Fallout London - Part 1 Gameplay Walkthrough!

Permalänk
Medlem

Fallout London - Part 1 Gameplay Walkthrough!

För er som är nyfikna på hur denna mod är.
Ska ni spela detta?

Jag ska baskemig göra det.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Tänk på att den kräver den gamla Fallout 4.
Själv kör jag Fallout 4 i VR så har redan den gamla efter som Next Gen inte verkar komma till VR.
Håller på med Sim Settlements 2 och förhoppningsvis finns det en fungerande VR variant av Fallout London när jag är klar med ss2.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prelatur:

Tänk på att den kräver den gamla Fallout 4.
Själv kör jag Fallout 4 i VR så har redan den gamla efter som Next Gen inte verkar komma till VR.
Håller på med Sim Settlements 2 och förhoppningsvis finns det en fungerande VR variant av Fallout London när jag är klar med ss2.

Det verkar till och med kräva game of the year edition just nu

Visa signatur

.:Cpu:. AMD Ryzen 9 5950x 3.4GHz:. .:Motherbord:. Asus ROG strix X570-I .:Ram:. 32 GB .:SSD M.2 1TB .:Gpu:.ASUS GeForce RTX 2070 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC 2560 x 1440 (144Hz), .:OS:. Windows 10 Pro 64-bit .:Chassi:. BitFenix Prodigy M .:Skräm:. Main Acer 24" Predator XB241YU Second Viewsonic VX2268wm 120Hz

Permalänk
Snusfri

Kommer apselut att testas.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Ett måste att köra så for tiden finns!

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DwarF:

Tur man köpte GOTY edition på senaste rean för typ 90 spänn, hittar inte det från någon officiell säljare för under typ 180 kr som GOG har nu. Läste moddets FAQ och det verkar inte som det finns planer att släppa en version utan GOTY edition krav.

Blir nog att testa ikväll!

Permalänk
Medlem

Jag har Fallout 4 GOTY på steam. Man måste tydligen nedgradera patch versionen på något sätt?
Det kommer kanske ut en patch till denna mod så man kan köra med senaste Next Gen patchen?

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + WD SN7100 4TB | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Tur man köpte GOTY edition på senaste rean för typ 90 spänn, hittar inte det från någon officiell säljare för under typ 180 kr som GOG har nu. Läste moddets FAQ och det verkar inte som det finns planer att släppa en version utan GOTY edition krav.

Blir nog att testa ikväll!

Var det på Steam du hittade det priset under summer sale? Hittar inte GOTY på Steam.

Permalänk
Medlem

än så länge har det varit ganska ospelbart då det crashar stup i ett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banka:

Var det på Steam du hittade det priset under summer sale? Hittar inte GOTY på Steam.

Jag mindes tydligen fel, var i slutet av april jag köpte. Köptes på greenmangaming som är officiell säljare av nycklar.

Ser GOTY edition om man går in på vanliga steam sidan för spelet men 40 euro ska man absolut inte betala. Bättre att köpa på GOG för typ 185 kr eller någon nyckelsida för 120 kr (gillar dock inte att köpa av key resellers som inte är officiella).

Under summer sale kostade det 16 euro, innan det kostade det alltid 10 euro under rea men populariteten av Fallout serien och ”next-gen” update som knappt ändrade PC versionen gjorde väl att priset höjdes.

Permalänk
Medlem

Jag vågar inte köpa F4 än, till rabatt när jag har för lite annat att spela kanske. Starfield verkar ju inte precis bättre det heller.

Visa signatur

5820k 4,2 GHz @ 1,220 V
6950 XT undervolt

[FAQ: Formatera text i inläggen med BB-kod]

Permalänk
Medlem
Skrivet av DwarF:

Eller alla DLC.

Ska nog spela det när jag är klar med min nuvarande spelning av nya patchen som var lite av en besvikelse, fast det verkar ju som att det är creationclub som gjort allt nytt i nya patchen och då är det kanske inte så förvånande men tråkigt att de inte la lite mer krut på det.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Eller alla DLC.

Ska nog spela det när jag är klar med min nuvarande spelning av nya patchen som var lite av en besvikelse, fast det verkar ju som att det är creationclub som gjort allt nytt i nya patchen och då är det kanske inte så förvånande men tråkigt att de inte la lite mer krut på det.

