OLED skärm under mellandagarna/black friday

Permalänk

Inc. wall of text.
Jag har, som många andra, tittat på en ny OLED skärm under årets kommande BF-reor.
Jag har läst på samt tittat på orimligt mycket på olika videos om 2024-års OLED skärmar. Desto mer jag undersöker desto mer jäkla beslutsångest får jag. Jag är nästan helt säker på att en 27" 1440p är det jag är ute efter då jag i dagsläget sitter på ett 3070ti (kommer ev köpa ett 5000-kort). Jag jobbar hemifrån ca 16h i veckan och då skriver jag nästan enbart massa mail så är lite rädd över att text ska bli svår att se med OLED. Bör jag vara orolig?

De jag tittat på är:

• Alienware AW2725DF 360Hz, kostar just nu 8500kr hos Dell. Det verkar vara en toppenskärm men är den bättre eller sämre än de andra i listan? Har någon erfarenheter kring skärmen eller att handla direkt från Dell?

• MSI MPG 271QRX QD OLED 360Hz, precis som skärmen ovan. Hur lätt repar den sig? Om någon av mina katter rör skärmen, kommer jag bli galen på den eventuella repan?

• LG 27GS95QE WOLED 240Hz, verkar ha fått ganska mycket skit av många, men är den dålig? Finns att köpa på Elgiganten för 8500kr.

• Asus ROG Strix XG27AQDMG Glossy WOLED 240Hz, också en toppenskärm men ska ha en sämre pixellayout med RWBG och text ska därmed bli otydligare. Märks det? Kostar 8000kr.

• Samsung Odyssey G6 G60SD QD-OLED 360Hz, billigast på listan och kostar 7000kr. Verkar kanon förutom, med ett stort F, den silvriga ramen runt skärmen.. Jag tycker att den ser billigt ut och kommer nog störa mig en del på detta.

• Gigabyte 27" FO27Q3 AORUS QD-OLED 360Hz, ligger högre i pris än dom ändra men verkar vara en bra skärm, kanske kommer det en sänkning under veckan? Ligger just nu på 12000kr hos Inet.

• Asus ROG Swift OLED PG27AQDP QD-OLED 480Hz, verkar vara en fantastisk skärm men ligger väldigt högt i pris jämfört med dom andra på 14000kr.

Har ni testat några av dessa skärmar? Oroar jag mig i onödan gällande kvalitén på text? Vilka av dessa är ni intresserade av?

Eller så skiter jag i allt jag skrev ovan å kör på en Samsung Odyssey OLED G8/G80SD för 10000kr så framtiden är säkrad? (Om ni inte burn-in är ett större problem än vad jag hoppas på)

Permalänk
Medlem
Skrivet av bloodshed:

Inc. wall of text.
Jag har, som många andra, tittat på en ny OLED skärm under årets kommande BF-reor.
Jag har läst på samt tittat på orimligt mycket på olika videos om 2024-års OLED skärmar. Desto mer jag undersöker desto mer jäkla beslutsångest får jag. Jag är nästan helt säker på att en 27" 1440p är det jag är ute efter då jag i dagsläget sitter på ett 3070ti (kommer ev köpa ett 5000-kort). Jag jobbar hemifrån ca 16h i veckan och då skriver jag nästan enbart massa mail så är lite rädd över att text ska bli svår att se med OLED. Bör jag vara orolig?

De jag tittat på är:

• Alienware AW2725DF 360Hz, kostar just nu 8500kr hos Dell. Det verkar vara en toppenskärm men är den bättre eller sämre än de andra i listan? Har någon erfarenheter kring skärmen eller att handla direkt från Dell?

• MSI MPG 271QRX QD OLED 360Hz, precis som skärmen ovan. Hur lätt repar den sig? Om någon av mina katter rör skärmen, kommer jag bli galen på den eventuella repan?

• LG 27GS95QE WOLED 240Hz, verkar ha fått ganska mycket skit av många, men är den dålig? Finns att köpa på Elgiganten för 8500kr.

• Asus ROG Strix XG27AQDMG Glossy WOLED 240Hz, också en toppenskärm men ska ha en sämre pixellayout med RWBG och text ska därmed bli otydligare. Märks det? Kostar 8000kr.

• Samsung Odyssey G6 G60SD QD-OLED 360Hz, billigast på listan och kostar 7000kr. Verkar kanon förutom, med ett stort F, den silvriga ramen runt skärmen.. Jag tycker att den ser billigt ut och kommer nog störa mig en del på detta.

