Nu stoppar Disney Plus kontodelning

Permalänk
Melding Plague

Nu stoppar Disney Plus kontodelning

Du kan fortfarande dela ditt konto med någon utanför ditt hushåll – för en extra kostnad.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inte ett dugg förvånad, alla streaming tjänster kommer göra lika så. snart kommer Disney höja sina priser också garanterat.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Sa upp mitt årsabonnemang. Att höja priserna och samtidigt ta bort kontodelning förtjänar ingen förnyelse.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Där ryker min sista streamingtjänst

Använder syrrans abonnemang men jag tycker inte att det är värt att betala för (kollar kanske en, två filmer i månaden).

Plex from here on out!

Känns nästan lite uppfriskande att inte ha några film/tv-streaming tjänster

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Nuvarande stationär: 7800X3D, 128Gb ram, 4Tb nvme, 3x8Tb sata-ssd, 4070 Ti S

Permalänk
Medlem

Sharing is caring, men det uttrycket tycker inte streamingtjänsterna om alls.

Streamingstjänsterna känns lite som en orm som försöker äta upp sin egen svans. Förr eller senare tar det stopp med glupskheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Känns nästan lite uppfriskande att inte ha några film/tv-streaming tjänster

Aldrig haft några. Kodi + Elementum FTW.
Känner man sig lite paranoid kan man ju pynta för Mullvad.

Permalänk
Medlem

Kolla på filmer på youtube? Eller är det för snålt?

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Musikälskare

Sagt upp sedan längesen

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mörksuggan:

Kolla på filmer på youtube? Eller är det för snålt?

Menar du hyra film på YT?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Bye bye Disney+ nu då

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

Jag la märke till denna nya skitfunktion i början av den här månaden (1-2 september). Avinstallerade appen i min Chromecast och sa till brorsan att ta bort min profil. Saknar såklart att kunna slötitta på gamla Disney-klassiker på svenska (både kort- och långfilmer), men jag köper dom hellre på DVD.

Dock har de börjat fasa ut DVD-filmer helt (främst Disney-klassiker) och endast erbjuda Bluray, vilket suger för mig som gillar snarlik kvalité som förr, på till exempel Aladdin (inget slår dock VHS på den biten).

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

Minns ni när företag stod (liiiiiiiiiite mer iaf) på konsumentens sida?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Skönt att man inte delar med någon än sig själv.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 2080 Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Minns ni när företag stod (liiiiiiiiiite mer iaf) på konsumentens sida?
<Uppladdad bildlänk>

De var aldrig det. Inte ens lite. Hela strategin var att få så många som möjligt att bli Netflix-användare och vid rätt tidpunkt, när de är tillräckligt ”beroende”, konvertera dem till betalande användare. Samma strategi som alla andra använder, till och med droghandlare.

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVclocker:

Skönt att man inte delar med någon än sig själv.

Låter ensamt...

OnT: Dags att upprätta lite VPN mellan kompisarna

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Bye bye disney, tack för 4 år.

Permalänk
Medlem

Inte orkat läsa igenom allt det där "wall of text" man accepterar men får man inte se på tjänsten utan för sitt hem typ när man är på semester eller är hos en kompis som inte har?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Inte orkat läsa igenom allt det där "wall of text" man accepterar men får man inte se på tjänsten utan för sitt hem typ när man är på semester eller är hos en kompis som inte har?

Det går utmärkt att göra, bara lager av krångel för att kunna göra det..

citat från artikeln:

Om du loggar in på ditt Disney Plus-konto på en enhet utanför ditt valda hushåll, kommer du att få en ruta som frågar om du är på resande fot eller vill uppdatera ditt hushåll. Disney skickar då en engångskod via mejl som låser upp streamingtjänsten utanför det registrerade hushållet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

