Valve ryktas jobba på nytt Half-Life-spel

Permalänk
Skrivet av ajn:

Att släppa något så hypat är garanti för besvikna fans, bättre att låta det vila och skapa nya historier istället

I nästan alla andra fall hade jag hållit med dig. Men HL2 blev ju aldrig färdigt! Episode 2 slutar ju med världens cliffhanger! Istället för att släppa ett regelrätt HL3 så skulle de ju släppa HL2 Episode 1-3 som ett sätt att förkorta tiden mellan varje släpp... vilket ju är extremt ironiskt så här i efterhand.

Med det sagt så tror jag tyvärr inte att detta är HL3, men OM det skulle vara det så tror jag att vi HL-fans är såpass nedbrutna vid detta laget att vi inte kan bli besvikna!

Eller varför inte bara släppa HL2 Episode 3 i Source-motorn till sist som dlc? Dvs en gång för alla avsluta det som de bevisligen redan påbörjat.

Om några skulle kunna fixa detta så är det väl ändå Valve? De badar väl i pengar och är väl samtidigt inte börsnoterade? Dvs de kan göra vad f*n de vill utan att ta hänsyn till externa parter som förväntar sig micro transactions, season passes, loot boxes och annan skit. De kan göra ett single player spel och fokusera på att göra det så bra som möjligt, som på den gamla goda tiden. Hur skulle någon kunna bli besviken på det? Det är ju öppet mål!

Permalänk
Medlem

Jaha har Marc Laidlaw kommit tillbaka då? Om han inte är med är inte jag det!

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Skrivet av Orisons:

Jaha har Marc Laidlaw kommit tillbaka då? Om han inte är med är inte jag det!

Han har väl redan avslöjat storyn i HL3 episode 3. Så det finns väl redan nedskrivet sen länge, om än kanske inte i detalj. Men jag håller med dig! Det vore inte mer än rätt att ta in honom för ett potentiellt HL3. Det skulle kännas lite som ett fan-fic-projekt annars.

Permalänk
Skrivet av medbor:

Half-Life Alyx: Episode 1

Något annat är inte rimligt att anta

Haha, de skulle bara våga! 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av ScrewFearMe:

jag, jag kan inte spela vr på grund av min syn. 80% av min syn kommer från höger öga.

Det kanske är unikt för dig, men det är inte generellt så med VR som du beskriver med ett synproblem.

Permalänk
Medlem

Half Life 2: Episode 3 confirmed.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 7800X3D | Arctic Freezer II 420 | 6x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Asus B650 ProArt Creator | 32Gb Corsair Vengeance 6000Mhz CL30| Samsung 990 Pro 2+1TB | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

2028 firar ju Half-Life 30 års jubileum. Så varför inte

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Asus Rog Strix B850-A | Thermalright Peerless Assassin 120 SE Vit ARGB | G.Skill Trident Z5 Royal Silver 32GB @6400Mhz | Crucial P3 M.2 NVMe SSD 4TB | WD Black 7200RPM 4Tb| Fractal Torrent Compact Vit RGB | Thermaltake 850W Snow | LG 1440p @144Hz | Radeon RX 9070 XT Reaper

Permalänk
Medlem

Kan vara nåt helt annat baserat på den datan...

De köper Garry's Mod och släpper Gaben's Mod i Source2. Äntligen kan vi se Skibidi Toilet med uppdaterad grafik.

DoTA 3 med Gordon Freeman som en av kartaktärerna.

Ärligt talat hade nog DoTA 3 fått en större hype och impact bland dagens gaming-demografi. Jag skojar inte.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX5070ti 16GB / Corsair RM850x Shift / Samsung G80SD 4K 240Hz OLED

Permalänk
Medlem

Jag vill slå aliens med en kofot

Permalänk
Medlem

Man får nog se detta som att det är en ny som studio gör spelet. Kan inte tänka mig att mycket av gamla Valve finns kvar med den låga produktivitet de har haft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Det är OK att ha fel.

