Permalänk
Skrivet av Returtony:

köpte min för 19900, en LG OLED77C35LA 77" 4K C3 OLED, så inte samma modell, men tack endå för infon

Var det på NetOnNet? Tänkte slå till men sen försvann den..

Permalänk
Inaktiv

Black Week, Black Weeks...

The novelty wears off. Eftersom "speciella" shopping-högtider bara fortsätter stretchas för varje år antar jag att det fortfarande är bra business och att folk handlar mer.

Julafton utsätts för samma sak. Varför är det fullt med tomtar & granar i november? Får ingenting vara heligt & speciellt längre, allting ska stretchas så mycket som möjligt?

Vissa saker var bättre förr. (On topic: Jag håller utikik efter Meta Quest 3, inte spelat VR på ett par år så börjar sakna det).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xverminator:

Kul, jag googlade lite och kollade runt på youtube, de flesta verkar eniga om att det är den bästa alternativa kontrollen stabil och bra pris! Går ju koppla till vilken konsol som helst sen med dongeln! Ser riktigt intressant ut!

Den enda undran jag har nu, hur är force feedbacken vs en xbox one kontroll, är det typ samma?

Jag har en Pro 2 så inte samma modell, men den är inte lika bra som en orginalkontroll, den är nästan lika bra, men håller inte helt nivå så för mig höll inte hypen helt. Det som gör dom så bra är att dom funkar till "allt" och hittas av windows och alla emulatorer jag testat både på Windows och Android. Jag använder den och är riktigt nöjd til emu-spel men hade inte bytt ut Switch Pro kontrollen till switch eller PS5 kontrollen till PS5 f.eks.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders Andersson:

Torrfoder till katten, om det är rea på någon 10 kg förpackning med rätt märke och typ

De 10kg torrfoder mina svansdjur käkar är överlägset billigast på Amazon och hemkörning dagen efter beställning. Samma med kattsand. Lätt att välja när man inte har bil.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Ja sådant borde göras olagligt. Är det nån som ens går på det? Brukar blockera elementen i adblockern.

https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/unfair-treatm...

Citat:

Dark design patterns
Dark design or deception design patterns are tricks used on websites to encourage, deceive or steer you to take a certain action. Fake countdown timers are one example. Used by businesses to drive e-commerce sales, they convey a sense of urgency to influence customers and encourage them to make a purchase before an offer expires.

Permalänk
Inaktiv

Prio 1 är:

• Pixel 9 Pro/9 Pro XL 128-256GB med obegränsat mobilabonnemang (fria samtal/sms och mobildata).

• Fiber, helst Bahnhof. 100/100 funkar utmärkt.

Om någon orkar pinga mig när nått intressant dyker upp blir jag skitglad.
Ska köpa lite andra grejer också men detta är som sagt det absolut viktigaste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kriistoffer:

Jag har en Pro 2 så inte samma modell, men den är inte lika bra som en orginalkontroll, den är nästan lika bra, men håller inte helt nivå så för mig höll inte hypen helt. Det som gör dom så bra är att dom funkar till "allt" och hittas av windows och alla emulatorer jag testat både på Windows och Android. Jag använder den och är riktigt nöjd til emu-spel men hade inte bytt ut Switch Pro kontrollen till switch eller PS5 kontrollen till PS5 f.eks.

Kul! Jag blev väldigt sugen på en 8bitdo Ultimate 2C, dom verkar kännas "premium", de är ju så bra pris dessutom!

Kikade på Linus Tech Tips, han gillade den
https://www.youtube.com/watch?v=3N5MlZg_Cdg&t=583s

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
ASUS GeForce RTX 5060 Ti 16GB Prime OC
ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Kingston Fury Renegade PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xverminator:

Kul, jag googlade lite och kollade runt på youtube, de flesta verkar eniga om att det är den bästa alternativa kontrollen stabil och bra pris! Går ju koppla till vilken konsol som helst sen med dongeln! Ser riktigt intressant ut!

Den enda undran jag har nu, hur är force feedbacken vs en xbox one kontroll, är det typ samma?

Nja, inte till en Switch, inte ännu iaf. Jag har provat både med medföljande dongel samt den man faktiskt kan koppla ps5 och xbox dosa till switchen men har inte fått det att funka. Googlat mycket och hittat andra som försökt förgäves. Men jag hittade en som fick svar från 8bitdo att de eventuellt kommer uppdatera firmware så att den kommer bli kompatibel men jag orkar inte leta fram det så ta det med en nypa salt.

Med force feedback, menar du vibrationerna då? Den är väl okej men jag tycker nog den låter lite för mycket.

Permalänk
Medlem

Prisgaranti?

Gäller inte prisgaranti om man har köpt det typ 1 till 2 veckor innan Black Friday?

Permalänk
Medlem

Ingenting, de är bedrägeri till "rea"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pingvin1n:

Var det på NetOnNet? Tänkte slå till men sen försvann den..

Ja det var på netonnet. Jag tror de sålde som smör i solsken

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X / Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Dell 32" G3223D QHD + 2st 27" AOC .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Black Friday är alltid sista fredagen i november månad.

85,7% rätt!

Black Friday är alltid fredagen efter Thanksgiving. Thanksgiving är alltid 4:e torsdagen i november.

Om den 1:e november är en torsdag så blir Thanksgiving den 22:e november. Då infaller Black Friday den 23:e och det finns en fredag kvar (30:e november).

Visa signatur

System: AMD Ryzen 7 9800X3D, 64 GB RAM, RTX 5080
Shitlist: Asus, NZXT

Permalänk
Skrivet av FreddyK:

Har velat ha ett Logitech G915 Lightspeed Tactile ganska länge så jag lätt kan flytta mig till soffan med datorn inkopplad i TVn och slö-spela spel som fungerar bättre med M&KB än controller. Dock har jag svårt att bestämma mig för TKL eller "full". Föredrar TKL men dom extra macro-knapparna till vänster är väldigt sköna att ha till WoW.

Aja, har några dagar att bestämma mig på.

edit: en kaffe-bryggare med mekanisk on/off-knapp så man kan sätta stickkontakten i en smart-plugg kanske skulle vara intressant.

G915X eller plain G915?

Permalänk
Medlem

Jag behöver en laptop

Spec: 13-14", motsvarande Intel Core Ultra 7 155H processor, 32 GB, vikbar med pekskärm, 70 Wh batteri

Dustin hade en MSI Summit E13 AI EVO Core Ultra 7 32GB 1000GB 13.3" ute för 12500 kr, lade en beställning men efter en vecka utan leveransbesked så har de nu tagit bort produkten ur sortimentet. Så det blir att leta nu och framåt efter något likvärdigt.

Permalänk
Medlem

Hoppas på att AirPods 4 med eller utan brusreducering dyker upp till ett något nedsatt pris.

Permalänk
Medlem

Det blev en Iphone 15 Pro från Webhallen till dotterns 18-årsdag och två st kolstålpannor från Bagaren och Kocken till mig själv. Pannorna var sannerligen inte dyra, ska bli kul att testa hur de håller måttet.

Permalänk
Medlem

Razer BLACKSHARK V2 X USB, Samsung T5 EVO 4TB och spel från GOG är vad jag har tänkt skaffa. Förhandsbokade S.T.A.L.K.E.R.2: Heart of Chernobyl Ultimate Edition på GOG i går, för jag vet ju att spelet inte får någon Black Friday-rabatt. Annars skulle jag ha väntat (om jag hade orkat).

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaaphodBleebronx:

G915X eller plain G915?

Rean är på G915, skulle självklart föredra ett G915X men vet inte om det är värt 1500kr mer.

Visa signatur

7800x3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

"Black Friday" Verkar vara en lång fredag, pågår fram till 1-3 december verkar det som, iaf om man kollar erbjudanden på priserna på Elgiganten.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Avstängd

https://www.ovpn.com/sv/pricing

Black Friday-rean 27 månader för 1095kr blev det totalt om man väljer att betala med bitcoin.

No-log policy
High-speed streaming
Protect 6 devices at a time
Block ads & trackers
Multihop included at no cost

Permalänk
Medlem
Skrivet av techOn3:

https://www.ovpn.com/sv/pricing

Black Friday-rean 27 månader för 1095kr blev det totalt om man väljer att betala med bitcoin.

No-log policy
High-speed streaming
Protect 6 devices at a time
Block ads & trackers
Multihop included at no cost

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1690130-ovpn-kops-upp

Permalänk
Avstängd

jag vet det där är gammla nyheter, jag har inga problem med det

Permalänk
Medlem

Köpte en tvättmaskin nu under "Black week" då den gamla (trots omfattande reparationer ) rasat...

Permalänk

Dags för grafikkort!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xverminator:

Kul! Jag blev väldigt sugen på en 8bitdo Ultimate 2C, dom verkar kännas "premium", de är ju så bra pris dessutom!

Kikade på Linus Tech Tips, han gillade den
https://www.youtube.com/watch?v=3N5MlZg_Cdg&t=583s

Riktigt nöjd med min. Köpte en som fyndvara på MaxGaming för 249 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrepSek69:

Är Black Friday i princip över eller är det en 'riktig' Black friday som kommer snart? Hade för mig att det skulle vara Nov 22-23, några förväntningar om Cyber Monday?

De enda riktiga fynden jag sett i trådarna verkar helt slutsålda(t.ex Pny 1tb SSD Elgiganten) eller rean redan borttagen(t.ex Sennheiser momentum 4 Netonnet). Ser riktigt ruttet ut, även med låga förväntningar. Webhallen påstår att Momentum 4 är på 800kr rea från 3290-2490kr. Medan haft koll på dem nästan hela året och kostat 2499:- på minst 5 olika ställen året runt. Detta sammanfattar denna Black Friday för mig.

Black Friday går väl också mot att bli mer och mer urvattnat i samma takt som det hype:as.
Jämför med bokreorna, på -80 och -90-talet var det riktiga reor; bokaffärerna tömde lagrena med gamla böcker.
Ingen rea-katalog utan du var tvungen att gå till varje bokaffär för att söka och fynda.
Nu för tiden trycks väl böcker enkom för att säljas i Februai?

Det var väl något liknande som hänt Black Friday?

Permalänk
Medlem

Vilka bra(?) siter finns det att beställa mekaniska tangentbord där ÅÄÖ är ÅÄÖ och inte inmixat med alla andra språk

Permalänk
Medlem

Funderar på:

1. M.2 10Gbe NIC + Thermal Pads (tänkte använda chassit som heatsink och den sekundära M.2 platsen under moderkortet)

2. Deathadder V3 Pro

3. Minor things, så som musmatta, OTG-adapter

4. Plex Pass Lifetime

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

#1: 5700X3D, 4070, B550-I, 64GB 3600MHz, SF600, 34”
#2: 5700X3D, 3070, B550-I, 32GB 3600MHz, SF750, 34”
#3: 5700X3D, 3070, B550-I, 32GB 3600MHz, SF750, 34”

Permalänk
Medlem

Glasögon. Behöver nya och optikerna har tidigare kunna dra på en 50% rea på bågar och glas som annars är på tok för dyra.

Skrivet av Tom76:

Det blev en Iphone 15 Pro från Webhallen till dotterns 18-årsdag och två st kolstålpannor från Bagaren och Kocken till mig själv. Pannorna var sannerligen inte dyra, ska bli kul att testa hur de håller måttet.

Tar du hand om dem kommer de hålla måttet (och bli bättre!) genom hela din livstid. Jag ser inte hur jag skulle gå tillbaka till teflon eller rostfritt efter kolstål och gjutjärn.

Permalänk
Medlem

Nytt tangentbord kanske. Sugen på Corsair K100 RGB MX Speed.

Visa signatur

FD pop air xl svartt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Acer Nitro+ RX 9070XT OC// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM1000e (2025) ATX 3.1 // Corsair Gaming MM700 RGB Extended Mouse Pad// Corsair Gaming ST100 Hörlursstativ med RGB// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// Corsair Virtuoso RGB XT// Laptop Asus TUF A15 2024