GTSA (GreatTech), Fyndköp genererade en faktura på 5x köpebeloppet!

Permalänk

GTSA (GreatTech), Fyndköp genererade en faktura på 5x köpebeloppet!

(#20543770)

Kan inte en mod lägga en notering på gtsa-fyndet? På grund av min impulsivitet la jag en beställning med faktura igår kl 18. Så gött pris ju, och sidan gav ett seriöst intryck, även att de ens får använda Sveas tjänster. Kollade därefter diskussionstråden med mera och klockan 20 mailade jag dem att jag vill avbeställa min order och ha bekräftelse på att den är avbeställd. Köpesumman på Svea-dokumentet är dessutom på knappt 50 000? 😅 Ska ringa gtsa kl 12 idag. Och jag har mailat Svea ifall att det blir någon tvist.

Ni som enträget försöker hitta anledningar att bortse från de helt skeva grejerna företaget under lång tid ägnat sig åt eftersom det är så billigt, ta ett djupt andetag och försök vara rationella. Vill ni uppmuntra vettigare återförsäljare istället? Det borde ni. Tänk om ni hamnar i någon tvist med gtsa. Det är inte värt det, och det är tveklöst bättre om den här typen av återförsäljare inte finns på marknaden överhuvudtaget.

Mod:
Ursprungligt fyndtips:

Markering för ökat fokus. // MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Produkt: Infinity GT-03 - Bundle (i5 14400, 16GB, RTX 4070, 1TB + 24" 165hz mus tgb)
Länk: https://www.gtsa.se/product.html/infinity-gt03?category_id=5
Kategori: Datorer
Prisjakt: -
Pris: 10990kr

Svårslaget...

Skulle tänka efter både 1 och 2 gånger innan jag handlar något från Gtsa.se:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1654452-ar-gtsa-en-pal...

Finns mängder av trådar här på SweC där folk har haft minst sagt blandade upplevelser. Köp på egen risk!

https://se.trustpilot.com/review/www.gtsa.se

Permalänk
Skrivet av DozeN:

Produkt: Infinity GT-03 - Bundle (i5 14400, 16GB, RTX 4070, 1TB + 24" 165hz mus tgb)

Svårslaget...

Såg denna i dagens fynd, är det någon som köpt från gtsa och faktiskt fått det man betalat för? Väldigt bra pris men dom har sämst betyg på trustpilot haha...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pippisfarfar:

Såg denna i dagens fynd, är det någon som köpt från gtsa och faktiskt fått det man betalat för? Väldigt bra pris men dom har sämst betyg på trustpilot haha...

De verkar ha en del nöjda kunder, dvs det är inte en total scam, men det verkar inte vara ett kul företag att ha att göra med. Jag skulle definitivt inte köpa en dator där för att spara några tusen.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Blir väldigt osugen efter betygen på Trustpilot och Google men den som köper och säljer lite delar får rätt mycket gratis. Relativt "riskfritt".

Skrivet av Thomas:

De verkar ha en del nöjda kunder, dvs det är inte en total scam, men det verkar inte vara ett kul företag att ha att göra med. Jag skulle definitivt inte köpa en dator där för att spara några tusen.

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pippisfarfar:

Du såg väl edsons inlägg ovan?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Asså är inte detta riktigt bra pris? Funderar på beställa eller är jag helt ute o cyklar?
Åsikter?

Visa signatur

Ryzen 7 5700G l 32 gb RAM l RTX 4070 l 4 TB SSD l Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av DuoMonky:

Asså är inte detta riktigt bra pris? Funderar på beställa eller är jag helt ute o cyklar?
Åsikter?

Kolla lite recensioner t.ex Trustpilot och tidigare idag här i diskussionstråden så verkar folk avråda från GTSA.

Även denna tråd: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1654452-ar-gtsa-en-pal...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DuoMonky:

Åsikter?

Ta köpet på faktura så kan du vara rätt säker på att inte bli scammad. Dock ska man nog inte förvänta sig någon särskilt bra support om något skulle gå sönder. Så det krävs väl att du vet lite om datorer för att det skall vara värt den risken. Jag skulle personligen kunna tänka mig att köpa bara för delarnas skull, med tanke att det i grunden är rätt bra komponenter från bra märken.

Tycker folk är lite väl pessimistiska.

