Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem

RE: village säljs för 199kr hos spelbutiken, la precis en beställning

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Skrivet av Mono:

Kan tipsa om Empire Of The Ants (Limited Steelbook Edition) till PS5 på Ginza för 299kr.
Äventyr/realtidsstrategi med myror, ska ha lite Pikmin-inslag.
https://www.ginza.se/product/empire-of-the-ants-steelbook-ltd...

https://www.youtube.com/watch?v=FJhqX21idBk

Aah, för sen på bollen. Slut i lager. Någon som sett denna till bättre pris någon annanstans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddan101:

Aah, för sen på bollen. Slut i lager. Någon som sett denna till bättre pris någon annanstans?

Spelet fick typ 3 i betyg överallt, ska vara väldigt enformigt single player. Den kommer nog inte vara svår att hitta framöver.

Ginza var typ 20 år sedan jag handlade hos. De levererade aldrig en enda sak man beställde.

Permalänk
Medlem

Det står ”VR” på Re7. En lansering till psvr2 snart? Det vore fantastiskt. Det spelet är ett av få spel som verkligen har skrämt mig. Måste vara helt crazy i VR.

Permalänk
Medlem

Lite konstig lansering ändå med tanke på att både 2:an å 3:an funnits ute bra länge med gratis uppgradering om man har PS4-varianten. Undrar varför det tagit så lång tid att få fram dessa i så fall. 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Prismatchar Elgiganten mot Amazon?

Ger svar på min egen fråga efter att ha varit i butiken och frågat. De matchar priset sålänge det står att Amazon är säljaren i produktbeskrivningen. Inte så dumt faktiskt om man nu vill köpa i en fysisk butik.

Permalänk
Skrivet av Bozzeta:

Spelet fick typ 3 i betyg överallt, ska vara väldigt enformigt single player. Den kommer nog inte vara svår att hitta framöver.

Ginza var typ 20 år sedan jag handlade hos. De levererade aldrig en enda sak man beställde.

Haha. Nej, Ginza handlade jag nog vinyl från senast och det var ju ett tag sen... 😊 Grabben önskade sig spelet och det är svårt att hitta julklappar som han gillar så tyckte det passade bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Ligger på 77 hos Metacritic (8.4 user score) så helt kasst lär det inte vara. Ser kul ut och för 300kr är det lätt värt att prova på, speciellt med ett steelcase. Är typ bara IGN som satt tre av tio, men vem läser deras recensioner?

Ginza är ju svinbra, köper mycket musikskivor där och aldrig några problem. Dom har grymma utförsäljningar också när lagret ska rensas. Är väldigt glad att dom finns kvar.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Då har man lagt 19k på ps5 pro, psvr2 och ps portal. Hade fått en bra gaming-pc för pengarna😳

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Då har man lagt 19k på ps5 pro, psvr2 och ps portal. Hade fått en bra gaming-pc för pengarna😳

Nice! Själv blev det en Pro, en DualSense 30th (så fin!) samt en uppgradering av SSD från 2tb till 4tb (tack Amazon).
Ca 14000:- för allt men fick min gamla PS5 såld för 5000:- så är rätt nöjd med det ändå. Gamla SSD:n åkte in i laptop:en.

Visa signatur

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Nice! Själv blev det en Pro, en DualSense 30th (så fin!) samt en uppgradering av SSD från 2tb till 4tb (tack Amazon).
Ca 14000:- för allt men fick min gamla PS5 såld för 5000:- så är rätt nöjd med det ändå. Gamla SSD:n åkte in i laptop:en.

Jag fick 4200 sek för mitt gamla PS5.

Permalänk
Medlem

Costco ute i Arninge kör Slim Disc-versionen för 5.499:- med start imorgon (black week erbjudande). (kan tipsa om att de även säljer kungsgranar för 299:- och Dualsense för 499:-, get em’ while it’s hot) Kanske någon annan matchar Ps5 Disc denna vecka?

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Hoppsan. Det blev en ratt också till GT7 VR. Nu 21k.

Skämt å sido. Jag tycker jag har fått en del del för de pengarna.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

RE: village säljs för 199kr hos spelbutiken, la precis en beställning

Nice. Och vill man köra digitalt så kostar Gold Edition 220:- på playstation store just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Bra val. Hellre 50-60fps med bra bild än 55-60fps med värdelös bild. VRR kommer göra att fpsen inte kommer skilja någonting ändå mer än möjligtvis något enstaka extra drop.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Portal.

