Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av PrinceXO:

handlade reolinks 4k kameror för 150kr styck under amazon flash sale.

https://www.amazon.se/gp/product/B0CN8T2N45 dessa blev sänkta till 149kr i 15 minuter!

undrar om de behöver en "bas" enhet är det någon som har erfarenhet?

wow! grattis!

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, 5700x3d, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Asus RTX 4070 Dual White OC, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Seasonic G12 GM-850, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennisnp:

Var det vid midnatt när det drog igång eller senare ?

Måste varit mitt på dagen igår, var på det en min efter tipset skrivits i tråden och fick upp ordinarie pris 😭

Skrivet av PrinceXO:

undrar om de behöver en "bas" enhet är det någon som har erfarenhet?

Förutsätter att det är Wifi och ställs in mha av någon app alt att den skapar en tillfällig access-punkt du ansluter till och ställer in ditt wifi.

Tycker du det är för krångligt så kan jag köpa dem av dig för 200kr st! 🤣

Visa signatur

🛜🫀: HP 290 PRO G9, i3 14100, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮#1: R7 5700X3D | RTX 4070 | Acer XF270HUA | 96GB @ 3600 | MSI X570 MPG GAMING EDGE
⌨️🎮#2: i5 12400F | RTX 2080 LC | Huawei GT 27 | 16GB @ 3600 | MSI B760M-P DDR4 | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem

Om man ska köpa Reolink kan man lika gärna köpa från dom direkt. Jag vill särskilt rekommendera deras lagade kameror till bra pris. Däremot så kan tillgången inom detta variera.

https://m.reolink.com/refurbished-products/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Oj måste blivit ett prisfel, skulle säkert vara 150 euro haha. Men amazon brukar missa sånt och skicka ut ändå om du har tur, inte garanterat dock.

Nä faktiskt inte, ringde in i samband med glas hyllan som jag tipsa om för 64kr det visade sig vara fel det var tydligen kökssvampar de ville skicka.

Iaf innan jag sidetrackar mer, när jag hade henne på tråden så frågade jag om det var felpris då sa hon nej detta är vissa kampanjer de kör bara i 15 minuter och det var mitt på dagen ingen aning såg bara priset tänkte aja jag köper väl två och testar, de anländer imorgon får väl se vad det är för kvalite.

Visa signatur

▰ RX 9070 XT Sapphire Pulse ▰ Ryzen 7 9800X3D
▰ ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI ▰ Define R5 ▰ Crucial P3 Plus
▰ G.Skill Flare X5 32GB 6000Mhz CL30 ▰ MSI MAG CoreLiquid 240R V2
▰ Prisma AL-18/14 ▰ Acer XV282KK

Permalänk
Medlem
Skrivet av PrinceXO:

Nä faktiskt inte, ringde in i samband med glas hyllan som jag tipsa om för 64kr det visade sig vara fel det var tydligen kökssvampar de ville skicka.

Iaf innan jag sidetrackar mer, när jag hade henne på tråden så frågade jag om det var felpris då sa hon nej detta är vissa kampanjer de kör bara i 15 minuter och det var mitt på dagen ingen aning såg bara priset tänkte aja jag köper väl två och testar, de anländer imorgon får väl se vad det är för kvalite.

Jag fick deras kit med 8 poe kameror, basstation med 4tb lagring för 944kr, ordinarie pris 16k något, även det mindre kitet med 4 wifi kameror + basstation för 399kr.
Min order blev dock annullerad utan att jag fick info så hörde av mig till kundtjänst som skulle kika varför, dom tyckte det var märkligt. Lever på hoppet!

Visa signatur

Chassi:Corsair 4000D Mobo: Aorus B550 Elite V2 CPU: Ryzen 5600X RAM: 32GB Corsair vengeance 3600Mhz. GPU: MSI RTX 3070
Server:DL360 G9
Plexmaskin:HP Z4 G4

Permalänk
Medlem
Skrivet av widdx:

Jag fick deras kit med 8 poe kameror, basstation med 4tb lagring för 944kr, ordinarie pris 16k något, även det mindre kitet med 4 wifi kameror + basstation för 399kr.
Min order blev dock annullerad utan att jag fick info så hörde av mig till kundtjänst som skulle kika varför, dom tyckte det var märkligt. Lever på hoppet!
<Uppladdad bildlänk>

Det är inte så att det var månadskostnaden? Det står "monthly invoice" på din beställning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma242:

Det är inte så att det var månadskostnaden? Det står "monthly invoice" på din beställning.