Japp, denna patchen var egentligen bara för att Bethesda skulle pusha PS5 och XSX/S versioner men PC versionen är egentligen typ samma förutom att de förstörde stöd för externa mods samt att man får lite creation club innehåll (dessutom var det gammalt content bara att man nu fick gratis) som du nämner. Bethesda lovade dock aldrig egentligen annat content än creation club innehåll men visst hoppades man ändå på något mer.

Permalänk
Medlem

Jag blev lite skeptisk när man var tvungen att uppge sitt user och lösen till Steam i nedgraderingsappen. Så jag valde att inte gå vidare med installationen, men ni som testat kände att det var legit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Argammon:

Jag blev lite skeptisk när man var tvungen att uppge sitt user och lösen till Steam i nedgraderingsappen. Så jag valde att inte gå vidare med installationen, men ni som testat kände att det var legit?

Måste man använda någon app? Jag hade faktiskt lyckats stoppa next-gen uppdateringen när den släpptes så jag behövde inte nedgradera, men i t.ex denna guiden laddar man ner den förra versionen genom steam konsolen.

Jag ser dock att nedgraderingsappen är släppt av skaparna till Fallout London så känns ändå som det bör vara legit? Står att anledningen till att de kräver användarnamn och lösen är för att de ska kunna ladda ner filerna, hade de gjort detta utan att bekräfta att du äger spelet hade det nog varit olagligt.

"The next window will ask you to log into your Steam account. This is so the downgrader tool can access the older versions of the Fallout 4 files and install them to your system. Enter your username and password, and then follow the prompts to authorise the log-in via Steam Guard. If you’re uncomfortable with logging into your Steam account via the tool, then you can manually downgrade Fallout 4. See below this section for instructions on how to do that." - https://nordic.ign.com/fallout-4/85194/feature/psa-installing...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Japp, denna patchen var egentligen bara för att Bethesda skulle pusha PS5 och XSX/S versioner men PC versionen är egentligen typ samma förutom att de förstörde stöd för externa mods samt att man får lite creation club innehåll (dessutom var det gammalt content bara att man nu fick gratis) som du nämner. Bethesda lovade dock aldrig egentligen annat content än creation club innehåll men visst hoppades man ändå på något mer.

Undrar vart Bethesda skulle varit idag utan "sina" moddare?
Mods till deras spel är nästan ett måste för att få dem att fungera.
Kör nya patchen helt vanilla men inte mycket är bättre, ladd tiderna kan tex vara flera minuter när man ska mellan olika sektioner och mycket som var trasigt för nästan 10 år sedan är fortfarande trasigt.
I delar av Boston halkar jag ned nära 10 fps vilket är rätt bizzart med tanke på hårdvaran jag har.
Får se om Boston fix och faster load times är fixade till nya patchen då det känns som ett måste.

Enkel cashgrab helt enkelt för att få folk att köpa efter serien.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk

Det gamla vanliga är Tid sen väntar jag gärna en stund .... Men det kommer spelas då jag väntat länge på det. Ser ut att bli mycket roligt av det lilla jag sett.

Permalänk
Hedersmedlem

Då även jag håller på med SS2 så funderar jag på om man kan köpa en kopia till av spelet och använda till London, men vet inte om det funkar. GoG verkar ju ha passat på att köra lite rea. Någon som vet om/hur detta skulle funka?

För övrigt så verkar det som att om man köper GOTY på GoG så hanterar den även nedgraderingsprocessen till dig när du installerar London, så den som inte redan har Fallout 4 på annan platform så låter det ju väldigt smidigt.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Så den kräver GOTY Edition? Därför modden är gratis. Bethesda gnuggar händerna och drar in alla tänkta reor i ett halvår.

Sjukt att man ska måsta köpa spelen två gånger numer. Samma var det med Cyberpunk, där första versionen inte funkade med Geforce Now, utan det krävdes någon jävla nyutgåva... säkert GOTY Edition också.

Idioti och nej, jag tänker inte spela modden för jag är gubbsur.

...återkom om ett halvår så kanske det lagt sig, plus att buggarna är fixade.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
#ryssjävlar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av heatm:

Så den kräver GOTY Edition? Därför modden är gratis. Bethesda gnuggar händerna och drar in alla tänkta reor i ett halvår.

Modden har ju ingen koppling överhuvudtaget till Bethesda, så att den är gratis har knappast något med dem eller deras beslut att göra.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Sjukt att man ska måsta köpa spelen två gånger numer. Samma var det med Cyberpunk, där första versionen inte funkade med Geforce Now, utan det krävdes någon jävla nyutgåva... säkert GOTY Edition också.

