Webhallen öppnar i Ringen vid Skanstull – firar med fyndpriser

Permalänk
Webhallen
Skrivet av shugge:

Se där! Välkomna tillbaka, hoppas att ni förblir aktiva igen 🙂

Vi gör ett försök så får vi se. Lovar inga underverk, men det ska inte behöva passera tre högtider mellan inläggen.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Webhallen:

Söker med ljus och lykta efter lämpliga lokaler. Men det är absolut planen framöver.

Håll ut!

Underbara nyheter, jag håller tummarna för er!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-earl:

Tycker att butiker kan ta ansvar. Sälj inte produkter som används olagligt.

Det funkar inte att lägga ansvaret för hur någon använder produkten, på butiken. Det blir väldigt fort fel.

Då kan de inte sälja mobiltelefoner heller, för vissa använder dem för att göra upp knarkaffärer med. Eller nätverkskablar, för att folk fildelar med dem. Eller köksknivar, för att... osv.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem

Är ganska bra plats i kön. Ska själv ha en TV så alla andra kategorierna är öppna för ett kanske och villhöver.

Permalänk
Medlem

Tänkte dra dit på lunchen. Egentligen inget kampanjerbjudande jag är sugen på men man kanske får chevos för ny butik och kanske finns något öppningschevo?

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090 - Fractal North
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Pro M4 Pro 14"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jumpcut:

Tänkte dra dit på lunchen. Egentligen inget kampanjerbjudande jag är sugen på men man kanske får chevos för ny butik och kanske finns något öppningschevo?

Vad är en chevo, är det samma som skibidi rizz?

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk

Någon som kan rapportera hur kön ser ut nu när dom öppnar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Vad är en chevo, är det samma som skibidi rizz?

Jag vet inte vad det betyder. Men Cheevo = achievement i Webhallens gamification.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MonsterGuden:

Någon som kan rapportera hur kön ser ut nu när dom öppnar?

Exakt nu var den mer än 50 meter lång iaf.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Söker med ljus och lykta efter lämpliga lokaler. Men det är absolut planen framöver.

Håll ut!

En stad jag tycker ni borde etablera er i är här i Örebro. Jag har sett att det nu finns en helt nybyggd lokal på över 1200 KVM bredvid Marieberg Galleria i Örebro. Där huserar nu nya butiken motonet och Candywold. Finns även Dollarstore Coop och Systembolaget där. Det är denna lokal jag pratar om: https://www.lokalguiden.se/lokal/s%C3%A4ljarev%C3%A4gen-marie...

Jag tycker ni borde ta den chansen att etablera er här. Örebro är ju en logistikhub i mitten av landet och vi saknar verkligen en entusiastbutik för teknik.😄

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niolator:

En klar fördel med att handla i en lokal butik är att det blir mycket smidigare att lösa problem med varan om det uppstår sådana.

Blir det? Du har ju t ex 14 dagars ångerrätt på distans. Den får du inte i butik...

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Blir det? Du har ju t ex 14 dagars ångerrätt på distans. Den får du inte i butik...

Inet, Webhallen och Elgiganten har i alla fall 30 dagars öppet köp. Nu har jag dock aldrig använt mig av det då jag alltid läser på ordentligt om hårdvara innan köp.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Inet, Webhallen och Elgiganten har i alla fall 30 dagars öppet köp. Nu har jag dock aldrig använt mig av det då jag alltid läser på ordentligt om hårdvara innan köp.

De har dock undantag. Så som mobiltelefoner som exempel

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Det är 50 dagars öppet köp hos Elgiganten om man blir medlem vilket de flesta som handlat online hos dom är. Hos netonnet får man hela 90 dagar om man är medlem. Inet och webbhallen är sämst här med bara 30 dagar även om man är medlem.

Skrivet av jnsson:

De har dock undantag. Så som mobiltelefoner som exempel

Fast du kan returnera mobiler om de är i obruten förpackning. En gång i tiden var det vanligt öppet köp på mobiler hos Elgiganten men då var det många som missbrukat detta och köpt till semestern och sedan lämnat tillbaks efter semestern. Nu för tiden torde detta beteende vara ovanligt med tanke på att de flesta använder mobiler året runt numera... Dessutom är det lätt att fabriksåterställa dem så jag tycker det borde bli vanligt öppet köp återigen.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Det är 50 dagars öppet köp hos Elgiganten om man blir medlem vilket de flesta som handlat online hos dom är. Hos netonnet får man hela 90 dagar om man är medlem. Inet och webbhallen är sämst här med bara 30 dagar även om man är medlem.

