Nu är det dags för SweClockers nya mobildesign!

Permalänk
Medlem

Tyckte det blev helt okej på Mobilen, men desktop var nog bland det värsta jag varit med om. Kommer aktivt undvika er framsida om den ser ut såhär framöver.

Ni har mirakulöst lyckats kapa ner den tillgängliga informationen till en bråkdel men ändå ta upp mer plats på skärmen.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Desktop varianten var ju verkligen inget att hurra över. Nää ni får helt enkelt rulla tillbaka uppdateringen och ta nya tag. Allt gott

Permalänk
Medlem

För mycket användarvänlighet, do not like..

Permalänk
Medlem

Inte suttit på desktop än så kan inte säga nåt där men gillar det på mobilen hittills.

Permalänk
Medlem

Desktop ger mig huvudvärk Det var tyvärr inget vidare alls.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - MSI RTX 5070 Ti Vanguard - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Reducera padding runt texten, återställ hur många annonser/forumtrådar man kunde se precis som förut, gör så knapparna under matchar det mörka temat. Tack o hej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Desktop ger mig huvudvärk Det var tyvärr inget vidare alls.

Mvh

Håller med. Sen känns allt i de högra fälten alldeles för komprimerat i Desktop vilket gör att väldigt lite text får plats. Överskådligheten är som bortblåst.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Det nya desktop-designen var ju allt annat än bra. Det blir bara jättefel när man försöker "mobilanpassa" en desktopsida. Samma grop som varenda hemsida verkar att falla i nuförtiden. Det är bara att titta på Reddit och Spotify.

Citerar ett inlägg jag skrev om bla Spotify för ett tag sedan.

Skrivet av alatan:

...
Det är likadant med Spoitfy, där körde jag en gammal version med kompakt vy i spellistorna tills det slutade att fungera. Med den nya designen ser jag endast 15 låtar, med den äldre minst det dubbla antalet. ...

Samma snedsteg här i spalten med nya trådar och privatannonser. I den gamla designen såg man 10 st trådar, enbart 5 st nu.

Bilder för jämförelse.

Dold text

Jag förstår verkligen inte detta skitnödiga behov av att förstora all text och knappar. Jag är faktiskt besviken på Sweclockers nu, jag trodde faktiskt att ni visste bättre än så, entusiast-forum och allt.

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem

Kan vi får något mer svar från ansvariga hur ni tänker om saker och ting?
@ceEEEEo @Enviro @Dimestam

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Gillar tanken bakom det hela, men inte implementationen. Det är mindre innehåll tillgängligt för användaren och det går knappt att tyda vad det är för trådar i högerspalten.

Dags för Sweclocker... vad?
PS5 Pro-specifikationer lä... vad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KAD:

Men först....

git blame

😎

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Å herregud... Hur blev det med "retro tema" för oss som kräks på detta nya vansinne?
Det skulle ju ordnas på mobilvarianten? Men de som nyttjar sidan via desktop ska få skiten nedtryckt i halsen?

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Musikälskare

Kommer det att bli en rollback för desktop?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOOc:

Vad har ni gjort?
Jag sitter på 4k upplösning och öppnar Sweclockers och detta är vad jag får upp.
* 4 st reklam blaffor (ingen ad-block på SC)
* Bara 5st av alla olika underkategorier i högra kolumnen. Som man knappt förstår vad de handlar om för att texten trunkas.
* 1 Artikel

Så bland all kaos ser jag 1 artikeltitel med en rad text.

Jag kommer till SC för att läsa artiklar och läsa forumtrådar, men ögonen drar sig direkt till all reklam och vita/oranga knappar!

<Uppladdad bildlänk>

Det första jag gjorde var att aktivera Brave Shields, gick fan inte att se något annars. Brukar inte köra adblockers på t.ex Sweclockers och andra liknande sidor men nu får skölden vara på tills att det kommer någon förändring åt det bättre hållet igen. Tills dess så lär det blir färre och färre besök till hemsidan då man halverat det intressanta innehållet och gjort så att man får ont i ögonen av att försöka läsa texten.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Desktop-sidan är också ändrad? Jag gillar mobilsidan men inte det nya vita på desktopsidan. Det gamla grå var skönare för ögonen.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Det första jag gjorde var att aktivera Brave Shields, gick fan inte att se något annars. Brukar inte köra adblockers på t.ex Sweclockers och andra liknande sidor men nu får skölden vara på tills att det kommer någon förändring åt det bättre hållet igen. Tills dess så lär det blir färre och färre besök till hemsidan då man halverat det intressanta innehållet och gjort så att man får ont i ögonen av att försöka läsa texten.