• Gigabyte 27" FO27Q3 AORUS QD-OLED 360Hz, ligger högre i pris än dom ändra men verkar vara en bra skärm, kanske kommer det en sänkning under veckan? Ligger just nu på 12000kr hos Inet.

• Asus ROG Swift OLED PG27AQDP QD-OLED 480Hz, verkar vara en fantastisk skärm men ligger väldigt högt i pris jämfört med dom andra på 14000kr.

Har ni testat några av dessa skärmar? Oroar jag mig i onödan gällande kvalitén på text? Vilka av dessa är ni intresserade av?

Glöm inte AOC 27" AGON AG276QZD2 5999kr. https://youtu.be/sHd-mmDd0gQ?t=536

Permalänk

Min 11 år gamla 27” TN (Benq XL2720Z) har varit halvtrasig i många år så det är dags att uppgradera.
Min plan är att köpa en AW3225QF under black Friday. Jag har kommit fram till följande:

Bra:
OLED
32”
16/9
Lagom böjd
Bra färger
Skarp
Bra garantier och service ifrån Dell (har jag hört i alla fall)

Bra/dåligt:
Blank yta som ger reflexer men jag tror inte det blir något problem men lite orolig är jag ändå.

Dåligt:
Dålig svärta i ljusa rum.
Väldigt känslig yta (lätt att det blir repor).
Den har en fläkt men tydligen ska den vara tyst?

Jag har bara ett 2060 Super men jag spelar mest äldre spel* och om det blir för tungt (och det inte finns FSR eller DLSS) så får jag köra på 1080p från lite längre avstånd till det finns nya kort på marknaden.

* Elite Dangerous, BF4, Xcom2, Frostpunk, Dead Space mm.

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 2060S | PSU 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

fick också min skärm idag.

1. håller helt med 100%
2. Håller inte med alls , personligen tycker jag det funkar kanonbra att kunna styra inställningar och portar med en fjärrkontroll,
at böja sig fram och navigera med knappar eller en joystick på skärmen resulterar alltid i en massa feltryck för min del iaf.
3. tror jag behåller min.

Jag motsätter mig inte fjärrkontrollen, tycker den är ganska nice! Min startar dock inte när datorn bootar, måste manuellt köra igång den. Game bar och info popup varje gång man startar irriterar också. Beter sig din på samma sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

👌 Hör av dig efter någon längre tids använda i både spel och vanligt surfande osv. Om upplösningen och skärpan jämförelsevis med 4K

Lyrat 3 timmer, från 9 till 12 tisdag kväll (!) med olika inställningar. Super djupa svart. Extrema responstid. Jag testat Halo Infinite, Forza Motorsport, Anno 1800, en timme var, allt på maxat 1440. Väldigt fin! Nackdelen kan vara ” känslan av” 28 tum 4k till 27 tum 1440..
men bilden är enastående!

Jag testar flera spel o inställningar

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

Lyrat 3 timmer, från 9 till 12 tisdag kväll (!) med olika inställningar. Super djupa svart. Extrema responstid. Jag testat Halo Infinite, Forza Motorsport, Anno 1800, en timme var, allt på maxat 1440. Väldigt fin! Nackdelen kan vara ” känslan av” 28 tum 4k till 27 tum 1440..
men bilden är enastående!

Jag testar flera spel o inställningar

Kommer du att använda skärmen till jobb eller är det enbart spel? Funderar på hur störigt det skulle vara med text fringing.
Jag arbetar väldigt mycket i Excel och liknande program just svart text mot vit bakgrund.

Permalänk
Medlem

Beställt! Nu kunde jag inte vänta längre på att dyka in i framtiden. Vann presentkort på 500kr av Inet i en tråd här på Swec och har klurat på vad det ska användas till.

Blev en AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz.
https://www.inet.se/produkt/2226022/aoc-27-agon-ag276qzd2-ole...

Edit: Grym avatar @Choppe

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Beställt! Nu kunde jag inte vänta längre på att dyka in i framtiden. Vann presentkort på 500kr av Inet i en tråd här på Swec och har klurat på vad det ska användas till.

Grattis, blir nog kanon!

Tack, den är klockren då även jag är smånött och från 80-talet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Dafuq!!!!???
Vilken grym pris!
Det nästan samma teknik av den MSI QD Oled 27 jag köpt för mycket mer pengar!!!

Visa signatur

Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choppe:

Kommer du att använda skärmen till jobb eller är det enbart spel? Funderar på hur störigt det skulle vara med text fringing.
Jag arbetar väldigt mycket i Excel och liknande program just svart text mot vit bakgrund.

