Vinn nätagg från Seasonic

Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av sk61bulldog:

Tack. Missade det inlägget. Nu är TV:n beställd. Sjukt bra deal 🤠

Verkar vara slut på lagret med 77" nu, precis när jag skulle beställa =( efter att ha tänkt fram och tillbaka mellan 83 och 77.

Permalänk
Medlem

Ska köpa en liten extra tv OLED42C4 evo verkar få ner den till 15820kr, är det någon kod jag missat?

https://www.lg.com/se/tv-soundbars/oled-evo/oled42c44la/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasse:

Verkar vara slut på lagret med 77" nu, precis när jag skulle beställa =( efter att ha tänkt fram och tillbaka mellan 83 och 77.

Det kommer och går. Fick precis igenom en SE.OLED77C36LC.AEU nu för 18 506:- inkl. soundbar.

Tackar för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av akke77:

Det kommer och går. Fick precis igenom en SE.OLED77C36LC.AEU nu för 18 506:- inkl. soundbar.

Tackar för tipset!

Du kanske stal min - kom till kassan, sedan när jag skulle betala försvann allt och det stod slut i lager ;).

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Ska köpa en liten extra tv OLED42C4 evo verkar få ner den till 15820kr, är det någon kod jag missat?

https://www.lg.com/se/tv-soundbars/oled-evo/oled42c44la/

Tror inte 42-tummaren är på rea. Däremot kan du få den för 9390 via återförsäljare så som NetOnNet och Power. Har du Benify kan du få ner priset ca 500 kr till med presentkort (ZuperGift)

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

Du kanske stal min - kom till kassan, sedan när jag skulle betala försvann allt och det stod slut i lager ;).

Sorry

Men det har varit slut i omgångar för att komma tillbaka en stund senare... Nu finns C34 igen, men kupongen kanske inte funkar på den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Tror inte 42-tummaren är på rea. Däremot kan du få den för 9390 via återförsäljare så som NetOnNet och Power. Har du Benify kan du få ner priset ca 500 kr till med presentkort (ZuperGift)

Inte C4:an väl?

väntar själv på att den skall hamna runt 10000, kanske möjligtvis under black friday

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Inte C4:an väl?

väntar själv på att den skall hamna runt 10000, kanske möjligtvis under black friday

Nä sant trodde det var C3 som länkades till med tanke på att den har varit dagens diskussion här. Ser dock inte syftet med att köpa en C4 just nu eller att vänta in en rea på C4 när man kan få C3 så pass billigt.

Permalänk

Produkt: WD Red Plus 4TB 5400rpm
Länk: https://www.inet.se/produkt/4305673/wd-red-plus-4tb-5400rpm-2...
Kategori: Lagring
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7280495
Pris: 1399 :-

2st nas hårddiskar. Bygga om en äldre hp dator till smb sharing. Första gången jag testar en nas.

Samma pris hos Amazon, har varit nere på lägre för inte alltför länge sedan. // MOD

Angivelse fixat, länk uppdaterad, finns ingen anledning att gå via CDON. // MOD
Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Izak80:

Ok. Men detta att den inte stödjer eARC vad innebär det i praktiken, vad är det jag inte kan göra med den här soundbaren som en som stödjer just eARC? LG C3 har ju en ”optical out” utgång också, finns det någon fördel/nackdel med att koppla SN4 till den här ingång istället för HDMI?

Earc fyller ingen vettig funktion om du ska ansluta en soundbar för soundbaren i sig är en större begränsning för högupplösta format än avsaknaden av earc. Det är alltså tämligen oviktigt med earc om du inte har ett riktigt bra hembioljudsystem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oshe:

Produkt: ASUS ROG Strix LC II 240 A-RGB White Edition
Länk: https://www.inet.se/produkt/5324133/asus-rog-strix-lc-ii-240-...
Kategori: Kylning
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5938340
Pris: 316 kr

Pris är med 25€ cashback från Asus

Grymt pris, tack för tipset!

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerseph:

Grymt pris, tack för tipset!

Tog en också 😄 dom gick snabbt

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogou:

Tog en också 😄 dom gick snabbt

Ja även utan cashback var det sjukt billigt 😅

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem

Har suttit och kollap på LG Oled Evo 77 tummaren i en vecka.. Men ska flytta så känns dumt att beställa till gamla adressen och behöva ta med TVn i flytten...

Men har tvekat på 21 000kr + soundbar (även om den är kass så är väl värdet 1000kr ganska bra deal).

Men nu med Benifykoden, 18 500kr jävlar vilket pris! Även 65 tummaren på 13 500 om jag minns rätt. 85 tummaren landade på typ 31 600.

Sen så förvann ju såklart 77 tummaren för ni andra är så snabba. Då blev jag sur! Men nu laddade jag om sidan och den gick att beställa igen.

Så tips till er andra, ladda om sidan några gånger om dagen så kanske ni får chans att knipa en också. Blir inte bättre pris än så här på black friday och ingen konkurrent, typ Samsung är ens i närheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Har suttit och kollap på LG Oled Evo 77 tummaren i en vecka.. Men ska flytta så känns dumt att beställa till gamla adressen och behöva ta med TVn i flytten...

Men har tvekat på 21 000kr + soundbar (även om den är kass så är väl värdet 1000kr ganska bra deal).

Men nu med Benifykoden, 18 500kr jävlar vilket pris! Även 65 tummaren på 13 500 om jag minns rätt. 85 tummaren landade på typ 31 600.

Sen så förvann ju såklart 77 tummaren för ni andra är så snabba. Då blev jag sur! Men nu laddade jag om sidan och den gick att beställa igen.

