Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av Aktsu:

Syrran satt i telefonkö från minuten de öppnade till efter lunch de gångerna hon fick tag på dem, vissa dagar blev hon bortkopplad efter 3 timmar och då var det kört för den dagen. Ringde man vissa tider verkade man få valet att de kunde ringa upp men det verkade inte finnas så mycket logik i när det erbjöds. Det är under all kritik vad gäller kundservice.

Då låter det smidigare att göra som jag gör, skicka ett mail en gång per år för att få bättre ränta än SBAB erbjuder.

Konstigt. Nu när jag skulle få tag på SBAB så valde jag bara "ring upp mig när det är min tur". Ringde en tjej efter 1,5 timme drygt och allt löste sig på direkten. Förstår inte varför man sitter och väntar i telefon när det finns såna alternativ.

Nu när jag vill något skickar jag ett meddelande på hemsidan och får svar inom 10-15 minuter. Till skillnad från storbanken vi hade innan som tog 2-3 arbetsdagar att svara på ett meddelande

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | BakClockers | Stryktipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av sandos:

Vad jag minns från när vi köpte hus så blev man erbjuden det valet varje gång, förutom nära stängning!

13:00 kanske räknades som nära stängning när kön var så pass lång som den var :p.

Är säkert lättare om jag skulle flytta lånet dit, men det verkar ändå jobbigare att ha en bank som är så svår att kontakta om man behöver än att skicka något mail för att behålla rabatten som hos min gammelbank.

Permalänk
Medlem

Jag undrar om vissa missuppfattat vad Swedbank menar i artikeln. Det är ju bara ränterabatten som är "låst", inte den totala räntesatsen. Man får naturligtvis till godo de sänkningar/höjningar av 3-månadersräntan som sker under året.

Sen tror jag för övrigt detta är skitsnack från deras sida. Ett sätt att publikt avskräcka folk från att ställa krav. Beställ ut ett amorteringsunderlag så ska ni se att det blir andra bullar.

Jag har själv Swedbank med en för tillfället bra rabatt (1,55%). Än så länge är min nettoränta bra även fast Swedbank inte sänkt fullt ut i takt med Riksbanken. Men skulle vara skönt att byta till ett ställe där man slipper tjafsa varje år.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moseby:

Konstigt. Nu när jag skulle få tag på SBAB så valde jag bara "ring upp mig när det är min tur". Ringde en tjej efter 1,5 timme drygt och allt löste sig på direkten. Förstår inte varför man sitter och väntar i telefon när det finns såna alternativ.

Nu när jag vill något skickar jag ett meddelande på hemsidan och får svar inom 10-15 minuter. Till skillnad från storbanken vi hade innan som tog 2-3 arbetsdagar att svara på ett meddelande

Var som sagt inte alltid det erbjöds uppringning, kan väl vara att ringde man 13:00 var kön för lång och de gångerna det fanns som alternativ ringde de inte alltid upp (vilket verkar vanligt om man tror recensionerna online). Verkar vara fler som missat bostadsköp för att SBAB var för långsamma samtidigt som de kräver granskning innan man skriver.

Hos min gammelbank kan jag välja att antingen ringa min bankman direkt och få snabbt svar eller maila och oftast få svar inom någon timme. Låter inte direkt som att skicka ett mail per år för att behålla rabatten är mer jobbigt än att behöva hålla på sådär om man behöver göra något.

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av Aktsu:

Var som sagt inte alltid det erbjöds uppringning, kan väl vara att ringde man 13:00 var kön för lång och de gångerna det fanns som alternativ ringde de inte alltid upp (vilket verkar vanligt om man tror recensionerna online). Verkar vara fler som missat bostadsköp för att SBAB var för långsamma samtidigt som de kräver granskning innan man skriver.

Hos min gammelbank kan jag välja att antingen ringa min bankman direkt och få snabbt svar eller maila och oftast få svar inom någon timme. Låter inte direkt som att skicka ett mail per år för att behålla rabatten är mer jobbigt än att behöva hålla på sådär om man behöver göra något.

