Anmäl dig till Roborock Challenge!

Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Konsolgrävare

Release veckan är här! 🥳 Alltid roligt med ett konsol-släpp! Taggad till tusen 😀

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

IGN är verkligen ett skämt. De anställer vilka tomtar som helst... han har ju noll koll.

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Jag fick sms från Elgiganten idag om att konsolen kommer på fredag. Men på hemsidan står det leverans torsdag. Vad gäller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Jag fick sms från Elgiganten idag om att konsolen kommer på fredag. Men på hemsidan står det leverans torsdag. Vad gäller?

Du tänker på "Lansering 2024-11-07"? Brukar inte Elgiganten skriva så för att de börjar skeppa från webshopen dagen innan datumet tillverkaren har bestämt? (Och då får du den på den "riktiga" lanseringsdagen)

Visa signatur

* i7-4790K * EVGA GeForce GTX 1070 Ti 8GB * Asus Z97-E * 32GB DDR3 * SuperNOVA 750 G2 * Fractal Design R5 * NH-U14S * Samsung 850/860/970 EVO 0.5/1/2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Kanske kundservice på Elgiganten vet?

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk

Webhallen lansering

Någon som har erfarenhet av att beställa konsoler på Webhallen och får de hem på releasedagen?
Eller dröjer det några dagar?

Tack!

Permalänk
Konsolgrävare

PS5 Pro: 50+ enhanced games available at launch November 7

https://blog.playstation.com/2024/11/04/ps5-pro-50-enhanced-g...

• Alan Wake 2

• Albatroz

• Apex Legends

• Arma Reforger

• Assassin’s Creed Mirage

• Baldur’s Gate 3

• Call of Duty: Black Ops 6

• EA Sports College Football 25

• Dead Island 2

• Demon’s Souls

• Diablo IV

• Dragon Age: The Veilguard

• Dragon’s Dogma 2

• Dying Light 2 Reloaded Edition

• EA Sports FC 25

• Enlisted

• F1 24

• Final Fantasy VII Rebirth

• Fortnite

• God of War Ragnarök

• Hogwarts Legacy

• Horizon Forbidden West

• Horizon Zero Dawn Remastered

• Kayak VR: Mirage

• Lies of P

• Madden NFL 25

• Marvel’s Spider-Man Remastered

• Marvel’s Spider-Man: Miles Morales

• Marvel’s Spider-Man 2

• Naraka: Bladepoint

• NBA2K 25

• No Man’s Sky

• Palworld

• Paladin’s Passage

• Planet Coaster 2

• Professional Spirits Baseball 2024-2025

• Ratchet & Clank: Rift Apart

• Resident Evil 4

• Resident Evil Village

• Rise of the Ronin

• Rogue Flight

• Star Wars: Jedi Survivor

• Star Wars: Outlaws

• Stellar Blade

• Test Drive Unlimited: Solar Crown

• The Callisto Protocol

• The Crew Motorfest

• The Finals

• The First Descendant

• The Last of Us Part I

• The Last of Us Part II Remastered

• Until Dawn

• War Thunder

• Warframe

• World of Warships: Legends

Visa signatur

Permalänk
Konsolgrävare

Every PS5 Pro Enhanced Game Confirmed!

Visa signatur

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Kanske kundservice på Elgiganten vet?

Kommer till autosvar. Leverans den 7:e och ”inga kända störningar”. Men smset hävdar den 8:e.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Kommer till autosvar. Leverans den 7:e och ”inga kända störningar”. Men smset hävdar den 8:e.

Mitt sms säger den 7:e.

Permalänk
Medlem

omg Rich... vad gör du med kartongen?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Bozzeta:

omg Rich... vad gör du med kartongen?

Fick ont i magen 😆

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Onsdag lyfts recensions embargot, ser fram emot deras genomgång!

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av V5er:

Okej...det går ju knappt komma fram till någon levande människa via kundtjänst numera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av V5er:

När beställde du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

När beställde du?

26 September kl. 10.13

Permalänk
Medlem
Skrivet av V5er:

26 September kl. 10.13

Min las 10:21. Jag känner att jag borde få den den 7:e. Det har ju inte uppdaterats på elgigantens hemsida.

