Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Jag försöker kommer på ett bra/häftigt/lätt domännamn jag kan anbända för min hemmaserver. Inga bra domäner jag kommer på funkar, då det antingen redan är tagna, eller så kostar domänerna 5000 USD+ att "köpa loss".

Försöker komma på nästa häftiga "burken.nu" eller andra liknande roliga domäner.

Min katt heter Sally. Förra katten hette Smulan. De namnen bjuder jag på. Ska det vara nått roligt kanske Rumpan duger. Hur obscent det får vara vet bestämmer Du.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stigw:

Min katt heter Sally. Förra katten hette Smulan. De namnen bjuder jag på. Ska det vara nått roligt kanske Rumpan duger. Hur obscent det får vara vet bestämmer Du.

minhemmaserver.nu är ledig annars. Om folk inte får veta att det är din hemmaserver föreslår jag inteminhemmaserver.nu istället, den är också ledig.

Permalänk
Medlem

vill ju helst ha ett kort och bra, men de är ju tagna redan, för att de är just korta och bra.
Hittade en. Kostade bara 52,000 dollar att få köpa 😌

Permalänk
Medlem

Smulan fick ungar och vi behöll en. Den fick heta "musse" Det namnet föreslår jag också.

Permalänk
Medlem

Ajajaj. Inflationen når nya höjder. Inte bra när reapriserna är högre än ordinarie…

Permalänk
Medlem

Tar tillfället i akt att knorra på att så oerhört många korta/enkla/skojiga domännamn verkar vara tillgängliga, samtidigt som jag är alldeles för fantasilös för att komma på vad jag skulle kunna göra med dom om jag ägde dom.

klaga.tech, upptagen.com, dynga.online, datan.dog, gubbe.eu, urkopplad.app, koppla.in, private.space, fel.lol, mycket.lat, aldrighaft.sex, fyra.hk, strul.online, skogsvil.de, svindyr.tech, gillar.eu, fullf.art, saknar.info, skum.site, osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heliopause:

Tar tillfället i akt att knorra på att så oerhört många korta/enkla/skojiga domännamn verkar vara tillgängliga, samtidigt som jag är alldeles för fantasilös för att komma på vad jag skulle kunna göra med dom om jag ägde dom.

klaga.tech, upptagen.com, dynga.online, datan.dog, gubbe.eu, urkopplad.app, koppla.in, private.space, fel.lol, mycket.lat, aldrighaft.sex, fyra.hk, strul.online, skogsvil.de, svindyr.tech, gillar.eu, fullf.art, saknar.info, skum.site, osv.

gubbe.eu borde länka till den här tråden

fullf.art passar bra även på engleska

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

gubbe.eu borde länka till den här tråden

fullf.art passar bra även på engleska

Inte så mycket privacy på den TLD:n.

Permalänk
Medlem

Börjar fasen bli en gnällgubbe.....

Stör mig som FASEN på allt och alla! Som nu, svarade precis i en tråd här på sweclockers där en person har problem med att hans nya laptop så lyser inte tangentbordet förutom 10 sekunder vid uppstart.

Liksom är det så svårt att kolla manualen?

Och är överlag, börjar folk på latare/dummare? har folk verkligen helt tappat förmågan att leta efter svar själv? Så många inlägg på facebook om allt möjligt som är enkla saker som ger svar direkt om man bara googlar exakt samma sak dom frågar om på facebook!

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Jag är så otroligt jävla less på allt folk som kommer till MITT HEM och knackar på MIN DÖRR och förväntar sig att JAG ska lyssna på deras jävla sälj-pitch mitt under matlagningen.

Är det någon som vet några fina skyltar man kan köpa där man vänligt (eller ovänligt) undanbeder försäljare att störa mig i mitt hem?

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Jag är så otroligt jävla less på allt folk som kommer till MITT HEM och knackar på MIN DÖRR och förväntar sig att JAG ska lyssna på deras jävla sälj-pitch mitt under matlagningen.

Är det någon som vet några fina skyltar man kan köpa där man vänligt (eller ovänligt) undanbeder försäljare att störa mig i mitt hem?

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Ett Jehovas Vittne var förbi huset mitt förra veckan då jag, lyckligtvis, var på jobb. Men då la miffot ett, vad som såg ut att vara, ett handskrivet brev i brevlådan där han beklagade att jag inte vart hemma och således inte fick höra hans goda nyheter om framtiden. Men om jag ändå kände att jag inte kunde vara utan detta lyckans budskap så kunde jag läsa mer på deras hemsida...

Som rabiat ateist, beväpnad med argument från Harris/Dawkins, känner jag nästan att det var ett missat läge att få ifrågasätta någons fundamentala världsbild.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/who-utlyser-globalt-nodlag...

Vafalls, är det dags igen för globala pandemier? Jag orkar inte all den sensationella rapporteringen om allt, snart är guds alla syndafloder över oss och såklart både tredje och fjärde världskrigen samtidigt… kan man inte bara få lite lugn och harmoni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/who-utlyser-globalt-nodlag...

Vafalls, är det dags igen för globala pandemier? Jag orkar inte all den sensationella rapporteringen om allt, snart är guds alla syndafloder över oss och såklart både tredje och fjärde världskrigen samtidigt… kan man inte bara få lite lugn och harmoni?

