Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem

Meh... tror jag tappa intresset

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Håller nog med, första trailern man såg gjorde mig väldigt intresserad, men gameplay ser riktigt tråkigt ut

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

https://www.dealabs.com/magazine/voici-le-nom-le-design-de-la...

“very soon”

Permalänk
Medlem

We were able to get a visual of the front of the final packaging box of the new console. This allowed us to have an idea of ​​the final design of the PS5 Pro that has never leaked before. Due to copyright reasons, we will not be able to share this visual. However, you can check out a sketch drawn by us below that illustrates the design of the PS5 Pro.

Although Sony's plans can change at any time, the PlayStation 5 Pro will be announced very soon . We expect this announcement to be made during the first half of September 2024.

Stooor nypa salt på dessa påståenden men i artikeln menar man att man fått se den slutgiltiga förpackningen. Eftersom man påstår sig vara säkra på att det är den slutgiltiga designen så borde det innebära att konsolen antingen är under produktion eller att något företag åtminstone masstillverkar kartonger och förbereder produktion av själva konsolen inom kort. 🙂

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

We were able to get a visual of the front of the final packaging box of the new console. This allowed us to have an idea of ​​the final design of the PS5 Pro that has never leaked before. Due to copyright reasons, we will not be able to share this visual. However, you can check out a sketch drawn by us below that illustrates the design of the PS5 Pro.

Although Sony's plans can change at any time, the PlayStation 5 Pro will be announced very soon . We expect this announcement to be made during the first half of September 2024.

Stooor nypa salt på dessa påståenden men i artikeln menar man att man fått se den slutgiltiga förpackningen. Eftersom man påstår sig vara säkra på att det är den slutgiltiga designen så borde det innebära att konsolen antingen är under produktion eller att något företag åtminstone masstillverkar kartonger och förbereder produktion av själva konsolen inom kort. 🙂

Nice, det är verkligen dags nu.
PS4:an var 7 år gammal när PS5 släpptes. PS4 pro släpptes efter 3 år.
PS5:an är redan 4 år gammal, mao är det potentiellt "bara" 3 år kvar till PS6:an.

Citat:

3. Missing disk drive?
Unfortunately, we are not sure about this yet. Because indeed, the visual we have comes from a PS5 Pro without a disc player . However, and even if we think that this will not be the case, we do not know about the existence of an edition with a disc player. Even if it will probably be possible to put a disc player on it (like the PS5 Slim).

It is believed that this is rather a commercial choice by Sony, in order to launch this console on the market with a competitive price by reducing the costs on the presence (optional for some) of a disc player.

Kan det verkligen bli så illa att det inte går att stoppa dit en disc-drive? Det vore ju idiotiskt eftersom alla vi som kör en vanilla PS5 med disc får en hög tröskel att uppdatera.
Den dagen konsoler inte har disc, är den dagen jag slutar köpa konsoler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Nice, det är verkligen dags nu.
PS4:an var 7 år gammal när PS5 släpptes. PS4 pro släpptes efter 3 år.
PS5:an är redan 4 år gammal, mao är det potentiellt "bara" 3 år kvar till PS6:an.

Kan det verkligen bli så illa att det inte går att stoppa dit en disc-drive? Det vore ju idiotiskt eftersom alla vi som kör en vanilla PS5 med disc får en hög tröskel att uppdatera.
Den dagen konsoler inte har disc, är den dagen jag slutar köpa konsoler.

Baserat på skissen ser den ut att vara väldigt lik slim (möjligtvis något bredare enligt artikeln) så det går säkert att komplettera med skivläsare. Jag köper bara digitala licenser så för min del sparar jag hellre någon tusenlapp men förstår att det fortfarande finns en efterfrågan på optisk läsare. Med tanke på att närmare 90% av spelen säljs digitalt känns det ändå som en rimlig kompromiss. 🙂

Marknaden är dessutom ganska mättad och det kan vara svårt att få folk att uppgradera om man lägger sig för högt prismässigt.

Jag läste på ett annat forum att denna källa även var den som läckte Lego Horizon och har haft rätt på andra punkter förr så det kanske är en rätt trovärdig källa ändå.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem

Varför ingen behöver spela dag 1

Star Wars Outlaws - Issues with an outdated version on PlayStation 5
We are aware of an issue in Star Wars Outlaws where some players on PlayStation 5 may be playing on an outdated version of the game.
To resolve this issue, please install version 1.000.002 and start a new game to avoid any potential issues and blockers.
https://www.ubisoft.com/en-us/help/star-wars-outlaws/article/...