Fast du kan returnera mobiler om de är i obruten förpackning. En gång i tiden var det vanligt öppet köp på mobiler hos Elgiganten men då var det många som missbrukat detta och köpt till semestern och sedan lämnat tillbaks efter semestern. Nu för tiden torde detta beteende vara ovanligt med tanke på att de flesta använder mobiler året runt numera... Dessutom är det lätt att fabriksåterställa dem så jag tycker det borde bli vanligt öppet köp återigen.

Inet accepterar dock mobiltelefoner, även om de är "sämst" med bara 30 dagar. Nu tänkte jag också på i öppnad förpackning. Där är det mig veterligen bara Inet och NetOnNet som accepterar mobiltelefoner om man köper i butik och inte på nätet

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Webhallen förlorade mig som kund för många år sedan pga undermålig behandling vid garanti- och reklamationsärenden. Att ljuga mig som mångårig kund rakt upp i ansiktet var heller inga problem för företaget.

Webhallen ägs av Komplett, som även äger NetOnNet, så jag handlar inte heller av dessa företag, av ren princip.

Permalänk
Medlem

Fick bli en sån Xiaomi platta för 1290:-

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad var det i godiebagen?

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Håll ut!

Det behövs en butik i Växjö också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Joshua:

Webhallen förlorade mig som kund för många år sedan pga undermålig behandling vid garanti- och reklamationsärenden. Att ljuga mig som mångårig kund rakt upp i ansiktet var heller inga problem för företaget.

Webhallen ägs av Komplett, som även äger NetOnNet, så jag handlar inte heller av dessa företag, av ren princip.

Hur Kompletts ekonomin är vet jag inte men Webhallen och NetOnNet dras med stora skulder!

Webhallen har en skatteskuld på 303 miljoner kronor. De har gjort en avbetalningsplan tillsammans med Skatteverket där tanken är att skatteskulden skall vara betald någon gång 2027.
NetOnNet har en skatteskuld på 135 miljoner kronor och har, liksom Webhallen, en avbetalningsplan där skulden skall vara reglerad någon gång under 2027.

Permalänk
Skrivet av Marathonkillen:

Hur Kompletts ekonomin är vet jag inte men Webhallen och NetOnNet dras med stora skulder!

Webhallen har en skatteskuld på 303 miljoner kronor. De har gjort en avbetalningsplan tillsammans med Skatteverket där tanken är att skatteskulden skall vara betald någon gång 2027.
NetOnNet har en skatteskuld på 135 miljoner kronor och har, liksom Webhallen, en avbetalningsplan där skulden skall vara reglerad någon gång under 2027.

Där ser man. Skulle inte bry mig för fem öre om dessa företag försvann från dem svenska marknaden. Importerar i stort sätt all teknik från utlandet då det är så mycket billigare. Nu har jag redan ett 7900 XTX med tar det som ett exempel. Skulle aldrig betala 13499 kr på Webhallen när man sparar 2700 kr inkl frakt genom att köpa samma grafikkort från tyska Amazon.

Permalänk
Medlem

Ett långskott men tror ni något utav öppningserbjudandena finns kvar? Tänkte kanske köpa mus och tangentbord men de från Logitech fanns det bara 15st av ser jag så det är nog klippt men de från Steelseries fanns det 50st. Tror ni det är kört? 🧐

Visa signatur

[ "The things you own end up owning you." -Tyler Durden, Fight Club ]
[ "This job would be great if it wasn't for the fucking customers." -Randal, Clerks. ]

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Paradiddle:

Ett långskott men tror ni något utav öppningserbjudandena finns kvar? Tänkte kanske köpa mus och tangentbord men de från Logitech fanns det bara 15st av ser jag så det är nog klippt men de från Steelseries fanns det 50st. Tror ni det är kört? 🧐

Kampanj-sidan är nu uppdaterad för att visa hur mycket som finns kvar på alla erbjudanden. Vi har också lagt till 3 Acer-datorer. https://www.webhallen.com/se/campaign/10872-Grand-Opening-Rin...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Kampanj-sidan är nu uppdaterad för att visa hur mycket som finns kvar på alla erbjudanden. Vi har också lagt till 3 Acer-datorer. https://www.webhallen.com/se/campaign/10872-Grand-Opening-Rin...

Var inne i butiken igår och skulle köpa Lego 42161 då var den helt slut.
Är det påfyllt?

Visa signatur

| i7-8700K @ 5.0 Ghz | Fractal Design S24 AIO | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 Advanced | Asus ROG STRIX Z370-H GAMING | Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz C15 | Samsung 840 EVO 250GB SSD | Kingston 240GB V300 SSD | Seagate BarraCuda Green 1.5TB | Fractal Design C |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av SIEMPRE:

Var inne i butiken igår och skulle köpa Lego 42161 då var den helt slut.
Är det påfyllt?

Ja det fylldes på igår kväll. Det finns 1 kvar nu om du är snabb!

Visa signatur