Bredband2 höjer priset och jag har bindningstid kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Vet jag inte, jag har vid bundit elavtal fått utan månadsavgift i 12 månader, 600kr cashback och utan bindningstid. Med tanke att jag har kanske årsförbrukning på 3000kwh så kan det inte var så mycket vinst

Nu binder jag inte bredband då vi har kollektivt så vet inte hur det fungerar

Binda sig vid elavtal är inte konstigt där kan jag förstå men bredbandsoperatörer är väldigt snåla. Men visst kostar bredbandet runt 400 kr i månaden så är 500 kr cashback väldigt lite slaget över ett år.

Permalänk
Skrivet av Dinkefing:

Binda sig vid elavtal är inte konstigt där kan jag förstå men bredbandsoperatörer är väldigt snåla. Men visst kostar bredbandet runt 400 kr i månaden så är 500 kr cashback väldigt lite slaget över ett år.

Gäller även vid kampanjer som ett exempel

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Jag har inte betalat någon månadskostnad på över 20 år, och får rabatt på varje kilowattimme och jag har aldrig bundit mitt elhandelsavtal, jag är en aktiv kund som alltid är ny kund, vs jag bytar elbolag varje år

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Det är inte tillåtet att höja priset när man har fått ett fast pris som är låst i 12 månader. Ring till Bredband2 och förklara så kommer de nog stryka höjningen.

Ja men som ovan så är det inte tillåtet att de ändrar priset under denna 12 månaders period. Och gör de det så ringer man ARN.

Skrivet av Dinkefing:

De får inte höja utan att de meddelat det i förväg. Vet inte om gränsen går om 30 dagar innan höjningen så någor får rätta mig där.

De har väldigt stabila när jag haft dem men tyvärr gick jag från ett bra kampanjpris till dyra 419 kr så jag sa upp dem. Det kanske höjt sedan dess och är ännu dyrare idag.

Du missade mitt tidigare inlägg i tråden.

Alla jag har kollat på har delar i avtalet där de ger sig rätten att höja även för de med budna avtal, där då Telia har de mest restrika reglerna för när de kan göra det här. Bahnhof ger sig tom rätten att i vissa fall göra det direkt utan att meddela 30 dagar i förväg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

<Uppladdad bildlänk>

Gäller även vid kampanjer som ett exempel

Okej gäller det även om man beställt bredband för kampanjpris i 3 månader? Nu är det iof för sent för min del.

Permalänk
Skrivet av Dinkefing:

Okej gäller det även om man beställt bredband för kampanjpris i 3 månader? Nu är det iof för sent för min del.

Vet inte som sagt, då jag har kollektivavtal på bredband. Men enbart sätt att det finns iaf.

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25