Nej det är bara att jag valde faktura, som hos amazon alltid heter ”monthly invoice”

Visa signatur

Chassi:Corsair 4000D Mobo: Aorus B550 Elite V2 CPU: Ryzen 5600X RAM: 32GB Corsair vengeance 3600Mhz. GPU: MSI RTX 3070
Server:DL360 G9
Plexmaskin:HP Z4 G4

Permalänk
Medlem

Produkt: 100kr rabatt på amazon vid köp över 250kr (Första köp i appen)
Länk: https://www.amazon.se/yourpromotions/7194e5c6-5935-4171-bae7-...
Kategori: Övrigt
Prisjakt: -
Pris: 0kr

De flesta kanske redan handlar via appen, men för mig var detta nytt! 100kr rabatt vid köp över 250kr, när du handlar via Amazons app för första gången. Om länken är personlig så kolla eran mail, tror alla som är registrerade har fått samma erbjudande.

Inlägg flyttat. // MOD
Permalänk
Skrivet av Ballwaterboy:

Hör det något som fått något mer efter orderbekräftelsen? Verkar vara otroligt långsamma med frakten..

Edit:
Fick ingen spårning alls utan ringde supporten och det visade sig att telefonen redan var på postombudet

Permalänk
Medlem

Hej. Tänkte bara höra om någon slagit till på denna? Blir lite sugen då jag har en Roborock S5 nu och denna kan moppa även när det finns mattor så man slipper flytta på dom.

https://www.amazon.se/eufy-robotdammsugare-torkfunktion-allt-...

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma242:

Monthly invoice är faktura, hela summan direkt och det är Arvato som sköter faktureringen.
Det erbjuds inga delbetalningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Är det i ett annat land brukar det vara lätt att få 30 dagars prov prime för att få deras rabatter,
däremot gäller fri frakt bara om du har prime i sverige och beställer från .se och saker som gaming och music kräver ett lokalt kreditkort verkar det som.

amazon.se har typ bara hälften av inventariet av .de dom har också bättre priset. verkar dock som moms ändras i checkout till svenska ca 6% dyrare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweckid:

Monthly invoice är faktura, hela summan direkt och det är Arvato som sköter faktureringen.

Finns slumpmässigt delbetalning ibland när algoritmen tycker att den ska erbjuda det faktiskt. Då är det bara rakt av summan/x månader utan några avgifter.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av nördigg:

amazon.se har typ bara hälften av inventariet av .de dom har också bättre priset. verkar dock som moms ändras i checkout till svenska ca 6% dyrare

Det görs enligt tvingande EU-lagar och gäller alla företag i EU som säljer till Sverige för mer än ett visst belopp (cirka 300 000 kr) per år.
Priset med svensk moms blir strax över 5 procent högre (du måste räkna ”baklänges”).

Permalänk
Skrivet av NoNamesWayne:

Hej. Tänkte bara höra om någon slagit till på denna? Blir lite sugen då jag har en Roborock S5 nu och denna kan moppa även när det finns mattor så man slipper flytta på dom.

https://www.amazon.se/eufy-robotdammsugare-torkfunktion-allt-...

Sitter på en S6MaxV och undrar samma sak.

Köpte dessutom nyss en Xiaomi X20+ på Inets stream oh undrar hur den står sig mot både Eufy och S6’an.

Har vi nån expert på robotdammsugare i tråden?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AlexCooper:

Sitter på en S6MaxV och undrar samma sak.

Köpte dessutom nyss en Xiaomi X20+ på Inets stream oh undrar hur den står sig mot både Eufy och S6’an.

Har vi nån expert på robotdammsugare i tråden?

Om du inte beställde en i hopp om ett kommande beslutsunderlag så var du nog lite sent ute, Prime Days är över för denna gång. :<

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av Daemon:

Om du inte beställde en i hopp om ett kommande beslutsunderlag så var du nog lite sent ute, Prime Days är över för denna gång. :<

Oops. Tja, hade ju 13 min på mig tekniskt sett, hehe! Men du har rätt, sent ute. :/

(Tack för länken till videon förresten!)