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerseph:

Ta köpet på faktura så kan du vara rätt säker på att inte bli scammad. Dock ska man nog inte förvänta sig någon särskilt bra support om något skulle gå sönder. Så det krävs väl att du vet lite om datorer för att det skall vara värt den risken. Jag skulle personligen kunna tänka mig att köpa bara för delarnas skull, med tanke att det i grunden är rätt bra komponenter från bra märken.

Tycker folk är lite väl pessimistiska.

Funderar starkt på att beställa. Har funderat på uppgradera min dator till 4070. Men känns som det blir dyrare än denna dator från GTSA.

Visa signatur

Ryzen 7 5700G l 32 gb RAM l RTX 4070 l 4 TB SSD l Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av DuoMonky:

Funderar starkt på att beställa. Har funderat på uppgradera min dator till 4070. Men känns som det blir dyrare än denna dator från GTSA.

Plocka kortet och sälj resten så får du ett 4070 närmast gratis.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

Misstänker att Power garderat sig mot det genom regeln "Rabatten gäller endast köp av produkter för eget bruk".
De lär dra i nödbromsen om man går in och köper 20st 80" oled tv och 40st 4090 kort

Bra fångat där och det står dessutom i reglerna "endast en av varje produkt till rabatterat pris"

Skrivet av jerseph:

Ta köpet på faktura så kan du vara rätt säker på att inte bli scammad.

Fakturor är ju inte heller riskfria ur strulsynkpunkt: läs de tidigare länkarna om Greattech och bläddra ner en bit så har du ju tex den här godingen:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1439520-fakturastrul-o...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Fakturor är ju inte heller riskfria ur strulsynkpunkt: läs de tidigare länkarna om Greattech och bläddra ner en bit så har du ju tex den här godingen:

Haha. Ja den där historien är rätt sjuk men den har ändå 8 år på nacken och har svårt att tro att de dubbel/trippel-fakturerar alla sina kunder. Svea är trots allt en ganska seriös faktureringspartner och man har ju sin orderbekräftelse att falla tillbaka på. Men absolut, inte 100% riskfritt. Men nästintill. Iallafall om man inte skiter i att höra av sig till Svea om man får en faktura på tre gånger beloppet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anothersheep:

Kan inte en mod lägga en notering på gtsa-fyndet? På grund av min impulsivitet la jag en beställning med faktura igår kl 18. Så gött pris ju, och sidan gav ett seriöst intryck, även att de ens får använda Sveas tjänster. Kollade därefter diskussionstråden med mera och klockan 20 mailade jag dem att jag vill avbeställa min order och ha bekräftelse på att den är avbeställd. Köpesumman på Svea-dokumentet är dessutom på knappt 50 000? 😅 Ska ringa gtsa kl 12 idag. Och jag har mailat Svea ifall att det blir någon tvist.

Ni som enträget försöker hitta anledningar att bortse från de helt skeva grejerna företaget under lång tid ägnat sig åt eftersom det är så billigt, ta ett djupt andetag och försök vara rationella. Vill ni uppmuntra vettigare återförsäljare istället? Det borde ni. Tänk om ni hamnar i någon tvist med dem. Det är inte värt det, och det är tveklöst bättre om den här typen av återförsäljare inte finns på marknaden överhuvudtaget.

Får backa på det jag har skrivit tidigare, detta ser såklart inte alls bra ut. Trodde nog inte i min vildaste fantasi att de kunde bete sig på det här sättet. Jag var naiv, minst sagt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anothersheep:

Ni som enträget försöker hitta anledningar att bortse från de helt skeva grejerna företaget under lång tid ägnat sig åt eftersom det är så billigt, ta ett djupt andetag och försök vara rationella. Vill ni uppmuntra vettigare återförsäljare istället? Det borde ni. Tänk om ni hamnar i någon tvist med gtsa. Det är inte värt det, och det är tveklöst bättre om den här typen av återförsäljare inte finns på marknaden överhuvudtaget.

Vad är det dom ska lägga en notering på? Beställde du för att du ville ha grejerna till det priset och ångrade dig pga recensionerna? Förstår inte riktigt vart 50tkr kommer in i bilden.

Det finns 67 omdömen på Trustpilot och totalt 137 stycken på Google varav flertalet av dessa kommer från den förstnämnda. Bolaget har funnits sedan 2015 ish och har de senaste tre åren (2020-2022) omsatt runtomkring 24-27mkr under varje år. Varav 2022 med cirka 12 anställda. Deras årsbokslut för 2023 verkar ännu ej skickats in, registrerats.