Permalänk
Medlem

Jag har spelat en del VR på sistone...och har fått upp ögonen för ett spel på "andra sidan" som jag verkligen skulle vilja spela. Vad är oddsen för att framför allt Lone Echo II kommer till PSVR2? Men även half life alyx och Batman?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Jag har spelat en del VR på sistone...och har fått upp ögonen för ett spel på "andra sidan" som jag verkligen skulle vilja spela. Vad är oddsen för att framför allt Lone Echo II kommer till PSVR2? Men även half life alyx och Batman?

Alyx är inte omöjligt men om Valve var intresserade så kan man tycka att det borde vara släppt nu.

Lone Echo och Batman är ju från Meta så dom två kommer aldrig släppas till andra plattformar.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Alyx är inte omöjligt men om Valve var intresserade så kan man tycka att det borde vara släppt nu.

Lone Echo och Batman är ju från Meta så dom två kommer aldrig släppas till andra plattformar.

Chansen är inte väldigt stor men det finns ändå saker som talar för att det är möjligt.

Playstation och Valve verkar ha ett bra samarbete på steam och man måste väl till och med köra steam ifall man använder PSVR2 på PC? Så jag tror inte Valve har så stora invändningar emot att Alyx kommer till PS5 heller då det inte är en direkt konkurrent och att spelet inte är nytt samtidigt som de nog skulle kunna tjäna lite extra när väldigt många PS5 ägare lär köpa spelet. De kanske inte är så intresserade av att porta själva, så det skulle säkert ske genom 3rd party i så fall.

När det kommer Batman så är det möjligt eftersom att Sony till lät den studion att släppa deras tidigare spel(Iron man VR) på Quest, även fast att Sony var med och tog fram spelet. Så det skulle alltså kunna ske en gentjänst. Det skulle dock med största sannolikhet vara en ganska lång exklusivitet på Quest i så fall.

Så ganska låg chans, men inte omöjligt.
Alyx känns som störst chans. Gabe har tidigare sagt att det inye kommer till PSVR1 eftersom att hårdvaran var för dålig. Men nu när PSVR2 finns så finns inte det problemet längre.
Tidigare Portal, L4D och HL finns också på Playstation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Okej. Då får jag väl köpa quest 3 eller 3s. Är det stor skillnad mellan dem? Lone Echo är det jag är mest sugen på av de nämnda titlarna. Half Life verkar det finnas flera liknande titlar på psvr2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

När det kommer Batman så är det möjligt eftersom att Sony till lät den studion att släppa deras tidigare spel(Iron man VR) på Quest, även fast att Sony var med och tog fram spelet. Så det skulle alltså kunna ske en gentjänst. Det skulle dock med största sannolikhet vara en ganska lång exklusivitet på Quest i så fall.

Den stora skillnaden mellan Sony och Meta i det här sammanhanget är att Sony gärna säljer fler spel och släpper spel på andra plattformar medan Meta enbart är intresserade att få folk att köpa deras VR headset (och spel/appar på Quest förstås). Inga spel från Meta finns på andra plattformar (Beat Saber räknas inte eftersom det redan fanns på flera plattformar innan det köptes upp).

Klart att ingenting är helt omöjligt men chansen är i princip noll.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Den 7e November släpps Metro Awakening till PSVR2. Det verkar riktigt fett.

Permalänk
Medlem

Skär i hjärtat att se någon öppna en kartong på det sättet!

Visa signatur

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Skär i hjärtat att se någon öppna en kartong på det sättet!

https://i.ibb.co/Y0tBWXq/arNXxze.gif

Näe, det är coolt.
Greg Miller brukar annars vara en hejare på att riva sönder kartonger😊

Permalänk
Medlem

Nu får jag besked om 11:e. Jag börjar misstänka att Elgiganten har gjort fulingen att ta in ordrar de inte har täckning för.

Vilka butiker kan ha PS5 Pro den 7:e tror ni i butik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Nu får jag besked om 11:e. Jag börjar misstänka att Elgiganten har gjort fulingen att ta in ordrar de inte har täckning för.

Vilka butiker kan ha PS5 Pro den 7:e tror ni i butik?

Tror Power och Webhallen kommer ha den i butik på releasen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Tror Power och Webhallen kommer ha den i butik på releasen.

Bra. Ännu ett argument för att Elgiganten är skit.