Permalänk
Medlem

AzireVPN köps upp av Malwarebytes

Kanske inte lika dramatiskt som OVPNs uppköp, men antar att många utav oss hoppade skepp till Azire i samband med det.

https://blog.azirevpn.com/azirevpn-joins-forces-with-malwareb...
Today marks an exciting new chapter for AzireVPN. We are thrilled to announce that we are joining forces with Malwarebytes, a global leader in real-time cyber protection that shares our commitment to transparency and digital freedom.
AzireVPN joins forces with Malwarebytes 🎉

This is a significant step forward for AzireVPN in our mission as an ultra-private VPN provider. Teaming up with Malwarebytes means that we can expand our reach and deliver unparalleled privacy protection to users around the world who demand the best.

Why Malwarebytes?

Malwarebytes has long been a strong advocate for cyber protection and user privacy. By teaming up with them we can increase our presence and continue developing cutting-edge solutions to protect the fundamental human right of safe, private, and secure internet access for all.

AzireVPN expertise and Malwarebytes’ resources will help us push the boundaries of VPN technology even further while continuing to meet the high expectations of our devoted, privacy-conscious user base.

What does this mean for you, AzireVPN customers?

There are no immediate changes for AzireVPN customers. You will continue to enjoy the same privacy-focused VPN service with no logs, no data collection and no bandwidth limitations. There will continue to be no requirement to share any information to sign up for the service from AzireVPN’s side.

Furthermore, we remain committed to upholding the same rigorous security standards for all new locations we expand to. Malwarebytes intends to honor the way we set up and maintain our server infrastructure globally, with all servers being diskless, dedicated, and owned by us. Additionally, thanks to Malwarebytes, we will be expanding our locations to many new countries and cities in the coming months.

"We’re proud to welcome AzireVPN into the Malwarebytes family. We value the strong foundation AzireVPN has built and are committed to preserving its dedication to privacy and transparency as we move forward together," – Marcin Kleczynski, founder and CEO of Malwarebytes.

AzireVPN has always been run by a small team, consistently prioritizing customer data privacy and ethical practices. Now, with the support and means of Malwarebytes backing us, we will be able to fight for users' privacy on a whole new level.

We want to express our deepest thank you for being a part of the AzireVPN community and for your continued trust in us. As always, our number one goal is to be as transparent and upfront as possible with you — our customers — and that will never change.

We are truly excited to see what the future holds for us, and we hope you are too.

Your team AzireVPN"

Nu har jag noll koll på Malwarebytes, men spontant så känns de i alla fall som bättre ägare än mediejätten vid OVPN, även om det är en lite tråkig nyhet överlag att tappa ytterligare en inhemsk VPN leverantör.

Permalänk
Medlem

Intressant. Jag håller på och tittar på AzireVPN som alternativ till OVPN. De ligger båda på Obehostings park och presterar lika bra.
MalwarebytesVPN kör idag via Mullvads servrar.
Det är i och för sig inte förvånande att de små köps upp vartefter. AzireVPN har ju varit relativt okänd, och förmodligen därför inte haft tillräckligt med kunder(?) vilket har varit en fördel då de enligt min erfarenhet inte är så kända av de som blockar eller terroriserar VPN-anslutningar med captchas.

Permalänk
Medlem

Gött.. Körde Azire bara för att det inte ägdes av någon amerikan... Har någon tips på någon annat svenskt bolag som har öppna portar?

Permalänk
Medlem

Jag slutade med AzireVPN efter att de tog bort stödet för OpenVPN om man ville köra öppna portar. Gav något drygt svar via mejl också. Cya. Jag använder AirVPN nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raz0r21:

Jag slutade med AzireVPN efter att de tog bort stödet för OpenVPN om man ville köra öppna portar. Gav något drygt svar via mejl också. Cya. Jag använder AirVPN nu.

Faktum är att det fortfarande att använda publik IP-adress, vilket jag antar att du menar?
AzireVPN bara slutade att marknadsföra det, och som jag förstår när jag kontaktat deras support så kommer denna möjlighet att försvinna tids nog, men frågan är ju bara när.

Hu fungerar publik IP-dress med AirVPN, är det utan extra kostnad precis som med AzireVPN?

Permalänk
Medlem
Skrivet av No_Jah:

Faktum är att det fortfarande att använda publik IP-adress, vilket jag antar att du menar?
AzireVPN bara slutade att marknadsföra det, och som jag förstår när jag kontaktat deras support så kommer denna möjlighet att försvinna tids nog, men frågan är ju bara när.

Hu fungerar publik IP-dress med AirVPN, är det utan extra kostnad precis som med AzireVPN?

Japp, det var nått sånt de skrev till mig med.

Vad jag vet är airvpn den enda som tillåter publik ip med öppna portar utan extra kostnad. Men du får bara höga portar som 56785 eller liknande. Allt annat är upptaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raz0r21:

Japp, det var nått sånt de skrev till mig med.

Vad jag vet är airvpn den enda som tillåter publik ip med öppna portar utan extra kostnad. Men du får bara höga portar som 56785 eller liknande. Allt annat är upptaget.

Ok, det är ju bra at det finns något alternativ när AzireVPN lägger ner publik IP.
Men att portarna skulle vara upptagna låter ju konstig, jag menar man är ju ensam om publika IP-adressen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av No_Jah:

Ok, det är ju bra at det finns något alternativ när AzireVPN lägger ner publik IP.
Men att portarna skulle vara upptagna låter ju konstig, jag menar man är ju ensam om publika IP-adressen?

Såhär står det:

You can use only ports >=2048, lower ports are already reserved. You can enter any local port.

Man får dessutom bara använda 5 portar totalt per konto. Det är inte klockrent, men för 15 euro / 3 månader är det ju inte dyrt iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raz0r21:

Såhär står det:

You can use only ports >=2048, lower ports are already reserved. You can enter any local port.

Man får dessutom bara använda 5 portar totalt per konto. Det är inte klockrent, men för 15 euro / 3 månader är det ju inte dyrt iaf.

Ok, jag förstår. Och det är ju inte något större problem.
Kanske lite drygt om man tex. skulle vilja ha en websida, och att man då måste specificera något udda portnummer för att komma fram.

Permalänk
Medlem

Trist utveckling. Hela vitsen är ju att man inte vill att något bolag lägger sig i ens Internet-anslutning. Ännu mindre något Malware-skrämselbolag.

Permalänk
Medlem

Jaha har kört Azire ett bra tag nu och varit kalas nöjd, hoppas det fortfarande håller en okej prisnivå.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Är inte hela poängen med VPN tjänster att kunna röra sig mer fritt på nätet? Det motverkar ju hela syftet när allt fler leverantörer börjar stänga portar. De skyller på att folk håller på med kriminella aktiviteter, osv osv. Mina pengar får ni iaf inte. Att sitta med en bakbunden anslutning är inget för mig.

Och att även denna VPN-tjänst nu blir uppköpt av nått spammande bolag (jag har använt Malwarebytes med reklam hela tiden), är inte direkt förtroendeingivande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av No_Jah:

Ok, jag förstår. Och det är ju inte något större problem.
Kanske lite drygt om man tex. skulle vilja ha en websida, och att man då måste specificera något udda portnummer för att komma fram.

Håller med. Trist om man vill köra en webbserver. Men funkar ju för torrent klienter eller web gui:s, med mera.