Permalänk
Medlem

Om inte ps5 pro har skivläsare så går den ju direkt från ett kanske till absolut nej.

Permalänk
Medlem

Kom ihåg att man vill spela ps4 versionen av elden ring på ps5 för bäst bilduppdatering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Om inte ps5 pro har skivläsare så går den ju direkt från ett kanske till absolut nej.

Ja, kan jag inte spela mitt befintliga fysiska spelbibliotek så går det bort. Totalt.
Men tror inte att Sony kan vara så dumma.

Edit: Eller så är det så att man ska köpa skivläsaren löst då den redan finns på marknaden... :/
Hade hellre sett att det inte var 2TB isf.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Kom ihåg att man vill spela ps4 versionen av elden ring på ps5 för bäst bilduppdatering.

eller så spelar man på Pro.
VRR?

Permalänk
Medlem

Blir riktigt sugen på en PS5 Pro nu när jag såg den bilden. Men tänk om priset blir typ 8390:- utan skivläsare?

Permalänk
Medlem

Förmodligen runt 8-9 tusen och sen skivläsare på det... Eftersom det enda spelet jag ser fram emot just nu på konsol är GTA VI kommer jag nog avstå även om jag hade velat spela det i 60 fps vilket jag tvivlar på att mitt PS5 kommer klara.

Permalänk
Medlem

Enda alternativet är att sälja sin PS5, som verkar gå för runt 5000kr på Tradera (med nåt tillbehör).
Men PS5 Pro är ändå väldigt mycket en villhöver-produkt.

Visa signatur

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16

Permalänk
Medlem

Jag tror på 9999 kr
Vanliga PS5 kostar ju 7000 kr nu för tiden utan rabatter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Ja, jag känner samma sak. Har en del spel på skiva, plus att det är så pass mycket dyrare med nya AAA spel digitalt (via PlayStation Store). Men enda chansen att jag skulle överväga att skaffa en pro är att min gamla PS5:a pajar och det går helt bort om det inte finns en version med skivläsare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Förmodligen runt 8-9 tusen och sen skivläsare på det... Eftersom det enda spelet jag ser fram emot just nu på konsol är GTA VI kommer jag nog avstå även om jag hade velat spela det i 60 fps vilket jag tvivlar på att mitt PS5 kommer klara.

Eftersom CPU i ps5 pro knappt är bättre så är det isåfall ganska osannolikt att det är 60fps där med.

Permalänk
Medlem

https://blog.playstation.com/2024/08/30/meet-astro-bots-new-m...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

LEGO® Harry Potter™ Collection
- launching digitally on Oct. 8
- PS5, Xbox X|S, and Steam
- remastered compilation is developed by Double Eleven
- enhances both the graphics and gameplay
- 60 FPS, native 4K resolution, haptic feedback, and high-resolution shadow maps.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Helldivers 2 är månadens spel i september så ni vet

Permalänk
Medlem
Skrivet av aki04:

Helldivers 2 är månadens spel i september så ni vet

Såg fel , det ryktades men blev inte så 😂

Permalänk
Medlem

Hos Amazon står det att leveransen sker den 16:e september. Hade velat ha spelet på releasen men 100kr är 100kr. Blev att avboka på Webhallen. Tack för tipset.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av aki04:

Såg fel , det ryktades men blev inte så 😂

Sonys enda lyckade onlinespel lär inte bli gratis närmsta tiden.
Concord kanske

Skrivet av Mono:

Hos Amazon står det att leveransen sker den 16:e september. Hade velat ha spelet på releasen men 100kr är 100kr. Blev att avboka på Webhallen. Tack för tipset.

Det kan hinna ändras.
Bokade man i somras är leveransdatum på fredag.
Får se om deras prisgaranti funkar... minns inte om det gjort det tidigare.
"Ifall priset förändras mellan tiden du har förbeställt och 11.59PM dagen innan spelet släpps, kommer du att debiteras det lägsta beloppet som funnits på Amazon.se under denna tid."

Permalänk
Medlem

News 1: PS5 Pro name, design possibly leaked
https://www.youtube.com/watch?v=h98KHqRUzk0

Permalänk
Medlem

Man undrar ju om detta är en scam? Halva priset är ju misstänkt biligt?

https://fyndiq.se/produkt/ps5-dualsense-kontroller-black-camo...

Permalänk
Medlem
Skrivet av To33eAW:

Man undrar ju om detta är en scam? Halva priset är ju misstänkt biligt?

https://fyndiq.se/produkt/ps5-dualsense-kontroller-black-camo...

Ja, allt från Fyndiq är scam / kinaskit. UNDVIK!