Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

Är det någon som har fått sms:et för utlottningen av 30:th Edition från Power? Har gått 2 dagar nu, men fortfarande inte kommit här.

Eller menar dom att det kommer efter utlottning är klar nästa vecka kanske?

Du registrerar dig genom att fylla i dina uppgifter och därefter klickar du på rutan. Om vi inte redan har alla dina uppgifter behöver du bekräfta ditt deltagande i det SMS som skickats till dig, och när det är gjort är du med i utlottningen om att få köpa en av de Limited Edition Playstations, som kommer i ett mycket begränsat antal. Du kan delta en gång och vinnarna får direkt meddelande fredagen den 4 oktober med ytterligare information. När du deltar, anmäler du dig samtidigt till MyPOWER samt vårt e-post- och sms-nyhetsbrev. Om du är en av de lyckliga vinnarna som får möjlighet att köpa PS5 Pro Limited Edition Bundle, Playstation 5 Digital Limited Edition eller övriga produkter kommer du att få den efter den 21/11-2024, när de lanseras.

Power måste ha en av de sämsta idéerna kring hur lottning utformas, när man inte ens kan välja vad man vill tävla om.
Varför skulle man vilja stå i kö att köpa en kontroll om det är konsolen man vill köpa.
Och Webhallen lottar ut till kunder som är Guldnivå, vad det nu betyder, hur många miljoner ska man ha lagt ut eller konstiga XP ska man samlat på sig? Har varit kund där sedan de öppnade men är inte Guld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Och Webhallen lottar ut till kunder som är Guldnivå, vad det nu betyder, hur många miljoner ska man ha lagt ut eller konstiga XP ska man samlat på sig? Har varit kund där sedan de öppnade men är inte Guld

Att premiera kunder som handlat för ett visst belopp och/eller varit kunder under en viss period måste nog vara det mest effektiva sättet att sålla bort scalpers och känns mest rättvist om man jämför med först till kvarn och Powers system där man inte ens vet vad man eventuellt kommer att kunna köpa.

Webhallens medlemssystem kräver egentligen inte att man handlar för några enorma belopp utan bara att man är en trogen kund/butiksbesökare i och med deras XP-system. Oavsett om du handlar eller inte så får man en supply drop varje fredag som kan vara allt från 100XP till 10.000XP eller dubbel XP för nästa köp osv. Man får även XP om man låser upp olika achievements som kan vara att man ska besöka och handla i ett visst antal fysiska butiker, köpa varor ur vissa kategorier osv.

Jag handlar inte särskilt mycket på Webhallen men har trots det lyckats komma upp i en rätt hög nivå tack vare XP-systemet.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Tips!

Även Inet och Webhallen!

Undrar om detta är ett billigaste priset eller om slim blir billigare under Black Friday/julen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eskapyst:

Undrar om detta är ett billigaste priset eller om slim blir billigare under Black Friday/julen

Tror det blir exakt samma vid black friday, tror det var det förra året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Hur kan du inte vara guld efter att ha varit kund där en längre tid? Gränsen för guld är 80.000 xp vilket man borde kunna nå upp till rätt fort med dubbelpoängskampanjer, skaffa lite achievements, öppna veckans supplydrop och spela world of webhallen. Har man BARA handlat och inte köpt något som ger achivements o.s.v. (måste vara smått omöjligt att undvika) så motsvarar det 80.000kr, inga miljoner.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Hur kan du inte vara guld efter att ha varit kund där en längre tid? Gränsen för guld är 80.000 xp vilket man borde kunna nå upp till rätt fort med dubbelpoängskampanjer, skaffa lite achievements, öppna veckans supplydrop och spela world of webhallen. Har man BARA handlat och inte köpt något som ger achivements o.s.v. (måste vara smått omöjligt att undvika) så motsvarar det 80.000kr, inga miljoner.