Ja alla har väl blandade erfarenheter som med allt annat. Tycker själv det ska bli skönt att slippa vänta när man vill ha svar på något som vi alltid behövt med vår bankman innan som ofta är upptagen. Sen med ränterabatt och stammis-rabatten vi fick på nuvarande bank kom inte nära ordinarie ränta hos SBAB så valet var ganska enkelt. Tråkigt att ni haft den upplevelsen iaf

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | BakClockers | Stryktipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Jag har själv Swedbank med en för tillfället bra rabatt (1,55%). Än så länge är min nettoränta bra även fast Swedbank inte sänkt fullt ut i takt med Riksbanken. Men skulle vara skönt att byta till ett ställe där man slipper tjafsa varje år.

Fick två år för min rabatt på swedbank. Sbab är väl enklast då, de ligger oftast bra till. Annars är det avanzas/nordnets private banking bolån.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moseby:

Ja alla har väl blandade erfarenheter som med allt annat. Tycker själv det ska bli skönt att slippa vänta när man vill ha svar på något som vi alltid behövt med vår bankman innan som ofta är upptagen. Sen med ränterabatt och stammis-rabatten vi fick på nuvarande bank kom inte nära ordinarie ränta hos SBAB så valet var ganska enkelt. Tråkigt att ni haft den upplevelsen iaf

Ja får man bättre ränta av SBAB så är det såklart något man får väga in, vi får bättre ränta hos Handelsbanken än SBABs lägsta så då är det svårt att motivera byte för oss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Jag undrar om vissa missuppfattat vad Swedbank menar i artikeln. Det är ju bara ränterabatten som är "låst", inte den totala räntesatsen. Man får naturligtvis till godo de sänkningar/höjningar av 3-månadersräntan som sker under året.

Sen tror jag för övrigt detta är skitsnack från deras sida. Ett sätt att publikt avskräcka folk från att ställa krav. Beställ ut ett amorteringsunderlag så ska ni se att det blir andra bullar.

Det jag kritiserade var att rabatten var låst, inte räntan. Mycket möjligt att andra missuppfattat det dock. Noterade nämligen att man fick se olika mycket av artikeln utan konto olika gånger jag laddade den, så en del viktiga detaljer kan nog ha undgått vissa. Jag kontrollerade innan jag länkade till artikeln att man så tillräckligt mycket för att förstå vad det handlade om, men bevisligen varierar det.

Ja, så kan det absolut vara. För en lågrisk-kund med högt lån vill de nog gärna ha en kvar, oavsett vad eventuell policy säger.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Det jag kritiserade var att rabatten var låst, inte räntan. Mycket möjligt att andra missuppfattat det dock.

Swedbank ville säkert att de skulle få det att låta så, de kommer strax att ändra sig eftersom det verkar blivit mediadrev.

Oavsett, så har man inte avtalat sig till uppsägningstid o.s.v. så är det klart att allt är möjligt att förhandla om. Swedbank vill lika lite som någon annan tappa en kund om de på rimligt sätt kan undvika det. Det kostar mer att få in en ny kund än att behålla en befintlig och bankerna är i businessen att tjäna pengar.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Swedbank ville säkert att de skulle få det att låta så, de kommer strax att ändra sig eftersom det verkar blivit mediadrev.

Oavsett, så har man inte avtalat sig till uppsägningstid o.s.v. så är det klart att allt är möjligt att förhandla om. Swedbank vill lika lite som någon annan tappa en kund om de på rimligt sätt kan undvika det. Det kostar mer att få in en ny kund än att behålla en befintlig och bankerna är i businessen att tjäna pengar.

Det är ju lite av poängen med ett mediadrev också. Om det faktiskt är en policy så pudlar de nog. Om det inte är det så förtydligar de eventuella riktlinjer om det faktiskt är något som kontor har kört med, inte en feltolkning av en kund. Oavsett vilket så är det bra.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av flygande dadeln:

Ja det är ett otyg.

Men tror att alla som nyss förhandlat GILLAR det. 😈

De tänker nog att enda sättet att få sänkt ränta är just att majoriteten betalar mer.
Att ifall alla skulle ha samma ränta skulle de inte få så lågt som de nu förhandlat sig till.