Du är fel ute. Det riktiga gubbgnället är att någon ansåg att apor kunde bli kränkta, så att det inte fick heta apkoppor eller annat motsvarande på utrikiska.

Permalänk
Medlem

Blir så jävla trött🤬🤬🤬
Nu har Lipton bytt förpackning OCH smak men behållit namnet Forest fruits. Den nya smakar skit🤮🤮🤮

👍😋

👎🤮

Permalänk
Medlem

alla jävla tjänster som säger: du sitter bakom vpn, så nej, du får inte se det här.....

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masen666:

Blir så jävla trött🤬🤬🤬
Nu har Lipton bytt förpackning OCH smak men behållit namnet Forest fruits. Den nya smakar skit🤮🤮🤮

<Uppladdad bildlänk>👍😋
<Uppladdad bildlänk>👎🤮

Därför jag köper tomma påsar (på amazon) och sedan köper löste med de smakerna jag vill ha, då vet man att det alltid är rätt smak. (och lite bättre kvalle)

Permalänk
Medlem

Dagens gubbgnäll. Soppåsar. Varför är nästan alla som finns att köpa i butik helt värdelösa? Tunna, genomskinliga och går sönder bara man tittar på dem. Var finns det rejäla grejer att köpa?

Lade idag till några soppåsar av märket "Frida" när jag beställde på Wolt Market. Tror banne mig att gladplast/plastfolie är tjockare och hållbarare. Varför får sådan skit ens säljas?

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Dagens gubbgnäll. Soppåsar. Varför är nästan alla som finns att köpa i butik helt värdelösa? Tunna, genomskinliga och går sönder bara man tittar på dem. Var finns det rejäla grejer att köpa?

Lade idag till några soppåsar av märket "Frida" när jag beställde på Wolt Market. Tror banne mig att gladplast/plastfolie är tjockare och hållbarare. Varför får sådan skit ens säljas?

Kolla ölandsplast, jag har kört med dem länge och de funkar relativt bra.

Permalänk
Medlem

Postnord som börjat ta 19 kronor om man vill ha en veckas extra liggetid på paketen utöver 7 dagar, jäkla oskick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KungFredda:

Blev spontanköp av en bunke påsar därifrån nu. Har också irriterat mig på att de som man kan köpa på ICA är så jekkligt sjabbiga.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U4025QW 40" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 11 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KungFredda:

Tack för tipset, det blev att lägga en beställning!

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Att säga upp en enskild kanal på Tele2 via "din sida" går inte. Att teckna en kanal däremot.
Så jag fick ringa och köa för att säga upp en kanal. Usch så gammalmodigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KungFredda:

Kollade snabbt..

60kr/rulle fick jag det till på 25L. 50st/rulle
1215kr/20st=ca60kr/st

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Kollade snabbt..

60kr/rulle fick jag det till på 25L. 50st/rulle
1215kr/20st=ca60kr/st

Eftersom vi är i gubbgnälltråden...

Vad är det du försöker säga ?
Att det är dyrt, billigt eller något annat ?

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U4025QW 40" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 11 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav-P:

Eftersom vi är i gubbgnälltråden...

Vad är det du försöker säga ?
Att det är dyrt, billigt eller något annat ?

Är ju minst 3-4x så dyra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav-P:

Blev spontanköp av en bunke påsar därifrån nu. Har också irriterat mig på att de som man kan köpa på ICA är så jekkligt sjabbiga.

ICAs egna i mörkgrå plast, inte Basic och inte de extra miljövänliga, håller bra för oss.

Men lite gnäll ska vi hinna med också...
Är det bara inbillning eller kör folk mer och mer aggressivt in i rondeller? Tycker fenomenet med bilar som kastar sig in i en rondell med resonemanget att "de inne i rondellen hinner iaf bromsa så det blir ingen krock" ökar år för år.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Jag köpte dom billiga transparanta/vita på Jula.
Dom går att stretcha lite grann och jag har ännu inte lyckats att ha sönder någon.
Kampanj nu med 2st 20-pack för 10 kr

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Nobara KDE

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Ett Jehovas Vittne var förbi huset mitt förra veckan då jag, lyckligtvis, var på jobb. Men då la miffot ett, vad som såg ut att vara, ett handskrivet brev i brevlådan där han beklagade att jag inte vart hemma och således inte fick höra hans goda nyheter om framtiden. Men om jag ändå kände att jag inte kunde vara utan detta lyckans budskap så kunde jag läsa mer på deras hemsida...

Som rabiat ateist, beväpnad med argument från Harris/Dawkins, känner jag nästan att det var ett missat läge att få ifrågasätta någons fundamentala världsbild.

<Uppladdad bildlänk>

Tänker inte skriva vilken religion, men det var en här i Sverige som skrev på Facebook på ett roligt sätt att han inte gillade deras religion, en pöbel samlade sig utanför hans hus som ville lyncha honom. Jag gillar inte heller Jehovas Vittne, men dom är åtminstone inte blodtörstiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petersv:

Jag gillar inte heller Jehovas Vittne, men dom är åtminstone inte blodtörstiga.

Dagens bästa ordvits

Men samtidigt en tragisk realitet, särskilt när de låter sina egna barn dö på grund av deras religiösa dogmer omkring blodtransfusioner.