Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av joakim99:

Jag inser att jag var lite otydlig i mitt inlägg. Det jag vill ha ut är de tre topparna som ligger till grund för beräkningen av effektavgiften. i dagsläget har jag fått till att jag får ut de tre högsta topparna men inte med villkoret att de måste vara olika dygn.

Jag tar sedan medelvärdet av dessa tre värden och avrundar uppåt till närmsta heltal och multiplicerar med 81.25 kr/kW för att få fram effektavgiften.

Ah, så du vill bara se dina 3 toppar och räkna ut beräknad kostnad?

Varför ska du ha villkor att det måste vara olika dygn? Gäller inte deras abonnemang dina 3 högsta timmar på en månad?

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | BakClockers | Stryktipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moseby:

Ah, så du vill bara se dina 3 toppar och räkna ut beräknad kostnad?

Varför ska du ha villkor att det måste vara olika dygn? Gäller inte deras abonnemang dina 3 högsta timmar på en månad?

Det är Ellevio som vill att det skall vara olika dygn

"Effektavgiften baseras på snittet av de tre högsta effekttopparna, det vill säga de tre timmar med högst timmedeleffekt, fördelade på tre olika dygn under månaden"

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av joakim99:

Det är Ellevio som vill att det skall vara olika dygn

"Effektavgiften baseras på snittet av de tre högsta effekttopparna, det vill säga de tre timmar med högst timmedeleffekt, fördelade på tre olika dygn under månaden"

Ah okej, läste en annan info där det inte stod med att det skulle fördelas på tre olika dygn

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | BakClockers | Stryktipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Jag inser att jag var lite otydlig i mitt inlägg. Det jag vill ha ut är de tre topparna som ligger till grund för beräkningen av effektavgiften. i dagsläget har jag fått till att jag får ut de tre högsta topparna men inte med villkoret att de måste vara olika dygn.

Jag tar sedan medelvärdet av dessa tre värden och avrundar uppåt till närmsta heltal och multiplicerar med 81.25 kr/kW för att få fram effektavgiften.

Regelverket är rätt komplicerat så att få in det är en utmaning.
De flesta elleverantörer klara bara att mäta effekten över en hel timme, själva mätaren klarar var 15 min men sedan skall resten av systemen också klara det.
Detta kommer att ändras och tiden kommer att bli kortare när systemen byggs ut.

Så har man nått som drar mycket effekt i en timme så kan man fuska genom att start en halvtimme före hel timme, då smetas det ut över 2 timmar => halva effekten/timme.

Tittar man bara på vad som drar mest utan att smeta ut så kommer t.ex. en vattenkokare att sticka ut men då den bara körs korta stunder så spelar det ingen större roll på tim effekten.
Så det som gäller är att tima olika prylar som drar mycket, så med HA kan man göra mycket även utan att mäta det hela.
Drar man t.ex. igång ugnen så kommer den nog att köra ett bra tag och då kan värmepumpen stängas av under tiden är ett exempel.

Mest att vinna på automation är de som har flera storförbrukare som elbil, spabad, bastu m.m.

Det hela är ju tänkt att motivera folk att smeta ut sin förbrukning men eftersom det hela är komplicerat och nätbolagen har olika sätt att räkna blir det helt obegripligt för de flesta.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prelatur:

De flesta elleverantörer klara bara att mäta effekten över en hel timme, själva mätaren klarar var 15 min men sedan skall resten av systemen också klara det.

Jag skulle tro att de ser effektförbrukningen i realtid, det är i varje fall vad jag kan se.

Permalänk
Medlem

Hej. jag funderar på vad ni rekommenderar att köra Home Assistant på. Är det en Rpi med Zigbee dongle som är att föredra?
Kanske värt att börja med det iaf. Har en NAS, men ibland är det skönt att ha den avstängd. Kostar lite mer i drift än en Rpi tänker jag och än så länge har jag inte några stora grejer att driva med Home Assistant, men tänkte börja så smått med lampor och gardiner.