(Själv tänkte jag så när jag lyckades förhandla mig till en bra ränta. Men den gällde bara ett par år... sen va jag för lat för att omförhandla nästa gång och fick en för hög ränta. Bytte till hypoteket som gjorde reklam för att det skulle va samma ränta för alla.. mest pga lathet och slippa förhandla om regelbundet. Men lite principmässigt också)

Det handlar inte om lathet. Det handlar om att bankerna till varje pris förhalar, försinkar och motverkar en genom att konsekvent erbjuda högre ränta tills man begär ut amorteringsunderlag.
Förhandlad ränta är säkert bra för de som är snygga eller de som känner bankmannen. De som får fördelar utan ansträngning.

För oss övriga är det bara ett sätt att stjäla tid och skapa osäkerhet.

Permalänk
Medlem

Nu är jag relativt ny husägare och det första jag gjorde var att låsa räntan 1 år, så tips för att förhandla är välkomna

Men jag är lite fundersam, vet att många kritiserat att Swedbanks ränterabatt är låst i 1 år och förstår inte varför det skulle vara dåligt? jag ser det bara positivt om man får till en bra rabatt att man slipper förhandla om efter 3 månader.

Pratade lite med min bankman, eller ja bankkvinna i detta fall då min bindningstid går ut i slutet av månaden.
Passade på att fråga lite om detta med låsta ränterabatten, nu är jag kund hos en sparbank visserligen men hon sa att man kallar den låst men den är fortfarande fullt förhandlingsbar om förutsättningnarna förändras.

Blir spännande att se vad dom erbjuder i slutet av månaden då vi båda tyckte att det var bättre att förhandla efter riksbanksbeskedet om styrräntan den 25e. Tips inför förhandlingen är återigen väldigt välkomna

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddglutt:

Nu är jag relativt ny husägare och det första jag gjorde var att låsa räntan 1 år, så tips för att förhandla är välkomna

Men jag är lite fundersam, vet att många kritiserat att Swedbanks ränterabatt är låst i 1 år och förstår inte varför det skulle vara dåligt? jag ser det bara positivt om man får till en bra rabatt att man slipper förhandla om efter 3 månader.

Den mest lyckade förhandlingsmetoden brukar vara att helt enkelt kolla runt på en massa olika bolånegivare och sedan spela bankernas olika erbjudanden mot varandra.

Ränterabatten gäller alltid i minst ett år, så man behöver aldrig förhandla om var tredje månad. Däremot brukar man ha möjlighet att göra det ifall någon annan bank plötsligt har ett bättre erbjudande som man kan använda för att få ens nuvarande bank att matcha. När man inte får göra det tvingas man istället att byta bank, vilket är mindre smidigt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddglutt:

Pratade lite med min bankman, eller ja bankkvinna i detta fall då min bindningstid går ut i slutet av månaden.
Passade på att fråga lite om detta med låsta ränterabatten, nu är jag kund hos en sparbank visserligen men hon sa att man kallar den låst men den är fortfarande fullt förhandlingsbar om förutsättningnarna förändras.

Blir spännande att se vad dom erbjuder i slutet av månaden då vi båda tyckte att det var bättre att förhandla efter riksbanksbeskedet om styrräntan den 25e. Tips inför förhandlingen är återigen väldigt välkomna

Jag mailade min kontaktperson på banken och sa att det inte var vettigt att SBAB och Skandia erbjöd lägre ränta än jag hade, vips fick jag ränterabatt som ger 4,0% i dagens ränteläge. Hade säkert kunnat bråka mer och fått lite bättre men tyckte inte det var värt mer jobb än ett mail.

Men jag ser den här typen av förhandling på samma sätt som jag ser en löneförhandling, de är mer benägna att ge mig en bra ränta med ganska enkla medel om jag visar på en långsiktighet som väger in hela paketet snarare än att jag byter så snabbt någon erbjuder någon punkt lägre.

Permalänk
Medlem

Ringde precis danske bank och fick svaret att dom har valt att inte förhandla om räntan utan dom följer ränte läget automatiskt och sänker/höjer räntorna i takt med riksbanken med hänsyn till 3 månaders perioderna. Helt sjukt enligt mitt tycke. När vi bytte bank till dom (2018) så va dom ledande i bäst räntor på marknaden. Nu är dom en av de dyraste och vi kommer troligtvis byta bank när vi flyttar.

vilken bank/räntor och belåningsgrad har ni? vi kommer ha ca 70%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Den mest lyckade förhandlingsmetoden brukar vara att helt enkelt kolla runt på en massa olika bolånegivare och sedan spela bankernas olika erbjudanden mot varandra.

