Senaste klarade spel?

Permalänk

Körde färdigt main quest på Red Dead Redemption 2 grymt bra🙂 men fortfarande lite kvar att göra😋

Visa signatur

Asus rog crosshair VII Hero x470. AMD 5800x Be quiet dark rock pro 4 cpu kylare. Corsair 3600mhz minne 32gig. Asus tuf 3080 oc grafikkort plus några ssd och mekaniska hårddiskar. Be quiet pure base 500DX vit datorlåda. En samsung G7 32 curved 240hz skärm plus en samsung 24 tum 60hz. Epos hörlurförstärkare. Epos H6pro closed hörlurar. Asus ROG mus och tangentbord

Permalänk
Medlem

Asterigos - Curse of the Stars (PC).

Ett okej/bra action rpg som kändes som att det hade potential till att kunna vara riktigt bra, men nådde inte enda fram i flera avseenden. Jag gillade striderna och den övergripande gameplay loopen, så den delen var kul att spela. Men det som var mindre bra/inte klickade för mig var det som hade med story och karaktärer att göra. Röstskådespelet var helt okej, men jag hade väldigt svårt att känna mig engagerad i dom flesta karaktärerna. Det hjälpte inte till heller att väldigt mycket dialog var helt utan röstskådespel, dialogen var dessutom oftast inte animerad (utan läpp rörelser). Visst, det här är ingen AAA titel, men jag tycker fortfarande det var lite synd att allt inte höll samma nivå.

Om man ska beskriva stilen på spelet så kändes det lite som en mix av Immortals Fenyx Rising, Kena: Bridge of Spirits med lite Kingdoms of Amalur inblandat. Vissa vill kalla det en souls-like också, men jag vet inte om jag håller med. Visst det har vissa mekaniker gemensamt med souls-like spel, men det tycker jag inte gör det till en souls-like. Tycker det har mer gemensamt med ovan nämnda spel.

Trots dom delarna som inte riktigt klickade för mig så tyckte jag att spelet var kul att spela och godkänt.

Permalänk
Medlem

Sänkte närmre 28 timmar för att nå 84% i Hollow Knight, när jag nu beslöt mig för att nå ett slut. Såklart var det ett ganska deppigt slut, men slut ändå var det. Generellt sett blir jag alltid sjukt otaggad på att fortsätta med side quests osv när storyn ändå tagit slut, men får se.. kanske jag spelare vidare för att se en annan historia spela ut. Behöver "bara":

väcka min dream needle och hitta två delar av kingsoul charm så jag kan omvandla den till void heart och ta mig an slutbossen som gömmer sig bakom slutbossen..

Dold text

Det finns en del småsaker att kritisera men känns inte rätt att ens påpeka bristerna i ett sånt här mästerverk, särskilt när det är indie-producerat.

Nu blir det till att fortsätta Celeste som jag bara kom halvvägs igenom innan Hollow Knight slukade all min uppmärksamhet.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Goat simulator 3 med dottern, helt sjukt spel men dottern älskar att tag på sig en saddle och rida runt med banan folket på ryggen

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av gibbon_:

Sänkte närmre 28 timmar för att nå 84% i Hollow Knight, när jag nu beslöt mig för att nå ett slut. Såklart var det ett ganska deppigt slut, men slut ändå var det. Generellt sett blir jag alltid sjukt otaggad på att fortsätta med side quests osv när storyn ändå tagit slut, men får se.. kanske jag spelare vidare för att se en annan historia spela ut. Behöver "bara":

väcka min dream needle och hitta två delar av kingsoul charm så jag kan omvandla den till void heart och ta mig an slutbossen som gömmer sig bakom slutbossen..

Dold text

Det finns en del småsaker att kritisera men känns inte rätt att ens påpeka bristerna i ett sånt här mästerverk, särskilt när det är indie-producerat.

Nu blir det till att fortsätta Celeste som jag bara kom halvvägs igenom innan Hollow Knight slukade all min uppmärksamhet.

Spela vidare! Bästa spelet jag spelat på 15 år, tror nästan att det är mitt favoritspel nånsin. Oavsett om du gillar att utforska, platforming, samla prylar eller slåss mot bossar finns det mer att göra efter man klarat spelet. La själv ner 300+ timmar i slutändan för att klara spelet 112%, alla achievements och alla endings.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk

Brothers: A Tale of Two Sons

Ett trevligt spel där man styr de båda karaktärerna (bröderna) med tangentbordet (lite klurigt om man spelar ensam). Spelet är riktigt snyggt och det som påverkade mig mest är slutet och den genialiska styrningen av karaktären den sista delen av spelet. Ett spel som jag påbörjade för ett bra tag sedan, men spelade klart under sommarsemester. Ge det en chans, riktigt högt spelvärde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swed_Ghost:

Brothers: A Tale of Two Sons

Ett trevligt spel där man styr de båda karaktärerna (bröderna) med tangentbordet (lite klurigt om man spelar ensam). Spelet är riktigt snyggt och det som påverkade mig mest är slutet och den genialiska styrningen av karaktären den sista delen av spelet. Ett spel som jag påbörjade för ett bra tag sedan, men spelade klart under sommarsemester. Ge det en chans, riktigt högt spelvärde.

Jag körde det på konsol och då styrde man bröderna med varsin spak, lite smått klurigt först men man kom in i det ganska bra. Helt klart värt att spela igenom!