Permalänk
Medlem

@Geuse
Skulle påstå att en rpi är smidigt sätt att komma igång, annars är nästa steg en mini pc som server.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

@Geuse
Skulle påstå att en rpi är smidigt sätt att komma igång, annars är nästa steg en mini pc som server.

Tack! Då blir det så.

Permalänk
Skrivet av Geuse:

Hej. jag funderar på vad ni rekommenderar att köra Home Assistant på. Är det en Rpi med Zigbee dongle som är att föredra?
Kanske värt att börja med det iaf. Har en NAS, men ibland är det skönt att ha den avstängd. Kostar lite mer i drift än en Rpi tänker jag och än så länge har jag inte några stora grejer att driva med Home Assistant, men tänkte börja så smått med lampor och gardiner.

Jag hade kollat på typ tradera efter någon mini pc istället då du kan få en mini pc till samma pris eller billigare än en rpi, med minneskort/ssd, nätagg, chassi etc. Jag hade inte rekommenderat ett minneskort.
Jag själv kör med en HP EliteDesk G4 800 35w

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5500 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: MSI B-550 Gaming Plus | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 16 GB TridentZ 3200MHz DDR4 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk

Min HUE Motion sensor verkar ge upp i badrummet. Så jag köpte en ny fast från IKEA. VallHorn.
Så ni vill jag ha mina automationer över till den nya Sensorn.
Men jag undrar vad som menas mellan dessa 2 alternativ, "Närvaro blev upptagen" och "närvaro blev inte upptagen". Några råd önskas.

Sensorn är ansluten via Home Assistant Sky Connect.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5500 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: MSI B-550 Gaming Plus | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 16 GB TridentZ 3200MHz DDR4 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasseman84:

Min HUE Motion sensor verkar ge upp i badrummet. Så jag köpte en ny fast från IKEA. VallHorn.
Så ni vill jag ha mina automationer över till den nya Sensorn.
Men jag undrar vad som menas mellan dessa 2 alternativ, "Närvaro blev upptagen" och "närvaro blev inte upptagen". Några råd önskas.

Sensorn är ansluten via Home Assistant Sky Connect.

Att köra HA på svenska är att helt bli utan möjlighet till hjälp online

Visa signatur

Jag har en tigerrandig vakthund... akta er

Permalänk
Skrivet av Tossefar:

Att köra HA på svenska är att helt bli utan möjlighet till hjälp online

Det är visserligen så sant.
Men jag fick det att funka iaf.
"Närvaro blev upptagen" = Närvaro har blivit upptäckt
"närvaro blev inte upptagen" = Känner inte av någon närvaro.

Är det någon som vet hur man skickar in detta så att HA kan åtgärda detta till nästa patch?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasseman84:

Det är visserligen så sant.
Men jag fick det att funka iaf.
"Närvaro blev upptagen" = Närvaro har blivit upptäckt
"närvaro blev inte upptagen" = Känner inte av någon närvaro.

Är det någon som vet hur man skickar in detta så att HA kan åtgärda detta till nästa patch?

Möjligt att jag misstolkar din fråga, vad menar du när du säger "skickar in detta så att HA"?

Vet inte hur din setup ser ut men om du kör tex zigbee dongel kan du sätta sensorn i parnings läge och sök efter enhet i HA så borde det ploppa upp.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

Möjligt att jag misstolkar din fråga, vad menar du när du säger "skickar in detta så att HA"?

Vet inte hur din setup ser ut men om du kör tex zigbee dongel kan du sätta sensorn i parnings läge och sök efter enhet i HA så borde det ploppa upp.

Jag tänkta skicka detta till utvecklarna så att dom kan göra en mer korrekt översättning till Svenska. Svenska är ett av världens svåraste språk rent grammatiskt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasseman84:

Jag tänkta skicka detta till utvecklarna så att dom kan göra en mer korrekt översättning till Svenska. Svenska är ett av världens svåraste språk rent grammatiskt.

