Bilder på ditt senaste inköp (2024) [inga produktbilder]

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Alphahanne:

Nyfiket ställer jag då frågan hur man ser vad som är rätt håll? På bilder ser båda ändar identiska ut.

Det finns pilar på kontakterna som pekar i signalriktningen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det finns pilar på kontakterna som pekar i signalriktningen.
https://i.imgur.com/ggDEafM.jpeg

Jo, jag såg det. Var bara det att på bilden i ditt förra inlägg pekade pilen utåt på båda kontakter.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Oops, I did it again...

Canton GLE 496

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Oops, I did it again...

<Uppladdad bildlänk>
Canton GLE 496

Fick sälja mina då grannen klagade lol

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Fick sälja mina då grannen klagade lol

Bor i hus, så förhoppningsvis blir det inte allt för många klagomål.

Permalänk
Medlem

Blivit lite väl mycket spel den här månaden och även en 3DS med Xenoblade cover plates.

Permalänk
Hedersmedlem

Min Sony KDL-55NX720 brände en led för en vecka sen så behövde köpa ny skärm för dansplattan.

LG 65" C3

Ganska nöjd. Men behöver centrera bättre. Två meters HDMI-kabel va ju inte riktigt optimalt heller. Och behöver uppgradera min stackars HTCP, han orkar inte mer än 30Hz i 4K.. :'(

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

anlände ett gäng z-wave 800 enheter från shelly som inhandlats med kraftig rabatt under deras jubileum, dessa ska ersätta en del av dom befintliga z-wave 500 enheterna som sitter idag. dom gula sakerna är så kallade snubber som man sätter mellan shelly och lasten så man kan köra motor last och elektronisk trafo mot dom, (dvs man behöver inte tänka på vad man pluggar in i väggen) det kom även lite cbd olja (sjukt bra för att kunna somna) sedan anlände en ny trafo till min gräsklippare, denna ska ha 3år garanti och kostar "bara" drygt 70% av vad original trafon kostar till en 430x, den har även bättre ip klassning vilket kan vara bra då den sitter under altanen som frugan gillar att tvätta.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vulpix:

Nu efter helgen så har stolen mjuknat upp lite och min kropp har vant sig, en extremt skön stol att sitta i 12+ timmar om dagen.
Kan inte rekommendera den mer.

Vad hade du för stol innan?
Jag har en Secretlab Titan EVO Plus nu som jag är kalasnöjd med men är så jäkla sugen med en Embody..

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebskiii:

Vad hade du för stol innan?
Jag har en Secretlab Titan EVO Plus nu som jag är kalasnöjd med men är så jäkla sugen med en Embody..

Jag hade en 8-9 år gammal DXRacer som höll på att falla sönder så jag hade ett stort behov av en ny stol.
Vi alla känner igen känslan och pirret av att vilja ha nya prylar så om du är nöjd med din nuvarande så..

Permalänk
Rekordmedlem
Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

anlände ett gäng z-wave 800 enheter från shelly som inhandlats med kraftig rabatt under deras jubileum, dessa ska ersätta en del av dom befintliga z-wave 500 enheterna som sitter idag. dom gula sakerna är så kallade snubber som man sätter mellan shelly och lasten så man kan köra motor last och elektronisk trafo mot dom, (dvs man behöver inte tänka på vad man pluggar in i väggen) det kom även lite cbd olja (sjukt bra för att kunna somna) sedan anlände en ny trafo till min gräsklippare, denna ska ha 3år garanti och kostar "bara" drygt 70% av vad original trafon kostar till en 430x, den har även bättre ip klassning vilket kan vara bra då den sitter under altanen som frugan gillar att tvätta.
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

jag har med gamla 500 enheter, samt en 430x där trafon brann för några år sen.

har du länk till 800 enheterna och trafon? Kan tänka mig köpa båda sakerna på nytt

Permalänk
Snusfri

2 nya tishor hämtades ut idag.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Oops, I did it again...