Nej!!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Masen666:

Det är det visst! Man får ha fel ibland och lära sig av sina misstag:)
Half-Life från 1998 var ju banbrytande, likaså HL2.

Kolla in spelet Black Mesa

Permalänk
Medlem

Twist, spelet handlar om den där trädgårdstomten som man kunde skickade upp i raketen i 2an (ev nån episod).

Spelet startar med att han blivit Valves motsvarighet till Doomslayer då hans raket åke genom en portal till Xen.

Spelet startar med en äkta gear-up scen taget ur en 80-tals film. Här presenteras även "nyheten" i form av teknologiska framsteg, tomten har en AI som hjälper honom spela, denna AI är du!

Permalänk
Medlem

Läst att index 2 jobbas med så är kanske Alyx 2 i samband med det.
Isåfall hoppas jag på ett mycket bättre spel, Alyx var bara atmosfär men 0 i gameplay.

Bäst hade ju såklart varit HL3, men jävlar vad stor risk för besvikelse. De har inte släppnt någit riktigt spel pp över 10 år annat än upphottade gamla multiplayer spel, vr/steam deck spel - och är väl knappast nån kvar från originalen, och är de kvar har de väl inte samma unga kreativitet och eld.

Alyx blev i och för sig hyllat trots att det egentligen var dåligt, så med lite tur är gamingfolket inte så kritiska när det kommer till Valve.

Permalänk
Medlem

Krävs mycket för att göra en bra uppföljare till hl2. Hoppas på något bra! Vill inte ha vr.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Definitionen av "riktigt spel" verkar väldigt bred

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persikan:

2028 firar ju Half-Life 30 års jubileum. Så varför inte

16e November 2024 firar Half-Life 2 20-års jubileum.

Visa signatur

Livet är för kort för långsamma datorer

Permalänk
Skrivet av SuperNova:

Twist, spelet handlar om den där trädgårdstomten som man kunde skickade upp i raketen i 2an (ev nån episod).

Spelet startar med att han blivit Valves motsvarighet till Doomslayer då hans raket åke genom en portal till Xen.

Spelet startar med en äkta gear-up scen taget ur en 80-tals film. Här presenteras även "nyheten" i form av teknologiska framsteg, tomten har en AI som hjälper honom spela, denna AI är du!

Det är i Episode 2 man kan ta med sig tomten med sitt gravity gun från början och vidare genom hela spelet och lägga in honom i raketen. 😂 Spelade HL2 för första gången via den orangea boxen på 360 och måste nog säga att av alla galna achievements man tagit så är nog "Little Rocket Man" det absolut mest minnesvärda. 👌

Permalänk

Var ganska uppenbart i slutet av Half-life Alyx när man fick vakna upp som Gordon i slutet av Episode 2 och Alyx gav dig kofoten.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av joantanstrand:

16e November 2024 firar Half-Life 2 20-års jubileum.

Coolt, det hade jag inte koll på. Känns optimistiskt dock

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Asus Rog Strix B850-A | Thermalright Peerless Assassin 120 SE Vit ARGB | G.Skill Trident Z5 Royal Silver 32GB @6400Mhz | Crucial P3 M.2 NVMe SSD 4TB | WD Black 7200RPM 4Tb| Fractal Torrent Compact Vit RGB | Thermaltake 850W Snow | LG 1440p @144Hz | Radeon RX 9070 XT Reaper

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajn:

Att släppa något så hypat är garanti för besvikna fans, bättre att låta det vila och skapa nya historier istället

Jag tänker att det står och faller med hur bra manuset är och om det finns någon ny eller förfinad spelmekanik i stil med portaler eller gravitygun.
Men det kanske är svårt att hitta på fler kanonidéer.

Det vore ju så ballt om Valve gör sitt eget svar på Red Faction.
Väggar och mark som går att spränga hål på.

Visa signatur

5820k - 6950 XT

Permalänk
Medlem

Jag hoppas bara det inte blir VR…

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Hoppas!

