Black Week/Friday - Mobilabonnemang med mobil

Permalänk
Inaktiv

Black Week/Friday - Mobilabonnemang med mobil

Inspireras av Telia/Telenor/Bahnhof-Black week abonnemang. Frågor om prismatchning osv. tråden och skapar en tråd för Black Week/Friday-erbjudanden på mobilabonnemang med mobil.

Själv är jag ute efter Pixel 9 Pro/9 Pro XL med främst obegränsat mobilabonnemang. Tyvärr missade jag Elgigantens tidigare erbjudanden med Tele2 och Tre då jag var/är bunden fram till den 1/12. För er som också är intresserad av Pixel 9 Pro och vill jämföra (kollade aldrig XL då) så var tidigare erbjudanden följande via Elgiganten:

Pixel 9 Pro 128GB för 499 kr/mån i 24 mån med Tele2 Obegränsad Snabb Mobil.
Totalkostnad: 12 673 kr dvs. 528 kr/mån utslaget på 24 mån.

Pixel 9 Pro 256GB för 579 kr/mån i 24 mån med 3Surfa Obegränsad.
Totalkostnad: 14 147 kr dvs. 589 kr/mån utslaget på 24 mån.

Comviq startar den 25/11 för de som har signat upp:
https://www.comviq.se/erbjudanden/black-friday

Tele2:
https://www.tele2.se/erbjudanden/black-friday

Halebop:
https://www.halebop.se/black-week

Tre startar också den 25/11:
https://www.tre.se/handla/erbjudanden/black-friday

Telenor:
https://www.telenor.se/handla/erbjudanden/

Telia:
https://www.telia.se/erbjudanden/black-friday

Elgiganten:
https://www.elgiganten.se/kampanj/black-friday/black-friday-m...

Rättade till en mening.
Permalänk
Medlem

Uppskattar tråden! Behöver "köpa" 2mobiler och 4 abb så familjen klarar sig två år framöver.

Är det vettigt att vänta med att säga upp tills blackweek erbjudanden börjar för att kolla med "uppsägnings-säljarna"?

Eller bryta med dom redan innan så man är ren inför alla erbjudanden som kommer hagla över oss? 😉

Permalänk

Tänker beställa från Tele2, frågan är om dom kommer erbjuda någon bättre deal under Black week som startar på Måndag eller om man ska beställa redan nu under deras "smygstart" för dom byter ut dom befintliga erbjudanden på måndag.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mr Freas:

Uppskattar tråden! Behöver "köpa" 2mobiler och 4 abb så familjen klarar sig två år framöver.

Är det vettigt att vänta med att säga upp tills blackweek erbjudanden börjar för att kolla med "uppsägnings-säljarna"?

Eller bryta med dom redan innan så man är ren inför alla erbjudanden som kommer hagla över oss? 😉

Kul att tråden uppskattas. Kände att den behövdes då det är så mycket annat i fyndtrådarna. Lätt att man missar alla erbjudanden.

Bra fråga, jag har redan sagt upp mitt. Alltid fått bäst erbjudanden under Black Week/Friday än av någon uppsägningssäljare. Så ville ha det överstökat. Tror inte på "trogen kund" rabatter, de är alltid bare minimum. Företag bryr sig inte om trogna kunder, bara nya kunder. Samma med banker.

Skrivet av morbidruu:

Tänker beställa från Tele2, frågan är om dom kommer erbjuda någon bättre deal under Black week som startar på Måndag eller om man ska beställa redan nu under deras "smygstart" för dom byter ut dom befintliga erbjudanden på måndag.

Har de bäst erbjudanden? Alltid fått absolut bäst deals via återförsäljare t.ex. Elgiganten (tidigare även MediaMarkt) oavsett om det har gällt Tele2 eller Tre. Så skulle övervaka Elgiganten också om jag vore du.

Din sista fråga är något jag själv övertänker just nu. Ska man slå till på måndag eller avvakta tills på fredag...

Edit: Då man har 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal så kan man ju beställa redan på måndag om man ser något bra erbjudande. Skulle det sen dyka upp något ännu bättre på fredag så är det väl bara att ångra måndagens deal? Så länge man inte har hämtat ut eller åtminstone inte öppnat telefonen eller aktiverat abonnemanget.

Permalänk
Skrivet av anon356120:

Kul att tråden uppskattas. Kände att den behövdes då det är så mycket annat i fyndtrådarna. Lätt att man missar alla erbjudanden.