Ränterabatten gäller alltid i minst ett år, så man behöver aldrig förhandla om var tredje månad. Däremot brukar man ha möjlighet att göra det ifall någon annan bank plötsligt har ett bättre erbjudande som man kan använda för att få ens nuvarande bank att matcha. När man inte får göra det tvingas man istället att byta bank, vilket är mindre smidigt.

Ränterabatter gäller oftast i ett år skulle jag nog vilja påstå.
Under det gångna året där det varit ett osäkert och snabbt föränderligt ränteläge vet jag att många kontor i banken jag jobbar på har lagt rabatter på 9 eller 6 månader istället för de sedvanliga 12 månaderna.
Men under ett "normalår" är det nog rätt så ovanligt att man avviker från 12 månaders rabatt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Cool:

Ränterabatter gäller oftast i ett år skulle jag nog vilja påstå.
Under det gångna året där det varit ett osäkert och snabbt föränderligt ränteläge vet jag att många kontor i banken jag jobbar på har lagt rabatter på 9 eller 6 månader istället för de sedvanliga 12 månaderna.
Men under ett "normalår" är det nog rätt så ovanligt att man avviker från 12 månaders rabatt.

Det är första gången jag hör om att någon bank skulle ha gjort så, men det är väl möjligt antar jag. Tror personligen inte att jag accepterat det.

I vilket fall som helst är det inte bara 3 månader.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bad om amorteringsunderlag igår och blev idag såklart uppringd av Swedbank. Vi har just nu trillat över på rörligt med 4,68. Deras "absolut yttersta och bästa erbjudanden":

Inom parentes vad jag själv kan välja i internetbanken:

3 mån 4,24%
1 år 3,69% (3,76)
2 år 3,35% (3,37)
3 år 3,29% (3,32)

Kikade Skandia och SBAB, fortsatt 4,44 respektive 4,52 på rörlig.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Bad om amorteringsunderlag igår och blev idag såklart uppringd av Swedbank. Vi har just nu trillat över på rörligt med 4,68. Deras "absolut yttersta och bästa erbjudanden":

Inom parentes vad jag själv kan välja i internetbanken:

3 mån 4,24%
1 år 3,69% (3,76)
2 år 3,35% (3,37)
3 år 3,29% (3,32)

Kikade Skandia och SBAB, fortsatt 4,44 respektive 4,52 på rörlig.

Skandia, vid 60% belåningsgrad får man 4.09%, 3.99% om man flyttar tjänstepensionen.

Landshypotek 3.97% vid 60% belåningsgrad, 4.07% över 60%.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Skandia, vid 60% belåningsgrad får man 4.09%, 3.99% om man flyttar tjänstepensionen.

Landshypotek 3.97% vid 60% belåningsgrad, 4.07% över 60%.

Landshypotek hade jag faktiskt inte kontrollerat, bra tips. Fick som du säger 4.07 i den kalkylen. Ställer dom några kvar på att flytta annat än lånet?

edit* Såg föresten att dom tillåter max 75% belåning. Vi har en bit över det.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Medlem

Min fru är arbetslös men håller på och startar upp ett företag som sysslar med import och export.
Hörde med en annan bank (Danske) att man får ta ett lägre bolån om ens partner inte har "tillräckligt" hög inkomst.
Är det någon som vet var gränsen för denna ligger? Glömde fråga och fick inte veta från Danske bank.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Skrivet av Herr Kantarell:

Min fru är arbetslös men håller på och startar upp ett företag som sysslar med import och export.
Hörde med en annan bank (Danske) att man får ta ett lägre bolån om ens partner inte har "tillräckligt" hög inkomst.
Är det någon som vet var gränsen för denna ligger? Glömde fråga och fick inte veta från Danske bank.

För att få bolån som företagare så brukar det krävas flera års stabil inkomst, så med ett nystartat företag lär ni få räkna din frus inkomst som noll. Alla banker räknar lite olika men det gemensamma är att de ska räkna med "stadigvarande inkomst" men vad de räknar med som det är lite olika. Man räknar dessutom med att du ska kunna försörja din fru när hon inte har en stadigvarande inkomst, så du kommer få låna mindre än om du var singel och bodde själv. Det är alltså ingen "gräns" för inkomsten, så vitt jag vet.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Om hon inte har en fast bevisbar inkomst räknas hon som en belastning på din lön och minskar beloppet långt mer än att du skulle vara ensamstående

Det är väldigt bra om båda jobbar om man vill ha bättre villkor (mindre risk för banken)

Permalänk

Har fått meddelande i internetbanken att det är dags att förnya lånet. Har kört obundet sedan vi tog lånet förra hösten och tänker väl fortsätta göra det. Swedbank har en funktion där jag i appen kan förnya lånet, men där får jag en lägre ränterabatt än vad jag har nu. Är det rimligt att anta att jag har bättre chans att få samma eller till och med bättre ränterabatt genom att boka personligt möte med min bankman? Bör jag till och med förvänta mig samma rabatt? Har i dagsläget 1,07% rabatt på ett bolån på cirka 2.4 miljoner.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Har fått meddelande i internetbanken att det är dags att förnya lånet. Har kört obundet sedan vi tog lånet förra hösten och tänker väl fortsätta göra det. Swedbank har en funktion där jag i appen kan förnya lånet, men där får jag en lägre ränterabatt än vad jag har nu. Är det rimligt att anta att jag har bättre chans att få samma eller till och med bättre ränterabatt genom att boka personligt möte med min bankman? Bör jag till och med förvänta mig samma rabatt? Har i dagsläget 1,07% rabatt på ett bolån på cirka 2.4 miljoner.

Ja, kontakta din bankman och se vad de kan erbjuda.
Själv skickar jag ett mail varje år till vår bankman när ränterabatten är på väg att gå ut. Förra året fick jag till och med en högre rabatt än föregående år utan problem. Vi har Länsförsäkringar.
Vi har 1,28 rabatt, lån på ca 1,5 milj, belåningsgrad ca 50%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Rösta med fötterna och byt bank så slipper du förhandla varje år. Kolla vad du får för erbjudande med villaägarna eller landshypotek. Allt är transparent, alla vet vad som gäller och det går att jämföra med andra banker som också kör med öppna kort, ex. Stabelo, Hypoteket m.fl.

Swedbank kommer göra samma sak varje år och trötta ut dig tills du bara går med på deras sämre erbjudande för att du inte orkar tjafsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cp_:

Rösta med fötterna och byt bank så slipper du förhandla varje år. Kolla vad du får för erbjudande med villaägarna eller landshypotek. Allt är transparent, alla vet vad som gäller och det går att jämföra med andra banker som också kör med öppna kort, ex. Stabelo, Hypoteket m.fl.

Swedbank kommer göra samma sak varje år och trötta ut dig tills du bara går med på deras sämre erbjudande för att du inte orkar tjafsa.

Vi lämnar nu Swedbank efter att ha fått en sämre rabatt än förra året. De har ingen skam alls och låtsas att de går massa förlust nu när räntorna sjunker.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-O11 Dynamic - Motherboard: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI - CPU: AMD Ryzen 5 3600 - GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phantom 10G - RAM: G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL18 Trident Z Neo - PSU: Corsair RM750X - SSD: Kingston A2000 1TB

Permalänk
Medlem

Inte bara en bank som kör samma grej:

https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/bolanekunder-nekas-forhand...

Flera banker vägrar förhandla om räntan trots "rörlig ränta".

Permalänk
Skrivet av Squallie:

Kan tycka att det vore bra om en statlig bank fick I uppdrag att pressa bolåneräntorna för kunderna.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Är dessa förhandlingssugna kunder även sugna på att banken hör av sig och vill förhandla ned den ettåriga rabatten? Jag kan tänka mig hur den rapporteringen hade sett ut...

Sedan är det förstås så att om kunden på allvar avser att byta bank får den aktuella banken välja om den vill släppa kunden eller komma med ett bättre erbjudande. Svårare än så är det ju egentligen inte i detta fall.