Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd

Nu kan du förboka PS5 Pro för 10 490 kronor

Permalänk
Melding Plague

Nu kan du förboka PS5 Pro för 10 490 kronor

Lanseringen av PS5 Pro sker inte förrän den 7 november, men vill du säkra ditt exemplar nu har flera återförsäljare öppnat förbokning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Får nästan lägga till PS5 pro i fyndtråden! /s

Permalänk
Medlem

Otroligt ointressant för det priset.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Nuvarande stationär: 7800X3D, 128Gb ram, 4Tb nvme, 3x8Tb sata-ssd, 4070 Ti S

Permalänk
Medlem

Ouch.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Gissade på 10490:-

Så om man vill ha skivläsaren + stativet så går detta loss på 12 328:-?
Jag var sugen på en pro, men inte för detta pris, lägger dessa pengar i spargrisen för ett Nvidia 5000 kort istället :

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk

Nej, till det priset så kan jag nöja mig med något sämre upplösning på min "gamla" PS5:a.
Problemet enligt mig är att det finns som inga riktiga next-gen spel som utnyttjar den kraft som finns i vanliga PS5:an idag, så vad ska PS5:an leverera som kan rättfärdiga prislappen?

Visa signatur

SteamDeck + Lenovo docka

Permalänk
Medlem

anniversary utsålt på 1 sekund hos elgiganten iaf

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Kusligt att datorn Sweclockers satte samman var 1kr billigare än vad priset slutade på

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem

Så det priset jag gissade då, många har tyvärr glömt hur mycket extra Nordic film alltid tagit när det gäller PlayStation produkter i Norden.

Utöver en svag krona blir det alltså ett extra på 1500 kr vs EU, trevligt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Jag sparar till PS6 istället och köpte mig en begagnad disc edition förra veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tim_quartz:

Nej, till det priset så kan jag nöja mig med något sämre upplösning på min "gamla" PS5:a.
Problemet enligt mig är att det finns som inga riktiga next-gen spel som utnyttjar den kraft som finns i vanliga PS5:an idag, så vad ska PS5:an leverera som kan rättfärdiga prislappen?

Say what? Finns väl gott om aaa-spel som får den att gå på knäna redan idag?
Alan Wake 2, Cyberpunk, etc

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av Triffid:

Imponerande ändå att anniversary sålde slut så snabbt.

Webbis och Inet verkar vara fullbokade med vanliga Pro, men Elgiganten går fortfarande att beställa. Gissar att det kan bli en hel del väntan om man kör via Elgiganten nu.

Permalänk
Medlem

Sony har lärt sig av lanseringen av vanliga Ps5, den var för billig..folk betalade ju dubbla priset till scalpers 😂

Permalänk
Medlem

Fy fan vad inte värt det. Hoppas på en rejäl flopp så att Sony inte får smak för överpriser.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Nu får ni skriva om er artikel om att bygga dator för PS5 Pro-pris då ni hade fel på cirka 1500 kr.

Visa signatur

Core i9 12900K | RTX 3090 FE | Odyssey G80SD |

Permalänk
Medlem

Det här var pannkaka måste jag säga. Hoppar Pro och får göra en ny bedömning när PS6 närmar sig.

Permalänk
Medlem

Tråkigt pris men också väntat. Det hade varit bättre om Sony skippade 2tb så kanske vi hade hamnat på mer överkomliga 9000kr.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem

https://www.sweclockers.com/artikel/39624-sa-mycket-kostar-en...

Dags att uppdatera artikeln?

Lägger man till läsare och vertikal montering så blir det 12300Kr vilket också är 130Kr mer än den datorn som istället rekommenderas.

Permalänk
Skrivet av sweisdapro:

Say what? Finns väl gott om aaa-spel som får den att gå på knäna redan idag?
Alan Wake 2, Cyberpunk, etc

Såklart du kan få en enhet att gå på knäna om du känner för det, men om du tänker dig PS5 exklusiva titlar som är nerfade just för att dom körs på en PS5:a som inte pallar trycket, så är dom lätträknade.

Nya astrobot som körde med allt påslaget tex rullade fortfarande på i 60FPS.
Tycker du att cyberpunk inte klarar av att spelas på PS5:an i godtycklig framerate?

