

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Jag köpte på Inet när dom hade en stream och hade en "drop" där dom sänkte priset. Räkna inte med att det händer igen dock, idag hade jag antagligen köpt hos Oculus själva.

Skrivet av PlogarN97:

Jag köpte från deras egna sida och det fungerade mycket bra. Det kan ju alltid komma kampanjer på andra sidor som användaren ovan nämner. Men om det är billigast hos oculus själva så ser jag ingen anledning att inte köpa därifrån.

Glöm inte bort att köpa med ref-kod!

Tack! Då blir det där. Brorsan har skickat ref kod. 👍🏻

Nån som testat ha konferens i den nån gång? Tänker mer seriöst sådant. Om vi är flera med oculus.

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Medlem

Och storlek då? Klarar man sig på 128 eller saknar man utrymme då? Man kör väl inte massa spel å saker samtidigt? Är det lätt att installera/avinstallera?

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-son78:

Och storlek då? Klarar man sig på 128 eller saknar man utrymme då? Man kör väl inte massa spel å saker samtidigt? Är det lätt att installera/avinstallera?

Du klarar dig på 128. Användargränssnittet är lätt, men tiden beror givetvis på din internethastighet.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Skrivet av P-son78:

Och storlek då? Klarar man sig på 128 eller saknar man utrymme då? Man kör väl inte massa spel å saker samtidigt? Är det lätt att installera/avinstallera?

Har klarat mig utan problem med min 64gb så långt, så 128 räcker fint om du inte måste ha alla spel du äger installerade.

Dom flesta spel är inte spesiellt stora, så går snabbt att lasta ner på nytt om man vil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-son78:

Och storlek då? Klarar man sig på 128 eller saknar man utrymme då? Man kör väl inte massa spel å saker samtidigt? Är det lätt att installera/avinstallera?

För bara spel och program ska det mycket till innan 128 gb inte räcker till, native spelen för quest 2 brukar inte vara av AAA sorten och tar därför inte upp så mycket utrymme (några gb max).
Om du vill stoppa in massa VR filmer i "tillräcklig" kvalité så behöver du dock mer, 20gb/rulle är nog att vänta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Du klarar dig på 128. Användargränssnittet är lätt, men tiden beror givetvis på din internethastighet.

Skrivet av RunRookieRun:

Har klarat mig utan problem med min 64gb så långt, så 128 räcker fint om du inte måste ha alla spel du äger installerade.

Dom flesta spel är inte spesiellt stora, så går snabbt att lasta ner på nytt om man vil.

Skrivet av tankjunior:

För bara spel och program ska det mycket till innan 128 gb inte räcker till, native spelen för quest 2 brukar inte vara av AAA sorten och tar därför inte upp så mycket utrymme (några gb max).
Om du vill stoppa in massa VR filmer i "tillräcklig" kvalité så behöver du dock mer, 20gb/rulle är nog att vänta.

Tack för hjälpen. Blev en 128GB som kommer idag. Beställde även Kiwi Elite headstrap och deras powerbankhållare för motvikten. har två kids som kommer vilja testa. Såg nån waaay bak i tråden som pratade ampere och grejer för en PB till denna. Är det verkligen viktigt för livslängden eller ska man köpa största snabbaste bästa bara?

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-son78:

Tack för hjälpen. Blev en 128GB som kommer idag. Beställde även Kiwi Elite headstrap och deras powerbankhållare för motvikten. har två kids som kommer vilja testa. Såg nån waaay bak i tråden som pratade ampere och grejer för en PB till denna. Är det verkligen viktigt för livslängden eller ska man köpa största snabbaste bästa bara?

Vet inte om det är för sent när man väl har beställt en, men passa på att fråga någon medlem om en referral så får både du och den €30 att handla spel för i deras butik.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Vet inte om det är för sent när man väl har beställt en, men passa på att fråga någon medlem om en referral så får både du och den €30 att handla spel för i deras butik.

