Anmäl dig till Roborock Challenge!

Telia/Telenor/Bahnhof-Black week abonnemang. Frågor om prismatchning osv.

Permalänk

Ringde precis Telenor för att se om de kunde förlänga föregående års BF pris på 349 kr för 500/500. Det bästa han kunde erbjuda var 529 kr vilket jag såklart ej gick med på. Slutade med att jag sa upp abonnemanget och hoppas på fina erbjudanden även denna BF.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 7600 | Moderkort: MSI MAG B650 Tomahawk WIFI | GPU: MSI RTX 3070 Suprim | Minnen: Kingston DDR5 6000MHz 2x16GB | PSU: Seasonic FOCUS GX 850W | CPU-kylare: Deepcool Castle 360EX | SSD: Kingston FURY Renegade 2TB | Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic

Profil på Swedroid: Reddington

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gocartman:

Ringde precis Telenor för att se om de kunde förlänga föregående års BF pris på 349 kr för 500/500. Det bästa han kunde erbjuda var 529 kr vilket jag såklart ej gick med på. Slutade med att jag sa upp abonnemanget och hoppas på fina erbjudanden även denna BF.

Pratade du med uppsägning? De brukar vara trevligare än vanligare kundtjänst.
Jag kanske borde ta och ringa telia snart då. XD

Permalänk
Medlem

Sa upp mitt Telia 500/500 för 469:-.
Vill ha 1000/1000 vilket Halebop har för 609:-.
Kanske dyker upp nåt bättre inför BF.

Permalänk
Skrivet av Dykarn13:

Pratade du med uppsägning? De brukar vara trevligare än vanligare kundtjänst.
Jag kanske borde ta och ringa telia snart då. XD

Yes pratade med uppsägning men hjälpte ej.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 7600 | Moderkort: MSI MAG B650 Tomahawk WIFI | GPU: MSI RTX 3070 Suprim | Minnen: Kingston DDR5 6000MHz 2x16GB | PSU: Seasonic FOCUS GX 850W | CPU-kylare: Deepcool Castle 360EX | SSD: Kingston FURY Renegade 2TB | Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic

Profil på Swedroid: Reddington

Permalänk
Medlem

För tidigt att greja nu. Måste vänta till veckan för bf.
Man kan ju kolla men inte binda sig.

Permalänk
Skrivet av LeifSandvik:

Sa upp mitt Telia 500/500 för 469:-.
Vill ha 1000/1000 vilket Halebop har för 609:-.
Kanske dyker upp nåt bättre inför BF.

Du kan få 1000/1000 för 549 hos bahnhof

Visa signatur

Jobb jobb mera jobb!😒

Permalänk
Medlem

Just nu kan jag få dubbelt så mycket hastighet hos bahnhof mot vad jag betalar för 250/250 för halebop.. Hoppas på att det ska bli billigare till "BF". Men 469kr/mån är rätt så saftigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nalle6killer:

Är det inte en typisk Bahnhof grej där dom höjer direkt efter man har tecknat med dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeifSandvik:

Är det inte en typisk Bahnhof grej där dom höjer direkt efter man har tecknat med dom?

Ungefär ja, man kan inte lita på en längre tid utan höjningar tyvärr och sen så måste man tjafsa med dom så priset sänks igen ett tag och sen repeat.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nalle6killer:

Är det deras villafiber? Vilket då innebär att man låser in sig hos dem och enda sättet att få möjligt till andra alternativ är då att betala runt 2700 kr för att få tillgång andra valmöjligheter....

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Är det deras villafiber? Vilket då innebär att man låser in sig hos dem och enda sättet att få möjligt till andra alternativ är då att betala runt 2700 kr för att få tillgång andra valmöjligheter....

Verkar vara en deal hos bahnhoff generellt, även jag med zmarket/zirius kan få 1000 för 549, ca hundra kr rabatt (i 6 mån) om man binder ett år.

Permalänk
Medlem

När ska man säga upp bredbandet så man är "redo" inför BF?

Tjejen tecknade på Telia förra BF, antar att det snart är dags att säga upp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

När ska man säga upp bredbandet så man är "redo" inför BF?

Tjejen tecknade på Telia förra BF, antar att det snart är dags att säga upp?

Jag sa upp mitt till 1/1 2025. Du får kolla när ditt abonnemang går ut, är du bunden 12 månader? Är du inte bunden så ringer du bara och säger upp dig till typ 1/12.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeifSandvik:

Jag sa upp mitt till 1/1 2025. Du får kolla när ditt abonnemang går ut, är du bunden 12 månader? Är du inte bunden så ringer du bara och säger upp dig till typ 1/12.

Kollade upp 23/11-23 med 12 månader.

1 Månads uppsägning verkar det vara, så säger jag upp det nu till den 1/12 borde bli rätt lagom?

Permalänk
Medlem

Någon som tror det blir bra kampanj på bredband nu till black friday? Ska säga upp mitt nuvarande snart så jag är redo att binda när det förhoppsvis kommer något bra..

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Kollade upp 23/11-23 med 12 månader.

1 Månads uppsägning verkar det vara, så säger jag upp det nu till den 1/12 borde bli rätt lagom?

Jag tycker det låter bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av ncox:

Någon som tror det blir bra kampanj på bredband nu till black friday? Ska säga upp mitt nuvarande snart så jag är redo att binda när det förhoppsvis kommer något bra..

Brukar iaf vara "kampanj" runt Black-Week-end-Month-Friday

Permalänk
Medlem

Behöver inte bry mig om säga upp mitt i god tid, mitt är bundet till Mars så tecknar alltid med start då med nya erbjudandet.
Nu har man haft Telenor 1 år, så nu blir det Telia 1 år igen.
Tror jag haft dessa 2 nu senaste typ 6 åren med blackfriday pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Verkar vara en deal hos bahnhoff generellt, även jag med zmarket/zirius kan få 1000 för 549, ca hundra kr rabatt (i 6 mån) om man binder ett år.

Jag kan inte teckna något annat än deras villafiber (sitter på Telia Öppen fiber idag). Känner inte att jag vill binda upp linan för troligen vill jag byta nästa år igen.

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 5800x3d, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX4080S, NH-D15 (vet inte varför jag bytte från Nh-u12)

Permalänk
Medlem

Detta året hoppas jag Telia är mer aggressiva med priset med tanke på att läget med räntor osv är bättre än förra året. Mitt nuvarande abonnemang är uppsagt till i början av december så man är redo att förhandla då det drar igång

Får hoppas dom går tillbaka till 299kr 500/500, sitter på 250/250 hos Telia nu för 299kr och haft Telia drygt 4-5år med diverse kampanjpriser.

Minsta lilla att dom spårar ur och börjar att man ska behöva ringa och tjata till sig flera gånger innan man hamnar på 299kr för tex 250mb så hoppar jag nog över till Telenor i år.

Dessutom har Telia små strulat lite dom senaste åren så kul att prova något annat än Telia.

Done
Permalänk
Medlem
Skrivet av discot:

Detta året hoppas jag Telia är mer aggressiva med priset med tanke på att läget med räntor osv är bättre än förra året. Mitt nuvarande abonnemang är uppsagt till i början av december så man är redo att förhandla då det drar igång

Får hoppas dom går tillbaka till 299kr 500/500, sitter på 250/250 hos Telia nu för 299kr och haft Telia drygt 4-5år med diverse kampanjpriser.

Minsta lilla att dom spårar ur och börjar att man ska behöva ringa och tjata till sig flera gånger innan man hamnar på 299kr för tex 250mb så hoppar jag nog över till Telenor i år.

Dessutom har Telia små strulat lite dom senaste åren så kul att prova något annat än Telia.

Dem första som erbjuder 250 alt 500 för 299:- blir det, bolag spelar väl ingen större roll, men väljer nog bort dem mindre okända bolagen..

Orkar inte tjafsa med Telia ännu en gång, men får väl se hur det slutar.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x6TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk

Hoppas på Telia 500/500 för 299:-. Sitter på 1000/1000 Bahnhof nu. 100/100 räcker gott annars om det kommer för 249:-.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Tele2 bjuder på PS5 om man tecknar ett 500 Mbit just nu (med bindningstid?). Osäker. Någon får bekräfta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Tele2 bjuder på PS5 om man tecknar ett 500 Mbit just nu (med bindningstid?). Osäker. Någon får bekräfta.

jo.. vilken rabatt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

jo.. vilken rabatt..

Det blir väl en rätt så bra rabatt om man ändå hade tänkt att köpa ett playstation?

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Det blir väl en rätt så bra rabatt om man ändå hade tänkt att köpa ett playstation?

4300kr går de för på Tradera. Det blir en rabatt på 179kr. Jag hade väntat på bättre erbjudanden, du är ju ändå bunden i 24 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

En ny går just nu på 5449kr, det blir 227kr i månaden under 24 månader. Så om du inte kan få tag på 500/500 för mindre än 472 kr under BF så blir det en mindre vinst, men definitivt inte en bra rabatt.

Frågan är vad som händer om de bestämmer sig för att höja avgiften för bredbandet under bidningstiden (läs avtalet, de ger sig rätten till det), och man då säger upp (vilket man då får rätt till), vad händer då med ens PS5 Slim, man får ju defintivt inte behålla den, så i det fallet så har man hyrt en ps5 slim i några månader 699 minus det billigaste bredbandet man kunde ha fått...

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

En ny går just nu på 5449kr, det blir 227kr i månaden under 24 månader. Så om du inte kan få tag på 500/500 för mindre än 472 kr under BF så blir det en mindre vinst, men definitivt inte en bra rabatt.

Frågan är vad som händer om de bestämmer sig för att höja avgiften för bredbandet under bidningstiden (läs avtalet, de ger sig rätten till det), och man då säger upp (vilket man då får rätt till), vad händer då med ens PS5 Slim, man får ju defintivt inte behålla den, så i det fallet så har man hyrt en ps5 slim i några månader 699 minus det billigaste bredbandet man kunde ha fått...

De kan INTE ändra priset under pågående avtal när du bundit dig, utan bara från det datum din bindningstid går ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

De kan INTE ändra priset under pågående avtal när du bundit dig, utan bara från det datum din bindningstid går ut.

Jo det kan de (de brukar inte göra det dock), men då kan du säga upp avtalet i förväg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

200 kr per månad är en bra rabatt tycker jag. Däremot är det ordinarie priset uselt och gör priset även efter rabatt ointressant.