Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cavin:

Så var det för mig med, 3st Altare buggade. Då hittade jag att om man stänger av Crossplay så funkar det.
Det kan vara så att du får stänga av Crossplay och sen starta om spelet, det behövde jag göra för att få det att funka.

Wtf

Ja! Tack för tipset.

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem

2 frågor,

Hur skrivar man meddelanden till hela gruppen ?

Och finns det en pit lvl där man har garanterad glyph Update? Har alla på 75 nu och det är lite frustrerande när det står 5% chance to upgrade ....

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tombman:

2 frågor,

Hur skrivar man meddelanden till hela gruppen ?

Och finns det en pit lvl där man har garanterad glyph Update? Har alla på 75 nu och det är lite frustrerande när det står 5% chance to upgrade ....

1. skriv /p för att skriva till party

2. Den lvl som glypen är ger dig 70% att uppgradera, så säg du har dem på 75 och kör en pit 75 så får du 70% upgrade chance.

Permalänk
Medlem

Diablo IV 2.0.4 patch kommer på tisdag. Patchnotes finns på https://news.blizzard.com/en-us/diablo4/24140808/diablo-iv-pa...

----
En på reddit la upp en enkel bild-guide för var man bäst farmar vad i pågående säsong.
https://www.reddit.com/r/diablo4/comments/1gbsw4w/d4_season_6...

Permalänk
Medlem

Nytt rekord i hordes. Fick dessutom en Mythic från kistan

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Nytt rekord i hordes. Fick dessutom en Mythic från kistan
<Uppladdad bildlänk>

Redigt nice, hur många var ni i partyt! :)?

Visa signatur

4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 | Samsung G8 Oled 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Redigt nice, hur många var ni i partyt! :)?

Fullt party, via party finder funktionen

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Fullt party, via party finder funktionen

Och alla körde Spiritborn? 😄

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Och alla körde Spiritborn? 😄

En Sorc faktiskt 😂

Men oftast är 4 av 4 Spiritborn haha

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

En Sorc faktiskt 😂

Men oftast är 4 av 4 Spiritborn haha

Kanske färre nu när de som börjat med Spiritborn kör alts. Men ingen snabb clear utan Spiritborn typ.

Permalänk
Medlem

Ja köra bossar T4 är super kul .... Farmade bossar igår och många ggr står 3 i hörnet och en dödar på en bråkdel av en sekund.

#buggmaxxing

https://x.com/Diablo/status/1850220849011306557

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Får bannemej inte min spiritborn o lira bra fast jag har allt gear känns det som... Ena sekunder slår jag för 150m+ andra sekunden står jag o slår på ett mob utan att knappt gör skada alls xD

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Får bannemej inte min spiritborn o lira bra fast jag har allt gear känns det som... Ena sekunder slår jag för 150m+ andra sekunden står jag o slår på ett mob utan att knappt gör skada alls xD

Det är 100% din resource generation, vad har du för procent på din ring ?

Man börjar inte slå hårt innan man får full resurs tillbaka efter varje slag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maddoxswe:

Det är 100% din resource generation, vad har du för procent på din ring ?

Man börjar inte slå hårt innan man får full resurs tillbaka efter varje slag.

Bra fråga, får kolla ikväll!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem

Sjukt dåligt att på torment 1 eller högre så droppas det inte bara ancestral gear, man tar upp så mycket gear så visar det sig bara vara rena skräpet. Är ju inte så här det ska vara på högra nivåer bara massa skräp och sällan nåt bra av högre kvalite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Bra fråga, får kolla ikväll!

Du bör ha 47+, jag har 50% ring du kan få, bara skriv till mig isåfall

Edit: Kom nog på att jag har betydligt mer gear du kan få, om du vill kan vi kika igenom vad det är du saknar för att börja panga rejält!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maddoxswe:

Edit: Kom nog på att jag har betydligt mer gear du kan få, om du vill kan vi kika igenom vad det är du saknar för att börja panga rejält!

Mer än gärna! Vad nickar du så hojtar jag till!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Sjukt dåligt att på torment 1 eller högre så droppas det inte bara ancestral gear, man tar upp så mycket gear så visar det sig bara vara rena skräpet. Är ju inte så här det ska vara på högra nivåer bara massa skräp och sällan nåt bra av högre kvalite.

Menar du att allt som du plockar upp ska vara en uppgradering?
Det fungerar såklart inte heller.

Eller vill du att det enda som droppar är sånt som är bra?
Då skulle det knappt droppa nått alls...allt som inte är bra skippas...så istället för massor med items så får du oerhört få items...

EDIT: Och vem säger vad som är bra och inte?

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Jag tycker precis tvärt om, denna säsong blev man glad när det droppar ett ancestral item, det tar lite tid att få dem och man har något att sträva efter en stund. Tidigare säsonger har man blastat ihop en build på ett par timmar och hade redan då hyffsad ancestral gear med en eller ett par ga på. Hade inte spiritborn varit så kopiöst OP på flera sätt hade det nog varit den roligaste säsongen hittills där man fått kämpa lite för att kunna köra t4 i typ helltide etc.

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem

Har redan skrivit detta men.. Jag tycker det är lite väl snålt på ancetral legendarys. Ska inte droppa hur mycket som helst såklart, men något mer skulle inte skada imo.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maddoxswe:

Hittade en 47% i min chest men de verkar inte räcka de heller..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

<Uppladdad bildlänk>

Kanske är pga av dålig bild men jag läser 41%

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

<Uppladdad bildlänk>

Den där är bara 41%

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Har redan skrivit detta men.. Jag tycker det är lite väl snålt på ancetral legendarys. Ska inte droppa hur mycket som helst såklart, men något mer skulle inte skada imo.

Man kan ju köra undercity med offering så man får ancestral drops, och dessutom styra lite vilka stats man vill ha på dom.
Så du kan i princip farma ancestral, det måste väl vara bra nog?

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kniven:

Kanske är pga av dålig bild men jag läser 41%

Skrivet av vinylens:

Den där är bara 41%

Stämmer, det var den jag hade tidigare. Hittade en i min chest som var högre men de gjorde ingen skillnad

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maddoxswe:

Vad nickar du? Ska lira efter gymmet tänkte jag!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Vad nickar du? Ska lira efter gymmet tänkte jag!

Skickade PM, kanske kan hitta en lucka ikväll så kikar vi

Permalänk
Medlem
Skrivet av kniven:

Jag tycker precis tvärt om, denna säsong blev man glad när det droppar ett ancestral item, det tar lite tid att få dem och man har något att sträva efter en stund. Tidigare säsonger har man blastat ihop en build på ett par timmar och hade redan då hyffsad ancestral gear med en eller ett par ga på. Hade inte spiritborn varit så kopiöst OP på flera sätt hade det nog varit den roligaste säsongen hittills där man fått kämpa lite för att kunna köra t4 i typ helltide etc.

precis tidigare har det varit för lätt, det ska ata tid och man ska få jobba lite för att få saker.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Verkar som en del fått kraschproblem när man dödar fiender i 2.0.4 som släpptes nyss.
https://www.reddit.com/r/diablo4/comments/1gezxqh/new_patch_c...

Edit: Körde en dryg timme, stötte inte på några problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Verkar som en del fått kraschproblem när man dödar fiender i 2.0.4 som släpptes nyss.
https://www.reddit.com/r/diablo4/comments/1gezxqh/new_patch_c...

Edit: Körde en dryg timme, stötte inte på några problem.

Sägs att vissa drabbas och att stänga av DLSS inställningar är en temporär lösning tills de fixar patchen