Permalänk
Avstängd

donationer

Hej

hur givmilda är ni när det gäller att donanera pengar till projekt el likn.
vad har ni donerat i summor och till vad

Permalänk
Medlem

Betalar för en slutprodukt. Betalar inte för löften.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem

Jag donerar 1000 kr/månad till Against Malaria Foundation via Ge Effektivt. Pengarna går till att köpa myggnät som skyddar familjer mot Malaria. 48 kronor skyddar 1-2 personer mot Malaria i 2-4 år.
Donationer via Ge Effektivt är avdragsgillt upp till 3000 kronor per år. Donera 12.000 få tillbaks 3.000 (sköts automagiskt av skatteverket).

Against Malaria Foundation (AMF) is one of GiveWell’s top charities. The main factor driving our grantmaking to AMF is an analysis of its program’s cost-effectiveness.

Permalänk
Medlem

Donerar endast till hjärt-lungfonden.

Visa signatur

"It's called the American Dream, because you have to be asleep to believe it"

Permalänk
Avstängd

någon som skänkt pengar till dumpen

Permalänk
Medlem

Jag skänker pengar till större och mindre skapare på Patreon.
Främst Youtubers som pratar om obskyra japanska spel eller datorer. Sånt tycker jag är intressant och vill gärna att de ska kunna göra det utan att vara rädd för att Youtube tar ifrån dem rätten att tjäna pengar på sina videor.

Skrivet av mmpr:

Förmodligen årets bästa felstavning.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Förmodligen årets bästa felstavning.

Kallas inte det typ Findom?

Permalänk
Moderator
Forumledare

*sidospår raderat*

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmpr:

Jag slänger iväg ett stort Nej, sen sätter jag mig med popcornen och väntar på att andra svarar och sedan ser diskussionerna ta fart.

Permalänk
Medlem

Har inget pågående. Men jag donerade 1000:- till cancerfonden för nåt år sen i samband med att min morbror gick bort i cancer.

Permalänk
Medlem

En stående överföring på en hundring varje månad till Svenska Djurambulansen.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Avstängd

1000 kr till dumpen

Permalänk
Medlem

Jag betalar utbildning för skolflickor i Mocambique via Föreningen För Barnens Bästa (ffbb.se). Betalar runt 3000 kr om året vilket det klart är värt om inte annat för karmakontot. Har fått en flicka genom systemet till färdig lärare och håller på med nästa nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmpr:

Nej, jag skänker inte pengar dit även fast jag själv kan erkänna att jag ibland kollar på deras fiske med skämskudden uppe.
Det tråkiga med Dumpen är faktumet att de behövs, vidrigt folk som de fångar in.
Vet ej om "online vigilanties" är rätt sätt att göra det på, men om folk med sjuka böjelser blir avskräckta från att göra sånt som de gör är det bra.

OnT: Jag skänker pengar till u24 just nu, det ligger i mitt och Europas intresse att Ukraina går någorlunda segrande ur detta fruktansvärda krig. Barncancerfonden får även de en peng ibland.

Visa signatur

7800X3D 4070 ti Super 32GB DDR4

15 Pro

Permalänk
Medlem

Just nu skänker jag inget utöver några pantkvitton och det staten skänker via skatten jag betalar in. Det får räcka för stunden.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Just nu skänker jag inget utöver några pantkvitton och det staten skänker via skatten jag betalar in. Det får räcka för stunden.

Internationellt sett så borde genomsnitts-skattebetalaren vara en av de bättre filantroperna i världen om man räknar in SIDA!
Sen kan man givetvis ha åsikter om deras arbete, och urusla uppföljning.
Men det är en annan diskussion, hehe.

Visa signatur

7800X3D 4070 ti Super 32GB DDR4

15 Pro

Permalänk
Bildexpert
Skrivet av mmpr:

Skrivet av mmpr:

1000 kr till dumpen

Känns som att du startade hela tråden för att göra dessa påståenden, inte för att du är intresserad av sakfrågan på något sätt.

Nåväl, jag skänker i princip aldrig pengar. Senast tror jag var till Kyoto Animation efter att de blev utsatta för brandattentat 2019.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Brukar skänka 500kr varje år till Min stora dag

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Asus Rog Strix B850-A | Thermalright Peerless Assassin 120 SE Vit ARGB | G.Skill Trident Z5 Royal Silver 32GB @6400Mhz | Crucial P3 M.2 NVMe SSD 4TB | WD Black 7200RPM 4Tb| Fractal Torrent Compact Vit RGB | Thermaltake 850W Snow | LG 1440p @144Hz | Radeon RX 9070 XT Reaper