OnT: Dags att upprätta lite VPN mellan kompisarna

Wireguard är väldigt simpelt att konfigurera och använda. Mina vänner använder min VPN för att få bort reklam i appar på sina mobiler, på Xbox och för att "ringa hem" då och då så att diverse tjänster tror att vi är en riktig familj som bor på samma adress med samma IP-nummer. Så som Steams nya familjedelning t.ex.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Borde man inte enkelt kunna lösa det genom att vidarebefodra de mailen med verfikationskod till den man ev delar kontot med om man startar det utanför hushållet?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | ASRock RX 7900XTX 24GB Phantom Gaming DDR6 | DeepCool CK500 | be quiet! Pure Loop 280mm | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 5200MHz CL40 | ASUS Prime B650-Plus | Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB | MSI MPG A850G PCIE5 850W | Razer Vper Ultimate | Logitech G915 | Astro A50 | Alienware aw3423dwf

Permalänk
Medlem
Skrivet av cruphi:

Det går utmärkt att göra, bara lager av krångel för att kunna göra det..

citat från artikeln:

Om du loggar in på ditt Disney Plus-konto på en enhet utanför ditt valda hushåll, kommer du att få en ruta som frågar om du är på resande fot eller vill uppdatera ditt hushåll. Disney skickar då en engångskod via mejl som låser upp streamingtjänsten utanför det registrerade hushållet.

Ah okej tackar

Permalänk

Vad bra valuta man får för den så kallade privatkopieringsavgiften!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Wireguard är väldigt simpelt att konfigurera och använda. Mina vänner använder min VPN för att få bort reklam i appar på sina mobiler, på Xbox och för att "ringa hem" då och då så att diverse tjänster tror att vi är en riktig familj som bor på samma adress med samma IP-nummer. Så som Steams nya familjedelning t.ex.

Ser att den stödjer IKEv2 också, något jag saknat hos OpenVPN. Bra tips!

Skrivet av Grinnall:

Borde man inte enkelt kunna lösa det genom att vidarebefodra de mailen med verfikationskod till den man ev delar kontot med om man startar det utanför hushållet?

Självfallet. Det kräver dock att personen är tillgänglig. Sitter och fnular på om jag kan automatisera processen med Power Automate.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grinnall:

exakt så jag gör, tar 2 extra sekunder

Permalänk
Medlem

Plex bättre och bättre val för varje dag

Permalänk
Skrivet av jhN322:

Plex bättre och bättre val för varje dag

Du får gärna förklara Disneys utbud kontra Plex?

Visa signatur

▂▃▄▅▆▇█▓▒░ -= In Trance We Trust =- ░▒▓█▇▆▅▄▃▂
38" LG 38GN950 | Intel i7 8086K Limited Edition | 32GB 3600DDR4 | RTX 3060 12GB | 2x1TB WD BLACK SN750 / 2x500GB 850 EVO | AUDIO PRO T8 ADDON

Permalänk
Medlem

Hade gärna sagt upp det, men nu när de börjat med fotboll går det inte för min del.
Slugt av dem att norpa lite sporträttigheter, intresserade därav blir ju då helt inlåsta över hela säsonger.
Kan nog bli mer sånt i framtiden, att stora multinationella streamare köper upp mer och mer rättigheter för vad som är småpengar för moderbolaget men mer än vad inrikes aktörer har råd med.

Permalänk

This week, Disney+ expanded its paid sharing program to give its users ways to enjoy their Disney+ subscription along with a family member or friend

Inte nog med att de gör tjänsten sämre, de har fräckheten all lägga fram det som en feature!

These features and capabilities are now available

Man borde skriva till dom och meddela att "Tack, men det är inte en feature jag vill ha så låt mitt konto vara som tidigare. 🙂"

Disney Inc are proud to introduce a new customer feature: Every user will have their leg chopped of! This exiting new feature will reduce your weight, lower your sho expenses, and give you a cool look. Argh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Menar du hyra film på YT?

Nej, kolla på film via youtube som ett vanligt videoklipp. 60-120 min eller vad filmen är på.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk

Om man har googleTV
Vilka alternativ e bäst då om man inte vill krångla med nya filmers
Kodi
Plex
Streemio med RD

Letar efter något som oxå är UI vänligt