Kollade själv vad man bränt efter 15 år som medlem, runt 77K men har totalt 600.000 XP så om man bara öppnat up lite slupply drops fått basic achivments & handlat på black friday med Triple XP Weekend osv. så kan man utan tvekan komma upp i guld nivå utan att spendera i närheten av vad ens jag gjort.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair HX1500i | Gigabyte X870 Aorus Elite WIFI7 Ice | Kingston FURY Beast RGB 64GB DDR5 RAM 5600MT | MSI GeForce RTX 5090 VENTUS 3X OC | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Att premiera kunder som handlat för ett visst belopp och/eller varit kunder under en viss period måste nog vara det mest effektiva sättet att sålla bort scalpers och känns mest rättvist om man jämför med först till kvarn och Powers system där man inte ens vet vad man eventuellt kommer att kunna köpa.

Webhallens medlemssystem kräver egentligen inte att man handlar för några enorma belopp utan bara att man är en trogen kund/butiksbesökare i och med deras XP-system. Oavsett om du handlar eller inte så får man en supply drop varje fredag som kan vara allt från 100XP till 10.000XP eller dubbel XP för nästa köp osv. Man får även XP om man låser upp olika achievements som kan vara att man ska besöka och handla i ett visst antal fysiska butiker, köpa varor ur vissa kategorier osv.

Jag handlar inte särskilt mycket på Webhallen men har trots det lyckats komma upp i en rätt hög nivå tack vare XP-systemet.

Skrivet av Mindfighter:

Skrivet av RazorKrist:

Kollade själv vad man bränt efter 15 år som medlem, runt 77K men har totalt 600.000 XP så om man bara öppnat up lite slupply drops fått basic achivments & handlat på black friday med Triple XP Weekend osv. så kan man utan tvekan komma upp i guld nivå utan att spendera i närheten av vad ens jag gjort.

<Uppladdad bildlänk>

Själv är jag guldmedlem med 200.000 xp och har endast lagt 37k. Nu är jag inte intresserad av pro pga priset men tycker inte att det är något problem att webhallen la pro bakom medlemsnivå. Tycker snarare det var en god idé.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Har handlat långt över 80k, men uppenbart inte en poängklickande slav eller köper tillräckligt med Jolt Cola.
Aja, ändå fick jag tag i 30th Pro på releasedagen och andra butiker ger mer eller mindre frivilligt bättre rabatter på nästan allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Har handlat långt över 80k, men uppenbart inte en poängklickande slav eller köper tillräckligt med Jolt Cola.
Aja, ändå fick jag tag i 30th Pro på releasedagen och andra butiker ger mer eller mindre frivilligt bättre rabatter på nästan allt.

Då är du minst guld eller vad har du lyckats med att undvika xp, som sagt rena köp för 80k så är man minst guld.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eskapyst:

Själv är jag guldmedlem med 200.000 xp och har endast lagt 37k. Nu är jag inte intresserad av pro pga priset men tycker inte att det är något problem att webhallen la pro bakom medlemsnivå. Tycker snarare det var en god idé.

Håller med och tycker de gott kunde lagt det bakom en högre nivå och/eller knighthood med tanke på intresset, så schysst av dom att låta pleebs delta.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Är det bara jag, men denna designen med grått, samt med färgade symbolknappar osv.

Det är så otroligt snyggt!

Även om man har ljusa eller mörka möbler att ha den i hemma, så passar det in.

Det är så otroligt synd de gör så få, hoppas de ändrar sig och gör fler, de skulle tjäna något enormt på det.

Samt scalpers skulle sitta där med ångest.

Dock den som får enhet 1/12300 kan skratta sig lycklig, men man vet inte det förens man öppnar den Tur nog, så det kan scalpers inte mjölka.

Permalänk
Medlem

Kollade min order på Power och ser att jag nu har 200kr att handla för. Man får tydligen 100kr bonus per 5000kr handlade. Så jag kommer väl att köpa skivläsaren där om den inte blir nedsatt på BF. Bättre än ingenting.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Kollade min order på Power och ser att jag nu har 200kr att handla för. Man får tydligen 100kr bonus per 5000kr handlade. Så jag kommer väl att köpa skivläsaren där om den inte blir nedsatt på BF. Bättre än ingenting.