Tack men brorsan har en Quest så vi dealade med det

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk

Jag har nyss skaffat ett par och det är en lika magisk känsla som då man för första gången kopplade upp sig mot internet, på ett sketet gammalt modem. Jag har saknat den känslan och är helt överlycklig över att få uppleva samma känsla igen.

Köpte Resident Evil 4 igår och är helt såld på upplevelsen. Antar att det tar ett tag innan man blir bekväm med hur man rör sig på bästa sätt. Jag får ju röja bort bord och grejer i vardagsrummet för att ha space till att röra mig, men känslan av att kunna slå in i grejer tar bort lite av spelkänslan. Helst skulle man ha ett helt omöblerat rum, nåt i gammal psykstil med madrasser på väggarna för att känna sig helt trygg. Men med tiden antar jag att man kan stå still på samma plats och bara vrida sig om och ha bra koll på kontrollerna.

Ni som spelat ett tag, vad har ni kommit fram till är det bästa sättet att smidigt röra sig i spelen, utan att fönsterrutorna går sönder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumparound:

Jag har nyss skaffat ett par och det är en lika magisk känsla som då man för första gången kopplade upp sig mot internet, på ett sketet gammalt modem. Jag har saknat den känslan och är helt överlycklig över att få uppleva samma känsla igen.

Köpte Resident Evil 4 igår och är helt såld på upplevelsen. Antar att det tar ett tag innan man blir bekväm med hur man rör sig på bästa sätt. Jag får ju röja bort bord och grejer i vardagsrummet för att ha space till att röra mig, men känslan av att kunna slå in i grejer tar bort lite av spelkänslan. Helst skulle man ha ett helt omöblerat rum, nåt i gammal psykstil med madrasser på väggarna för att känna sig helt trygg. Men med tiden antar jag att man kan stå still på samma plats och bara vrida sig om och ha bra koll på kontrollerna.

Ni som spelat ett tag, vad har ni kommit fram till är det bästa sättet att smidigt röra sig i spelen, utan att fönsterrutorna går sönder?

Instämmer med magiskheten, det är speciellt att återfå sådan spelglädje som gammal gubbe

Jag har begränsad yta (kanske 2-2.5x2-2.5m) och är oftast relativt stilla (små steg här och var, snurrar runt) med joysticken för att röra sig. John Carmack har påpekat att även riktigt stora ytor (typ demohallar för VR) inte är tillräckligt stora för att röra sig helt fritt, så det är nog svårt att komma runt utan nåt välfungerande gåband eller dylikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Du klarar dig på 128. Användargränssnittet är lätt, men tiden beror givetvis på din internethastighet.

Skrivet av RunRookieRun:

Har klarat mig utan problem med min 64gb så långt, så 128 räcker fint om du inte måste ha alla spel du äger installerade.

Dom flesta spel är inte spesiellt stora, så går snabbt att lasta ner på nytt om man vil.

Skrivet av tankjunior:

För bara spel och program ska det mycket till innan 128 gb inte räcker till, native spelen för quest 2 brukar inte vara av AAA sorten och tar därför inte upp så mycket utrymme (några gb max).
Om du vill stoppa in massa VR filmer i "tillräcklig" kvalité så behöver du dock mer, 20gb/rulle är nog att vänta.

Skrivet av P-son78:

Tack för hjälpen. Blev en 128GB som kommer idag. Beställde även Kiwi Elite headstrap och deras powerbankhållare för motvikten. har två kids som kommer vilja testa. Såg nån waaay bak i tråden som pratade ampere och grejer för en PB till denna. Är det verkligen viktigt för livslängden eller ska man köpa största snabbaste bästa bara?

Min quest är full , det finns gått om spel som ligger på 4gig och uppåt (har vader som inte finns med på listan ligger på 15GB) i övrigt tycker jag att jag borde ha plats kvar men kanske råkade köpa lilla storleken.