Nåväl, funderingarna är fortfarande relevanta. För både mig och den andre medlemmen. Så välkommen med info. den som vet.

Permalänk
Skrivet av AlexCooper:

Oops. Tja, hade ju 13 min på mig tekniskt sett, hehe! Men du har rätt, sent ute. :/

(Tack för länken till videon förresten!)

Nåväl, funderingarna är fortfarande relevanta. För både mig och den andre medlemmen. Så välkommen med info. den som vet.

Snarlikt pris finns på www.eufy.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Köp en Pixel 8 via Comviq för 225 kr/månad med 80 GB surf? 🙂

Tack, men jag får avstå :/
Är ute efter just en Samsung med dess ekosystem jag är fast i (plus Good Lock som inte går att leva utan)

Permalänk
Moderator
Moderator

Har raderat ett sidospår som inte på något sätt har med dagens fynd att göra.

- MOD

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Produkt: Xiaomi Smart Doorbell 3 GL
Länk: https://www.amazon.se/dp/B0B6F9W6KM
Kategori: Smarta Hem
Prisjakt: https://www.pricerunner.se/pl/710-3202407218/Elartiklar/Xiaom...
Pris: 308kr

Någon som har erfarenhet av denna eller Xiaomi-prylar i allmänhet? Måste man ha skumma kina-appar installerade för att det ska fungera?

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·

Permalänk
Snusfri
Skrivet av dan@work:

Någon som har erfarenhet av denna eller Xiaomi-prylar i allmänhet? Måste man ha skumma kina-appar installerade för att det ska fungera?

Xiaomi är typ världens största tillverkare av mobiler och mycket annat.
Har själv beställt denna till mina päron.

Den verkar inte ha stöd för Google Home utan man måste använda deras Mihome App.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Ifall du köper, observera att den inte är regntät så nog viktigt att ha tak över. Vet inte heller hur bra den klarar kylan ute.

It is not recommended for outdoor installation.
Xiaomi Smart Doorbell 3 is not waterproof and dustproof. If you use it outside, please make sure that it will not be exposed to rain. If water enters in rainy days, the doorbell will be damaged.

Känns lite udda att göra en plingklocka som inte ska sitta utomhus? Bor i lägenhet men vet inte vad som gäller med att sätta upp kamera i trapphus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Hade aldrig köpt en kamera från ett Kina-märke. Är inte så intresserad av att ha fienden spionerande på mig och min familj.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Ifall du köper, observera att den inte är regntät så nog viktigt att ha tak över. Vet inte heller hur bra den klarar kylan ute.

It is not recommended for outdoor installation.
Xiaomi Smart Doorbell 3 is not waterproof and dustproof. If you use it outside, please make sure that it will not be exposed to rain. If water enters in rainy days, the doorbell will be damaged.

Känns lite udda att göra en plingklocka som inte ska sitta utomhus? Bor i lägenhet men vet inte vad som gäller med att sätta upp kamera i trapphus.

https://www.familjensjurist.se/fraga-juristen/bostad--fastigh...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Hade aldrig köpt en kamera från ett Kina-märke. Är inte så intresserad av att ha fienden spionerande på mig och min familj.

Kanske borde lära dig hur du sätter upp vlan och segregering.. borde du ha lärt dig även om du har en smart tv hemma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Kamera som spelar in alltid eller som kan aktiveras på avstånd: inte OK. Kamera på en ringklocka som ENDAST aktiveras när någon ringer på den är inte fjärrstyrd och om fattas inte av lagen.

(Om vi struntar i juridiken en sekund så är detta egentligen helt logiskt. Det är den som ringer på som startar kameran, och den personen har då gjort ett val att göra så. Vill man inte bli filmad så får man väl knacka.)

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweckid:

Jaha

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Amazon väljer ut vissa varor ibland du kan ta på delbetalning men dom är få och i allmänhet är det så som jag skrev

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweckid:

Amazon väljer ut vissa varor ibland du kan ta på delbetalning men dom är få och i allmänhet är det så som jag skrev

Du skrev "Det erbjuds inga delbetalningar", men whatever.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA