Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Återkom gärna om vilken WDC # modell aom satt i.

Skrivet av TechWolf:

Brukar vara WD220EDGZ.
En Ultrastar DC HC570 med annan firmware.

Nu har den kommit! Stämde fint att det var en WD220EDGZ som satt i! 👍

Installerat disken i min desktop och gick fint, inget strul med 3,3V eller annat utan hoppade igång direkt.
Ingen garanti för att det ska fungera till 100% för andra men helt klart bra deal för denna storlek!

Permalänk
Medlem
Skrivet av compumanic85:

En varning om butiken/ditur och klarna de nekade min cashback trots de båda lovade ut den ingen rabattkod användes någon mer som råkat ut för de med cashback klarna?

Yes flera gånger. Man ska även få cashback när man handlar från temu men har aldrig fått något. Känns som en scam

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Har läst massa recensioner och videos om OnePlus pad 2 och Samsung s9+. Hade bestämt mig för OnePlus pga bättre formfaktor och pris . Med detta s10+ erbjudande så blev jag lite konfunderad. Har en samsung tab s(1) från 2014 att tradea in.

Nån som kan hjälpa mig med på traven i valet? Det låter ju som att S10+ med inbyte och abbonemang blir billigare än onepad 2 (6500).

Idag har jag en Ipad 2017 (gen 5, 32GB), men den är ganska seg och har lagringsproblem då och då.

Jag gör: youtube, läser (kindle, Readly magazines, böcker). Kommer förmodligen resa lite mer och läsa lite mer. S10's antireflex behandling är nog bra då...

Jag hade kört på Samsungen när de ändå ligger så nära i pris nu. Om inte annat för att Samsung utlovar uppdateringar till sina plattor längre fram i tiden än vad OnePlus gör

Permalänk
Skrivet av underwatch:

Yes flera gånger. Man ska även få cashback när man handlar från temu men har aldrig fått något. Känns som en scam

Okej har du anmält de till klarna så du inte går miste om cashbacken eller de bara drabblar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Verkar vara exakt samma rabatt för dem med Benify.

Kan nån länka för att komma till kampanjen via benify?

Jag får 3000kr i avdrag för att välja abonnemang, men några 2000kr i trade in får jag inte...

via benify, vet inte om jag har nåt mecenat, men visst har jag studerat...

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Kan nån länka för att komma till kampanjen via benify?

Jag får 3000kr i avdrag för att välja abonnemang, men några 2000kr i trade in får jag inte...

via benify, vet inte om jag har nåt mecenat, men visst har jag studerat...

Om nån annan har samma bekymmer, spelar ingen roll om man kör benify eller mecenat. Jag hade visst mecenat alumni också.

Vad man behöver göra är att tröttna... och klicka sig igenom heeeeeeela vägen till kassan.

Det stod nog också att den rabatten kommer i kassan men vafan.. det är fredag.

Fick den för 6100 mot inbyte av en Tab S 8.4 från 2014. Kommer de ens vilja ha den?

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Skrivet av compumanic85:

Okej har du anmält de till klarna så du inte går miste om cashbacken eller de bara drabblar?

Har pratat med klarna kundtjänst men de är som att prata med en robot.. Bara standard svar. Orkade inte gräva vidare

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Skrivet av underwatch:

Har pratat med klarna kundtjänst men de är som att prata med en robot.. Bara standard svar. Orkade inte gräva vidare

Riktigt trist här handlar det om 300kr vilket jag inte kommer ge bort till något av de företagen har gått vidare med det mvh

Permalänk

Blev riktigt sugen på en Samsung s24 Fe just nu men kanske ska avvakta en månad till black friday

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tellion:

fungerar benify koden fortfarande?, har försökt lägga in den men fungerar ej för mig. använder den genom benify m.m men får det inte att fungera.

På vilken laptop?

Tror man behöver gå via benify -> HP förmånsportal nu och logga in/registrera sig på HP :/

Visa signatur

MB: Gigabyte B650 Aorus Elite V2 | CPU: Ryzen 5, 7600X
GPU: AMD Asus TUF 7800 XT | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: Teamgroup T-Create - 6000mhz 38-38-38-78

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

På vilken laptop?

Tror man behöver gå via benify -> HP förmånsportal nu och logga in/registrera sig på HP :/

Det var A44M4EA#UUW med koden "BEPAV2024". Gick in via Benify, men står bara att koden var ogiltigt. Såg bra ut för studier för priset, men skall prova igen. Kanske bara funkar på amd datorn? Den såg bra ut den också.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 (Vit) PSU: BeQuiet! Pure Power 12M 1000W
MoB: Gigabyte X670 Aorus Elite AX CPU: AMD Ryzen 9 7950X 4,5GHz
GPU: EVGA GeForce GTX 980 Ti Hybrid CPU Kylning: ArcticLiquidFreezer II 280
RAM: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 2x16GB 32GB Skärm: AOC 32" 75Hz (Q3279VWFD8)
HDD: WD BLACK SN850X NVMe SSD M.2 1TB (3st) Högtalare: KEF X300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tellion:

Det var A44M4EA#UUW med koden "BEPAV2024". Gick in via Benify, men står bara att koden var ogiltigt. Såg bra ut för studier för priset, men skall prova igen. Kanske bara funkar på amd datorn? Den såg bra ut den också.

De steg jag gjorde för att få 8990kr priset:

Benify -> HP via benify -> registrera/logga in i deras förmånportal -> filtrera laptops

Ej testat sen jag delade fyndet. Den intel var dock mycket bättre pga 1000kr billigare samt ram hastigheten var 7400 eller något sådant vs amd som har 6400.

Dock är jag lite osäker vilken cpu som är bättre av dom två, känns som det är svårt att korrekt jämföra laptop hårdvara jämför med PC då det är inte lika DIY byggvänligt för benchmarks.

Visa signatur

MB: Gigabyte B650 Aorus Elite V2 | CPU: Ryzen 5, 7600X
GPU: AMD Asus TUF 7800 XT | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: Teamgroup T-Create - 6000mhz 38-38-38-78

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

du måste lägga till ett inbyte, de har en extra trade-in rabatt på 2000kr. (utöver priset då får för vad du gör trade-in för).
så har du nån gammal skräp mobil t.ex, även om den i tradein fönstret ger det typ 11 spänn, så får du den extra 2000 kr rabatten i kassa steget.

Kommer slå till på en S10 Ultra, länge velat ha ultra modellen. De är ofta helt sjukt dyra, så gäller och passa på när man får en bra kombo. även om den inte är värd sitt orignal pris så känns den värd 8200, speciellt med tanke på att man får keyboard cover på köpet.

hade ingen trade-in enhet jag ville bli av med, så köpte en fitbit versa2 för ett par 100.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bayonetta3:

Produkt: Laptop Lenovo LOQ 15,6 - 144 hz NVIDIA GeForce RTX 3050 Intel® Core™ i5-12450H processor 16GB DDR5 RAM, 512GB M.2 PCIe SSD
Länk: https://www.elgiganten.se/product/outlet/lenovo-loq-i5-121651...
Kategori: Datorer
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13585003
Pris: 5288 kr

Använt skick – Synliga skador, fullt funktionell

Ska sådant som skador, ens komma upp i tråden?
För mig som är synliga skador etc är ingen deal för mig.
Men är kanske är bara jag?
Om bara kartongen skulle vara skadad så är det ju en annan sak.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x6TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av NetworkManiac:

Produkt: ASUS Dual Radeon RX 7900 GRE OC 16GB
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/370458-ASUS-Dual-Radeon-...
Kategori: Grafikkort
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13325804
Pris: 6790kr

Det börjar bli lite intressant. Undrar om fler följer efter och sänker priserna snart, eller om detta bara är en one-off kampanj?
Just modellen i fråga är av intresse för min del då den ser ut att vara slimmad nog till att deshrouda och sätta ett par tunna Noctua-fläktar på. Det är sjukt svårt att få reda på dimensioner utöver grafikkortet i sin helhet. Skulle vilja veta hur tjockt kortet är med naken kylare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

<Uppladdad bildlänk>

Nu har den kommit! Stämde fint att det var en WD220EDGZ som satt i! 👍

Installerat disken i min desktop och gick fint, inget strul med 3,3V eller annat utan hoppade igång direkt.
Ingen garanti för att det ska fungera till 100% för andra men helt klart bra deal för denna storlek!

