Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem

2. PlayStation®5 Pro
 - Support for the PlayStation®5 Pro has been enhanced, with the following additions:
  ・We added a mode that combines higher Image quality and frame rate performance by fully utilizing the PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) for PlayStation®5 Pro.
  ・Ray-traced reflections have been introduced during races, with the option available by selecting "Prioritize Ray Tracing/Resolution" in the Display settings:
  ・8K resolution compatibility.
  ・Enhanced rendering quality in VR Mode.
  ・Smoother video playback in VR Mode, achieved through the VR Positional Reprojection function.
https://www.gran-turismo.com/us/gt7/news/00_4731065.html

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Att du har en vara på bevakning och får notifiering om att den kommit in på lager betyder väl inte att du är slumpmässigt utvald att köpa en av alla som registrerat sig skulle jag tro.

Det stod "Möjligheten att köpa kommer att lottas ut slumpmässigt bland alla registrerade på lanseringsdatumet den 21 november. Klicka på "Meddela Mig" för att registrera dig."

Så jo, jag tolkade det som att jag var slumpmässigt utvald

Visa signatur

"När jag inte har pengar, då kan jag inte dricka sockerdricka, och när jag har pengar, då får jag inte dricka sockerdricka, när i hundan ska jag då dricka sockerdricka?"

Permalänk
Medlem

Ps5 på Amazon är nu tillbaka till orginalpris, skulle köpa när jag kom hem från jobbet och möttes av att den först inte gick att lägga till i kundvagnen för den "var slutsåld"... för att nu se 9ex kvar fast till originalpris på ~6000kr

Visa signatur

Gaming: Intel i7 4770-K 3,5GHz | ASUS 780GTX | 8GB Corsair | ASUS mobo | 1st Samsung SSD 128Gb | 1st Samsung SSD 256Gb | 1st Western Digital 1Tb |
Server: Intel i7 920 | XFX ATI 5970 | 6GB Corsair | ASUS Xtreme | 1st Intel SSD 80Gb | 1st Samsung 500Gb | 4st Western Digital 1Tb | 2st Seagate 2Tb

Permalänk
Skrivet av Paddan_3:

Det stod "Möjligheten att köpa kommer att lottas ut slumpmässigt bland alla registrerade på lanseringsdatumet den 21 november. Klicka på "Meddela Mig" för att registrera dig."

Så jo, jag tolkade det som att jag var slumpmässigt utvald

Jag skrev till komplett om detta och fick detta svar:

"Hej, Vi beklagar innerligt för förvirringen enligt den epost du har mottagit från oss idag. Vid en fel så blev tyvärr samma epost skickad till alla som har tryckt på "Motta varsel". Utlottningen är fortfarande igång, och de som blir erbjudna att genomföra ett köp vill få en tydlig epost under de närmaste dagarna, med information om köpsmöjlighet. Vänligen se bort från den första eposten du fått, och tack för tålmodigheten."

-Okej, när sker utlottningen?

"Inom ett par dagar"

-Okej, det står ju "Möjligheten att köpa kommer att lottas ut slumpmässigt bland alla registrerade på lanseringsdatumet den 21 november." på er hemsida

"Ja, utlottningen påbörjas idag och pågår i ett par dagar"

Permalänk
Medlem

Amazon har rea på kontroller. En sån här får det bli för mig. Den tycker jag är gö-läcker. Underbar blå nyans.

https://www.amazon.se/gp/aw/d/B0CJYB56BF/ref=ox_sc_act_image_...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lordecommerce:

"Hej, Vi beklagar innerligt för förvirringen enligt den epost du har mottagit från oss idag. Vid en fel så blev tyvärr samma epost skickad till alla som har tryckt på "Motta varsel". Utlottningen är fortfarande igång, och de som blir erbjudna att genomföra ett köp vill få en tydlig epost under de närmaste dagarna, med information om köpsmöjlighet. Vänligen se bort från den första eposten du fått, och tack för tålmodigheten."

"Inom ett par dagar"

-Okej, det står ju "Möjligheten att köpa kommer att lottas ut slumpmässigt bland alla registrerade på lanseringsdatumet den 21 november." på er hemsida

Blev nog lite svårt när dom skulle haxxa koden för lotteriet!

Permalänk
Permalänk
Konsolgrävare

Fick precis min PlayStation Portal 30th Anniversary Limited Edition!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lordecommerce:

"Inom ett par dagar"

Fick också detta. Tar det ett par dagar att köra ett lotteri? Låter helt sjukt. Komplett-bluff på detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garpen0:

Fick också detta. Tar det ett par dagar att köra ett lotteri? Låter helt sjukt. Komplett-bluff på detta.

Man måste ju maila alla, och sedan vänta och se om dessa köper.
Annars går det till nästa på listan eller läggs ut.