Nu gillar jag inte heller den nya desktop sidan, men just reklamen tycker jag inte det är någon skillnad på i forumet. Är väldigt sällan på startsidan för Sweclockers

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Nä.... Varenda gång Prisjakt "förnyat" har det blivit sämre, större knappar och mindre med information. Den senaste iterationen är den sämsta, så illa att jag inte riktigt vill använda den mer.. Det går knappt att filtrera fram produkter längre, saknas val. Och scrolla för att komma till informationen om produkten.

Och Sweclockers verkar göra samma misstag här, större, fetare och mindre med information..

Surfa på mobilen om man vill det, inga problem. Men på datorn ska man väl kunna utnyttja skärmen?
Älskar Sweclockers, så snälla, förfeta inte hemsidan

Permalänk
Medlem

Ja på desktop som jag mest använder då det är mycket skönare att läsa på en 27" datorskärm istället för på mobilens 6" är det katastrof rent ut sagt. Använder ju mobilen på språng naturligtvis.

Desktop ser ut som en dålig smal mobilsida. Dålig därför att inte ens mobilerna har så kass upplösning att dessa jätteknappar och avhuggna text behövs. Är väl bara sämsta budgetmobilerna som har så låg som 720p upplösning och knappt ens det längre. Är allt vanligare med högre upplösning även på billiga mobiler.

Alltså fem rader med text i "nytt i forumet", en text som dessutom är så avkapad att man inte hinner få uppfattning om ämnet samt gigantiska knappar...(lika illa är "senaste privatannonserna" där man inte kan läsa vad annonsen gäller om den inte bara består av ett eller två korta ord). Och på desktop tar de överstora klickbara knapparna bara bort ännu mer av den redan avhuggna textraden.

Låt desktop vara desktop och mobilsidan en mobilsida, som det nu är blir det inte en bra kompromiss för någon egentligen.

Mobilsidan kanske lider lite mindre på mobilen även om den inte är bra där om man har dagens högupplösta mobiler.

Men desktop vill man kunna ha överblick och mycket information på, man tappar helt överblickbarheten om man måste hålla muspekaren stilla över varje rad för att kunna läsa vad tråden eller annonsen handlar om till skillnad hur det var innan då det räckte med att man kastar ett getöga för att tydligt se vad det handlar om utan att behöva klicka eller hovra med pekaren.

Sweclockers är ett forum för datorintresse i första hand och även om det intresset även är breddat till mobila frågor och övrig teknik så känns det lite fel när man försämrar desktop så den blir svår att använda.

Tycker det är jättebra att det finns mobilversion men alltjämt är vi många som sitter framför en datorskärm på detta forum så gör om och gör rätt.

Det var säkert bra menat men frågar man om mobildesign så är det inte samma sak som vad desktop användaren vill ha.

Kritiken är inte för att klanka ned på er, utan handlar bara om att det ska bli bra för oss alla oavsett om man använder stor desktopskärm eller en mobil.

Permalänk
Medlem

Som andra sagt - uruselt, att använda på desktop, tyvärr!

Permalänk

Kör desktop. Stor besvikelse. Mycket scrolla. Lite info per löpmeter. Bara halva skärmen används då reklamblocket tagit slut.
Är det samma UX utvecklare som gjort Prisjakt?

Jag är uppenbarligen inte rätt målgrupp. Kanske dags kolla på alternativ.

Permalänk
Medlem

Tillbaka vid datorn, på mobilen kan jag egentligen bara klaga på att användarikonen högst upp i högra hörnet sticker ut mer än tidigare.

Gillar verkligen inte typsnittet när jag sitter vid datorn. Enkla förändringar i CSS skulle lyfta sidan.

Permalänk

Håller Sweclockers på att bli uppköpta av Schibsted?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

- Detta måste väl vara en av få sidor som folk besöker från desktop snarare än mobil? Varför fokuserar ni då på mobil - och förstör desktop? Det går att ha en bra version av båda, det har ni inte gjort.
- Fonten är hemsk, jag får ont i ögonen av att läsa den.
- Det går tyvärr inte att köra utan adblock längre, reklam är allt som syns.
- Inga rubrikers fulla längd syns.
- Vita knappar i dark mode ser hemskt ut.
- Den stora behållningen innan var att klicka runt på senast aktiva trådar och artiklar. Det har ni i princip dödat.