Är den modellen gjord för NAS? Verkar som många chuckat 22TB kör med denna i NASar

EDIT: Hur illa va den paketerad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Är den modellen gjord för NAS? Verkar som många chuckat 22TB kör med denna i NASar

EDIT: Hur illa va den paketerad?

I praktiken verkar detta vara en WD Ultrastar-modell (med annan firmware) och köper du en Ultrastar löst så är dessa gjorda för "Data Center Storage":
https://www.westerndigital.com/solutions/data-center

Går såklart utmärkt att köra som disk i NAS eller i desktop om man känner för det. Är inte helt knäpptysta ska sägas då de är designade för en miljö där ljudnivå inte är högsta prioritet.

Paketeringen var inget särskilt, skickades i själva WD Elemtens-lådan utan något mer omslag eller paketering. Kan man såklart ha lite åsikter om men generellt så är en hårddisk under transport ganska stöttålig så jag skulle inte oro mig.

Permalänk
Skrivet av napahlm:

Det börjar bli lite intressant. Undrar om fler följer efter och sänker priserna snart, eller om detta bara är en one-off kampanj?
Just modellen i fråga är av intresse för min del då den ser ut att vara slimmad nog till att deshrouda och sätta ett par tunna Noctua-fläktar på. Det är sjukt svårt att få reda på dimensioner utöver grafikkortet i sin helhet. Skulle vilja veta hur tjockt kortet är med naken kylare.

kan försöka estimera ett mått om jag köper kortet. Kommer dock inte skruva isär det

Permalänk
Medlem
Skrivet av NetworkManiac:

kan försöka estimera ett mått om jag köper kortet. Kommer dock inte skruva isär det

Det vore snällt. Du bör kunna ta måttet vid strömkontakterna? Där ser ut att vara plats nog till att få plats med ett skjutmått.

EDIT:
Näst sista bilden på webbhallen var en bild sett rakt ifrån PCI-blecket. Genom det kan man se vart kylaren slutar. Mätte pixlarna i bilden. Mätte först fulla bredden på blecket, sen från baksidan PCB fram till kylarens slut och jämförde. Fick det till 30 mm. Så med A9x14 så blir totala bredden 44mm. Mitt chassi stödjer officiellt 42mm. Men det mer plats, det är bara precis där man skruvar fast PCI-blecket i chassit som det är trångt. En cm längre in i chassit är det lite mer än 50 mm utrymme. Bör ju gå att sätta Noctua-fläktarna lite längre in på kortet. Ungefär där kortets fläktar sitter nu.

Alternativet är ju att ta en dremel och såga bort första cm av kåpan. Men det blir så jobbigt med garantier då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funkforce:

Produkt: Samsung TQ77S93C 77" 4K QD-OLED
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/360845-Samsung-77-TQ77S9...
Kategori: TV
Pricerunner: https://www.pricerunner.se/pl/2-3206100166/TV/Samsung-TQ77S93...
Pris: 19 990:- hos flertal återförsäljare, lägsta priset på denna TV någonsin.

Har varit nere på 18k enligt recension.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Har varit nere på 18k enligt recension.

<Uppladdad bildlänk>

65” ja

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Aha, my bad.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Blev lite oklart hur inbytesrabatten räknades in i priset angående Samsung TAB S10 Ultra. Ni som fick runt 3k i avdrag och hamnade löjligt lågt i ert slutpris, var det surfplattan som var så mycket värd och som gav er ett så stort avdrag bortom 8 293 kr eller var det 8 293 kr - 2000 kr ytterligare till samt surfplattans värde?

Själv stod det bara att det som skulle återbetalas typ 220 spänn för min TAB A, är det att en S8 är värd så mycket mer alltså?

Visa signatur

X2 3800+ A64 Manchester (10*240, 2400 mhz 1.55v), MSI K8N NEO 2 Platinum, 2048 mb Corsair TwinX 3200C2 (2.5-3-3-8, 200 mhz, 2.75v), AIW X800XT (544/544), 74 gb Raptor, 250 Seagate, Tagan 480w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vispsleven:

Blev lite oklart hur inbytesrabatten räknades in i priset angående Samsung TAB S10 Ultra. Ni som fick runt 3k i avdrag och hamnade löjligt lågt i ert slutpris, var det surfplattan som var så mycket värd och som gav er ett så stort avdrag bortom 8 293 kr eller var det 8 293 kr - 2000 kr ytterligare till samt surfplattans värde?