Bra fråga, jag har redan sagt upp mitt. Alltid fått bäst erbjudanden under Black Week/Friday än av någon uppsägningssäljare. Så ville ha det överstökat. Tror inte på "trogen kund" rabatter, de är alltid bare minimum. Företag bryr sig inte om trogna kunder, bara nya kunder. Samma med banker.

Har de bäst erbjudanden? Alltid fått absolut bäst deals via återförsäljare t.ex. Elgiganten (tidigare även MediaMarkt) oavsett om det har gällt Tele2 eller Tre. Så skulle övervaka Elgiganten också om jag vore du.

Din sista fråga är något jag själv övertänker just nu. Ska man slå till på måndag eller avvakta tills på fredag...

Edit: Då man har 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal så kan man ju beställa redan på måndag om man ser något bra erbjudande. Skulle det sen dyka upp något ännu bättre på fredag så är det väl bara att ångra måndagens deal? Så länge man inte har hämtat ut eller åtminstone inte öppnat telefonen eller aktiverat abonnemanget.

Har dom bäst erbjudanden? ingen aning. Jag är bara nöjd med Tele2 sedan tidigare!

Jag har också tänkt på det där med ångerrätten. Det går ju att göra så, men det gör ju saken lite mer omständigt bara men det får nog bli så, jag beställer deras nuvarande deal sen får vi se vad som dyker upp senare i veckan.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av morbidruu:

Har dom bäst erbjudanden? ingen aning. Jag är bara nöjd med Tele2 sedan tidigare!

Jag har också tänkt på det där med ångerrätten. Det går ju att göra så, men det gör ju saken lite mer omständigt bara men det får nog bli så, jag beställer deras nuvarande deal sen får vi se vad som dyker upp senare i veckan.

Kan inte svara på vem som kommer att ha bäst erbjudanden denna gången men historiskt har jag sett bäst deals hos återförsäljare. Comviq kan ha bra deals också beroende på vad man har för behov av mobildata.

Är du nöjd med Tele2 menar jag inte att du ska byta operatör, men håll utkik hos återförsäljare såsom Elgiganten då de kan ha bättre erbjudanden med just Tele2 än Tele2 själva. Det spelar ju ingen roll om du tecknar abonnemang direkt via Tele2 eller via återförsäljare.

Håller med om att det är omständligt att behöva utnyttja ångerrätten men om man vill vara säker på att inte stå utan en bra deal alls (om man nu tycker att det kommer en vettig deal på måndag), så är det ju ett sätt att försäkra sig om att inte missa något ännu bättre under fredagen. Det kan ju vara värt besväret även om jag gärna hade sluppit det också.

Permalänk
Skrivet av anon356120:

Kan inte svara på vem som kommer att ha bäst erbjudanden denna gången men historiskt har jag sett bäst deals hos återförsäljare. Comviq kan ha bra deals också beroende på vad man har för behov av mobildata.

Är du nöjd med Tele2 menar jag inte att du ska byta operatör, men håll utkik hos återförsäljare såsom Elgiganten då de kan ha bättre erbjudanden med just Tele2 än Tele2 själva. Det spelar ju ingen roll om du tecknar abonnemang direkt via Tele2 eller via återförsäljare.

Håller med om att det är omständligt att behöva utnyttja ångerrätten men om man vill vara säker på att inte stå utan en bra deal alls (om man nu tycker att det kommer en vettig deal på måndag), så är det ju ett sätt att försäkra sig om att inte missa något ännu bättre under fredagen. Det kan ju vara värt besväret även om jag gärna hade sluppit det också.

Ångerrätt gäller dock endast online, i butiker gäller öppet köp men det är frivilligt som jag förstår det. Exempelvis Telenor erbjuder inte öppet köp om man tecknar abonnemang hos återförsäljare. Har inte kollat upp reglerna för övriga operatörer dock.

Källa: https://www.telenor.se/support/priser-villkor-och-blanketter/...

"Öppet köp gäller inte:
Om du köpt ett mobilabonnemang hos en extern återförsäljare."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av morbidruu:

Ångerrätt gäller dock endast online, i butiker gäller öppet köp men det är frivilligt som jag förstår det. Exempelvis Telenor erbjuder inte öppet köp om man tecknar abonnemang hos återförsäljare. Har inte kollat upp reglerna för övriga operatörer dock.

Källa: https://www.telenor.se/support/priser-villkor-och-blanketter/...

"Öppet köp gäller inte:
Om du köpt ett mobilabonnemang hos en extern återförsäljare."

Det stämmer. Hade inte ens tänkt på att man kan gå in fysiskt. Jag beställer alltid online.