<Uppladdad bildlänk>
Canton GLE 496

Älskar Canton, som att man bor i lägenhet så får jag köra med stativhögtalaren av dom inklusive en mellan-högtalare, otroligt bra mottagen av bättre hälften också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philippk:

Älskar Canton, som att man bor i lägenhet så får jag köra med stativhögtalaren av dom inklusive en mellan-högtalare, otroligt bra mottagen av bättre hälften också

Körde ett kompakt Canton surround paket för länge sen men alltid suktat efter lite större grejer genom åren. Dessa dök upp på lokala Erikshjälpen till lite av en fyndpris. Är i mycket fint skick utöver lite damm, Låter alldeles utmärkt.

Permalänk
Medlem

Ska alla verkligen förväntas förstå vad det här är???

Permalänk
Medlem

Hämtade ut ett begagnat GTX 780 på posten, som jag vann för en billig slant på tradera.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Core i7-3770K 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Z77 Sabertooth | Corsair Vengeance Pro Black 4x8GB 1866MHz CL9 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | PG279Q | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Svantesson666:

Ska alla verkligen förväntas förstå vad det här är???

Ja. Det är en bild på saker jag köpt. Mer specifikt bildar delarna ett delningsfilter till Rauna Vale.
Och det har monterats till Vale elementen.

Hela historien är att jag först slog till och köpte ett par Opus 3 Chorus då det dök upp ett par lokalt i en annons och de var fina i lådan och lät helt ok, inga problem på nått sätt med dem och säljaren ville absolut inte skicka dem pga vikten så de var billiga och det var bara att hämta hem dem, de väger ju sin vikt i Marmor, Opus 3 byggdes i krossad Marmor medan Rauna bygger i Betong.

Jag tänkte att Vale kunde bli en trevlig liten golvare som kunde få göra tjänst hemma hos mig och de skulle också på sikt kanske kunna bli bra som bakkanaler i ett hembiosystem då de inte är så stora utan mest tunga.

Och Chorusen är nu i princip ombyggda till ett par Rauna Vale.

Har inte öppnat upp botten och flyttat porten eller satt en filtmatta på fronten och som synes så har jag inte heller bytt till den nydesignade fronten eller foten utan de har bara fått "styltor" så att filtret ryms i den gamla foten, de ser alltså fortfarande ut som en Chorus men spelar som en Vale.
Element och filter är den stora ljudliga uppgraderingen och eftersom de här Chorusarna var väldigt fina i lådan så vill jag inte ändra den i "onödan"
De återstående ändringarna är också saker man kan göra senare om man vill och de påverkar inte heller ljudet särskilt mycket.

Jag har också en del ideer om vad man skulle kunna göra med finishen i framtiden men då skulle jag nästan hellre vilja utgå från ett par med fula lådor eller så skaffar jag ett par nya tomlådor.
Här är ett test på Vale.
https://hifi-musik.se/artiklar/e/895/helgjutet/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Karcher dog efter 10 år så blev en lite mer kvalite sugare till snickeriet. Festool ctl26

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ 2x Asus 27GP850P/Fractel Design North

Soffdator: Macbook Air M3 16GB/256GB

Ljud : Qacoustics 3030i / AMP Emotiva TA1 / Sub SVS SB2000 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

jag har med gamla 500 enheter, samt en 430x där trafon brann för några år sen.

har du länk till 800 enheterna och trafon? Kan tänka mig köpa båda sakerna på nytt

trafo för klipparen: https://klipparservice.myshopify.com/77056344398/orders/ddc8d...

för modulerna köpte jag dom direkt av shelly https://www.shelly.com/en-se när dom hade sitt jubileum, tyvärr är det inte samma priser längre. (det var köp 1 få 1 + följande kod för ytligare 20% H1B3E4R6 (koden kanske fungerar fortfarande?)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hoppas på lättare att kyla i min sff, tidigare cpu går vidare ner i familjen, så everybody wins! (utom pappa... som betalar... )

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Oops, I did it again...

<Uppladdad bildlänk>
Canton GLE 496

Kört svarta GLE 496 senaste 10 åren och har hela 5.0 kittet men använder bara golvarna och centern just nu. Är mycket nöjd med ljudet och kvalitén på dessa

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Ett par Dali Rubicon LCR och en NAD M10 V2
Hade egentligen bara tänkt köpa ett par Bluesound Flex 2i till sovrummet för poddlyssnande men både Rubicon LCR och M10 är utgående och Hifiklubben hade rätt bra rabatter på dem så blev sugen på att testa iom att M10 kan agera front i en Bluesound Hembio-setup med Flex som surroundhögtalare.