Edgen är endast riktigt användbar om man spelar comp. Hairtriggers ger lite extra fördel och även att mappa knapparna under till jump ( för lite extra mobilitet) och vad man nu behöver beroende på spel.

Annars ger du 2300kr för att, som jag använda knappen bak som L3 för att lättare sprinta och för dodge i singleplayerspel. Nice om man har pengarna men inte mycket ”värde”.

Portal känns som det ger dig något du inte har.

Det blev en portal. Främsta skälet för mig är att kunna spela även när jag är för trött för att sitta upprätt. Jäklar var slappt det låter, men det är ju sant. Sedan att ha den hemma hos morsan såklart.

Permalänk
Medlem

Var kan man köpa ps essential en månad billigast? Finns ett spel jag vill spela med ps plus och vill bara ha en månad, i store kostar det 95kr finns det billigare någon annanstans?

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Var kan man köpa ps essential en månad billigast? Finns ett spel jag vill spela med ps plus och vill bara ha en månad, i store kostar det 95kr finns det billigare någon annanstans?

Går bara att köpa på PS Store.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Efter att ha skrikit på Elgiganten står det nu att min 30th Pro är under leverans... vilket drama.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Det blev en portal. Främsta skälet för mig är att kunna spela även när jag är för trött för att sitta upprätt. Jäklar var slappt det låter, men det är ju sant. Sedan att ha den hemma hos morsan såklart.

Grattis!
Ska bli kul och höra vad du tyckte om den. Va med lite sugen efter att man nu skulle kunna ta med den på resan utan PS5an, men funkade bara i vissa länder än så länge.
Lägg gärna en liten review efter en veckas användning.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Costco ute i Arninge kör Slim Disc-versionen för 5.499:- med start imorgon (black week erbjudande). (kan tipsa om att de även säljer kungsgranar för 299:- och Dualsense för 499:-, get em’ while it’s hot) Kanske någon annan matchar Ps5 Disc denna vecka?
<Uppladdad bildlänk>

Amazon sålde det för 5000kr. Slutsåld nu tror jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av comp50:

Amazon sålde det för 5000kr. Slutsåld nu tror jag

De tog slut snabbt. Tre timmar efter att jag skrev om erbjudandet här, tipsat i annan tråd, var de slutsålda.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

Ica Maxi kör Ps5 med skivläsare för 4999 om någon letar

Permalänk
Medlem

Sony Group Corp. is in the early stages of developing a portable console that would play its PlayStation 5 games on the move.

The product is aimed at expanding Sony’s reach and contending with Nintendo Co. for the portable gaming market, according to people familiar with its development. It would also counter any potential mobile hardware from Xbox maker Microsoft Corp., which is working on prototypes in the category as well. Sony’s portable device is likely years away from launch and the company could still decide against bringing it to market, the people said, asking not to be named discussing private plans.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2024-11-25/sony-worki...

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Bozzeta:

Sony Group Corp. is in the early stages of developing a portable console that would play its PlayStation 5 games on the move.

The product is aimed at expanding Sony’s reach and contending with Nintendo Co. for the portable gaming market, according to people familiar with its development. It would also counter any potential mobile hardware from Xbox maker Microsoft Corp., which is working on prototypes in the category as well. Sony’s portable device is likely years away from launch and the company could still decide against bringing it to market, the people said, asking not to be named discussing private plans.

Mer konsoler åt folket! PSP och Vita var riktigt fina handhelds! Hoppas på bättre support från Sony denna gång och med vanliga SD kort!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Mer konsoler åt folket! PSP och Vita var riktigt fina handhelds! Hoppas på bättre support från Sony denna gång och med vanliga SD kort!

De släpper ju knappt några spel på vanlig konsol eller PSVR2 så skulle inte tro det.
De har ju redan Portal vilket är vad Sony kan konkurrera med.
Nintendo har ju en helt annan strategi som fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Gillade min Vita även om det var lite dåligt med spel, så hoppas också att de får ut en nya handheld! (som går att spela offline med, inte bara någon förbättrad-online-portal-version-pryl )

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Är det en hybrid tror jag att vi får vänta länge på PS6. Inte alls omöjligt att det blir en hybrid som levererar ungefär som PS5 Base. Men då vet i fasen om jag ens tror på PS6 2028.