Power har 2% bonus på alla köp, så man måste inte köpa för en viss mängd eller så

https://www.power.se/crm/mypower/det-har-ar-mypower/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Power har 2% bonus på alla köp, så man måste inte köpa för en viss mängd eller så

https://www.power.se/crm/mypower/det-har-ar-mypower/

Ah, läste bara detta lite snabbt.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Du registrerar dig genom att fylla i dina uppgifter och därefter klickar du på rutan. Om vi inte redan har alla dina uppgifter behöver du bekräfta ditt deltagande i det SMS som skickats till dig, och när det är gjort är du med i utlottningen om att få köpa en av de Limited Edition Playstations, som kommer i ett mycket begränsat antal. Du kan delta en gång och vinnarna får direkt meddelande fredagen den 4 oktober med ytterligare information. När du deltar, anmäler du dig samtidigt till MyPOWER samt vårt e-post- och sms-nyhetsbrev. Om du är en av de lyckliga vinnarna som får möjlighet att köpa PS5 Pro Limited Edition Bundle, Playstation 5 Digital Limited Edition eller övriga produkter kommer du att få den efter den 21/11-2024, när de lanseras.

Power måste ha en av de sämsta idéerna kring hur lottning utformas, när man inte ens kan välja vad man vill tävla om.
Varför skulle man vilja stå i kö att köpa en kontroll om det är konsolen man vill köpa.

Jag var gold från lvl 9 och inte spenderat mer än 10k kanske genom åren...

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Jag känner en viss oro för PS5 Pro. Inte för egen del, jag har råd. Men hur blir det med benägenheten att optimera spelen till hårdvaran OM Pro säljer dåligt? Det tycker jag är den största oron, inte priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Jag känner en viss oro för PS5 Pro. Inte för egen del, jag har råd. Men hur blir det med benägenheten att optimera spelen till hårdvaran OM Pro säljer dåligt? Det tycker jag är den största oron, inte priset.

Som någon skrev tidigare så blir det förmodligen även en slags förberedelse inför PS6 så det är nog inget man behöver oroa sig för även om det så klart är långt ifrån alla titlar som uppdateras. Är man nyfiken kan man ju kika på listan över spel som förbättrats för PS4 PRO om man vill få en fingervisning kring vilken typ av titlar det gäller osv. 🙂

https://www.gamesradar.com/ps4-pro-confirmed-games-list/

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Skrivet av ågren:

Som någon skrev tidigare så blir det förmodligen även en slags förberedelse inför PS6 så det är nog inget man behöver oroa sig för även om det så klart är långt ifrån alla titlar som uppdateras. Är man nyfiken kan man ju kika på listan över spel som förbättrats för PS4 PRO om man vill få en fingervisning kring vilken typ av titlar det gäller osv. 🙂

Tror faktisk det enda som blir skillnad är att Ps6 släpps utan men finns möjlighet köpa till skivspelare.
Det är ju inte direkt någon skillnad mot när Ps5 släpptes fanns en med skivspelare och en digital skillnaden där var det redan var bundlat i priset på ena.
Så länge det finns möjlighet för skivspelare så finns ju valet och det är det viktiga.

Rekommenderar folk kolla på : https://www.youtube.com/watch?v=JPG1RUJmFlw&ab_channel=MADkur...

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [Powercolor 9070XT Reaper] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W][Alienware AW3225QF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 PRO Digital Edition
*📱 Galaxy S25 Ultra | 🎧B&W px s3|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twicefire:

Det är ju inte direkt någon skillnad mot när Ps5 släpptes fanns en med skivspelare och en digital skillnaden där var det redan var bundlat i priset på ena.

En skillnad är att Sony tar mer betalt för skivspelaren när den säljs separat istället för färdigmonterad.

Permalänk
Medlem

Har heller inte fått något sms från Power, anmält mitt och tjejens nummer. Inte fått sms om anmäla eller något efter det.