Med detta sagt. Ta dessa 137 omdömen på Google - Dessa kunder står knappt för en bråkdel av deras omsättning. Om vi tar den totala omsättningen under de senaste fem åren (ca 105mkr) och delar det på ett snittpris av ca 14,000kr så får vi fram ca 7500 kunder.

De verkar helt enkelt inte lyckats att förmå dessa 7500 kunder att lämna omdömen om deras upplevelse. De som syns är de som syns. Mer ville jag inte säga.

Det står dessutom på deras hemsida just nu att de har stängt för semester. Brukar vara så med små företagare som behöver andas i vardagen.

Telefonkundtjänst (semesterstängt 5-15 aug)
Måndag-fredag: stängt
Lördag-söndag: stängt

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Skrivet av Nucky:

Vad är det dom ska lägga en notering på? Beställde du för att du ville ha grejerna till det priset och ångrade dig pga recensionerna? Förstår inte riktigt vart 50tkr kommer in i bilden.

Det finns 67 omdömen på Trustpilot och totalt 137 stycken på Google varav flertalet av dessa kommer från den förstnämnda. Bolaget har funnits sedan 2015 ish och har de senaste tre åren (2020-2022) omsatt runtomkring 24-27mkr under varje år. Varav 2022 med cirka 12 anställda. Deras årsbokslut för 2023 verkar ännu ej skickats in, registrerats.

Med detta sagt. Ta dessa 137 omdömen på Google - Dessa kunder står knappt för en bråkdel av deras omsättning. Om vi tar den totala omsättningen under de senaste fem åren (ca 105mkr) och delar det på ett snittpris av ca 14,000kr så får vi fram ca 7500 kunder.

De verkar helt enkelt inte lyckats att förmå dessa 7500 kunder att lämna omdömen om deras upplevelse. De som syns är de som syns. Mer ville jag inte säga.

Det står dessutom på deras hemsida just nu att de har stängt för semester. Brukar vara så med små företagare som behöver andas i vardagen.

Ett uppenbart problem är att jag inte heller förstår var 50k kommer in i bilden eftersom paketet inte kostar det -- det är liksom inte jag som fått till den köpesumman utan de som skickat det till Svea, och nu ligger den summan i ett dokument som ligger på Sveas delbetalningstjänst och väntar på godkännande från mig. Tänk om jag skulle godkänna den helt felaktiga köpesumman?

I det här fallet är det i mina ögon inte fråga om bara några omdömen. Det finns bland annat flera trådar om det här på swec och min samlade bild är att det inte är en tillförlitlig återförsäljare, punkt. Att åtminstone en användare på swec skriver att de fått rätt av ARN men företaget fortsätter är en del i det (kan försöka hinna länka det inlägget senare). Här: #19448934

Så vitt jag minns har man väl lagt in noteringar om liknande tidigare, till exempel om att uppmärksamma vissa säljare på Amazon, men möjligt att jag minns fel.

Tack för info om semestertider på telefonen. Det ger mig ju dock inte mer förtroende.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anothersheep:

Ett uppenbart problem är att jag inte heller förstår var 50k kommer in i bilden eftersom paketet inte kostar det -- det är liksom inte jag som fått till den köpesumman utan de som skickat det till Svea, och nu ligger den summan i ett dokument som ligger på Sveas delbetalningstjänst och väntar på godkännande från mig. Tänk om jag skulle godkänna den helt felaktiga köpesumman?

I det här fallet är det i mina ögon inte fråga om bara några omdömen. Det finns bland annat flera trådar om det här på swec och min samlade bild är att det inte är en tillförlitlig återförsäljare, punkt. Att åtminstone en användare på swec skriver att de fått rätt av ARN men företaget fortsätter är en del i det (kan försöka hinna länka det inlägget senare).

Så vitt jag minns har man väl lagt in noteringar om liknande tidigare, till exempel om att uppmärksamma vissa säljare på Amazon, men möjligt att jag minns fel.

Tack för info om semestertider på telefonen. Det ger mig ju dock inte mer förtroende.

Så du har alltså köpt datorn för ca 11000kr men fått en faktura/delbetalningsplan från Svea på 50000kr????