Questen snor 10-15 gig , då har du 110 gig kvar
MoH 43GB
Blueplanet VR Explore 18GB
Star Wars Tales from the galaxy edge 11GB
Contractors 11GB
Myst 10GB
Puzzling places 9GB
Ven VR Adventure 8GB
Epic roller coasters 8GB
RE4 8GB
TWD S&S 7GB
Paper Birds 1 and 2 7GB
Warhammer 40k 4GB
The climb 2 4GB
Arizona sunshine 4GB
Beat Saber 0.5GB + 1GIG DLC

https://www.reddit.com/r/OculusQuest/comments/qvijxr/which_ga...

I övrigt speltips för oculus link (finns ingen ren quest version) https://www.oculus.com/wilsons-heart/ bara action sekvenserna som suger annars mysigt rakt igenom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Min quest är full , det finns gått om spel som ligger på 4gig och uppåt (har vader som inte finns med på listan ligger på 15GB) i övrigt tycker jag att jag borde ha plats kvar men kanske råkade köpa lilla storleken.

Questen snor 10-15 gig , då har du 110 gig kvar
MoH 43GB
Blueplanet VR Explore 18GB
Star Wars Tales from the galaxy edge 11GB
Contractors 11GB
Myst 10GB
Puzzling places 9GB
Ven VR Adventure 8GB
Epic roller coasters 8GB
RE4 8GB
TWD S&S 7GB
Paper Birds 1 and 2 7GB
Warhammer 40k 4GB
The climb 2 4GB
Arizona sunshine 4GB
Beat Saber 0.5GB + 1GIG DLC

https://www.reddit.com/r/OculusQuest/comments/qvijxr/which_ga...

I övrigt speltips för oculus link (finns ingen ren quest version) https://www.oculus.com/wilsons-heart/

Köper du en ny tvättmaskin varje gång den förra blivit full också ? För man kan ju inte avinstallera spel som man inte spelat på ett tag, och ominstallera dem när man vill spela igen. Givet att du har bra internet så borde det inte vara så jobbigt att låta Questen ladda ner spel som är några gig stora när du vill ha dem? Det är ju en nästan automatisk process.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumparound:

Jag har nyss skaffat ett par och det är en lika magisk känsla som då man för första gången kopplade upp sig mot internet, på ett sketet gammalt modem. Jag har saknat den känslan och är helt överlycklig över att få uppleva samma känsla igen.

Köpte Resident Evil 4 igår och är helt såld på upplevelsen. Antar att det tar ett tag innan man blir bekväm med hur man rör sig på bästa sätt. Jag får ju röja bort bord och grejer i vardagsrummet för att ha space till att röra mig, men känslan av att kunna slå in i grejer tar bort lite av spelkänslan. Helst skulle man ha ett helt omöblerat rum, nåt i gammal psykstil med madrasser på väggarna för att känna sig helt trygg. Men med tiden antar jag att man kan stå still på samma plats och bara vrida sig om och ha bra koll på kontrollerna.

Ni som spelat ett tag, vad har ni kommit fram till är det bästa sättet att smidigt röra sig i spelen, utan att fönsterrutorna går sönder?

jag har ca 4*3 meter som jag spelar på, inte exakt då ett hörn blir brutet lite då det står en möbel där.
Det är ganska stor yta att röra sig på och jag rör mig mer inom den än vad jag själv märker då jag helt plötsligt ibland är ute i nått hörn och guardian varnar. Jag har ställt in guardian så den inte fladdrar fram av höga hastigheter utan den kommer fram just när man är vid kanten.
Vissa snabba spel justerar jag detta för att inte slå i nång vägg i hög hastighet, alt att jag väljer att se gränsen hela tiden i golvet. Det har jag igång när jag spelar EchoVR.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Min quest är full , det finns gått om spel som ligger på 4gig och uppåt (har vader som inte finns med på listan ligger på 15GB) i övrigt tycker jag att jag borde ha plats kvar men kanske råkade köpa lilla storleken.