Ska väl sägas att de fortfarande är lite under utvärdering. Höll på att slita mitt hår för att få till hembiogruppen i BluOS-appen. Vet inte hur många factory resets av bakhögtalarna (Flex) som behövdes innan de blev kompisar.

Lägg därtill att subben va ”död”. Krävs att man kör Dirac för att den ska vakna. Nu vill man såklart köra Dirac då det är en stark selling point för M10, men tycker det är ganska kasst ändå att inte Sub out funkar direkt utan rumskalibrering.
Positivt är iaf att Dirac funkar väldigt bra. Licens medföljer för Lite-versionen. Går att uppgraderas till full range vilket känns som en vettig peng att lägga.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Vart även en Shield häromveckan, men den åker tillbaka. Tycker UI va rörigt, och Kodi är inte tillräckligt slipat för att välja framför Zidoo eller Apple TV med Infuse. Upplevde dessutom ett antal buggar. Vissa streamingappar fungerar bättre än andra. Hög tid för Nvidia att spotta ur sig en ny Shield.

<Uppladdad bildlänk>

Och blev att återlämna Dali och Nad tyvärr. Fick inte till fantomcenterkanalen på ett tillfredsställande sätt.

Istället blir det traditionell 5.1 uppsättning igen
Första leveransen igår.
Anthem MRX540 Hembioförstärkare
3st M&K MP950

Surroundhögtalare och ny TV dyker upp i början av nästa vecka hoppas jag så svårt att utvärdera allt för mycket då de behöver få komma upp på vägg och rumskorrigeras. Spontant känns det riktigt bra dock
Ingen dirac men Anthems ARC ska vara rätt bra och lättanvänt. Kul att de skickar med en tripod och vad som verkar vara en vettig mic.

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony WH-1000XM5 | Blusound Flex 2i | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | PlayStation Portal

Permalänk
Medlem

Börja bli dags att fixa lite mer tryck ur Supran.

Visa signatur

Lian Li A3 | AMD Ryzen 7 9800X3D -> Lian Li Galahad II 240 | Palit GTX 1080TI Jetstream | G.skill Neo Z5 32GB 6000MT CL30 | Gigabyte B650M A ELITE AX ICE| Evga G3 750W | Acer x34p |

Permalänk
Medlem

verktygs bälte + väskor till detta + en större väska för saker jag inte vill ha hängandes på mig.
jag gillar verkligen lösningen med klickfunktion så man enkelt kan flyta om och ta av/på olika väskor beroende på vad man gör.
1 st 8ah batteri kom med, jag köpte först ett 8ah pirat batteri då det tidigare fungerat bra, denna gången började det ryka ordentligt efter några sekunders användning i sänksågen, så nu fick det bli original.
sedan kom det en ketonmätare vilket tycks vissa rätt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Blivit lite väl mycket spel den här månaden och även en 3DS med Xenoblade cover plates.

https://i.imgur.com/rAVxVUi.jpeg
https://i.imgur.com/Vf1EB9S.jpeg

Jag ser Killzone, jag uppduttar.
Galet när jag tänker på det, min avatar är nära 20 år gammal.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Bättringsfärg till bilen. Alltid bra att ha redo när det blir ett stenskott
<Uppladdad bildlänk>

Var köpte du detta kit? Kollat lite själv men svårt att hitta någon sida som faktiskt verkar okej att beställa ifrån.

Visa signatur

CPU Intel I7 2600K | Moderkort: ASUS Maximus V Gene | GPU: Gigabyte Radeon RX Vega 56 | SSD: Samsung 840 EVO | PSU: EVGA Supernova G2 650W | RAM: Corsair Vengeance LP 16GB 1600 MHz

Permalänk
Moderator
Medlem
Skrivet av johanLW:

Var köpte du detta kit? Kollat lite själv men svårt att hitta någon sida som faktiskt verkar okej att beställa ifrån.

Du kan nog köpa/beställa genom Skoda direkt, annars https://www.skoda-parts.com/spare-part/hfb380084-lacquer-penc...

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Hämtade ut ett begagnat GTX 780 på posten, som jag vann för en billig slant på tradera.

<Uppladdad bildlänk>

I nostalgisyfte? Under hundringen?