Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Visst. Att base fasas ut är väl inte troligt. Men en prissänkt Pro är väl inte otänkbart. Då tar den ju marknadsandelar.

Priset på vanliga PS5 är ju högre idag än vid release och företag sänker sällan priser om dom inte behöver. Sony vinner över Microsoft när det gäller antal sålda konsoler så extremt så dom behöver inte sänka priserna. Tvärtom skulle det ge lägre vinst så det vill dom inte.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Stort tack! Blev ett köp 🤩

Yep, den nyheten som fick mig att skaffa!

Fatta mig rätt. Vad är anledningen? Själv vill man ju spela på ”riktiga” för bästa upplevelse.

Hur som helst, grattis till den 👍

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av Öltorp:

Fatta mig rätt. Vad är anledningen? Själv vill man ju spela på ”riktiga” för bästa upplevelse.

Det är rätt gött att kunna spela ps5-spel var man än är utan att behöva släpa med sig konsolen. Hemma kan den dock även vara användbar om tv:n är upptagen.

Givetvis är det en rätt nischad produkt, men den har ändå sina användningsområden.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Öltorp:

När tjejen kollar på TV, när man är på landet eller på resande fot 😀

Men självklart kommer man spela mest på TVn för som du säger den bästa upplevelsen 👍

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

När tjejen kollar på TV, när man är på landet eller på resande fot 😀

Men självklart kommer man spela mest på TVn för som du säger den bästa upplevelsen 👍

Japp. Haha försökte få ett motiverande svar för att köpa en själv. Men har ett game room i källaren så det är alltid ”ledigt”

Du får uppdatera om hur den är framöver 👍☺️

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Det är vad som är min reservation, att priset sjunker på sikt. Kan vara läge att vänta lite med tanke på hur dyra nya spel är. Se bara på Assassins Creed Mirage som jag fortfarande inte sett den till vettigt pris i Playstation Store. Vi har köpt de tre senaste stora Assassins Creed-spelen för runt 400 kr styck och Mirage är inte värt så mycket om man jämför antalet speltimmar.

EU har bråkat med Meta, Apple, Google och Microsoft så varför stämmer de inte Sony för deras rabiata prissättning när det gäller digitala "kopior"?

Ja man får köpa spel på skiva om man vill få vettiga priser.
Ungefär 5 butiker har Mirage för ~199kr nu t ex.

Permalänk
Medlem

Elgiganten har nu bara några Slim och Dual Edge kvar.
Portal slut.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Någon som inte läser instruktionerna.
Nu fattas bara Richard Ledbeter som river sönder en kartong...

Permalänk
Medlem

Det här var intressant.
Sony skickar ut onumrerade exemplar.

Permalänk
Medlem

Frågan är om någon scalper kommer våga lägga upp en annons här på en PS5 pro 30th haha

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

PS5 Slim utan disk finns för 4500:- med två kontroller på Amazon. PS5 med diskdrive lostar 5000:-

Netonnet verkar inte ha några Pro (30th)i lager, eller så öppnar de för beställningar först under morgonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kirtapB:

PS5 Slim utan disk finns för 4500:- med två kontroller på Amazon. PS5 med diskdrive lostar 5000:-

Netonnet verkar inte ha några Pro (30th)i lager, eller så öppnar de för beställningar först under morgonen.

De sålde redan dem vid förbokningsrelease.

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

De sålde redan dem vid förbokningsrelease.

Aa sista chansen man har nu är väl Komplett som skulle lotta ut idag. Annars tror jag alla är slutsålda tyvärr.

Permalänk
Medlem

PS5 Slim med två handkontroller som @kirtapB tipsade om för 4500 kr och byta ut lagringen till 2 TB. Vill inte ångra mig när AC Shadows och GTA VI kommer att jag borde köpt Pro. Villrådig deluxe nu.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

Amazons Black Friday erbjudande på Ps5 slim med två handkontroller för 4500:- känns svårslaget.

Funderar starkt på att slå till men hur funkar det med garantier osv när man shoppar via amazon? 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Jag har drift på kontrollen som jag fick med PS5 Pro. Karaktären drar åt vänster när jag släpper spaken. Mkt tydligt. Jag har spelat in med telefonen när jag släpper spaken och karaktären fortsätter att gå mot vänster i bild.

Man måste få en ny kontroller väl? Inte laga?

Har du fått kontrollen med ps5 pro så är den ju ny. Gå tillbaks till inköpsstället och byt ut den på garantin

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk
Medlem

fick tag i en portal nu på komplett, den var nice.

Permalänk
Medlem

Alan Wake 2 Deluxe Edition - PS5
576 kr ( Denna artikel kommer att släppas den 31 december 2024.)
https://www.amazon.se/Alan-Wake-2-Deluxe-PS5/dp/B0D66FYKGD/26...

Permalänk
Medlem

Kan någon hojta om ni får en köpknapp på denna idag?

Sony PlayStation 5 Pro (PS5) – 30th Anniversary Limited Edition BundIe

Permalänk
Medlem

Såhär får man inte göra!
Fy!

Sen blir det ändå såhär..

Visa signatur

"När jag inte har pengar, då kan jag inte dricka sockerdricka, och när jag har pengar, då får jag inte dricka sockerdricka, när i hundan ska jag då dricka sockerdricka?"

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet hur läget är med Final Fantasy XVI på bas PS5:an just nu? Har det samma performance problem som vid release eller har det blivit bättre?

Vet att det är fel tråd för detta, men tänkte passa på att fråga hur PC versionen är också. Är den väldigt tungdragen? Är det relativt buggfritt o.s.v?

Permalänk
Medlem

Dualsense 30th anniversary controller finns att beställa på elgiganten för dom som missade förhandsbokning
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsoler-tillbeh...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair HX1500i | Gigabyte X870 Aorus Elite WIFI7 Ice | Kingston FURY Beast RGB 64GB DDR5 RAM 5600MT | MSI GeForce RTX 5090 VENTUS 3X OC | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2

Permalänk
Medlem

REA på PSVR2 5200Kr:

https://www.amazon.se/Sony-Playstation-VR2-Svart-Storlek/dp/B...

Sålde som smör sist det hände. Ligger 1:a som bäst säljande nu också.

Edit* Slut

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonRon:

Amazons Black Friday erbjudande på Ps5 slim med två handkontroller för 4500:- känns svårslaget.

Funderar starkt på att slå till men hur funkar det med garantier osv när man shoppar via amazon? 😅

Amazons kundsupport spöar våra lokala butiker. Kör. Ännu bättre när de är de själva som säljer (vilket du ser på högersidan av produktens sida)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddan_3:

Såhär får man inte göra!
Fy!

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Jag håller med, fick samma mail

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddan_3:

Såhär får man inte göra!
Fy!

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Fick samma...

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddan_3:

Såhär får man inte göra!
Fy!

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Att du har en vara på bevakning och får notifiering om att den kommit in på lager betyder väl inte att du är slumpmässigt utvald att köpa en av alla som registrerat sig skulle jag tro.