Questen snor 10-15 gig , då har du 110 gig kvar
MoH 43GB
Blueplanet VR Explore 18GB
Star Wars Tales from the galaxy edge 11GB
Contractors 11GB
Myst 10GB
Puzzling places 9GB
Ven VR Adventure 8GB
Epic roller coasters 8GB
RE4 8GB
TWD S&S 7GB
Paper Birds 1 and 2 7GB
Warhammer 40k 4GB
The climb 2 4GB
Arizona sunshine 4GB
Beat Saber 0.5GB + 1GIG DLC

https://www.reddit.com/r/OculusQuest/comments/qvijxr/which_ga...

I övrigt speltips för oculus link (finns ingen ren quest version) https://www.oculus.com/wilsons-heart/ bara action sekvenserna som suger annars mysigt rakt igenom.

Citerar ett av mina gamla inlägg som ett motexempel. MoH är ju även (än så länge, kanske kommer fler) utstickande i sin storlek:

” Jag kollade för skojs skull. Har 256GB-versionen (för att den var på rea på Inet under BF, 500kr extra för 4x lagring).

190/230GB ledigt. Installerat:

Blaston
Thrill of the fight
Pistol Whip
Superhot
Quill Theater
Eleven Table Tennis
Beat Saber
Cubism
Virtual Desktop
Knockout League
Walkabout Mini Golf
Robo Recall
Richies Plank Experience
Skybox VR player
Firefox
Titans of Space Plus
Bigscreen
Vader Immortal ep1
Pinball FX2
Anne Franke House
Travelling While Black
EchoVR
Racket: NX
FitXR
Angry Birds
The under presents
Elixir
Moss
I Expect you to die
Ultrawings
Half-Life Blue Shift och Opposing Force
Return to Castle Wolfenstein
Doom 3
YouTube VR
Venues

Och då hade jag ändå haft typ 15-20GB över på en 64GB:are. Jag hade lätt kunnat rensa i listan ovan.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Köper du en ny tvättmaskin varje gång den förra blivit full också ? För man kan ju inte avinstallera spel som man inte spelat på ett tag, och ominstallera dem när man vill spela igen. Givet att du har bra internet så borde det inte vara så jobbigt att låta Questen ladda ner spel som är några gig stora när du vill ha dem? Det är ju en nästan automatisk process.

Du kan ju vända ut och in på kallingarna också om du får besök du har ju uppenbarligen ett annorlunda behov än mig, jag vill inte tvingas tvätta kallingarna dagligen (den processen går snabbare än mitt internet och wifi som replikerar långsammare än dina smutsiga kallingar). Kallingar ska finnas tillgängligt 24/7 max en tvätt i veckan gärna mindre så att jag inte behöver planera för besök. Jag spelar aldrig solo, alltså med facit i hand hade jag köpt 512GB
Antar att du hade köpt 20GB's versionen om den hade funnits tillänglig och om du hade fått göra om köpet annars sitter du ju på enormt mycket kapacitet om du nu enbart installerar on demand när det behövs pg av smidigheten och din snabba uppkoppling.

Skrivet av Halldin:

Citerar ett av mina gamla inlägg som ett motexempel. MoH är ju även (än så länge, kanske kommer fler) utstickande i sin storlek:

” Jag kollade för skojs skull. Har 256GB-versionen (för att den var på rea på Inet under BF, 500kr extra för 4x lagring).

190/230GB ledigt. Installerat:

Blaston
Thrill of the fight
Pistol Whip
Superhot
Quill Theater
Eleven Table Tennis
Beat Saber
Cubism
Virtual Desktop
Knockout League
Walkabout Mini Golf
Robo Recall
Richies Plank Experience
Skybox VR player
Firefox
Titans of Space Plus
Bigscreen
Vader Immortal ep1
Pinball FX2
Anne Franke House
Travelling While Black
EchoVR
Racket: NX
FitXR
Angry Birds
The under presents
Elixir
Moss
I Expect you to die
Ultrawings
Half-Life Blue Shift och Opposing Force
Return to Castle Wolfenstein
Doom 3
YouTube VR
Venues

Och då hade jag ändå haft typ 15-20GB över på en 64GB:are. Jag hade lätt kunnat rensa i listan ovan.”