Idioti och nej, jag tänker inte spela modden för jag är gubbsur.

...återkom om ett halvår så kanske det lagt sig, plus att buggarna är fixade.

Skaparna har berättat att moddet innehåller assets från DLCs och de vill inte göra en lite version av moddet så förmodligen kommer inte det kravet försvinna. Moddet är förmodligen gratis eftersom de inte får ta betalt för ett tillägg som inte är officiellt. Det är istället finansierat genom Patreon. De gick ut med detta med GOTY versionen för ett tag sen så det fick bli att köpa spelet en andra gång, reades ut i våras för under hundringen. Tycker det var värt de ändå eftersom Far Harbour DLCn var grym imo.

Sen är det nog som du säger att Bethesda är glada över detta då de nog tjänar en hacka.

Permalänk
Medlem

Nån som vet om Shaun modden är portad till GOTY? (Buggen från heavy rain) Så man kan gå runt och skrika SHAUN!!!!!!!!! under alla cutscenes?

SHAUN!

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Klart man skall Spela, men väntar nog några månader, Bugggggar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Entash:

Skaparna har berättat att moddet innehåller assets från DLCs och de vill inte göra en lite version av moddet så förmodligen kommer inte det kravet försvinna. Moddet är förmodligen gratis eftersom de inte får ta betalt för ett tillägg som inte är officiellt. Det är istället finansierat genom Patreon. De gick ut med detta med GOTY versionen för ett tag sen så det fick bli att köpa spelet en andra gång, reades ut i våras för under hundringen. Tycker det var värt de ändå eftersom Far Harbour DLCn var grym imo.

Sen är det nog som du säger att Bethesda är glada över detta då de nog tjänar en hacka.

Problemet är bara att om man som jag köpte spelet vid launch inkl. Season Pass, så har man så vitt jag kan se inte GOTY versionen på Steam, men man har alla DLC'er. Det enda som verkar skilja mellan Season Pass och GOTY är några credits i creator butiken. Vet inte om detta kommer ställa till det, vi får se.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Problemet är bara att om man som jag köpte spelet vid launch inkl. Season Pass, så har man så vitt jag kan se inte GOTY versionen på Steam, men man har alla DLC'er. Det enda som verkar skilja mellan Season Pass och GOTY är några credits i creator butiken. Vet inte om detta kommer ställa till det, vi får se.

Från FAQ:

Fallout London requires Fallout 4 and all of the DLC” - https://fallout4london.com/faq/

Så verkar inte vara krav på GOTY, förmodligen bara lättast att skriva så för folk. Troligen eftersom det nu är billigare att bara köpa GOTY istället för basspelet + DLC.

Permalänk
Medlem

Varit en del krascher, tröttnade för ikväll men klippt ett par levels, kör det på en separat dator så jag behöver inte trasha mitt söndermoddade Fallout 4

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Medlem
Skrivet av DwarF:

Den kräver Fallout 4 version 1.10.163.0, vilket är förgående version, och alla DLCs.
Fallout 4 GOTY är 1.10.163.0 + alla DLCs (lite CC också men dessa behövs inte).

Senaste är Next gen som har version 1.10.980.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Medlem

De håller på och patchar modden!

https://www.fz.se/nyhet/298091-fallout-london-buggfixas-snart

Efter många års utveckling släpptes Fallout London förra veckan. Men inte utan problem: den mycket ambitiösa Fallout 4-modden lider av både krascher och installationsproblem, enligt vissa användare. Men lösningar är på gång inom kort, lovar utvecklaren Team Folon på X.

"Vi jobbar hårt med att lösa de tekniska problemen som rapporterats och räknar med att släppa en uppdatering snart", skriver man. För installationsproblem hänvisar man till den här utförliga guiden.

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + WD SN7100 4TB | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem

Efter luskande i olika diskussioner är det uppenbart att det bästa sättet att köra FOLON på går via MO2 och en separat profil. Då behöver man inte äventyra sina övriga installationer eller moddar samtidigt som (profile specific INIs och saves) man inte behöver pula med Fallout 4-mappen i Appdata och My Games.

En viktig detalj är att man får installera modden i en dedikerad mapp och sedan packa data-mappen som en ZIP vilken sedan aktiveras som en alldeles vanlig modd i MO2.

För egen del avvaktar jag lite buggfixar och att det postas lite fina load orders för existerande moddar som fungerar med FOLON. NexusMods har en dedikerad sektion för London vilket är bra förövrigt.