Calle snyggar till arbetsdatorn – stiligt chassi och trasig mjukvara

Permalänk
Melding Plague

Calle snyggar till arbetsdatorn – stiligt chassi och trasig mjukvara

Tillverkaren Tryx debuterar med ett chassi och en processorkylare som Calle använder när det är dags att bygga om arbetsdatorn.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lite bilder och text kanske om man inte har intresse av att se videos? Vet inte om en video kan räknas som en "artikel"

Permalänk
Moderator
Moderator

Skall ni skriva några rader som halvmesyr till artikel för att istället förlita er på en video kan ni lika gärna skippa själva "artikeln". Nu ville jag läsa men blev bara besviken.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Min idealdator ska vara liggande så jag kan trava dem efter vilket OS och använding. Jag har en linux dator för spel, en windows xp dator för kodtestning och en amiga 4000 för nöje.

Funkar inte koden i XP så är det ingen vits att ens försöka få den perfekt i w11, och då jag vägrar virtual machines så.. sure.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av Hoggaforfan:

Lite bilder och text kanske om man inte har intresse av att se videos? Vet inte om en video kan räknas som en "artikel"

Skrivet av twit:

Skall ni skriva några rader som halvmesyr till artikel för att istället förlita er på en video kan ni lika gärna skippa själva "artikeln". Nu ville jag läsa men blev bara besviken.

Är det något speciellt ni vill veta som ni hellre vill läsa i text? Ställ frågor! @CrispVanDahl kan ju svara på det ni undrar om chassit och kylaren. Detta är ju mer en show and tell där Calle bygger dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Är det något speciellt ni vill veta som ni hellre vill läsa i text? Ställ frågor! @CrispVanDahl kan ju svara på det ni undrar om chassit och kylaren. Detta är ju mer en show and tell där Calle bygger dator.

Med tanke på reaktionerna så funderar jag på om man till att börja med borde justera rubriken för att sätta rätt förväntningar.
Kanske "Video: Calle snyggar till arbetsdatorn – stiligt chassi och trasig mjukvara" eller liknande.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Enviro:

Framförallt tycker jag det rubriken förmedlar skall återspeglas i artikeln. Det finns inga bilder av chassit utöver den nakna stommen (vilken visserligen är rätt tjusig...), och det där med "trasig mjukvara" nämns över huvud taget inte. Nu får man intrycket att en artikel är skriven där detta skall återspeglas, men så är inte fallet.

Videomaterial är helt ok, om det redan på framsidan är tydligt att det rör sig om videomaterial. Vill jag läsa en artikel vill jag också den skall innehålla det som annonseras på framsidan

Visa signatur
Permalänk

Själv blev jag lite besviken på att man inte hörde Calle dra av skyddsplasten. Men jag antar att han själv fick uppleva en bit av Nirvana och ville skydda oss från vissa opassande ljud

Permalänk
Medlem

Den där ’hotspoten’ precis där skärmen böjs, finns den på riktigt eller är det något som förstärks av kameran?

Den ser alltså väldigt mycket ljusare ut vid kröken

Permalänk
Medlem

Var det inte Tryx chassit som toksågades av gamers nexus nyligen? Har de hunnit göra nån revision sen dess?

*edit*
Jo så var det

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Hedersmedlem

Rosa knogjärn inuti chassit var en... vibe

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Mattediablo:

Själv blev jag lite besviken på att man inte hörde Calle dra av skyddsplasten. Men jag antar att han själv fick uppleva en bit av Nirvana och ville skydda oss från vissa opassande ljud

Hahaha tyvärr fångades inte ljudet upp så bra på mikrofonen :(.

Skrivet av medbor:

Den där ’hotspoten’ precis där skärmen böjs, finns den på riktigt eller är det något som förstärks av kameran?

Den ser alltså väldigt mycket ljusare ut vid kröken

Det är en viss hot spot med ljuset om man sitter vid rätt vinkel men inte i närheten av lika dramatiskt som på kameran. Tänker inte på det när den är bredvid mig på skrivbordet.

Skrivet av Roger W:

Var det inte Tryx chassit som toksågades av gamers nexus nyligen? Har de hunnit göra nån revision sen dess?

Jo det är det! Deras verkade vara ganska kraftigt transportskadad så jag upplevde inte samma problem med att luckan ramlar av till exempel. Men ja det finns förbättringspotential i lådan men tycker inte den var en katastrof vilket jag på förhand var orolig för.

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av vargeEEEEn:

Rosa knogjärn inuti chassit var en... vibe

Får tacka mina fina kollegor med 3D-printer för den!

Permalänk
Medlem

Kan påpekas att BTF-moderkort från Asus som användes i bygget bara finns för Intel. Inte ens nu när X870-korten kom för AMD så erbjöd man någon BTF-variant. Säkert något exklusivitetsavtal mellan Asus/Intel. Man blir trött på sånt här. Vill man att det här med kontakter på moderkortets baksida ska ta fart så ska man väl rimligen inte stänga ute den populäraste plattformen (AMD).

Permalänk
Medlem

Ni bara öser ur er material nu, underbart!

Roligt att ni gör en video på detta bygge och säger några ord om chassit. Lite kort text kanske för dom som inte vill kolla video, men är nog en liten snabb-artikel detta när du ändå byggde lite.

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 14 Mars: Nu i version 0.5.2 med nya funktioner!
Installera Custom SweC UserCSS
Glöm inte att Geeks har en egen Discord-server: discord.geeks.se

Permalänk
Medlem

Skön video. Tycker du fick med mycket information och ögongodis på 8 minuter. Du skulle dock ha pausat musiken och hållit andan när du drog av plasten

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Främst är det väl bilder och en kort sammanfattning om hur chassiet var att bygga i och positivt/negativt tex sen om man vill ha mer detaljer kan man kolla på videon.

Permalänk
Skrivet av Mack4285:

Kan påpekas att BTF-moderkort från Asus som användes i bygget bara finns för Intel. Inte ens nu när X870-korten kom för AMD så erbjöd man någon BTF-variant. Säkert något exklusivitetsavtal mellan Asus/Intel. Man blir trött på sånt här. Vill man att det här med kontakter på moderkortets baksida ska ta fart så ska man väl rimligen inte stänga ute den populäraste plattformen (AMD).

"btf" finns ju hos gigabyte och msi också. Tror knappast det är en låst standard.

Skulle det bli en succé så kommer amd implementera det

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Avstängd

*tips* @CrispVanDahl
Lägg chassit ner när innehållet monteras..
*Grin grin, wink wink, say no more?*

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem

Såg stilrent ut, kanske vore något för egen del i nästa bygga. Är dock rätt nöjd med mitt phenteks chassi atm. Kul med en AIO kylare med display.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

*tips* @CrispVanDahl
Lägg chassit ner när innehållet monteras..

Tror anledningen här var att det är enklare att filma allt ensam på det viset.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Joppis:

Tror anledningen här var att det är enklare att filma allt ensam på det viset.

e det så??

Finns folk som har speglar i taket..
Undrar hur de rakar sig framför (under) den spegeln..

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Hedersmedlem

4600 kr för en AIO kylare?! Wow. Hej inflation på hårdvarupriser..

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||