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squeeker:

Ps5 på Amazon är nu tillbaka till orginalpris, skulle köpa när jag kom hem från jobbet och möttes av att den först inte gick att lägga till i kundvagnen för den "var slutsåld"... för att nu se 9ex kvar fast till originalpris på ~6000kr

Jag hann köpa det för 4500 kr innan dem ändrade priset.
Men det verkar inte bara vara priset som har ändrats utan även säljaren.
Tidigare stod det "Såld av: Amazon EU S.a.r.L.", nu står det "skickas och säljs av The Gamebusters" 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonRon:

Jag hann köpa det för 4500 kr innan dem ändrade priset.
Men det verkar inte bara vara priset som har ändrats utan även säljaren.
Tidigare stod det "Såld av: Amazon EU S.a.r.L.", nu står det "skickas och säljs av The Gamebusters" 🤔

Ouch, akta dig för garantin osv..

Permalänk
Medlem

Får trösta mig med denna då jag inte fick tag på PRO 30th.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Min son har en extern hårddisk från sin ps4 som han nu använder till sitt ps5. Han har första versionen av ps5 så interna hårddisken är inte speciellt stor. Men nu har vi upptäckt att det går inte att ha ps5 spel på den externa för den är gjord till ps4.
Interna är full och han vill installera fc25 igen men det går ju inte.
Han spelar även de andra 3-4 spelen som ligger på den interna, bland annat nya cod som tar upp en jäkla massa utrymme.
Går det på något sätt att formatera den externa så att den fungerar att installera även ps5 spel på?

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Nvidia 1660 Super Tangentbord:Xtrfy K4 TKL Mus:Rival 3 Ljud:Creative SB GS3
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 14 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Får trösta mig med denna då jag inte fick tag på PRO 30th.

Jag me!

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

Går det på något sätt att formatera den externa så att den fungerar att installera även ps5 spel på?

Nej, han behöver en m2 ssd med läshastighet 5500MB/s+

https://www.playstation.com/en-us/support/hardware/ps5-instal...

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Alltid någon...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Alltid någon...

All-in, men grattis! Hade nog sparat den ena dualsense oöppnad då. Det följer ju med både en vanlig och en edge med pro-versionen så du har ändå 2x vanliga och 2x edge.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

All-in, men grattis!

Inte min, Elgiganten verkar försöka sno mitt paket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

All-in, men grattis!

Tror det är någon annans?

Visa signatur

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Min 30th anniversary kom idag, kompisen säger åt mig att sälja med vinst men själv vill jag bara öppna och spela.

Permalänk
Medlem

Costco har "Black Week" erbjudanden på playstation:

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Min 30th anniversary kom idag, kompisen säger åt mig att sälja med vinst men själv vill jag bara öppna och spela.

Öppna och spela det är du värd!

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Spela så klart! Det är det den är till för.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick min slim 30th idag och netonnet har inte paketerat med så mycket omsorg för ena plastbiten på ena sidan som visar att den är oöppnad var trasig, den va hel på andra sidan så jag tror inte den varit öppnad men lådan den kom i var i det vekaste lagret.

Är det vanligt att dessa går sönder under transport?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaxxN:

Fick min slim 30th idag och netonnet har inte paketerat med så mycket omsorg för ena plastbiten på ena sidan som visar att den är oöppnad var trasig, den va hel på andra sidan så jag tror inte den varit öppnad men lådan den kom i var i det vekaste lagret.

Är det vanligt att dessa går sönder under transport?

Om du pratar om genomskinliga tejper så brukar de inte alltid sitta på eller så torkar de ut och spricker.
Säkerhetssigillet däremot är antagligen bättre kvalitet på.
Men det är ingen som lär ha packat upp din.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av LeVvE:

Scalping är så trist! Lyssna inte på din kompis!

Öppna produkten och njut av din tur istället 😌

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Bättre att inte köpa en produkt som du inte är sugen på så andra som vill ha det kan glädjas istället.
Scalping är så trist!

Så öppna produkten och njut av din tur istället 😌

Så tycker jag också, köpte ju för att jag ville ha den och inte för att sälja. Väntar på att få lite tid över så jag kan koppla in tillsammans med min vanliga PS5 och föra över allt sen åker nog den gamla upp på Tradera eller Blocket så snabbt som möjligt, hoppas man kan få 4000kr för den iaf.

"Du är ju dum som inte säljer den."

Kan dock inte spela några spel, alla mina spel är fysiska och diskläsare finns inte i lager någonstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Om du pratar om genomskinliga tejper så brukar de inte alltid sitta på eller så torkar de ut och spricker.
Säkerhetssigillet däremot är antagligen bättre kvalitet på.
Men det är ingen som lär ha packat upp din.

<Uppladdad bildlänk>

Japp va den genomskinliga tejpen jag tänkte på

Min hade en sådan genomskinlig tejp på vardera sida av kartongen men den hade ingen sån med playstationloggan på som den på bilden.