Visa signatur

SteamDeck + Lenovo docka

Permalänk
Medlem

Värt att tänka på är att det för pro släpps 12300 30th anniversary-enheter globalt. Skulle vara förvånad om den Svenska tillgången är över några få tiotal.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 3 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tim_quartz:

Tycker du att cyberpunk inte klarar av att spelas på PS5:an i godtycklig framerate?

Jo då visst gick det att spela Cyberpunk på den, men med minsta accepterade framerate och typ medium grafik och och så gott som utan RT. Alltså en usel version kontra fet-PC.

Visa signatur

▂▃▄▅▆▇█▓▒░PCMR░▒▓█▇▆▅▄▃▂

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Sony har lärt sig av lanseringen av vanliga Ps5, den var för billig..folk betalade ju dubbla priset till scalpers 😂

Tyvärr tror jag att det är exakt så.

Permalänk
Medlem

Visste det skulle vara över 10 000 LOL

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Förbokade via Elgiganten precis, hoppas man får ett ex till release men känns inte så troligt.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem

Bara 110% dyrare jämfört med vad en standard ps5a utan diskläsare kostade vid release, som hittat. Du får inte ens med ett stand heller.
Prestandavinsten kontra prisökningen måste vara den sämsta någonsin på en konsol.

Permalänk
Medlem

Jag kan förstå logiken i att vilja se PS5 Pro floppa. Att Sony vill vänja konsumenterna vid högre priser. På någon nivå kan jag hålla med.

Men tror inte att det finns på kartan. Anledningen är GTA 6. Jag är inte ens säker på att det hade blivit någon Pro-variant utan det spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tim_quartz:

Såklart du kan få en enhet att gå på knäna om du känner för det, men om du tänker dig PS5 exklusiva titlar som är nerfade just för att dom körs på en PS5:a som inte pallar trycket, så är dom lätträknade.

Nya astrobot som körde med allt påslaget tex rullade fortfarande på i 60FPS.

Fast din kommentar var:

Citat:

Problemet enligt mig är att det finns som inga riktiga next-gen spel som utnyttjar den kraft som finns i vanliga PS5:an idag

PS5 har inte någon speciell hårdvara egentligen, utan samma kisel som används i vanliga PC, bara lite annorlunda sammansatt (Zen2 och RDNA3 med gemensamt minne), och de spel som jag nämnde körs absolut med vissa inställningar nedrattade för att nå acceptabel FPS på vanliga PS5.
Det kommer garanterat vara så att detaljer och/eller upplösning kommer att skruvas upp på en del tunga spel med PRO-varianten när den släpps, alternativt kan det vara bildfrekvensen men det känns mindre troligt imo.

Tror dock jag förstår vad du menar egentligen; antalet spel som ENBART går att spela på PS som skulle få en skjuts i bildkvalitet/framerate är ytterst få, alltså spel som gjorts FÖR PS5, men som skruvats ner för att vanliga PS5 är för klen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenerezza:

Så det priset jag gissade då, många har tyvärr glömt hur mycket extra Nordic film alltid tagit när det gäller PlayStation produkter i Norden.

Utöver en svag krona blir det alltså ett extra på 1500 kr vs EU, trevligt.

Tillverkare tar sällan hänsyn till att vi har ca 6 % högre moms i Sverige.
EU Priset är ca 9200 räknat med 19 % moms. Dra av den och lägg på 25 % + kemikalieskatt och privatkopieringsavgift och du är norr om 10k. Inte Nordic Films fel skulle jag tro.

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Förbokade via Elgiganten precis, hoppas man får ett ex till release men känns inte så troligt.

Mest för att jag är nyfiken, men hur motiverar du det köpet för dig själv?
(inget dömande alls, jag har gjort en del liknande köp själv, men just PS5 pro tycker jag är otroligt svår att hitta bra orsaker till)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Jag har spenderat över 200k hos @webhallen men tydligen är jag inte tillräckligt värdig medlem för att va med i en utlottning, då behöver man vara guldrankad... Hann klippa till på en slim anniversary från inet dock för nostalgins skull.