Jublar så klart!
Vem vill spela ett half life med mus och tangentbord idag efter att spela alla half life i VR , Inte jag iaf.

Hade gärna spelat i VR om det inte gjort mig spyfärdig. VR kommer aldrig bli något annat än en extremt nischad produkt för maximalt några få procent av alla som spelar. Jag köpte ett Meta Quest 2 för en billig peng och testade Half Life 2 i VR. Otroligt häftigt men fyyyy fan vad illa jag mådde

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_Lasse_of_Us:

I nästan alla andra fall hade jag hållit med dig. Men HL2 blev ju aldrig färdigt! Episode 2 slutar ju med världens cliffhanger! Istället för att släppa ett regelrätt HL3 så skulle de ju släppa HL2 Episode 1-3 som ett sätt att förkorta tiden mellan varje släpp... vilket ju är extremt ironiskt så här i efterhand.

Med det sagt så tror jag tyvärr inte att detta är HL3, men OM det skulle vara det så tror jag att vi HL-fans är såpass nedbrutna vid detta laget att vi inte kan bli besvikna!

Eller varför inte bara släppa HL2 Episode 3 i Source-motorn till sist som dlc? Dvs en gång för alla avsluta det som de bevisligen redan påbörjat.

Om några skulle kunna fixa detta så är det väl ändå Valve? De badar väl i pengar och är väl samtidigt inte börsnoterade? Dvs de kan göra vad f*n de vill utan att ta hänsyn till externa parter som förväntar sig micro transactions, season passes, loot boxes och annan skit. De kan göra ett single player spel och fokusera på att göra det så bra som möjligt, som på den gamla goda tiden. Hur skulle någon kunna bli besviken på det? Det är ju öppet mål!

Håller med dig och är sjukt nog säker på att Half Life 3 skulle bli tidernas bästa spel. Tror inte Valve skulle tillåta det att bli något annat. Men vågar inte hoppas på att det någonsin blir verklighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Det är väl mycket att både ettan och tvåan var banbrytande på sin tid.

Och att storyn i tvåan aldrig fick ett avslut utan en fruktansvärd cliffhanger.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av BobbyKristensen:

Spolieralert?!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Under en kort tid hade jag Vr-Headset men fastnade aldrig riktigt eller hittade rätt. Det jag dock hittade rätt var Halflife Alyx och spelade igenom hela spelet i VR och definitivt den bästa spelupplevelse jag haft någonsin! Men nu vill jag dock att det blir ett traditionellt Halflife spel. Håller tummarna

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ActualAir:

Hade gärna spelat i VR om det inte gjort mig spyfärdig. VR kommer aldrig bli något annat än en extremt nischad produkt för maximalt några få procent av alla som spelar. Jag köpte ett Meta Quest 2 för en billig peng och testade Half Life 2 i VR. Otroligt häftigt men fyyyy fan vad illa jag mådde

Kanske Alyx inte skulle frammana samma illamående? Det är gjort för VR i grunden vilket brukar hjälpa. Men samtidigt så kan en del inte använda VR utan att bli illamående tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ActualAir:

Du har spelat för lite.
HL2 VR körde du med komfort eller spelade du som ett pro?

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

Kanske Alyx inte skulle frammana samma illamående? Det är gjort för VR i grunden vilket brukar hjälpa. Men samtidigt så kan en del inte använda VR utan att bli illamående tyvärr.

Har kört båda nu och Alyx är mycket bättre att börja med även om det blir fel ordning.
Rörelserna i Alyx är mycket tightare, följsammare och synkade med ens kropp. Man rör sig även långsammare och man kan inte hoppa osv. Ur en nybörjares perspektiv skulle jag Börja med Alyx och bygga upp vanan.

Har bara kört kanske 10h VR totalt men jag gick från att bli illamående efter en kvart till att nu spelat en timme Alyx utan
problem (Smooth Locomotion).