Permalänk
Medlem

Starkaste tuggummit?

Jag behöver Tuggummiclockers hjälp! Jag är på jakt efter något tuggummi som har riktigt stark och frisk mintsmak. Jag vill känna en riktigt arktisk breeze i hela ansiktet om möjligt! Jag har provat några olika sorter, nu senast en sort från Stimorol: Air Rush med slogan "so damn strong", men det var inte mycket starkare än vanliga Extra's white.

Har någon av er stött på någon sort som är riktigt frisk som går att få tag på i Sverige?

Visa signatur

/Macchot

Permalänk
Medlem

Följer tråden! Den enda som jag tycker funkat bra är Extra Strong Menthol, men den verkar ha försvunnit från mina affärer. Nu finns bara Strong Mint men tycker inte den är lite för klen

Permalänk
Medlem

Har inget förslag på tuggummi men om du doppar det du har i pepparmintolja så kanske det blir lite bättre drag?

Permalänk
Medlem

Extra Strong Menthol var trevlig när den gick att få tag i, men om jag förstått det rätt har den utgått ur sortimentet :-/

Pepparmintsolja kanske kan vara en lösning! Det _måste_ ju inte vara tuggummi, men det är trevligt att ha något att tugga på Det kanske rentav är lätt att göra eget tuggummi - och då dränka det i pepparmintsolja

Visa signatur

/Macchot

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Macchot:

[..] Det _måste_ ju inte vara tuggummi [..]

Provat Fisherman's friend?
https://handla.ica.se/varumarke/Fishermans

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Oja, det har jag. Det är riktigt trevligt, men mitt stora problem är att jag inte kan hejda mig själv. Jag klämmer ett helt paket Fisherman's under samma tid som ett tuggummi stannar i munnen. Det i sin tur sätter fart på magen... Så därför är tuggummi att föredra om möjligt :')

Visa signatur

/Macchot

Permalänk
Medlem

Hmmm SB12 har ju tuggummi och ska man gå efter hur starkt munskölj (jag tycker iaf att munskölj är starkt ) är så borde de vara starka? SB12 rekommenderar 5 tuggummin om dagen, vet ej varför

Glhf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SmR]BMF:

Hmmm SB12 har ju tuggummi och ska man gå efter hur starkt munskölj (jag tycker iaf att munskölj är starkt ) är så borde de vara starka? SB12 rekommenderar 5 tuggummin om dagen, vet ej varför

Glhf!

Jag gillar hur du resonerar! Jag har inte provt tuggummi från SB12 men det ska jag göra! Har du provat dem själv?

Sen gällande rekommendationerna så blir man ju nyfiken om det är MAX 5 eller MINST 5 om dagen.. xD

Visa signatur

/Macchot

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macchot:

Jag gillar hur du resonerar! Jag har inte provt tuggummi från SB12 men det ska jag göra! Har du provat dem själv?

Sen gällande rekommendationerna så blir man ju nyfiken om det är MAX 5 eller MINST 5 om dagen.. xD

På SB12:s hemsida står det upp till 5 tuggummin per dag. Jag tror det främst har att göra med innehållet av fluor då det inte bör överkonsumeras.

Visa signatur

.:Ryzen 7 5800X3D ♠ Noctua NH-U12S ♠ Gigabyte X570 Aorus Elite ♠ Corsair 2x8GB 3200MHz CL16 Vengeance RGB Pro ♠ Sapphire Radeon RX 7900 GRE 16GB Nitro+ ♠ Asus TUF 850W ♠ Fractal Design R6:.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macchot:

Tyvärr inte testat dem sjäv, tuggar inte tuggummi alltför ofta och eftersom jag tycker munskölj är rysligt starkt skulle jag nog snarare försöka undvika dem. Är mest rädd att de är lite "meeeeh" i styrka och att du då har köpt på dig ett paket för säkert ohemult mycket pengar (hälsoprodukter tenderar att kosta mycket mer än snask) som du inte har någon användning av och sedan beskyller mig för ett uselt råd

Hoppas du hittar vad du söker, återkoppla gärna

Edit, sökte på "worlds strongest spearmint chewing gum" och fick svaret att det tillverkas av Grenades Gum:

https://grenadesgum.com/

Vet inte om de går att få tag på i Sverige, dock verkar Trident också gör starka tuggummin och de hittade jag faktiskt:

https://www.cooperscandy.com/trident-spearmint-gum?srsltid=Af...

Glhf!!!

Orsaker
Permalänk
Medlem

Gillar också stark smak, inte hittat något som uppfyller det så jag brukar ta flera st på samma gång, så himla gott att ta typ 10 och tugga ur den första intensiva smaken, ta ur dom och sedan en ny näve till direkt efter det. Inte billigaste sättet att tugga tuggummi men grymt gott! Sätter även fart på magen, inte alltid en önskad bieffekt så det får man hålla koll på.

Visa signatur

Data: Corsair 5000D Airflow + B650 Aorus Elite AX + AMD 7800X3D + Gigabyte 4080 Super + 64GB Kingston + 2TB Crucial T700 + 850W Seasonic Focus GX
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem
Skrivet av LupX:

På SB12:s hemsida står det upp till 5 tuggummin per dag. Jag tror det främst har att göra med innehållet av fluor då det inte bör överkonsumeras.

Ah, så är det säkert. 5 per dag är lite i underkant av vad jag önskar kunna tugga

Skrivet av [SmR]BMF:

Tyvärr inte testat dem sjäv, tuggar inte tuggummi alltför ofta och eftersom jag tycker munskölj är rysligt starkt skulle jag nog snarare försöka undvika dem. Är mest rädd att de är lite "meeeeh" i styrka och att du då har köpt på dig ett paket för säkert ohemult mycket pengar (hälsoprodukter tenderar att kosta mycket mer än snask) som du inte har någon användning av och sedan beskyller mig för ett uselt råd

Hoppas du hittar vad du söker, återkoppla gärna

Edit, sökte på "worlds strongest spearmint chewing gum" och fick svaret att det tillverkas av Grenades Gum:

https://grenadesgum.com/

Vet inte om de går att få tag på i Sverige, dock verkar Trident också gör starka tuggummin och de hittade jag faktiskt:

https://www.cooperscandy.com/trident-spearmint-gum?srsltid=Af...

Glhf!!!

Jag gick inom ett apotek på vägen hem och letade runt. Jag hittade tuggummin från SB12 men där kostade ett paket 70kr för 10st vilket är alldeles för dyrt! Sen är de säkert mer fokuserade på munhälsa än trevlig upplevelse av mintsmak så jag köpte inga. Jag frågade också personalen vilket tuggummi de säljer med starkast mintsmak. De började rota i korgen med V6 men de har jag redan testat de flesta smakerna av och söker något steg vassare

Grenades och Trident får jag leta efter då! New mission!

Skrivet av MadMantiz:

Gillar också stark smak, inte hittat något som uppfyller det så jag brukar ta flera st på samma gång, så himla gott att ta typ 10 och tugga ur den första intensiva smaken, ta ur dom och sedan en ny näve till direkt efter det. Inte billigaste sättet att tugga tuggummi men grymt gott! Sätter även fart på magen, inte alltid en önskad bieffekt så det får man hålla koll på.

Jag veeet! Du kanske borde testa tipset från tonii om pepparmintsolja om du ändå inte vill tugga en stund?

Visa signatur

/Macchot