Permalänk
Medlem

Hoppas det kommer bättre erbjudanden imorgon. Än så länge har det inte varit mycket bättre än det brukar vara.
Hoppas speciellt det kommer bra deals på Motorola edge 50 ultra. Motorola verkar vara dom enda som fortfarande kör på rundade kanter. Alltså enda alternativet.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Comviq kraschade prick 08:00 😛

Permalänk
Skrivet av Def_Dog:

Comviq kraschade prick 08:00 😛

Comviq fan helt oslagbara på Black Friday, abbonemang för 195 kr/månad med 100 gb. Och bra priser på telefoner dessutom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av machiavelli1337:

Comviq fan helt oslagbara på Black Friday, abbonemang för 195 kr/månad med 100 gb. Och bra priser på telefoner dessutom.

Vart ser du det? 95kr/mån i 6 mån för 100gb surf på mobilabonnemang. Några priser på mobiler finns inte ens, än.

Det här med halvårserbjudanden är ju bara skräp, hamnar man ju i någon form av limbo om 6 månader och ska leta nytt abonnemang eller fortsätta med förhöjd avgift. Då är ju 12/24 mån bindning vettigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Vart ser du det? 95kr/mån i 6 mån för 100gb surf på mobilabonnemang. Några priser på mobiler finns inte ens, än.

Det här med halvårserbjudanden är ju bara skräp, hamnar man ju i någon form av limbo om 6 månader och ska leta nytt abonnemang eller fortsätta med förhöjd avgift. Då är ju 12/24 mån bindning vettigare.

Under mobilerna står det "100gb till priset av 10gb"

Permalänk
Skrivet av Def_Dog:

Senaste 3 åren har de haft samma deal. 100 gb i månaden för 195 kr, i 2 år.

Permalänk
Medlem

Är på jakt efter en Iphone 16 Pro och Halebop brukar ändå ha ok deals men 23 724 kr för denna telefon under 36 månader! Sjukt dyrt. Någon som sett en bättre deal?

Permalänk
Medlem

Lol det stog kl 8 först sen 9 och nu står det ingen tid alls på comviqs hemsida.

Permalänk
Medlem

Inga häpnadsväckande deals på mobil + abonnemang hos Comviq. 100GB Surf är iaf för mig rätt oväsentligt då jag inte stirrar konstant i min mobil, men uppgradering av telefonens kamera hade varit skoj :/

Permalänk
Medlem

Ganska mediokert utbud från Comviq. Hade hellre sett en betydande subvention på telefonen istället för abonnemanget.

Permalänk
Skrivet av machiavelli1337:

Kostar 225kr eller?

Permalänk
Inaktiv

Pixel 9 Pro och 9 Pro XL - Comviq

Skrivet av sweuser:

Comviq startar den 25/11 för de som har signat upp:
https://www.comviq.se/erbjudanden/black-friday

Har nu kollat på Comviqs erbjudande. 100GB räcker inte för mig men det är ändå sämre erbjudande än vad Elgiganten erbjöd tidigare med både Tele2 och Tre. Detta bådar inte gott men ska kika på de andra aktörerna om de har kommit med något nytt. Annars får man bara hoppas på fredagen. Annars vette sjutton vad jag gör, då blir det kanske inte mobilabonnemang alls.

Comviqs erbjudande med 100 GB surf

Pixel 9 Pro XL
128GB för 486 kr/mån i 24 mån eller 399 kr/mån i 36 mån
256GB för 546 kr/mån i 24 mån eller 439 kr/mån i 36 mån

Har inga tidigare jämförelse med XL men Pixel 9 Pro XL 128GB kostar lika mycket som Pixel 9 Pro 256GB. Så om det var samma erbjudande hos Tre på t.ex. XL hade Pixel 9 Pro XL 128GB kostat 579 kr/mån i 24 mån (för obegränsad surf med Tre via Elgiganten).

Pixel 9 Pro
128GB för 531 kr/mån i 24 mån eller 429 kr/mån i 36 mån
256GB för 591 kr/mån i 24 mån eller 469 kr/mån i 36 mån

Tidigare kunde man få Pixel 9 Pro 128GB för 499 kr/mån i 24 mån med obegränsad surf med Tele2 via Elgiganten. Alternativ Pixel 9 Pro 256GB för 579 kr/mån i 24 mån med obegränsad surf med Tre via Elgiganten. Så man betalar mer hos Comviq för mindre surf.

Permalänk
Medlem

Det enda från Comviqs erbjudande som är bra:

Pixel 8a för 195kr/mån i 24 mån samt 100gb surf

Permalänk
Skrivet av sudjuk004:

Det enda från Comviqs erbjudande som är bra:

Pixel 8a för 195kr/mån i 24 mån samt 100gb surf

Vad händer efter 24 månader, är telefon din då eller måste man köpa ut den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av masterharen:

Du behåller telefonen

Permalänk
Medlem

För mig räcker 10GB surf så 100GB räcker verkligen.