Ja det ser ju ut som att du har en hel del småsaker och enpart en liten del av vader i mortal installerat.
Hade du gått på 64GB'aren så hade du haft 15GB över med enbart vader immortal installerat enligt
https://gamingsection.net/news/can-you-fight-darth-vader-in-v...

Jag byter gärna med dig om du är ute efter mindre utrymme? :/

Permalänk

Inget funkar för mig idag. Försökte starta Virtual Desktop, får svaret att jag inte får använda det, att jag måste köpa programmet (vilket jag gjort, kör inget pirat). Tänkte att det är väl nån bugg, startade om. Nu är flera appar borta. Startar om igen, nu syns bara "setup" och "files" som apps, allt annat är puts väck. Tittar på "appar" och vad som är installerat/utrymme, den låter mig se utrymmet använt men inte vilka appar som finns installerade.
Verkar som jag är helt utlåst från att använda den. Deras store fungerar, men trycker man något säger den "something went wrong" (samma på massa andra grejer).

Nån annan som fått det problemet någon gång?

Försökte fråga på Reddit Occulus 2,men min post togs omedelbart bort "for several reasons". Trots att jag bara frågade samma som ovan men på engelska, minus att jag inte skrev något om "pirat" alls då jag tänkte att botarna kanske inte gillar inlägg med det ordet. Rätt skumt.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bemushroomed:

Inget funkar för mig idag. Försökte starta Virtual Desktop, får svaret att jag inte får använda det, att jag måste köpa programmet (vilket jag gjort, kör inget pirat). Tänkte att det är väl nån bugg, startade om. Nu är flera appar borta. Startar om igen, nu syns bara "setup" och "files" som apps, allt annat är puts väck. Tittar på "appar" och vad som är installerat/utrymme, den låter mig se utrymmet använt men inte vilka appar som finns installerade.
Verkar som jag är helt utlåst från att använda den. Deras store fungerar, men trycker man något säger den "something went wrong" (samma på massa andra grejer).

Nån annan som fått det problemet någon gång?

Försökte fråga på Reddit Occulus 2,men min post togs omedelbart bort "for several reasons". Trots att jag bara frågade samma som ovan men på engelska, minus att jag inte skrev något om "pirat" alls då jag tänkte att botarna kanske inte gillar inlägg med det ordet. Rätt skumt.

Ja jag har råkat ut för det där en gång, trodde jag blivigt avstängd/bannad.
Blev irriterad och gav upp, dagen efter var dock allt som vanligt igen. Jag vet inte vad som hände men kanske nån uppdatering som buggade ur, ingen aning.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bemushroomed:

Nån annan som fått det problemet någon gång?

Underligt.. Aldrig läst om något liknande problem, men pröva Virtual Desktop Discord, där kommer du att få hjälp.

https://discord.gg/74y7a6w

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bemushroomed:

Inget funkar för mig idag. Försökte starta Virtual Desktop, får svaret att jag inte får använda det, att jag måste köpa programmet (vilket jag gjort, kör inget pirat). Tänkte att det är väl nån bugg, startade om. Nu är flera appar borta. Startar om igen, nu syns bara "setup" och "files" som apps, allt annat är puts väck. Tittar på "appar" och vad som är installerat/utrymme, den låter mig se utrymmet använt men inte vilka appar som finns installerade.
Verkar som jag är helt utlåst från att använda den. Deras store fungerar, men trycker man något säger den "something went wrong" (samma på massa andra grejer).

Nån annan som fått det problemet någon gång?

Försökte fråga på Reddit Occulus 2,men min post togs omedelbart bort "for several reasons". Trots att jag bara frågade samma som ovan men på engelska, minus att jag inte skrev något om "pirat" alls då jag tänkte att botarna kanske inte gillar inlägg med det ordet. Rätt skumt.

Lite OT: Quest2 subredditen verkar vara rätt lustig, jagar rätt på medlemmar som är aktiva i andra subs och bannar dem. Oculus och den som bara heter OculusQuest verkar lite vettigare.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer