Permalänk
Medlem

Vilken operatör hade ni valt?

Kör just nu Bredband2 och from 20dec kommer mitt pris gå upp till 595kr då min kampanj tar slut (varat i ett år).

Funderar på att byta för att spara några slantar per månad, tänker kanske Junet hade kunnat vara något men känner inte till dem alls.

OBS, de reducerade priserna gäller endast i 3mån, sedan är det ordinare pris.

Permalänk
Medlem

Jag har haft JUNET ett bra tag. Hade 100/100 tills grabben flyttade hem och ville ha 250/250, la ett ärende hos dom runt 14 en lördag, runt 16 fick jag ett mail att det var fixat.
Dessutom är det en ganska liten operatör och pengarna stannar i Sverige.

Permalänk
Medlem

Halebop tillhör ju Telia så kanske om jag hade haft möjligheten skulle jag testa det.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Jag har hört bra om Obenet, och hade nog provat dom. Men hade väntat till "Black Week" och sett ifall det kommer något erbjudande.

Permalänk
Hedersmedlem

Av de där så hade jag nog hoppat på erbjudandet från Halebop.

Om jag inte tänker lite väl snabbt nu så tar det nästan 2 år innan t.ex. Junet blir billigare. Då väljer jag hellre Halebop.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Jag hade väntat 1-2 veckor när black friday-kampanjen går igång

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk

Kollar med Inleed.se

Visa signatur

| Anonym filuppladdning: ? |

Permalänk
Medlem

Halebop eller Obenet

Permalänk
Medlem

Jag tackar för era svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryze:

<Uppladdad bildlänk>

Kör just nu Bredband2 och from 20dec kommer mitt pris gå upp till 595kr då min kampanj tar slut (varat i ett år).

Funderar på att byta för att spara några slantar per månad, tänker kanske Junet hade kunnat vara något men känner inte till dem alls.

OBS, de reducerade priserna gäller endast i 3mån, sedan är det ordinare pris.

bahnhof

Permalänk
Skrivet av Jagers:

Allt är inte frid och fröjd med dem…

Permalänk
Medlem

Nej, jag har själv klagat och anmält bl.a. bahnhof till konsumentverket men till min kännedom så håller ALLA leverantörer på med denna typ av smyghöjningar och smygsänkningar

Permalänk
Medlem

Kör på Obenet om du ska ha något billigare

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte56:

Kör på Obenet om du ska ha något billigare

Lutar nog åt det, ska se om det kommer något erbjudande under black week. Annars tar jag förmodligen dem, verkar bra och bara hört/läst bra om dem.

Permalänk
Medlem

Hade två olika operatörer som inte kunde fixa mitt nät på flera månader sedan fiber installerats i lägenheten, trots att de skickat ut (tveksamma) tekniker flertalet gånger. Bytte till Bahnhof som skickade en faktiskt kunnig tekniker som hittade en trasig port i centralen i källaren. 1h senare hade jag fungerande uppkoppling för första gången på mer än ett halvår.

Bahnhof är mitt val.