90% spel och YouTube, läsa nyheter, sweclockers forum et el.
Kan jobbar på den 5-10 %.
Men har en MacBook 💻 till jobbet

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

90% spel och YouTube, läsa nyheter, sweclockers forum et el.
Kan jobbar på den 5-10 %.
Men har en MacBook 💻 till jobbet

Aha, för mig blir det 90% jobb och 10% nöje.

All work and no play makes Choppe a dull boy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bloodshed:

Inc. wall of text.

De jag tittat på är:

Eller så skiter jag i allt jag skrev ovan å kör på en Samsung Odyssey OLED G8/G80SD för 10000kr så framtiden är säkrad? (Om ni inte burn-in är ett större problem än vad jag hoppas på)

Fick precis hem Samsung Odyssey G6 G60SD QD-OLED 360Hz och den ser och känns varken billig eller ser billig ut:)
Det ända jag fick vänja mig vid va att gå från en 4k skärm till denna men det tog 1 timma ungefär

Permalänk
Medlem
Skrivet av kdk_warhead:

Min 11 år gamla 27” TN (Benq XL2720Z) har varit halvtrasig i många år så det är dags att uppgradera.
Min plan är att köpa en AW3225QF under black Friday. Jag har kommit fram till följande:

Bra:
OLED
32”
16/9
Lagom böjd
Bra färger
Skarp
Bra garantier och service ifrån Dell (har jag hört i alla fall)

Bra/dåligt:
Blank yta som ger reflexer men jag tror inte det blir något problem men lite orolig är jag ändå.

Dåligt:
Dålig svärta i ljusa rum.
Väldigt känslig yta (lätt att det blir repor).
Den har en fläkt men tydligen ska den vara tyst?

Jag har bara ett 2060 Super men jag spelar mest äldre spel* och om det blir för tungt (och det inte finns FSR eller DLSS) så får jag köra på 1080p från lite längre avstånd till det finns nya kort på marknaden.

* Elite Dangerous, BF4, Xcom2, Frostpunk, Dead Space mm.

Största problemet jag haft med skärmen är att dom inte verkar ha testat den mot mac. Har en mac m1 som jobbdator och hdmi anslutningen har strulat massor.

Reflektioner, tycker inte det är särskilt illa - skulle nästan även beskriva beläggningen som en semi gloss. Det är inte som dom gamla apple skärmarna med glasskiva dvs. Ärligt talat så tycker jag det är coatingen som gör mycket av skärmen, bilden blir väldigt klar och färger poppar. Ska dock sägas att curven kan göra soljusreflektioner lite extra irriterande, jag använder gardiner.

Vågar inte svara för hur ditt 2060 kommer orka 4k, men spelen som du listade har ju i alla fall några år på nacken. Något som däremot förvånade mig lite var hur pass mycket bättre dlss uppskalning fungerar i 4k jämfört med 1440p. Man kan köra mycket mer aggresivt utan att det börjar se dåligt ut.

Ang repkännsligehet - det stämmer. Har tyvärr massor av mikrorepor och då tycker jag att jag varit försiktig. Använder mikrofiber dukar för typ glasögon och destillerad vatten. Dock inget som jag kan se vid användning. (tror detta gäller all qd-oled tyvärr)

Med det sagt, jag är toknöjd med den skärmen, kör den nästan uteslutande i sdr läge och slås fortfarande av hur bra bilden är. (fläkten har jag aldrig hört men det ska finnas en)

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Skrivet av Hondaxl:

Fick precis hem Samsung Odyssey G6 G60SD QD-OLED 360Hz och den ser och känns varken billig eller ser billig ut:)
Det ända jag fick vänja mig vid va att gå från en 4k skärm till denna men det tog 1 timma ungefär

Skönt! Får man fråga hur text ser ut mot vit bakgrund? Är väldigt nyfiken på text fringing på den skärmen.

Permalänk
Skrivet av Ragin Pig:

Största problemet jag haft med skärmen är att dom inte verkar ha testat den mot mac. Har en mac m1 som jobbdator och hdmi anslutningen har strulat massor.

Reflektioner, tycker inte det är särskilt illa - skulle nästan även beskriva beläggningen som en semi gloss. Det är inte som dom gamla apple skärmarna med glasskiva dvs. Ärligt talat så tycker jag det är coatingen som gör mycket av skärmen, bilden blir väldigt klar och färger poppar. Ska dock sägas att curven kan göra soljusreflektioner lite extra irriterande, jag använder gardiner.