Om och när får man utskick från Webhallen? Är gold där och med i raffle.

Har en bokning på vanliga Pro men den avbokas såklart om man landar 30 års utgåvan.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Alla PS-titlar plus de största aaa-titlarna som BG3, Elden Ring, Black myth, Cyberpunk etc tycker jag är mer eller mindre ett krav. Sedan förstår jag om inte alla indiespel kommer med uppdatering. Och jag hoppas att det blir ett lyft för VR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonovox85:

Har heller inte fått något sms från Power, anmält mitt och tjejens nummer. Inte fått sms om anmäla eller något efter det.

Har en bokning på vanliga Pro men den avbokas såklart om man landar 30 års utgåvan.

Du får sms bara om du inte är reggad medlem, är du det så får du inget bekräftelse-SMS. Men du är med i utlottningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Du får sms bara om du inte är reggad medlem, är du det så får du inget bekräftelse-SMS. Men du är med i utlottningen.

Ja precis, SMS är för att bekräfta medlemsregistreringen

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av Bonovox85:

Webbis borde ju skicka ut info snart. Kanske nästa vecka? Fattar att de vill få in fler anmälningar först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonovox85:

Skrivet av Enviro:

Webbis borde ju skicka ut info snart. Kanske nästa vecka? Fattar att de vill få in fler anmälningar först.

Det står klart och tydligt på hemsidan att vinnaren/vinnarna kontaktas senast 7/11 och eftersom man kan anmäla sig ända fram till 30/10 så lär inga utskick dyka upp innan dess. 🙂

"Du har till och med 30 oktober på dig att gå med i utlottningen. Vi kontaktar vinnarna senast den 7/11! Lycka till! <3"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Relevant statistik och diskussion kring digital vs fysisk försäljning: https://www.sweclockers.com/artikel/39724-snabbkoll-koper-du-...

Sweclockers är så klart ett teknikinriktat forum som ligger i framkant med många early adopters och är inte representativt för alla konsolköpare men borde å andra sidan även vara målgruppen för en PRO-konsol. 🙂

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Relevant statistik och diskussion kring digital vs fysisk försäljning: https://www.sweclockers.com/artikel/39724-snabbkoll-koper-du-...

Sweclockers är så klart ett teknikinriktat forum som ligger i framkant med många early adopters och är inte representativt för alla konsolköpare men borde å andra sidan även vara målgruppen för en PRO-konsol. 🙂

Stämmer bra med detta:

https://www.statista.com/statistics/1202234/global-playstatio...

Permalänk
Medlem

Om inte Sony kan marknadsföra Pro utan att kannibalisera på PS5 hade det kanske varit bättre att inte släppa konsolen. Jag tycker att marknadsföringen är rent ut sagt chockerande dålig.

”Vi vet att den är dyr, 10,8k. Men den har skivläsare och ställ. De första 1 miljon sålda ex kommer att ha grå retroutseende a la PS1. Hår har ni 11 spel (DF genomgång), och här har ni en jämförelse mellan PS5 Pro och RTX 4080 i några valda titlar. Pro är inte menat att konkurrera med PS5 Base utan den är tänkt att ta egenskaper som är specifikt high end pc till konsol”.

Det hade skapt hype som satan. Jag fattar inte vad Sony sysslar med. Nu står Sony där med idel negativ publicitet. Det tråkiga är att jag tror att PS5 Pro är en bra enhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Tycker inte det representerar eller är relevant till konsoler öht.

Majoriteten här spelar endast på PC så då kommer digital försäljning ligga på nästan 100% iaf och frågan var inte specifikt ställd till folk som spelar på konsol.

Läser man kommentarerna så är det i stort sett digitalt på PC och fysiskt på konsol som gäller.

Skrivet av V5er:

Hatar varje gång folk länkar den här, skeva nummer som inte stämmer på försäljningen av endast spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

De kommer optimera spelen för vanliga PS5. Kraften som "blir över" på PS5 Pro kommer användas till att köra Quality mode i 60 fps och raytracing.