Men vad skulle poängen vara att översätta till svenska när alla svenskar redan läser engelska ?
Du får självklart skicka in vad du vill men jag hade nästan blivit irriterad om HA la tid på något så meningslöst

Visa signatur

Jag har en tigerrandig vakthund... akta er

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasseman84:

Här är språksidan för HA: https://developers.home-assistant.io/docs/voice/intent-recogn...
Där finns info om de olika språken, kontaktperson och github länk.

FEL detta var infon om röststödet.
@jocke92 har bättre länkar nedan.

Fel länk
Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasseman84:

Nu är jag lite sen på bollen, glömde posta mitt svar innan. Oftast använder man ett system för att hantera översättning. Så verkar man även göra här. Sedan hur lätt det är för dig att hoppa in där och bidra vet jag inte. Att lägga det som en issue på GitHub tar bara upp onödig tid.
https://developers.home-assistant.io/docs/translations/

Skrivet av Tossefar:

Men vad skulle poängen vara att översätta till svenska när alla svenskar redan läser engelska ?
Du får självklart skicka in vad du vill men jag hade nästan blivit irriterad om HA la tid på något så meningslöst

När de väl hoppat på att erbjuda svenska så behöver det ju underhållas. För oss som administrerar systemet så finns det ingen poäng att köra något annat än engelska. Det bara försvårar. Min gissning är att det inte är utvecklare i den bemärkelsen som håller på med språket. Och att det inte tar upp onödig tid från utvecklandet av funktioner. Själva bygget utifrån språkfilerna sker sömnlöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasseman84:

Jag hade kollat på typ tradera efter någon mini pc istället då du kan få en mini pc till samma pris eller billigare än en rpi, med minneskort/ssd, nätagg, chassi etc. Jag hade inte rekommenderat ett minneskort.
Jag själv kör med en HP EliteDesk G4 800 35w

tack, ska kolla in det

Permalänk
Medlem

Någon som har uppslag på hur jag kan beräkna "nuvarande" månatligt snittpris för el på innevarande månad?
Alltså "som det kostat hittills per dag (eller timme) skulle snittpriset för månaden bli nn:nn per kWh".
Alternativt att denna datan finns färdig via något publikt API eller för den delen via parsning av hemsida.

Kanske udda förfrågan, men jag har inte rörligt timpris idag så medan det är kul att kika på spotpriset via Nordpool-integrationen hade det varit mer praktiskt till nytta för mig att se vad snittpriset på månaden är fram till dagens datum. Det går väl säkert räkna fram på något vis genom att ta medelvärdet av alla spotpriser men jag vet inte hur det i så fall åstadkoms rent praktiskt, kanske går att lösa med ApexCharts-card?

Sen givetvis kan det ju dra iväg både upp och ned resterande dagar så facit vet man inte förrän efteråt. Men en bättre indikation än ren gissning i alla fall.

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

Jag beställde Nedis Lampan från Inet. Återkommer hur jag tycker den funkar när jag har fått den.

Sen så köpte jag en dörr sensor från IKEA.
https://www.ikea.com/se/sv/p/parasoll-doerr-foenstersensor-sm...

Var inga problem med att få denna att funka med Home Assistant.
Många har dock haft problem med att ansluta diverse saker från IKEA med Home Assistant.
Jag har upptäckt att många IKEA Smart Hem produkter ansluts på samma sätt.
På allt som inte är lampor så börja med en fabriksåterställning så borde Home Assistant hitta enheten nästan med en gång (använder Home Assistant Sky Connect).

Lampor skall släckas och tändas 6 gånger.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brent:

Någon som har uppslag på hur jag kan beräkna "nuvarande" månatligt snittpris för el på innevarande månad?
Alltså "som det kostat hittills per dag (eller timme) skulle snittpriset för månaden bli nn:nn per kWh".
Alternativt att denna datan finns färdig via något publikt API eller för den delen via parsning av hemsida.

Kanske udda förfrågan, men jag har inte rörligt timpris idag så medan det är kul att kika på spotpriset via Nordpool-integrationen hade det varit mer praktiskt till nytta för mig att se vad snittpriset på månaden är fram till dagens datum. Det går väl säkert räkna fram på något vis genom att ta medelvärdet av alla spotpriser men jag vet inte hur det i så fall åstadkoms rent praktiskt, kanske går att lösa med ApexCharts-card?

Sen givetvis kan det ju dra iväg både upp och ned resterande dagar så facit vet man inte förrän efteråt. Men en bättre indikation än ren gissning i alla fall.

Jag är också intresserad av att göra samma sak. Jag tror jag hittade någon som hade gjort det, eller hade ett förslag. Men jag har nog slarvat bort länken, innan jag hann köra igång det själv.

Permalänk

Jag har 2 st "Google Nest mini" och en "Google Nest Hub (gen 1)"
Jag skulle vilja använda voice för att styra mina enheter och automationer lokalt i home assistant och inte via google.
Går detta. Jag har inte hittat någon guide som visar hur man gör/om det går.
Sen önskar jag att få "casta" en dashboard till min "Google Nest Hub" om det går.
Om nån hittar en guide så länka gärna den.
Ännu bättre är om ni hitar någon video med guide (typ Youtube).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasseman84:

Jag skulle vilja använda voice för att styra mina enheter och automationer lokalt i home assistant och inte via google.

https://www.home-assistant.io/integrations/google_assistant/
Ovan guide innefattar fortfarande google men kör ändå lokalt när möjligt direkt mot ha-instansen för snabbare respons.
Viss kontakt sker ju fortfarande med google då det är där det sätts upp men responsen är direkt.

Enda sättet att komma undan google helt och hållet är att byta ut hårdvaran i dina enheter mot någon esphome variant eller liknande men tror inte det är vad du är ute efter heller.

I HA-loggen ser det då ut såhär:

Du behöver dock ta bort integrationerna från Google home som du nu vill styra via HA så det inte blir förvirrat om vilken enhet av de två dubletterna du vill styra t ex.

Visa signatur

🛜🫀: HP 290 PRO G9, i3 14100, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮#1: R7 5700X3D | RTX 4070 | Acer XF270HUA | 96GB @ 3600 | MSI X570 MPG GAMING EDGE
⌨️🎮#2: i5 12400F | RTX 2080 LC | Huawei GT 27 | 16GB @ 3600 | MSI B760M-P DDR4 | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Skrivet av tuomi:

https://www.home-assistant.io/integrations/google_assistant/
Ovan guide innefattar fortfarande google men kör ändå lokalt när möjligt direkt mot ha-instansen för snabbare respons.
Viss kontakt sker ju fortfarande med google då det är där det sätts upp men responsen är direkt.

Enda sättet att komma undan google helt och hållet är att byta ut hårdvaran i dina enheter mot någon esphome variant eller liknande men tror inte det är vad du är ute efter heller.

I HA-loggen ser det då ut såhär:
<Uppladdad bildlänk>

Du behöver dock ta bort integrationerna från Google home som du nu vill styra via HA så det inte blir förvirrat om vilken enhet av de två dubletterna du vill styra t ex.

Tack.

Jag skall försöka att se om jag kan få detta att funka.

Om jag vill dumpa Google helt så funderar jag på vilka alternativ man har.
Jag har en Samsung A8 Tab som inte används så ofta.
Tänkte försöka använda denna som en dashboard och voce assistant.
Jag har en liten mindre stereo i köket med rätt bra ljud i. Funderar om man skall leta någon begagnad Android telefon eller surfplatta för att kunna göra om den till en voice assistant.
När det kommer till Google Nest Hub så har dessa bluetooth inbyggda. Om jag ansluter en annan android enhet så kanske man kan använda dessa med?
När jag nämner android enheter så syftar jag främst på begagnade surfplattor och/eller telefoner som har stöd för home assistant app.

Kan detta vara något?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasseman84:

Tack.