Vågar inte svara för hur ditt 2060 kommer orka 4k, men spelen som du listade har ju i alla fall några år på nacken. Något som däremot förvånade mig lite var hur pass mycket bättre dlss uppskalning fungerar i 4k jämfört med 1440p. Man kan köra mycket mer aggresivt utan att det börjar se dåligt ut.

Ang repkännsligehet - det stämmer. Har tyvärr massor av mikrorepor och då tycker jag att jag varit försiktig. Använder mikrofiber dukar för typ glasögon och destillerad vatten. Dock inget som jag kan se vid användning. (tror detta gäller all qd-oled tyvärr)

Med det sagt, jag är toknöjd med den skärmen, kör den nästan uteslutande i sdr läge och slås fortfarande av hur bra bilden är. (fläkten har jag aldrig hört men det ska finnas en)

Tack för all information. Väldigt utförligt. Ska definitivt köpa den:)

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 2060S | PSU 750W

Permalänk
Medlem

Har upptäckt en liten bugg med nya MSI MPG 271QRX QD-OLED.
Fick två ggr nu ”DP no signal” på uppstart och svart skärm. Fick stänga av o på skärmen några ggr, ingenting, startat om datorn, likadant där
Till slut drog jag ut DP och använt HDMI kabeln, funkat, stoppat in DP kabeln efter Windows startade och den gick över till DP kabeln direkt
Jag gamer utan besvär, stängde för natten
Forskar vidare

Darrenj

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Som många andra, verkar OLED till datorn ligga högt på agendan i år. Lånar denna tråden lite för det känns som spåret är detsamma. Jag sitter idag på 1440p 32" IPS.
Är inte såld på utrawide som koncept, utan funderar faktiskt på att kanske klicka hem en LG C4 42" om de trillar ner till något dunderpris.
Lite snabb googling hade hela spektrumet av åsikter om det är en bra ide eller inte. Allt ifrån en redditor som hade rutformad burnin efter excel inom 6 månader, till folk som säger att det är bästa gamingupplevelsen, haha.

Någon här som funderat i samma banor?

Hos mig är det antingen gaming eller scrolla Internet (dvs, både typ Youtube-videor men också läsa forum) som är användningsområdena.

Flera verkar komma köra TVn för 9500kr, t.ex. är Webhallen redan där https://www.webhallen.com/se/product/370604-LG-42-OLED42C44LA...

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattedatten:

Som många andra, verkar OLED till datorn ligga högt på agendan i år. Lånar denna tråden lite för det känns som spåret är detsamma. Jag sitter idag på 1440p 32" IPS.
Är inte såld på utrawide som koncept, utan funderar faktiskt på att kanske klicka hem en LG C4 42" om de trillar ner till något dunderpris.
Lite snabb googling hade hela spektrumet av åsikter om det är en bra ide eller inte. Allt ifrån en redditor som hade rutformad burnin efter excel inom 6 månader, till folk som säger att det är bästa gamingupplevelsen, haha.

Hos mig är det antingen gaming eller scrolla Internet (dvs, både typ Youtube-videor men också läsa forum) som är användningsområdena.

Flera verkar komma köra TVn för 9500kr, t.ex. är Webhallen redan där https://www.webhallen.com/se/product/370604-LG-42-OLED42C44LA...

Jag tror många inbränningar på de senaste tre års modeller (WOLED) beror på att man blåser på friskt i settings för oled-light mm. Lite som att ha infravärmen på max på altanen. Min C2 köpte jag på mediamarkt, den levererades kalibrerad fast jag inte beställt kalibrering, var finfin direkt ur kartong.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Vad finns det för vettiga ultrawides som man ska hålla utkik på under reorna?

Har idag en 38" 3860x1600 160hz IPS som jag är väldigt nöjd med, saknar dock oled svärtan som jag har på min lg cx 48" (var alldeles för stor för skrivbordet).

Ska man slå på med en 32:9 eller duger kanske 34" 21:9?
Skärmen ska användas 50/50 kontorsarbete (kod editors, excel) och spel/media.
Hur är det med risk för burn in? Kör inte med full ljusstyrka, men jag vill samtidigt kunna använda skärmen normalt utan att behöva vara extra försiktig.

Önskemål:
Qd oled (nödvändigt? Läser bra saker om det)
240Hz
USB-C
Kvm
Pris ~10k men gärna lägre

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | GeForce RTX 5090 | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Pro 16" | Apple M1 Max

Permalänk
Medlem

Har kört en 27" LG GR95QE nu i ett år ungefär sedan förra blackfriday, sett att det är en del funderingar kring arbete på OLED skärmarna och jag tycker absolut inte det är några problem.

