Nu rullar Windows 11 24H2 ut till allmänheten

Permalänk
Medlem

Sådär då är 24H2 borta från burken. Uppdateringen fuckade upp spelandet totalt. Star Wars Outlaws, Black Myth Wukong och Once Human tar och kraschar efter ca 15 sekunder i spelet och WoW fryser till några sekunder när man tabbar ut/in i spelet.

Lösningen är att backa till tidigare 23H2: Win+I för inställningar, gå till system, scrolla ner en bit till återställning, klicka på gå tillbaka och följ anvisningarna där 👍

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrkhaglund:

Sådär då är 24H2 borta från burken. Uppdateringen fuckade upp spelandet totalt. Star Wars Outlaws, Black Myth Wukong och Once Human tar och kraschar efter ca 15 sekunder i spelet och WoW fryser till några sekunder när man tabbar ut/in i spelet.

Lösningen är att backa till tidigare 23H2: Win+I för inställningar, gå till system, scrolla ner en bit till återställning, klicka på gå tillbaka och följ anvisningarna där 👍

Skumt, har nada problem med WoW och Wukong. Körde dock clean install ingen upgrade.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

En av mina datorer får inte denna update, kan det bero på Usb audion drivers från 2022?

Var hittar jag dessa drivers så jag kan uppdatera win?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

En av mina datorer får inte denna update, kan det bero på Usb audion drivers från 2022?

Var hittar jag dessa drivers så jag kan uppdatera win?

Ingen av mina datorer fick 24H2, så jag uppgraderade manuellt. Bara att använda dig av Windows 11 uppgraderingsassistenten

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Satt o skapa images för 24h2 idag på jobbet, fantastiskt, mederna apparna som ingår i imaget är versioner från 2021-22, faktiskt äldre än de som är inbakade i 23h2, galet (gillar lägga in senaste samt ha de som fulla binärer, galet dålig användarupplevelse i mina ögon att du första start av typ kalkylator ska vänta typ 10-20 sec medan store jobbar eller för den delen få felmeddelande om man är offline ... )

Inte imponerad så långt mao