Jag skall försöka att se om jag kan få detta att funka.

Om jag vill dumpa Google helt så funderar jag på vilka alternativ man har.
Jag har en Samsung A8 Tab som inte används så ofta.
Tänkte försöka använda denna som en dashboard och voce assistant.
Jag har en liten mindre stereo i köket med rätt bra ljud i. Funderar om man skall leta någon begagnad Android telefon eller surfplatta för att kunna göra om den till en voice assistant.
När det kommer till Google Nest Hub så har dessa bluetooth inbyggda. Om jag ansluter en annan android enhet så kanske man kan använda dessa med?
När jag nämner android enheter så syftar jag främst på begagnade surfplattor och/eller telefoner som har stöd för home assistant app.

Kan detta vara något?

Om jag som du var i läget där det är dags att ev. införskaffa något extra så skulle jag ändå undersöka huruvida det finns något billigt som är både HA/ESPhome-voice kompatibelt och music-assistant-kompatibelt..

Visa signatur

🛜🫀: HP 290 PRO G9, i3 14100, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮#1: R7 5700X3D | RTX 4070 | Acer XF270HUA | 96GB @ 3600 | MSI X570 MPG GAMING EDGE
⌨️🎮#2: i5 12400F | RTX 2080 LC | Huawei GT 27 | 16GB @ 3600 | MSI B760M-P DDR4 | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasseman84:

Sen önskar jag att få "casta" en dashboard till min "Google Nest Hub" om det går.
Om nån hittar en guide så länka gärna den.
Ännu bättre är om ni hitar någon video med guide (typ Youtube).

Värt att nämna är att det aldrig blir helt lokalt med Google. Ligger uppkopplingen nere så funkar det inte oavsett. Allt du säger sparas och skickas förstås till Google även när lampan tänds lokalt.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Skrivet av tuomi:

Om jag som du var i läget där det är dags att ev. införskaffa något extra så skulle jag ändå undersöka huruvida det finns något billigt som är både HA/ESPhome-voice kompatibelt och music-assistant-kompatibelt..

Skrivet av nu1mlock:

Värt att nämna är att det aldrig blir helt lokalt med Google. Ligger uppkopplingen nere så funkar det inte oavsett. Allt du säger sparas och skickas förstås till Google även när lampan tänds lokalt.

Inte helt enkelt med begränsad budget.
Men just nu funkar Home Assistant rätt bra utan voice assistent.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det någon som kan länka till en vettig "HA for beginners"? Jag ska flytta in ett nytt hus i vår och har börjat planera inför det, har sedan tidigare en mini-PC i gömmorna som jag tänkte använda. Kort kommer jag behöva ansluta temperatur- och fuktsensorer, belysning och kameror samt i framtiden automatisera ventilation. Har även solceller med batteribank och elbilsladdare.

Har i dagsläget bara belysning i IKEAs generation 1-lösning som jag sedan kör i Apple Home tillsammans med lite kameror (med blandat resultat).

Är helt novis på HA och behöver lära mig från scratch.

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Medlem

@Julkatten
Här är några jag följer och fått tips och idéer, fram för allt Smart home junkie.

Visa signatur

Permalänk

Jag vill göra en automation där en lampa gör en "mjuk" övergång (transition) från Röd till Grön till blå och om igen.
Jag har frågat detta tidigare men kunde inte riktigt förklara hur jag menar.
Tanken är att jag vill skapa en "color loop".
Jag har hittat en blueprint för color loop men jag vill ha flera color loops beroende på olika faktorer.
Jag är fast på en enda colorloop för en enda lampa. Jag vill ha en color loop på lampa 1 som går mellan Röd och Grönt och en annan color loop på lampa 2 som går mellan Gult och Blått. Och detta skall jag skapa ihop med automationer.
Någon som vet något sätt jag kan göra detta?
Här är blueprint:en jag har provat:
https://community.home-assistant.io/t/color-loop-blueprint-with-configurable-colors-and-transition-time/427682

Visa signatur