Har kört både min Macbook dockad mot den och jobb på Windows på den och det är aldrig något som ens slagit mig att texten är otydlig och då tycker jag själv att jag är rätt känslig för sånt, klarar till exempel inte av att arbete på dåliga VA-paneler som står på många arbetsplatser runt om.

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Har kört en 27" LG GR95QE nu i ett år ungefär sedan förra blackfriday, sett att det är en del funderingar kring arbete på OLED skärmarna och jag tycker absolut inte det är några problem.

Har kört både min Macbook dockad mot den och jobb på Windows på den och det är aldrig något som ens slagit mig att texten är otydlig och då tycker jag själv att jag är rätt känslig för sånt, klarar till exempel inte av att arbete på dåliga VA-paneler som står på många arbetsplatser runt om.

Trevligt att höra! Jag överväger starkt att "chansa". Även min husgud Optimum Tech sa en en recension att man vänjer sig rätt snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattedatten:

Jag har ca 3500 timmar på min C3;a och har inte haft några problem. Då blir det också en del kontorsarbete när jag jobbar hemifrån. Kör den dock i 100 nits. De flesta kör med onödigt hög ljusstyrka och då kommer skärmen givetvis degraderas snabbare.

Permalänk

Jag funderar på att köpa en OLED-skärm men känner mig fast och osäker eftersom det finns så många alternativ. Jag skulle gärna vilja höra vad ni tycker om denna modell, särskilt nu när den är på rea. Jag har försökt hitta videorecensioner på YouTube om just denna modell men stöter bara på äldre varianter istället.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/skarmar-till...

Permalänk
Hedersmedlem

Inet har nu Gigabyte 32" AORUS FO32U2 OLED 4K 240 Hz
för 11990 :-

En modell mindre än FO32U2P
har bara 18W PD och DP 1.4

Fortfarande värt?

De här alternativmodellerna som dyker upp sänker ju hoppet lite om prissänkningar på de fullspecade modellerna, tänker jag.

Skrivet av Ragin Pig:

Bra info, fortsätter vänta på min beställda Dell om det inte dyker upp något alldeles otroligt prisvärt närmare BF.
Fler behöver också höra evangeliet om hur bra uppskalning till 4k fungerar. det är en spelförändrare, bokstavligen.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacchus:

Jag motsätter mig inte fjärrkontrollen, tycker den är ganska nice! Min startar dock inte när datorn bootar, måste manuellt köra igång den. Game bar och info popup varje gång man startar irriterar också. Beter sig din på samma sätt?

På inställningar under allmänt och sekretess---> toggla på Autokör senaste app, när du stänger av datorn kommer skärmen räkna ned från 60 sekunder för att därefter gå ned i standby. nästa gång du startar datorn kommer skärmen starta automatiskt.

Gamebar ploppar upp för mig med, dock hinner den försvinna tills allt annat kommit igång så det stör mig inte så mkt. Läste på reddit att Samsung tog bort autopopup på gamebar förra firmwaren för att den sedan kommit tillbaka på senaste, får väl hoppas att dom fixar så att man kan toggla av/på den också framöver.

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem

För mig står valet mellan c4 42 vs Gigabyte FO32U2. Hade köpt c4 42 direkt om det inte vore för osäkerheten kring avståndet mellan skärmen och mig ståendes på bordet.

Permalänk
Medlem

Alltid hjälper det någon!

Permalänk
Medlem

Vill slå ett slag för Philips 49" gamingskärm 49M2C8900L/00. Samma OLED-skärm som hos konkurrenterna (Gen 2 QD), men det är en av få skärmar som har en KVM-switch och ett 90W USB C video-out uttag. Perfekt för folk som arbetar hemma.

Tyvärr är bara 144 hz-varianten på rea just nu.

https://www.komplett.se/product/1307754/gaming/spelutrustning...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

För mig står valet mellan c4 42 vs Gigabyte FO32U2. Hade köpt c4 42 direkt om det inte vore för osäkerheten kring avståndet mellan skärmen och mig ståendes på bordet.

Kanske blir bättre om du hoppar ner från bordet?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Köpte själv en C4 42 från Lg sverige idag. Tror jag blir nöjd.
Har ett 80 cm djup skrivbord och jag hoppas att ett 42 tums skärm passar...

Den kommer att ersätta en trogen Gigabyte M32U 144hz IPS. Skärmen behöver för mig inte klara mer än 144hz.
Slänger ut mitt M32U på Blocket frågan är vad den kan vara värd, provar ett pris på 3500 kr inkl. tillbehör och kartong.