Adblockers blockerar innehåll på Sydsvenskan

Permalänk
Medlem

Adblockers blockerar innehåll på Sydsvenskan

Hej! Alla adblockers jag testat blockerar inbäddat innehåll på sydsvenskan. Så fort det är något som en film, interaktiv statistisk etc så blir det bara en grå rektangel där. Har försökt många gånger och whitelista domäner utan att lyckas.
Sydsvenskan som jag betalar för är helt oläsbar utan adblocker...

Är det så illa att de innehållet ligger på samma domän som annonserna?? Vore så tacksam om någon med lite bättre kunskap kunde kolla i källkoden på sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av woxiz:

Hej! Alla adblockers jag testat blockerar inbäddat innehåll på sydsvenskan. Så fort det är något som en film, interaktiv statistisk etc så blir det bara en grå rektangel där. Har försökt många gånger och whitelista domäner utan att lyckas.
Sydsvenskan som jag betalar för är helt oläsbar utan adblocker...

Är det så illa att de innehållet ligger på samma domän som annonserna?? Vore så tacksam om någon med lite bättre kunskap kunde kolla i källkoden på sidan.

<Uppladdad bildlänk>

Jag har samma problem. Det ska gå att justera cookies, där du måste godkänna videor ifrån extern leverantör mm. Men jag lyckas inte med det heller. Ytterst märkligt!

Permalänk
Medlem

uBlock Origin/Firefox/Linux visar innehåll utan reklam, som oinloggad.

Hur har du tänkt dig att någon ska felsöka en okänd reklamblockerare med okända blocklistor åt dig utan inloggning?

Förslagsvis tar du upp utvecklarverktyget i webbläsaren, fliken nätverk, och kontrollerar vilka förfrågningar som blockeras. uBlock Origin har en inbyggd "logg" som visar samma sak.

Klistra in skärmdumpar med resultatet här så kanske du får hjälp att tolka det, om någon orkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KAD:

uBlock Origin/Firefox/Linux visar innehåll utan reklam, som oinloggad.

Hur har du tänkt dig att någon ska felsöka en okänd reklamblockerare med okända blocklistor åt dig utan inloggning?

Förslagsvis tar du upp utvecklarverktyget i webbläsaren, fliken nätverk, och kontrollerar vilka förfrågningar som blockeras. uBlock Origin har en inbyggd "logg" som visar samma sak.

Klistra in skärmdumpar med resultatet här så kanske du får hjälp att tolka det, om någon orkar.

Det lär väl vara samma domän som blockeras för alla oavsett adblocker?

Hur som helst. Hade "Hush" installerat också. Sen gjorde jag whitelist på:
static.bonniernews.se
assets.bonad.io
bonniernews.se
verifiedupload.ifragasatt.se

Där den sistnämnda var för bilder som låg inbäddade. Men hittar inte fler olika inbäddade saker nu. Kommer säkert vara en del fler som domäner som måste whitelistas.

Permalänk
Medlem

Har ni nån länk till en sida med inbäddat innehåll som inte kräver inloggning?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tror denna sida inte kräver inloggning och diskussions-elementet blockeras

https://www.sydsvenskan.se/2024-08-18/folkbilda-mot-hogtalart...

Permalänk
Medlem

Inbäddat innehåll verkar blockeras om ni blockerar domänen "privacy-center.org". Det är blockering av cookie-meddelanden som ställer till det.

Visa signatur