Har "greattech" problem med sin betalningspartner igen tro

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Skrivet av Pamudas:

Så du har alltså köpt datorn för ca 11000kr men fått en faktura/delbetalningsplan från Svea på 50000kr????

Har "greattech" problem med sin betalningspartner igen tro

Ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Är det bara jag som tycker att det är en röd flagga att man startar en jubileumskampanj med ett otroligt erbjudande och sedan samma dag går på semester? Hade jag inte kunnat nå de på två veckor nu och hade faktura på 50k hade jag inte mått så bra.

Permalänk
Skrivet av DozeN:

Svårslaget...

Obs! Titta noggrant igenom köpesumma innan ni godkänner betalningsdokument på Svea. Jag själv beställde och nu ligger en betalning på nästan 50 000 (!) i väntan på godkännande. Kommer självklart inte godkänna det, och har dessutom avbeställt.

Länk till mitt första inlägg om det, med länk till annat inlägg om pågående ARN-ärende. #20542926

Inlägg flyttat. // MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Är det bara jag som tycker att det är en röd flagga att man startar en jubileumskampanj med ett otroligt erbjudande och sedan samma dag går på semester? Hade jag inte kunnat nå de på två veckor nu och hade faktura på 50k hade jag inte mått så bra.

Fast hur dåligt behöver man må? Det är ju bara att bestrida fakturan till Svea, de åligger kreditgivaren att visa att skulden är korrekt och riktig. Man kan inte få några betalningsanmärkningar för att man bestrider en faktura, Kronofogden agerar inte heller på sådana fakturor. Det måste i så fall gå igenom domstolen först.

Det mest korrekta att göra (om man nu faktiskt vill ha produkten i fråga, men beloppet är felaktigt), är att betala vad man anser att skulden är, alltså 10.990:- (eller vad det nu var), och bestrida resterande 39.000:-.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Fast hur dåligt behöver man må? Det är ju bara att bestrida fakturan till Svea, de åligger kreditgivaren att visa att skulden är korrekt och riktig. Man kan inte få några betalningsanmärkningar för att man bestrider en faktura, Kronofogden agerar inte heller på sådana fakturor. Det måste i så fall gå igenom domstolen först.

Det mest korrekta att göra (om man nu faktiskt vill ha produkten i fråga, men beloppet är felaktigt), är att betala vad man anser att skulden är, alltså 10.990:- (eller vad det nu var), och bestrida resterande 39.000:-.

Kan bekräfta att han inte är ensam då även jag la en beställning i min enfald och ser samma summa på Svea banks hemsida. Tittar man i ordern som ligger hos Svea så är det en helt annan dator än den man beställt, i det här fallet (och troligen för många andra) en gt-08 som kostar 45000 enligt hemsidan. Dock i beställningen hos Svea ligger kostnaden på 49000 plus frakt.

Detta överensstämmer inte med den orderbekräftelse på mail som jag fått där korrekt information om datorn jag beställt finns, 10990 kr. Ser även likadant ut på min sida hos gtsa där en gt-03 finns beställd för 10990 plus frakt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Söker man lite närmare på ägaren utav företaget GTSA (GTSA Group AB) så står det att dem har utvandrat sedan 2023-11-15.
Kanske är detta en sista cash grab innan dem låter företaget konka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sudjuk004:

Söker man lite närmare på ägaren utav företaget GTSA (GTSA Group AB) så står det att dem har utvandrat sedan 2023-11-15.

Vart kan du se detta? Känns ju tyvärr inte alls bra för oss som lagt en beställning hos dem och åkt på faktura på 5 gånger priset.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Dock är det viktigt att ni inte betalar in 10.990:- förrän ni faktiskt fått varan och kontrollerat att den har rätt specs och fungerar. Om det är fel på varan eller om den inte levereras och bolaget är på obestånd eller sysslar med bedrägeri kommer det ta väldigt långt tid innan ni får tillbaka pengarna ni betalat in. Är bolaget dessutom på obestånd är det inte ens säkert att ni kan få tillbaka hela beloppet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sudjuk004:

Tidigare under dagen ringde jag mellan jobb och annat till Skatteverket och Kronofogden. Frågade om aktuella fall / skuldsaldo etc. Det fanns inget riktigt nämnvärt att notera kring GTSA Group AB. De hade ett aktivt ärende hos Kronofogden där en privatperson kräver dom på 5000kr - I övrigt inget annat nämnvärt.