Och... hur kan man missa denna redundans? Jag blir bländad av en stor vit blaffa till knapp som leder till sidan jag redan är på, på min mest besökta sida. Kanon.

Inte för att vara överdramatisk men jag undrar om inte detta är dödsstöten för gamla goa Sweclockers. Seriöst, det känns som att det är dags att byta ut ledningen om ni ska ha några besökare kvar att mjölka annonspengar ur.

Redaktionellt blir det sämre och sämre med överdrivna rubriker, tröskande av gammal material och rent meningslösa/missvisande artiklar.

Man stod ut pga forumet. Men nu sabbar ni även det.

Jag kroknar nu iallafall. En användare som jag är väl en piss i vinden, men jag tappar nog helt enkelt lusten att hänga här så mycket mer nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

- Detta måste väl vara en av få sidor som folk besöker från desktop snarare än mobil? Varför fokuserar ni då på mobil - och förstör desktop? Det går att ha en bra version av båda, det har ni inte gjort.

Nu har vi det mörkgrått på orange att SweC besöks av många fler mobilanvändare än datoranvändare

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

- Fonten är hemsk, jag får ont i ögonen av att läsa den.
- Det går tyvärr inte att köra utan adblock längre, reklam är allt som syns.
- Inga rubrikers fulla längd syns.
- Vita knappar i dark mode ser hemskt ut.
- Den stora behållningen innan var att klicka runt på senast aktiva trådar och artiklar. Det har ni i princip dödat.

Inte för att vara överdramatisk men jag undrar om inte detta är dödsstöten för gamla goa Sweclockers.

Redaktionellt blir det sämre och sämre med överdrivna rubriker, tröskande av gammal material och rent meningslösa/missvisande artiklar.

Man stod ut pga forumet. Men nu sabbar ni även det.

Jag kroknar nu iallafall. En användare som jag är väl en piss i vinden, men jag tappar nog helt enkelt lusten att hänga här så mycket mer nu.

Och... hur kan man missa denna redundans? Jag blir bländad av en stor vit blaffa till knapp som leder till sidan jag redan är på, på min mest besökta sida. Kanon.
https://i.imgur.com/SiHYGo1.png

Seriöst, det känns som att det är dags att byta ut ledningen om ni ska ha några besökare kvar att mjölka annonspengar ur.

Väl talat, förstår inte syftet med att försämra desktop versionen när forumet riktar sig främst till datornördar som antagligen sitter på 1440p, 3440p, 4K osv.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - MSI RTX 5070 Ti Vanguard - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Alltså, va faan rent ut sagt.

Det hela börjar med en lite blänkare om att ändringar på "mobildesignen" är på g....

På förstasidan bland kommentarerna hintar även en av de ansvariga att "desktop kanske får se lite ändringar med".....

2 dagar senare implementeras nya designen i sin helhet rakt av globalt....

Nu har vi efter en eftermiddag 10 sidor där förbannade användare formligen spyr galla över hur detta påverkat användarupplevelsen i desktop negativt i nästintill samstämmiga kommentarer.....

Det är hög tid för ett internt krismöte på redaktionen före frukost imorgon, svälj stoltheten o pudla.
Rulla tillbaks detta vansinne på desktop och red ut hur i hela friden detta kunnat ske i lugn o ro.

Använd sen den samlade kraften hos era medlemmar i syfte att göra förändringar i desktop miljö. Gör en tråd där vi får komma med idéer och tankar specifikt med dasktop-användande i åtanke.
Det ni gjort i förberedelse inför denna förändring var enbart med mobil-användning, vilket som ni märker är något helt annat.

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av izzie:

Tyvärr inte, iOS är vanligaste operativsystemet bland besökare. Och Windows är tredje vanligast. Jag antar då att Android är #2 (macOS och Linux har ju inte en chans mot Windows även här) men det har jag inte sett någon uttryckligen säga.

Håller med i det mesta du säger i övrigt, dock. Speciellt att det går att ha en bra version av båda.
Jag är en av de som kör nästan enbart desktop, då jag bara besöker SweC hemma, och oavsett om jag är vid datorn eller i soffan så är det via datorn jag surfar, så för mig är denna ändringen i princip enbart negativ oavsett om mobilsidan nu blivit mycket bättre eller inte.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

desktop varianten et step back tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Kunde ju vara 1337px åtminstone.

ja det hade ju set ut som en tanke i alla fall

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415