Själv stod det bara att det som skulle återbetalas typ 220 spänn för min TAB A, är det att en S8 är värd så mycket mer alltså?

Ca 8tkr för ultra, 6tkr för plus om du byter in något utan större värde.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Ca 8tkr för ultra, 6tkr för plus om du byter in något utan större värde.

Ok, så det var ett era Tab S8:or var värda såpass mycket mer helt enkelt då. Utgick från att Samsung betalade ut struntsummor för allas hårdvara mer eller mindre och blev lite förvirrad av vad folk sedan skrev i tråden med

Visa signatur

X2 3800+ A64 Manchester (10*240, 2400 mhz 1.55v), MSI K8N NEO 2 Platinum, 2048 mb Corsair TwinX 3200C2 (2.5-3-3-8, 200 mhz, 2.75v), AIW X800XT (544/544), 74 gb Raptor, 250 Seagate, Tagan 480w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sapporun:

1. Jag loggade in som alumn här https://www.mecenatalumni.com/se/search/samsung
2. Valde erbjudandet för Tab s10 (se bild)
https://i.imgur.com/rfwbXfD.png
3. Landar på denna sida https://www.samsung.com/se/multistore/mecenatalumni/galaxy-ta...
4. Får 3000 rabatt med abbonnemang + 2000kr extra inbyte (se bild)
https://i.imgur.com/Ghm3CEB.png

Precis som föregående inlägg är jag också lite konfunderad av priset ni har fått till. Jag gick samma väg via MecenatAlumni och tryckte på 10% på Galaxy Tab, men får då att priset (innan extra rabatt för abonnemang och inlösen - 5000:-) är 17.091:- för Ultra 5G, och 14.391:- för S10+ 5G (alltså att din Ultra verkar billigare än S10+ är nu).

Sen förstår jag att beroende på inbytes-produkt så varierar ju rabatten, men det känns som det var ännu lägre priset i fredags än idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Precis som föregående inlägg är jag också lite konfunderad av priset ni har fått till. Jag gick samma väg via MecenatAlumni och tryckte på 10% på Galaxy Tab, men får då att priset (innan extra rabatt för abonnemang och inlösen - 5000:-) är 17.091:- för Ultra 5G, och 14.391:- för S10+ 5G (alltså att din Ultra verkar billigare än S10+ är nu).

Sen förstår jag att beroende på inbytes-produkt så varierar ju rabatten, men det känns som det var ännu lägre priset i fredags än idag?

<Uppladdad bildlänk>

Går man via mecenat-alumni som se bild.

Så får jag dessa priser på plattorna.

På det får man 2000kr för inbytte plus värde för inbytesenhet och 3000kr om man tecknar ett abonemang.

Kontaktar man sen samsung när enheten är på väg och säger att man avbryta beställningen så kan man få en extra 10% på det. (inte verifierat än då det skulle bli när enheten kom fram)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

<Uppladdad bildlänk>

Skrivet av Hikolo:

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

På det får man 2000kr för inbytte plus värde för inbytesenhet och 3000kr om man tecknar ett abonemang.

Kontaktar man sen samsung när enheten är på väg och säger att man avbryta beställningen så kan man få en extra 10% på det. (inte verifierat än då det skulle bli när enheten kom fram)

Ser ut som dem tagit bort extra rabatten nu efter helgen, så ni är nog för sent ute nu tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hikolo:

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Ja, de där priserna får jag också (för WIFI-modellerna), men det har postats lägre priser.

Skrivet av Sapporun:

Ser ut som dem tagit bort extra rabatten nu efter helgen, så ni är nog för sent ute nu tyvärr.

Ah, det var ju synd! Man behöver hålla bättre koll på denna tråd märker jag!

Permalänk
Medlem

Jag röstar för egen tråd nu för Samsung + Mecenat / Benify.

Nedan är förvisso för TV men same same?
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1690773-benify-erbjuda...