Kikar man hos Bolagsverket så har dom fortfarande inte skickat in årsbokslutet för 2023 vilket de borde ha gjort per den sista juli 2023.

Samma person som äger GTSA Group AB har startat ytterligare Aktiebolag med namn "SRT Systems AB" med ändamålet "Bolaget skall bedriva butiks- och distansförsäljning av datorrelaterad utrustning, konsulttjänster inom IT-sektorn samt äga och förvalta aktier, värdepapper och därmed förenlig verksamhet"

Detta bolag startades 2023-08-29.

Frågan är vad de pysslar med. Återstår att se. Det där med utvandringen vore ju intressant att få mer info om.

Visa signatur

GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

Erbjudandet är nu borttaget från deras hemsida. Vi får helt enkelt se vad som händer här. Jag tror att de levererar och att något gått fel gentemot Svea.

Visa signatur

Permalänk

Ang GTSA så har jag kontaktat Konsumentverket för att få hjälp av någon som är mer insatt än jag själv. Lika bra att skapa en egen tråd för det kanske? Någon som kan ordna det? (Mod flyttade senare detta till enskild tråd.)

14 dagars ångerrätt har vi mig veterligen enligt lag, så inga konstigheter med det. Det jag är osäker på är vad ett företag, GTSA i det här specifika fallet då, har rätt att kräva utöver att jag som kund står för kostnad för returfrakt. Jag har skickat den frågan till Kv. Nu avbeställde jag som sagt ordern kl 20 på kvällen, två timmar efter att den var lagd, så självklart förväntar jag mig att det ska gå igenom utan några som helst problem...men jag har inte fått någon bekräftelse, vilket de i sina köpvillkor ( https://www.gtsa.se/kopvillkor.html ) menar krävs för att avbeställning ska gälla:
"Förändring/annullering av beställning
Beställaren äger rätt att avbeställa ordern fram tills ordern är uthämtad från ombudet, kostnad för detta tillkommer beroende på produkt. Vid ej påbörjad order kan köpet avbeställas utan kostnad. Pris vid ändringstillfället är gällande. Avbeställning av icke lagerförda eller för kunden specifikt beställda varor är ej tillåtet. Avbeställning skall endast ske per e-post. Avbeställning är ej giltig förrän bekräftelse mottagits från GTSA."

Även någon oklar kostnad som tillkommer.

Sedan kan jag mot förmodan slippa krångel, men med tanke på exempelvis köpesumman som är på 50 istället för 11 000 så känns det lika bra att ta höjd för eventuellt krångel med en gång. Enligt Lexbase har både ägaren och företaget i sig någon tidigare dom. Det säger ju inte så mycket i sig självt, och det kostar pengar att ta del av specifikationerna, men i det här fallet är det mer oroande i mina ögon.

Jag vill inte heller kasta massa oförtjänt skit på ett företag, och det tycker jag inte att jag gör -- det är inte annat än vettigt att ta det säkra före det osäkra, tills motsatsen är bevisad. Vi får väl se hur det blir i det här fallet.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Jag flyttade ut dessa inlägg, känns som att de helt enkelt inte har med dagens fynd - diskussion utan bör få egen plats i forumet.
Det mest relevanta inlägget lagt som "trådstart" däremot inte första inlägget kronologiskt.

/D, - Mod

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

För att nämna ämnet, ägaren har kontaktat Sweclockers direkt en gång direkt då de ansåg att undertecknad smutskastade företaget. (Försöka tysta forummoderatorer som flagar för kasst beteende för att få sälja mer). Ärligt talat så är GreatTech/GTSA/Karatas group AB den enskilt mest förekommande aktör som dyker upp i forumet med urkassa betyg.

Låter besvikna köpare med deras historier svara för sig själva utan att jag själv uttalar mig kring företaget.

Tips på lite goa trådar:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1496573-greattech-och-...
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1502158-greattech-kara...
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1512094-angerratt-hos-...
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1053628-angaende-great...
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1400176-greattech
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1323366-angrat-kopet-p...

Och min favorit:

@anothersheep Min rekommendation är att bara bestrida allt skriftligt till fakturautfärdare och företag med båda som synlig CC.

Notera den sista tråden påminner sjukt mycket om ditt ärende!

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin