Kritiserat inlogg i God of War: Ragnarök moddas bort

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Modden knäcker inget DRM, det tar bara bort en arbiträr inloggning till en orelevant tjänst som inte har något att göra med spelet utöver övervakning av konsumenters aktiviter.

Låter iaf inte särskilt avlägset DRM?

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Problemet folk har med detta är att Sony vill något som är på fel plattform. Som pc spelare undrar man vad man ska med ett Ps kont till specielt om det är helt offline och har inget online i spelet what so ever. Sen även om online varför kräva ett ps konto på pc?. Släpp inte spelet på pc om det ska vara så.

Permalänk
Medlem

Kommer aldrig skaffa mig en PSN inloggning
Jag väntar på prisfall, rabatt, rea med mera
Och jag tror att stormen kring PSN inloggning är inte över
Sony förmodligen kommer regera på modden..

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av aki04:

man undrar varför företagen vill skada sina spel på detta viset? inte bara spel, filmer serier och allt annat så försöker man göra så många sura som möjligt. undrar varför det blivit så

Det handlar enbart om siffror. Lyckas chefen pumpa upp antal konton så kan han prata om detta i nästa möte med investerare. Det var exakt samma sak med Helldivers 2, hade vart hur fint som helst för Sony att kunna peka på alla nya konton som skapats. Man tänker alltså inte på spelaren, dom har redan fått dina pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

Hade de haft crossave så hade det varit en sak, men misstänker så inte är fallet här?

Inte utan PS+ i vilket fall.

Och med tanke på hur enkelt det fuskas på Steam-spel så är jag hyfsat tveksam till att det skulle finnas ändå. Sparfilerna på PS är ju till skillnad både krypterade och kontospecifika samt kopieringsskyddade. Så de vill verkligen inte att spelaren fuskar.

Men kanske kommer det en tjänst för det med. P$++

Endast 1337kr per år!

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Problemet är ju att det blir ytterligare en inloggning och fönster för att starta ett spel. Som inte behövs.
Där de förmodligen säljer lite av din data

Jag trodde det fungerar ungefär som i Fortnite där bara en ruta öppnas hos sony där man loggar in på sin PSN id och sen behöver man inte tänka på det fler gånger.