Men jag önskar att priset var lite lägre än vad dom ville ha för 9 Pro/XL. Pressa ned priset istället för att bjuda på mer surf.

Kollade också på Google Pixel 8a som dom har för 195kr/mån med 100GB surf, det jag undrar där är dock hur bra den telefonen är.. har en S10+ idag och jag vill ju att den nya telefonen ska vara minst lika bra på allt. Är 8a bättre än S10+ på "allt", kamera, skärm, snabbhet osv?

Permalänk
Medlem

Ni som brukar köpa Samsung-prylar på Benify med mobilabonnemang, typ Hallon, för att få ett lägre pris. Har ni haft några problem att säga upp det abonnemanget så fort man fått telefonen utan att det blir några merkostnader?

Permalänk
Inaktiv

Pixel 9 Pro XL 128GB - Halebop

Pixel 9 Pro XL 128GB med 200GB surf
399 kr/mån i 12 mån därefter 549 kr/mån mån 12-24
Totalkostnad: 11 376 kr (utslaget på 24 mån blir det 474 kr/mån)

Slog till på detta då det faktiskt blir billigare än tidigare om man fixar 200GB och inte tvunget måste ha obegränsad data. 100GB hade dock blivit för tight för egen del.

Jämför då med nedanstående deals. Pixel 9 Pro 128GB (ej XL) har kostat mer än detta men då ingick obegränsad surf med Tele2. Pixel 9 Pro XL 128GB har samma värde som Pixel 9 Pro 256GB och bästa priset för den tidigare var också högre (fast då med obegränsad surf via Tre).

Skrivet av sweuser:

Får se om det blir att behålla detta eller om det skulle dyka upp något ännu bättre på fredag.

Notera att om ni beställer via Halebop och de hinner skicka ut telefonen så kan man åka på returkostnad för telefonen om man ångrar sin beställning. I övrigt tillkommer inga kostnader.

Permalänk
Inaktiv

Pixel 9 Pro och 9 Pro XL - Tele2

Pixel 9 Pro XL
128GB för 574 kr/mån i 24 mån - Bra pris om man behöver obegränsad surf?
256GB för 625 kr/mån i 24 mån

Pixel 9 Pro
128GB för 574 kr/mån i 24 mån
256GB för 613 kr/mån i 24 mån

Orkar inte lista priset för 36 mån denna gången.

Pixel 9 Pro 128GB för 574 kr/mån i 24 mån är sämre erbjudande än tidigare. Däremot Pixel 9 Pro XL 128GB kan vara ett bra erbjudande då XL motsvarar Pixel 9 Pro 256GB i värde.

Obegränsad surf är inte värt extra kostnaden för mig jämfört med Halebops erbjudande om 200GB surf, men det kan ju vara det för nån annan. Förutsatt att man vill ha eller kan tänka sig XL-modellen.

Skrivet av sweuser:

Tele2:
https://www.tele2.se/erbjudanden/black-friday

Permalänk
Inaktiv

Pixel 9 Pro och 9 Pro XL - Tre/Telenor/Telia/Elgiganten

Tre, Telenor, Telia och Elgiganten hade så dåliga erbjudanden på Pixel 9 Pro och 9 Pro XL att jag inte ens tänker besvära mig att lista priserna.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av masterharen:

Vilken operatör kan du betala för telefonen i 24 månader och ändå inte ha betalt av den?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Squallie:

För mig räcker 10GB surf så 100GB räcker verkligen.

Men jag önskar att priset var lite lägre än vad dom ville ha för 9 Pro/XL. Pressa ned priset istället för att bjuda på mer surf.

Kollade också på Google Pixel 8a som dom har för 195kr/mån med 100GB surf, det jag undrar där är dock hur bra den telefonen är.. har en S10+ idag och jag vill ju att den nya telefonen ska vara minst lika bra på allt. Är 8a bättre än S10+ på "allt", kamera, skärm, snabbhet osv?

Bäst deals på premiumtelefoner får man nog om man har behov av mycket surf. I varje fall på Pixel, iPhone osv. Däremot vet jag att Samsung kan ha bra deals om man inte främst är ute efter mycket surf. Förra året fick man väl Galaxy Flip och 55-tums Samsung TV "på köpet". Minns inte hur mycket surf det var men säkert så det räcker för de som inte behöver massor. Antar att sådana erbjudanden släpps först på fredag om det nu blir något liknande i år.