Så tips till er andra, ladda om sidan några gånger om dagen så kanske ni får chans att knipa en också. Blir inte bättre pris än så här på black friday och ingen konkurrent, typ Samsung är ens i närheten.

Köp efter du flyttat, väggmonterad min 77 för någon månad sen. Lådan är gigantisk och tar upp mycket plats. Kommer fler deals i framtiden, i värsta fall får du vänta på C4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Tyvärr slut igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Denna visar 1926kr för mig, antar att jag var några timmar sen på bollen? :/ Grymt pris om man fått tag på den för 994kr!

Kostar nu 993kr igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubban:

Kostar nu 993kr igen

Beställde precis för 894,45 SEK här.

https://www.amazon.se/dp/B0CKL772B6

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

En bra sammanfattning av disken.

https://www.youtube.com/watch?v=KRJv0aNrAI8

Det ser ut som den är kraftigt begränsad.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paw:

Tack för varningen! Har ett par Samsung T7:or för hastighetens skull, så kan leva med stt denna har ett par brister.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Fick 100 kr rabatt till eftersom jag har prime, stod längst upp på produktsidan i appen för mig. Skaffade en vecka prime för 7 kr igår, dök upp i kassan. 794,45 kr blev det för mig Har tyvärr inte länk för detta så kan inte lova att det funkar för alla.

Permalänk
Inaktiv

Jag köpte också den Samsung T5 EVO för 994:- (crap att man missade ytterligare en hundring i prissänkning).

Tänkte bara ha den som backuplagring, så ingen större fara att den verkar slö för min del.

Kan tipsa om att ladda hem Samsung magician, då hittades en update för den. I programvaran som medföljande på disken hittades inte någon ny programvara! Formaterade även min till NTFS (från exfat).

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon330692:

Jag köpte också den Samsung T5 EVO för 994:- (crap att man missade ytterligare en hundring i prissänkning).

Tänkte bara ha den som backuplagring, så ingen större fara att den verkar slö för min del.

Kan tipsa om att ladda hem Samsung magician, då hittades en update för den. I programvaran som medföljande på disken hittades inte någon ny programvara! Formaterade även min till NTFS (från exfat).

Intressant, men min Magician hittade faktiskt ingen update. Ska nog prova att köra den igen ifall jag gjorde något galet, kanske inte hade senaste versionen av Magician. Bra pris oavsett, jag fick den för 894 (med 100kr rabatt) och man hittar inte många billigare externa 2TB idag tror jag.

Det man möjligen kan fundera på är hur den funkar i en Raspberry Pi exempelvis, i instruktionsboken står det 5V 1.5A om jag minns rätt, men något test (Anandtech?) visade (på 8TB-modellen) 4.6W, ca 0.920A, vilket inte är ovanligt högt men ändå på gränsen för vad en del USB3 klarar utan extern strömförsörjning. Fast detta kanske gäller många USB-SSD, SSD verkar vara lite mer lynniga än hårddiskar gällande förbrukning även om de i snitt ligger lägre. (Jag pratar nu om vanliga gamla USB3 via USB A-uttag)

Uppdatering: Min Samsung Magician-programvara hävdade sig vara senaste versionen, och inga uppdateringar fanns. Men jag såg på Samsungs hemsida att det fanns en uppdatering, tog hem den, och nu kunde även T5-ssdn uppdateras. Så, tack för tipset Bagarbosse!

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem

Den SSD-disken. Går den att sätta i en PS4 PRO månntro? Är bara ute efter mer lagringsutrymme samt att SSD läser snabbare än en mekanisk som sitter i från fabrik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Den SSD-disken. Går den att sätta i en PS4 PRO månntro? Är bara ute efter mer lagringsutrymme samt att SSD läser snabbare än en mekanisk som sitter i från fabrik.

Den kommer bara kunna lagra spel då det är en extern ssd. Själva system mjukvaran måste lagras på en intern hårddisk, dock går det att köpa 2.5 tum SSD för hyfsade priser som går att köra allt på. Men kanske inte så billigt som denna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Den kommer bara kunna lagra spel då det är en extern ssd. Själva system mjukvaran måste lagras på en intern hårddisk, dock går det att köpa 2.5 tum SSD för hyfsade priser som går att köra allt på. Men kanske inte så billigt som denna.

Missade att lägga till, om man plockar ur disken ut sitt case och kör den som en intern disk i PS4’an

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Def_Dog:

Missade att lägga till, om man plockar ur disken ut sitt case och kör den som en intern disk i PS4’an

Går förmodligen inte, från ett par sidor bakåt:

Skrivet av fragande:

Verkar inte så att döma av recension av 8TB-varianten hos Anandtech. Verkar vara dedikerad PCB:

https://images.anandtech.com/doci/21135/board-pic.jpg

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Fick 100 kr rabatt till eftersom jag har prime, stod längst upp på produktsidan i appen för mig. Skaffade en vecka prime för 7 kr igår, dök upp i kassan. 794,45 kr blev det för mig Har tyvärr inte länk för detta så kan inte lova att det funkar för alla.

Hur skaffar man bara en vecka prime?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Hur skaffar man bara en vecka prime?

Skulle köpa den MEATER SE som tipsades om och i kassan hade jag som erbjudande: 1 vecka för 6,99 kr, när jag kom till fraktalternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paw:

Enligt videon är det usb type c connector. Men på amazon står det usb 3.2. vilket är det egentligen? Dom är väl inte samma?

Visa signatur

Wahoo