Om du funderar över priser behöver du bilda dig en uppfattning om vilken nivå av TV du är ute efter. Först då kan du börja efterforska vad "bra pris" är för något för dig eftersom svaret på den frågan varierar helt hållet med individen. Prishistoriken på Prisjakt är ett bra hjälpmedel som berättar om ett pris på en viss modell för stunden är så billigt det kan bli/brukar bli. Då kan du se hur webhallens deal för stunden står i förhållande till tidigare reor.
Olika paneltyper är bra på olika saker och där måste komma underfund med vad man själv menar med "bästa". OLED är till exempel fortfarande den teknik som lyckas tydligast med att hålla svart i bilden och därmed alstra kontrast. En toppklassad mini-LED-modell kan erbjuda mycket högre ljusstyrka än en OLED men det finns flera mini-LED-modeller som inte riktigt kan matcha en OLED i ljusstyrka. Särskilt om man jämför med senaste generationen OLED med MLA-filter eller nyaste QD-OLED-modellerna. Därför är det vanskligt att utgå från en enda teknik som något universellt svar om "bäst för pengarna". Svaret varierar enorm mellan modell till modell men också just din definition av "bästa".
Tack så mycket för svaret! Jag kollade runt lite och det blev den här från Inet's mega-klick stream. Jag hoppas att den är tillräckligt stor för att passa på 3m avstånd. Det är den första TV
jag köper sedan 2012, så det blir nog en bra uppgradering från min gamla trogna 32"