Permalänk
Medlem

Blev precis klar med Mafia Definitive Edition igår. Har inte kört mer än nån timme av originalet så hade inte så mycket att jämföra med, men tyckte det var spelvärt men inte mycket mer än så. Med andra ord värt att köra igenom om man ändå har Game Pass.
Alldeles för mycket hålla-handen-mekanismer som gör att man aldrig behöver fundera på något själv, men värt att spela för att uppleva storyn om inte annat.

6.5/10

Permalänk
Medlem

Sniper Elite VR - Quest 3

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wulfhund:

Blev precis klar med Mafia Definitive Edition igår. Har inte kört mer än nån timme av originalet så hade inte så mycket att jämföra med, men tyckte det var spelvärt men inte mycket mer än så. Med andra ord värt att köra igenom om man ändå har Game Pass.
Alldeles för mycket hålla-handen-mekanismer som gör att man aldrig behöver fundera på något själv, men värt att spela för att uppleva storyn om inte annat.

Originalspelet hade klart mindre hålla handen vill jag minnas, även om det var bra länge sen jag spelade det!
Tyckte Definitive Edition var helt OK ändå dock

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Link, d.v.s Zelda 2 på Nes.

Permalänk
Discokungen

Fick feeling och började spela GTAV på Steam Deck, körde klart det och det är fortfarande ett fantastiskt 5/7-spel om man räknar bort online-delen.

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

Klarade Dark Souls: Remastered igår Har börjat med Dark Souls 2... cirka 8 timmar in i spelet hittills.

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Untitled Goose Game. Precis lagom slapparspel att klämma in mellan Tears of the Kingdom och Thr Last Of Us part 2 som jag jobbar på nu!

Permalänk
Medlem

Körde äntligen klart the last of us 2 imorse

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 9800x3d, CPU Cooler: Arctic Liquid Freezer iii 360 A-RGB, GPU: PowerColor RX 9070 XT Red Devil LE, MBoard: ASUS Prime x870-p, RAM: 32GB G.Skill Trident Z25 Neo RGB CL30 @ 6000Mhz, HD: 2x Samsung 990 pro 2TB M.2, Kingston NV2 500GB M.2, Monitor: Samsung G8 Oled 175Hz, Philips The Xtra 75PML9009 4K QD MINI-LED 144Hz, Mouse: ASUS ROG Keris II Ace, Case: ASUS ROG Strix Helios GX601, Keyboard: ASUS ROG STRIX Scope II 96 Wireless, PSU: NZXT C1200, Headset: Steel Series Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Simpsons Hit & Run på pc.
Spelade detta när man va 7-8 bast på första gen xbox kom aldrig förbi sista nivån nu 21 år senare har man besegrat spelet
(edit) Sjukt när man ser det i text att spelet är 21 år gammalt!

Visa signatur

▰ RX 9070 XT Sapphire Pulse ▰ Ryzen 7 9800X3D
▰ ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI ▰ Define R5 ▰ Crucial P3 Plus
▰ G.Skill Flare X5 32GB 6000Mhz CL30 ▰ MSI MAG CoreLiquid 240R V2
▰ Prisma AL-18/14 ▰ Acer XV282KK

Permalänk
Medlem

Pc: Hellblade II
Switch: Super Mario Wonder

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Medlem

Nine Sols. 9.5/10 av mig och mitt favoritspel det här året.

Permalänk
Medlem

South Park: A Stick of Truth.
South Park: A Fractured But Whole.

OBS ej för barn!! Under några som helst omständigheter. GTA 5 är troligtvis snällare för barnens ej utvecklade hjärnor.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem

Lego: Jurassic World

Mycket mysigt spel som går igenom 4 filmers händelser, annars ganska likt övriga legospel med mycket att samla och leta efter

Permalänk

Centurion: Defender of Rome.

Som ett litet extra retroäventyr letade jag också upp var pengarna lagras i sparfilerna med hjälp av en hexeditor och maxade dem som om vi skrev 1990. 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mörksuggan:

South Park: A Stick of Truth.
South Park: A Fractured But Whole.

OBS ej för barn!! Under några som helst omständigheter. GTA 5 är troligtvis snällare för barnens ej utvecklade hjärnor.

Helt sjukt bra spel i genren. Knappast något man bara testar för att sen ge upp på. Jag satt klistrad när jag väl hade börjat lira. Blev marathon och nötte igenom båda i ett svep typ. Annars har jag sjukt svårt att fastna för spel på äldre dar.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Legend of Heroes: Trails From Zero
Nintendo Switch.

Alla spel i Trails serien är bra och detta var inget undantag.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

1942

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har spelat genom The legend of Zelda Tears of the Kingdom.

Permalänk
Medlem

Boarderlands 3 !!!!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Klarade ut Warhammer 40,000 Space Marine förra veckan, i väntan på tvåan som kommer snart.

Kom av mig och spelade inte förbi första akten när spelet först släpptes, kul att ha det avdammat nu.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Passade på att köra igenom Horizon Forbidden West + Burning Shores under semestern och blev klar igår

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 96gb DDR5 6000 | Ryzen 9950X3D | 5090
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Halo 2 i Legendary mode och split-screen/co-op, vilket är sjukt svårt, då om en dör, så hamnar bägge på senaste check-point.

Permalänk
Medlem

Ghost of Tsushima
Ogillar stealth-spel men detta var för bra för att slippa!
9/10